גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח שירותי שליחים בישראל?

רוצה לפתוח עסק לשליחויות? במדריך זה רכזנו למענך את העובדות שיעזרו לך לצאת לדרך בבטחה.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים של שוק השליחויות

אם הגעתם להחלטה לפתוח עסק לשליחויות, מן הסתם השתמשתם בעבר בשירות מעין זה, והגעתם למסקנה שאתם יכולים לעשות זאת טוב הרבה יותר. ואולי שמעתם על DHL או על Fedex? כי הם עושים את זה בהיקפים בין-לאומיים, עם מוטת כנפיים רחבה וחובקת עולם. חלק הארי של השוק, נתח השליחויות הגדול בעולם – מעל מיליארד וחצי משלוחים בשנה – שמור זה זמן רב לחברת DHL.

חברות השליחויות הבין-לאומיות הן חברות משומנות היטב, אשר משלבות את כל סוגי שרשרות ההפצה מחו"ל לארץ. אכן, הקמת עסק כזה אינה עניין של מה בכך. אז נכון שזה לא פשוט כל כך, אבל אפשר לעשות את זה בדרכים אחרות ולהצליח בגדול!

 

בארץ קיימים מספר סוגים של שירותי שליחויות, ואלו הם:

  1. משלוחים בכל הארץ – שירות משלוחים של חבילות ומסמכים.

    להלן כמה דוגמאות:

    • שליחויות למוסכים ולסוכנויות רכב
    • שליחויות לעורכי דין
    • שליחויות לחברות הייטק
    • שליחויות למשרדים (גם ממשלתיים)
    • שליחויות רפואיות
    מדובר על סוגי משלוחים שניתן לתת לבעל העסק תוך שימת דגש על זמינות או על מתן שירות שמזמינים על ידי מערכת ממוחשבת. זהו מערך רציני של שליחים ושל כוח אדם, מתומחר על פי כמות ועל פי משקל.
  2. שליחויות כבדות בכל הארץ – מערך של שירותי משלוח להובלת מזון בקירור או משטחים ומכולות מהנמל. כאן מדובר על חברה שנהגי החברה מוכשרים בעצמם לנושא, ועוברים הדרכות והסמכות אשר הופכות אותם למיומנים ולמקצועיים, ומאפשרות להם לתת את הפתרון המיידי לקהל הלקוחות.
    כאן יש להביא בחשבון את הקרבה לנמל אשדוד או לנמל חיפה, בהתאם לסוג המשלוחים, ובמידת הצורך, כאשר אתם מספקים משלוחי אוויר מהירים ללקוחותיכם, אף את הקרבה לנמל התעופה בן-גוריון.
  3. שליחים קבועים לעסקים – שירות שליחים המספק לבעל העסק מספר שליחים קבועים לבעל החברה או העסק אשר אינו זקוק להכוונות ספציפיות בכל פעם מחדש, ומפתח יחסים טובים עם הבעלים והגורמים האחראים עליו, בדרך כלל מדובר על עסקי המזון או הדפוס אשר נעזרים בחברת שליחויות חיצונית על מנת להנגיש את העסק שלהם לכלל הציבור.

למעשה, כיום בעסקי המזון כחמישים אחוזים מכל שקל שאנחנו מוציאים על אוכל עוברים דרך המשלוחים – מסעדות, פיצריות, המבורגר וסושי. אפילו סופרמרקטים החלו לזהות את הטרנד הזה, וכיום ניתן להזמין משלוחים ולבצע הזמנות דרך האינטרנט בקלות, בנוחות ובמהירות.

קצת מתוך הנתונים שיש בידינו על שוק השליחויות: נכון לשנת 2018 פועלים בישראל מעל 300 עסקים בתחום השליחויות (מדובר על הערכה בלבד, כולל מיזמים ואפליקציות בתחום השליחויות). עיקר ריכוז העסקים עומד מטבע הדברים בעיר תל אביב ובערי הלוויין שלה. מכאן ניתן לגזור שעיקר קהל היעד פונה לשוק המסחרי, לעסקים, שהוא שוק תחרותי ביותר. בעקבות זאת קיים קושי בכל האמור בהעלאת מחירים, ומכאן גם המגמה המתחזקת של יצירתיות בשוק.

מתוך עולם היצירתיות נציין את הדברים הטריוויאליים, כגון תוספות תשלום עבור משלוחים "דחופים" וכן שירותי הגבייה. שליח שעושה הרבה יותר מלמסור את המוצר לנמען ותו לא, הוא למעשה קרקע פורה להגדלת נפח ההכנסות. אומנם הדבר דורש כישורים משניים והכשרה מיוחדת, אך החזר ההשקעה הוא גבוה ומהיר.

השאלות שתשאלו את עצמכם בטרם תתחילו בתהליך ההקמה

  • מיהו קהל היעד שלי?
  • מהו היקף הביקוש?
  • מיהו הלקוח הפוטנציאלי שלי?
  • מהם השירותים הנדרשים?
  • מהי הציפייה ממני?

מובן שכדאי ומומלץ לבצע מידע על המתחרים ועל פעילותם, וכן לבדוק לעומק את תנאי השוק הנוכחיים. חשוב לחקור אילו נישות עדיין חופשיות יחסית, ולשאוב כל מידע רלוונטי אחר היכול לסייע בידיכם להתברג לשוק ולהתבלט בו.

לאחר שלמדתם את השוק לעומקו, ייתכן שתרצו לפתוח שירות שליחויות בנישה ספציפית וצרה. ואולי אתם מעדיפים התמחות באספקה של חבילות מסוימות? למשל, אספקת סחורות מחנויות מקוונות (במקרה שהמחסנים נמצאים קרוב למקום שבו אתם נמצאים). אפשרות אחרת היא שליחויות מזון ממסעדות וכן עסקי המזון המהיר.

 

היקף ההשקעה הכספית וספקים

ההשקעה הראשונית בעסק תהיה גיוס כוח אדם. אפיון העסק ומיתוגו כוללים בין השאר מיתוג של המדים, של השם המסחרי ושל כלי הרכב. ככל שהעיניים של השוק המקומי יראו יותר את הלוגו שלך, גרף האמינות במוצר יעלה. זה מה שעושות למעשה הפרסומות – מחדירות מוצר בתודעה, לעיתים לתת-הכרה, של הלקוח הפוטנציאלי. האם למשל שאלתם את עצמכם אי-פעם במה שונה פפסי קולה מקוקה קולה? התשובה היא די ברורה: הן שונות במיתוג! מבחינת הרכיבים, הרי שמדובר על טעמים כמעט זהים.

שאלה מרכזית: האם לרכוש את כלי הרכב או לשכור אותם? עיקר ההשקעה של החברה בא לידי ביטוי ברכישת כלי הרכב. הוצאה זו מהווה כשמונים אחוזים מההשקעה הראשונית, ולא בכדי. ללא כלי רכב לא תהיה אפשרות לצאת לעבודה.

מודעות מובילות בלוח עסקים למכירה

חנות אונליין למזון וציוד לבע"ח

צבי

צבי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

הזדמנות עסקית חדשה,הזדמנות עסקית חדשה

שנים

שנות פעילות

4

חנות דיגיטלית המספקת מגוון מותגי מזון וציוד לחיות מחמד עם וותק של 4 ש', העסק מוכן לפעילות עם מאגר לקוחות קבועים. משלוחים בפריסה ארצית. רוב ההזמנות אונליין דרך האתר ללא צורך באינטרקציה עם הלקוח.
מחיר

175,000

כתובת אתר האינטרנט

הצג כתובת אינטרנט

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 19751)

pax.co.il למכירה

מיקי

מיקי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

מסחרי נטו, קונה ומוכר,מסחרי נטו , קונה...

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

דומיין מעולה וזול 3 אותיות יכול להתאים דומיין לחברת שליחויות , דומיין למבוגרים , דומיין להייטאק או דומיין לסטארטאפ
מחיר

1,400

כתובת הדומיין

הצג כתובת דומיין

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 18010)

ההשקעה הראשונית להקמת משרד שליחויות תהיה כדלהלן:

  • עלויות שכירות נמוכות: נכס מסחרי – 1,500 שקלים עד 3,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 15–30 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס ולשטח הרחבה החיצונית בגבולותיו.
  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד עבור ההסכמים (ניתן לייצר שיתוף פעולה), תוכנה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 8,000 שקלים עד 25,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ – העלות היא 10,000 עד 30,000 שקלים.
  • רכישת כלי רכב – מדובר על הוצאה גדולה: שישה קטנועים בנפח 125 סמ"ק בעלות של כ-15,000 שקלים ליחידה, סה"כ 90,000 שקלים.
  • גיוס עובדים – משכורות, שכר ממוצע של 8,000 שקלים למשרה מלאה ותשלום יומי לשליח של 400 שקלים אקסטרות.
  • ביטוחים – 5,000 שקלים לביטוח חובה פר קטנוע.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לעסק חברת שליחויות קטנה (כ-15 מ"ר): 186,000 שקלים.

 היכן ניתן למצוא ספקים לתחום המשלוחים?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

עיקר ההשקעה צריך לבוא לידי ביטוי בעובדים, כלומר בשליחים, ובמוטיבציה שלהם לספק את הסחורה, לא בכמות אלא באיכות, בתודעת שירות עמוקה, ביעדים שהחברה הגדירה לעצמה והעמידה לפניהם כתנאי קבלה לעבודה. עמידה בזמנים, שירות מעל למצופה, כושר התבטאות בשטח – כל אלו ועוד יעזרו לכם לבלוט. מובן שכאן תהיה תוספת בצד השכר שנקבע ושמגיע לשליח על פי חוזה ההעסקה. כאשר אתם מגיעים למטרות וליעדים שהצבתם, הבונוסים ותוספות השכר הם רק עניין של זמן.

אתם הספקים יש לספק את הסחורה לבעלי העסקים כאן ועכשיו.

ביטוחים – יש לדאוג לביטוחים המתאימים עבור העובדים, ביטוח אחריות מקצועית וכמובן ביטוח של כל כלי הרכב, ביטוח זה הוא יקר מאוד ביחס לסיכון הגבוה.

שירותי שילוח

שלבים בהקמת העסק

להלן מובאת רשימה של השלבים העיקריים לצורך הקמת משרד חברת שליחויות. זוהי רשימה ממוקדת ועיקרית שיש להביא בחשבון, ולאו דווקא סדר הפעולות הכרונולוגי המיטבי.

  1. התאגדות – לצורך פתיחת משרד שליחויות יש להתאגד ולבצע את הפעולות הנדרשות מול רשויות המסים והביטוח הלאומי. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון באשר לצורת ההתאגדות המתאימה עבור העסק. אתם צריכים להביא בחשבון שהמודל המקובל להעסקת עובדים בשליחויות הוא מודל של פרילנסר הנעזר בתשתיות המשרד + עמלות.
  2. בחירת אזור עבודה – מומלץ לבחור מקום באזור מגוריכם, אך אם אתם גרים בדרום הארץ יש לחפש דרך יצירתית להרוויח. ככל שהאזור מאופיין באוכלוסייה אמידה יותר, הדבר נותן לכם יתרון משמעותי בעסק.
    רדיוס של כ-15 קילומטר הוא בהחלט הרדיוס האופטימלי של עסקים רבים (ולא רק בתחום המזון). המשמעות היה שיש לכם 15 דקות לספק את הסחורה מהרגע שאספת אותה מבית העסק ללקוח. מומלץ להציע את השירותים שלכם למסעדות שיש להן מערך שליחויות, כדי שהן יתעסקו במה שבאמת חשוב מבחינתן והן אמונות עליו – האוכל.

    חשוב להטמיע ולזכור!

    כשאתם מתכננים את העסק – את המשרד ואת השירותים הניתנים על ידי שירות השליחים – אחת ההחלטות החשובות שתקבלו היא בבחירת המיקום למשרד ולמחסן.

    לדוגמה: משלוחי מזון מהמסעדות אינם דורשים מחסן, כיוון שהמשלוח מועבר היישר מהמסעדה אל הלקוח. כך הוא הדבר גם במשלוחי חבילות בתוך העיר. העניין שונה לחלוטין כאשר מדובר על משלוחי חבילות ארציות, שם כבר נודע למחסן תפקיד מרכזי.
  3. מחירון – הכינו מחירון למשלוחים. תמחרו אותם בכובד ראש והתייחסו עד לרמת התאונה שעלולה לקרות. התחייבו לזמנים הטובים ביותר שלכם וכוונו את עצמכם לשם.

  4. גיוס כוח אדם והכשרתו – העסק יכול להישען אך ורק על שליחים. אנשי צוות נוספים יידרשו רק אם באמת מדובר על מערך הפצה של ממש. כמובן שהם חייבים לאחוז ברישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי. מומלץ גם להעדיף בני שלושים פלוס. כאן מדובר על ניסיון מקצועי, ומבחינה סטטיסטית על צמצום הסיכוי לתאונות בכביש. חשוב לאמן את השליחים על בסיס קבוע ולוודא שיש להם את כל הכלים להצליח בעבודתם.
  5. פרסום ושיווק – תתחילו בעסק אחד. הוא יהיה מרוצה, ואז אחרים כבר ישמעו עליכם. חשוב מאוד שתשמרו על הרמה הגבוהה מהיום הראשון ועד ליום האחרון. זהו העסק שלכם. עליכם לזהות את החולשות בו ולחסל אותן בעודן באיבן. עליכם להבין את הציפיות ואת הצרכים של הלקוחות שלכם, ועליהם לדעת שאתם מתעניינים בהם ובשביעות הרצון שלהם מכם. התנהלות זו תעניק לכם פרסום חיובי. טוב תעשו אם תנהיגו זאת כשיטה, כלומר בבקשת משוב בעקבות כל שירות שניתן ללקוח.
  6. הקמת אתר תדמיתי – הקימו אתר אינטרנט אשר יסייע לכם לפרסם את העסק ולהשיג לקוחות חדשים. פרסמו שם חוות דעת חיוביות, מה חושבים עליכם הוותיקים.

בעסקי השליחויות קיימים מספר גורמי סיכון עיקריים:

  • הפסד כתוצאה מנזק לחבילה או אף אובדן חבילה חלילה.
  • הסיכון הכרוך בשינויים למחירי ההובלה המתווספת לשירותים שלכם.
  • סיכונים הקשורים עם חברות צד ג' שאינן מוכרות במקומות שאליהם אינכם מגיעים.
  • סיכוני לוגיסטיקה. מערך לא מסודר וכושל יכול לגרור שרשרת טעויות בלתי תלויה.
  • תוכנות עבודה לא מגובות אשר גוררות עיכובים בשל כשל טכני או אובדן של נתונים ושליטה על העבודה של שליחים.

רשימת ציוד נדרש

להלן רשימת הציוד שתהיו זקוקים לו לצורך הקמת חברת שליחויות:

כלי רכב – במשלוחים עירוניים מדובר על צי של קטנועים בנפח של 125 סמ"ק, אשר מאפשרים לשליחים מהירות וגמישות בתוך העיר באמצעות קטנוע קטן ונוח, וחיסכון בעלויות של ביטוחים ודלק. הדרגה הבאה, כלומר קטנועים בנפח מנוע של 250 סמ"ק, תייקר את הסעיף.

ציוד משרדי למשרד / מחסן – שולחנות, כיסאות, מדפים, מחשבים, מדפסות, כלי כתיבה, פקס, מכונת צילום, תוכנת מחשב לוגיסטית נוחה בדמי שכירות וכולי.

אביזרי פרסום – כרטיסי ביקור, מיתוג לכלי רכב ולמסמכים פנימיים וחיצוניים.

סיכום

מדובר על עסק קטן ובסיכון נמוך יחסית, מהסיבה הפשוטה שהמשימה למצוא מחליף בתחום זה היא קלה ומהירה (באמצעות פרסום מודעה בלוח עסקים ממוקד). התחרות יכולה להיות קשה מאוד, תחרות שאינה מאפשרת למתחרים חדשים להזניק את המחירים הקיימים. הרווח העיקרי הוא מהתוספות, לא מהשירות הקבוע המהווה את הבסיס להכנסות.

אפשר לומר בביטחון שכמעט כל אדם, אף אם אין לו כל ניסיון, יכול לפתוח חברת שליחויות קטנה. המשימה היא די פשוטה, וניתן ללמוד אותה תוך כדי תנועה – להתחיל בעבודה ולהתמקד בנישות שעדיין לא מומשו ומהוות יתרון לחברה שלכם אל מול אותם שירותי שליחים שונים בארץ. מובן שעם תכנון ועם כניסה ממוקדת לשוק ניתן אף לתחזק קו חלוקה על בסיס אותם שליחים קבועים שעובדים עבורכם, או לחלופין לתת מהנה לקווים פעילים. התנהלות מעין זו ברוח הדברים האמורים תאפשר לבעלי קווים לגדול ולצמוח.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
דוד
פתיחת עסק
שלום רב ותודה על המידע. איך ניתן להשיג לקוחות.. מבחינת מערך יש לנו רכב ואופנוע קיים (יש עסק קיים) מה הקהל לקוחות שלנו צריך להיות? תודה מראש
07/04/2020
 
2
תמונת המשתמש
מוני
מאמר חובה לכל מי שפותח שירות שליחים
קראתי ונדהמתי מהבקיאות
17/10/2018