חזון לוח העסקאות מונופולי
בתחילה חשבנו שפרסום חזון הוא מיותר ומיושן, כי מילים בלי מעשים אינן שוות מאומה, קל וחומר במדינה כמו שלנו. אך לאחר שבדקנו וחקרנו, החלטנו בכל זאת להעלות את החזון על הכתב. דף זה נועד למעשה לנו יותר מאשר לך. הוא משמש לנו תזכורת מתמדת, חשופה לעיני כול, לערכים שאנו מאמינים בהם.
אנו מאמינים שיש לאתגר ולהצית מחדש את היצירתיות הכלכלית בעם, ובכך לעזור לכלכלת ישראל לממש את פוטנציאל הסטרטאפ הטבוע ברובנו. לאחרונה יש לנו לא מעט בעיות עם הכלכלה בארץ. יוקר המחייה אינו מקל על שכבות הביניים, הפערים הולכים וגדלים, ואנו מרגישים חנוקים יותר ויותר. אך טבעי הוא שכסף מתקשר אצל רובנו לחלק ההישרדותי שלנו, ולתפיסה האומרת שאם לא אדאג לעצמי ? איש לא יהיה שם בשבילי.
רבים מבינים שהחיים ממשכורת של שכיר אינם קלים. לא ייפלא אפוא שרבים כל כך פונים לעצמאות. האם ידעת שיותר ממחצית הכלכלה שלנו מושתתת על עצמאים ועל עובדים בעסקים זעירים או בינוניים? המספרים מדברים בעד עצמם. לא בכדי אומרים שהעסקים הקטנים הם עמוד התווך של כלכלת המדינה.
0.5% בלבד מכלל העסקים הם חברות גדולות המעסיקות יותר ממאה עובדים, ובמספרים מוחלטים: 2,667. הנתון משקף את העובדה כי בישראל אין כל כך הרבה חברות גדולות, והמשק מאופיין בעסקים קטנים מאוד בכל קנה מידה: 85.5% מהעסקים במשק מעסיקים פחות מחמישה עובדים, ורק 14.5% מעסיקים יותר מחמישה עובדים (אורן מג'ר, "כמה מרוויח עצמאי", דה מרקר, 2016).
אבל מה לעשות ש-90% מהם נסגרים בתוך השנה הראשונה? ואין זה משום שאין להם רעיונות טובים, מוטיבציה, כסף או זמן. הבעיה היא ידע. ואז, במקום שעמוד התווך של ישראל יגדל ויתחזק, הכלכלה נראית כמו שהיא נראית.
ומה אנו מתכוונים לעשות עם המידע הזה? ראשית, לסייע לאלו שאין להם כרגע מזומנים בשליפה מהירה, כדי להרים את הראש מעל המים. לא על ידי חלוקת כסף, כי העזרה תהיה לטווח קצר. אנו מאמינים שצריך ללמד בעלי עסקים כיצד מרוויחים, לחלוק עמם עוד ועוד ידע עסקי ובכך לעורר את הרעיונות היזמיים.
אנו חולמים להקים פלטפורמה שבה ייתן יזם ישראלי אחד מהחוכמה ומהניסיון שלו ליזם האחר.
לא, איננו נאיביים. זו המציאות וזו ההוויה הישראלית. הישראלים אוהבים לחלוק, לשתף ולעזור מהניסיון שלהם לאלו שצריכים. כל מי שמבין קצת כלכלה יודע שהמשפט "אין מספיק לכולם" אינו תקף. ככל שיהיה לכל אחד מאתנו יותר, הכלכלה כולה תפרח ותרוויח מכך.
חלקכם אולי יתמהו ויטענו שמתחרים ישימו רגליים זה לזה. צריך להבין שהצרכן אינו קונה רק מותג או מוצר אחד. כמה מותגי מכנסיים יש לכם בארון? והאם אתם קונים רק בחנות אחת את כל הנעליים למשפחה? ומה עם מחשבים? וטלפונים? ואפילו מכוניות? אז אם אתם חושבים שצריך לפגוע במתחרים כדי שהלקוח יהיה רק שלכם ולא יקנה אצלם ? אתם טועים. דווקא אלו המבינים שבאמצעות שיתופי פעולה עם מתחריהם הם מגדילים את נתח הלקוחות שלהם ? הצליחו, ובגדול. קוראים לזה נטוורקינג, וזהו אחד מכלי העסקים הטובים ביותר שיש!
אנו חולמים לתת את הבמה לרעיונות היזמיים. הניסיון והחוכמה של העם המופלא הזה בעסקים ראויים לכך שיתנקזו למקום אחד, פתוח וחינמי לכול. אנו מאמינים בלב שלם שהדבר יקרה לו? רק נאפשר לראש הישראלי את המקום להתבטא בו. ידע הוא כוח, וידע שווה כסף. לכן אנו יכולים לעזור ולתמוך כה רבות באנשים רבים כל כך ובכה מעט זמן ומאמץ.
אז היכנסו לפורום העסקים של מונופולי, שאלות ותשובות, והעניקו מהניסיון העצום שלכם לאחרים ושאלו שאלות בעצמכם ובשבילכם.
ומי יודע? אולי גם אתם תקבלו סוף-סוף את העזרה שעליה חלמתם?
תמיד כאן לצדכם, צוות מונופולי