צעדים ראשונים הדרושים לכל יזם, רגע לפני הקמת העסק

 

 

החלטת להקים עסק! הקמת עסק, רכישת עסק, ניהול עסק וגם מכירתו, דורשים השקעה רבה וניהול נכון של זמן. לאורך הדרך יתלוו רעשי רקע העלולים למנוע ממך לצאת לדרך. מדובר במהלך שעלול להיות כרוך בעזיבה של מקום נוחה בטוח ושכר יפה. לא כל אחד יכול להיות יזם עסקי ולהקים עסק עצמאי.  השאלה המתבקשת היא: האם אתה מתאים להיות בעל עסק.

ראשית, ערוך רשימה של כל הרעיונות לעסקים הרלוונטיים לך, בהתאם לתחום עיסוקך וניסיונך האישי והמקצועי. בשיטת האלימינציה, בחר את הרעיון המתאים ביותר מבחינת כלל הפרמטרים - עניין, רלוונטיות, יכולות כלכליות ואישיות וניסיון מקצועי.  זכור כי יזם טוב יצליח להרים רעיון גרוע, ויזם גרוע יפיל רעיון טוב. כל העניין אינו ברעיון לעסק החדש, אלא באדם העומד מאחורי הרעיון. יזם העסק הוא העיקר.

כעת נשאלת השאלה אם להוסיף שותפים לעסק  - לא בהכרח. הדבר תלוי בסוג העסק ובך. האם מערכת יחסים של שותפות מתאימה לך באופן אישי וגם לסוג העסק. מצד אחד שותף חולק איתך בסיכונים והאתגרים ויחד עם זאת, כל החלטה נעשית על ידי שני אנשים. ישנם שני סוגים של שותפות:

שותף פעיל – העבודה מתחלקת שווה בשווה בין השותפים החולקים באחריות למהלכים בחברה, כולל החלטות אסטרטגיות, עבודה מול לקוחות וספקים ועוד.
שותף סמוי – בד"כ מדובר על שותף המשקיע הון עצמי, במטרה לקבל נתח מהרווחים. היתרון של שותף כזה הוא עצמאות מלאה בשטח.

במידה והחלטת לבחור שותף, עליך להגדיר מראש את מערכת היחסים בניכם לטווח הארוך, ולהגדיר מה צפוי בכל אחד מהשלבים.

בחירת אנשי מקצוע מתאימים - זהו שלב קריטי, בו בעל העסק מגבש צוות מקצועי ממגוון תחומים (רו"ח ,עו"ד, אדריכל רישוי וכו'), שילווה אותו ובמידת הצורך יעזור לו להוביל, את החברה קדימה.

בדיקת התכנות  - יש לערוך סקר שוק מקיף, במטרה לוודא כי העסק עומד בכל הקריטריונים להקמת עסק, בהתאם לרעיון המדובר ותחום בו הוא פועל.

התכנות כלכלית - בחינת עלות מול תועלת - רווח מול הפסד - האם קיים הון התחלתי ותקציב שוטף לניהול העסק.

התכנות טכנית - האם האמצעים הדרושים קיימים מהי המשמעות של גיוס המשאבים וכיצד הדבר יכול לתרום להזנקת העסק קדימה.

התכנות שיווקית - מה סביבת המחייה של המתחרים ומהי הפעילות התקשורתית הדרושה ליצור ולקדם חשיפה והיכרות עם העסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הקמת עסק  מחפש שותף  ניהול עסק  עסק חדש  עסקים קיימים  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  פתיחת תיק  רכישת עסק  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים