ארבעה כלים מרכזיים לאיתור שותף לעסק

 

 

לא מעט עסקים מגיעים למצבים שבהם הם מחפשים שותפים. יכולות להיות לכך הרבה מאוד סיבות. לעתים יש צורך בשותף על מנת שישקיע את ההון הדרוש להקמת העסק, לתפעול העסק או להרחבת העסק. לפעמים אנו רוצים שותף היכול להביא עמו לעסק קשרים עסקיים חיצוניים חשובים ולפתוח לפנינו דלתות. ולפעמים אנו פשוט רוצים שלא כל המעמסה תיפול על כתפינו, אלא שיהיה לימיננו אדם שאנו יכולים לסמוך עליו שיתחלק עמנו באחריות. האמת הניתנת להיאמר היא שחיפוש שותף אינו דבר פשוט כלל ועיקר, ויש אף המרחיקים לכת ומשווים זאת לבחירת בן זוג.

אפשר לציין ארבעה כלים חשובים ומרכזיים שיסייעו לכם למצוא שותף לעסק: לוח עסקים באינטרנט, חברות תיווך, מפגשי נטוורקינג וחממות טכנולוגיות (חללי עבודה). נציג אותם בפירוט:

לוח עסקים באינטרנט

ברשת האינטרנט תוכלו למצוא כמה וכמה לוחות עסקים. אלו הם אתרים המיועדים ליזמים ולמשקיעים, ובהם תוכלו למצוא מודעות רבות על מכירה של עסקים, על זכיינות, על שותפויות לעסקים ועוד. אתרים אלו הם מקום טוב לפרסם בהם שאתם מחפשים שותפים לעסק או לחלופין למצוא בהם מודעות של אנשים המחפשים להיכנס בתור שותפים לעסק. כמובן שעליכם לבצע בדיקה וסינון, אך זו בהחלט התחלה טובה.

חברות תיווך לעסקים

ישנן חברות המציעות שירותים מקצועיים של איתור שותפים לעסק. חברות אלו מאפיינות למעשה את הצרכים שלכם, והן מחפשות אחר משקיעים רלוונטיים אשר יכולים להתאים לעסק שלכם. מובן שחברות אלו אינן מקבלות את ההחלטה עבורכם, אך הן בהחלט שולחות לכם מועמדים העשויים להתאים.

מפגשי נטוורקינג

קבוצות נטוורקינג הן דבר פופולרי מאוד הצובר תאוצה, ובהחלט יש להן יתרונות בולטים. בקבוצות נפגשים אנשים מתחומים שונים, ואפשר לומר שהמכנה המשותף להם הם הרצון והאמביציה להגיע לשיתופי פעולה אשר יתרמו זה לזה וכמובן לעצמם. אין סוף לאפשרויות החיבור אשר עשויות להתרחש במפגשים אלו. בהחלט ייתכן שתמצאו דווקא בשדה זה שותף עסקי המתאים לצרכים שלכם, ושתוכלו לעבוד עמו בשיתוף פעולה ולהצעיד את העסק קדימה.

טובים השניים מן האחד

קהלת פרק ד' פסוק ט'
 

חללי עבודה וחממות טכנולוגיות

חללי עבודה הם מקומות שאנשים יכולים לבוא ולעבוד בהם. חללי העבודה מספקים להם את כל הצרכים המשרדיים, וכך הם חוסכים לעסקים ולפרטים עצמאים את הצורך לתפעל ולנהל משרד. חללי העבודה הם מקום טוב להכיר בו אנשים כמוכם, כלומר בעלי נכונות להשקיע ולשתף פעולה. במקרים רבים חללי העבודה גם מקיימים אירועים אשר נועדו במפורש להפגיש בין האנשים השונים החולקים במשותף את חללי העבודה; אירועים אלו יכולים לא אחת להיות מקום טוב למצוא בו שותפים עסקיים.

הכימיה האישית חשובה מאוד כאשר מחפשים שותפים עסקיים. בהיעדרה של כימיה זו על פי רוב מוטב לוותר. מובן שאין די בכימיה אישית, אלא יש לבחון היטב את שאר הפרמטרים. הכימיה האישית אינה יכולה להוות תחליף להסכמות הדדיות ולחוזה חתום בכתב, שהוא אבן דרך ליחסים בריאים בין שותפים לעסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אפיון השותף  לוח עסקים  מחפש שותף  מציאת שותף  קונים עסקים  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
ערן
את השותפים אני מוצא במעגל החברתי שלי
אני מוצא את השותפים העסקיים שלי בין החברים האישיים, מכרים מהמעגל השני, ומנטורים
15/08/2017