יועצים שכדאי להכיר בעולם העסקים

 

 

הינה הגיע הרגע להקמת העסק החדש, ולפתע פתאום נופלת עליי הוצאה בדמותם של יועצים. אז כדאי להבין את מי ומתי אתם צריכים כאשר אתם זקוקים לעזרה של יועץ. הכנו עבורכם רשימה של יועצים שכדאי להכיר, וחשוב מכל – מתי תצטרכו לפגוש את אותם היועצים?

יועץ רישוי עסקים – בצו רישוי עסקים נמצאת הרשימה המלאה לכל העסקים שחלה עליהם החובה להגיש בקשה לרישיון עסק ברשות המוניציפלית שהם שייכים לה. בין העסקים הנדרשים להוציא רישיון עסק נמצאים כל עסקי המזון, עסקים המטפלים בגוף האדם (קעקועים, פדיקור, מניקור וכולי), עסקים שקיים לגביהם חשש לפגיעה סביבתית (מפעלי כימיקלים, ייצור של פלסטיק, מתכות וכולי) והרשימה עוד ארוכה.

האם לכל עסק נדרש רישיון עסק? התשובה היא לא! לדוגמה, אם פתחתי עסק למכירת תיקים או נעליים, העסק אינו טעון רישוי.

תפקידו והכשרתו של היועץ לרישוי עסקים: ראשית, הוא חייב להגיע מרקע אדריכלי (הנדסאי אדריכלות לכל הפחות), להכין תוכניות אדריכליות לרשות המקומית וללוות את העסק בכל תהליכי הרישוי. אחד הדברים שחשוב לבדוק טרם העסקתו הוא הניסיון המקצועי שלו.

יועץ בטיחות אש – מקימים עסק בשטח של יותר מ-150 מ"ר? שירותי כבאות והצלה ידרשו מכם נספח בטיחות. נספח הבטיחות נועד להגדיר את כמות תפוסת הקהל בשטח העסק, וכן את סימון יציאות החירום ומעברי הבטיחות. כל זה נועד למקרי קיצון של אסון הפוקד את העסק וכדי למזער את הפגיעות בנפש. מדובר על תנאי חובה לכל העסקים באשר הם, על פי הגדרת שטח העסק. כמו כן קיים תצהיר כבאות המאפשר לעסקים לטפל בדרישות באופן עצמאי, ללא עזרתו של יועץ. שימו לב לכך שתצהיר זה מוגבל לשטחים ולפריטי רישוי ספציפיים.

יועץ נגישות – חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הביא ליצירת מקצוע חדש, ואולי בעצם שניים: יועץ נגישות השירות ומתו"ס (מבנים, תעשיות וסביבה). כל עסק ועסק אשר מקבל קהל, מחויב לעמוד בחוקים מחמירים אלה. על מנת לקבל את האישור יש לשכור את שירותיו של יועץ נגישות. מהו ההבדל בין השניים? נגישות השירות נועד להנגיש את החלק בתוך העסק לעשרים אחוזים מהאוכלוסייה אשר קיימת אצלם מוגבלות מסוימת, ואילו נגישות מתו"ס נועדה להנגיש את סביבת העסק עד לפתח העסק. כחלק מהתהליך, על היועץ לבצע סקר נגישות ולהעבירו למזמין חתום אך ורק לאחר שיושמו כל הדרישות על פי חוק.

יועץ מיזוג אוויר – בכל עסק גדול נדרש תכנון מקדים לחישובי ספיקות אוויר בחללים שונים, למתן פתרונות אוורור, לתכנון של מערכות נידוף או שחרור העשן ובהתאם לתקנים בחוק. תהליכים אלו כוללים בחירת ציוד ומתן אומדן ראשוני. הדבר מעניק יתרון בעת קבלת הצעות מחיר מספקי מיזוג באשר לגודל ולהספק של המערכות. שלב התכנון המקדמי הוא בסיס להקמת מערכות מיזוג מתקדמות ובינוניות.

יועץ אינסטלציה – יועץ אשר מתכנן את חיבור הניקוזים וחיבור המים למערכות הקיימות בשטח אל מול הדרישות של העסק. ברוב העסקים בתחום המזון דרוש על פי משרד הבריאות נספח סניטרי. זו כבר למעשה עבודתו של היועץ, המתכנן את תוואי הצנרת, ומחשב את הכמויות והדרישות של הכלים הסניטרים ושל המערכות הראשיות. כל זה נעשה בהתאם לחוק התכנון והבנייה, להוראות למתקני תברואה (הל"ת) ולתקנים ספציפיים נוספים בהתאם לסוג העסק.

יועץ אינסטלציה

יש לומר כי חלק מהיועצים אינם רלוונטיים לרוב הפרויקטים שבהם נתקלים היזמים, אך ההיעזרות בהם מאפשרת למזמין לקבל טיפול יסודי ואומדן של ההוצאות הצפויות לו בתור משקיע או שותף לעסק. יש לציין כי דרישות החוק מחייבות את בעל העסק לפעול על פי אותן הנחיות, וכל חריגה מהן תגרור למעשה הסרת אחריות מהיועץ.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  מונופולי  סיווג עסקים  עסקים חדשים  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
יועז
וגם יועץ לענייני יועצים
שייעץ ויסביר איך להתנהל נכון מול כל יתר היועצים.
28/10/2020