גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חברת הובלות בישראל?

אל תפתח חברת להובלות לפני שאתה קורא את המדריך הבא שילמד אותך את כל מה שאתה צריך כדי לממש את הרעיון שלך. המודל של הקמת חברת הובלות פשוט יחסית וקל לביצוע, אבל העבודה קשה.

פתיחת חברת הובלות צילום: Free-photos

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

אחד השירותים שאנו נזקקים לו בעת מעבר דירה הוא חברת הובלות המסייעת בהובלת הריהוט והרכוש. חברת הובלות לא רק מספקת לנו את הפתרון הלוגיסטי להעברת הרכוש מנקודה אחת לשנייה, אלא יכולה גם לתמוך בנו בכל האתגרים הקשורים לאריזת החפצים והרהיטים, שירותי הסבלות ולעתים גם פתרונות לוגיסטיים מורכבים הדורשים מנופים או במות הרמה. הקמת עסק הובלות אינה נחשבת לדבר מורכב, שיווק הוא המפתח להצלחה!

 

השוק המקומי והגדרת לקוחות

מידי שנה ישראלים רבים משנים את מקום מגוריהם. רק בקרב משקי הבית יש כ-300 אלף מעברי דירה בשנה. המשמעות של זה היא שביום ממוצע ישנם כמה מאות שירותי הובלות. ביניהם נוכל למצוא צעירים המשנים את מקום מגוריהם פעם בשנה או שנתיים, ואנשים מבוגרים ומשפחות אשר בדרך כלל נשארים בביתם עשרות שנים ומחליפים את מקום המגורים פעם או פעמיים במהלך חייהם.
הקהל הצעיר, נזקק בדרך כלל לפתרונות הובלה בהן נדרשים רכבי הובלות קטנים - טנדר. לעומתם המבוגרים יותר, המחליפים דירה פעם או פעמיים בחיים, צוברים רכוש רב ונזקקים לפתרונות הובלה בהיקף גדול - משאית.

ענף ההובלה במשאיות מהווה כ-95% מכלל ההובלה במדינה, נתון הגיוני למדינה שהתחבורה בה אינה מפותחת.

נכון לשנת 2021 בענף כ- 9,500 בעלי רישיון מוביל רשומים מתחלק בצורה הבאה:

  • 60% הובלה בשכר
  • 27% הובלה עצמית ובשכר
  • 13% הובלה עצמית בלבד.

*ע"פ נתונים כלליים מהמרשתת

הצורך בשירותי הובלה משותף לכלל שכבות הסוציו-אקונומיות. אך ההבדל העיקרי הוא ככל שמדובר בשכבות אמידות יותר כך היקף ההובלה והשירותים הנלווים יותר גדול. שכבות ממעמד סוציו אקונומי גבוה יותר מחזיקות בבתים גדולים יותר וכמות גדולה יותר של ריהוט וחפצים. כמו כן בשכבות אלו הציפייה היא ליותר ערך בשירות, בעוד בשכבות נמוכות הערך נובע מעלות נמוכה. 

לענף זה השפעה ישירה על המשק כולו כגון: על ענפי התעשייה, הבנייה, החקלאות, הביטחון לסוגיהם, נישה נוספת של השוק היא הלקוחות העסקיים אשר עשויים להזדקק להובלות. באופן דומה למשפחה אשר עוברת דירה, גם עסקים ומשרדים עשויים לשנות את מיקומם ולהזדקק לשירותי הובלות אשר יעבירו את הציוד המשרדי, את הריהוט, את המחשבים וכו‘. על מנת להגדיל את מקורות ההכנסה, בעיקר בתקופות חלשות, ניתן לבצע שירותי הובלות לעסקים הקשורות להובלות סחורה. 

בגלל המוגבלות הגאוגרפית של מדינתנו הקטנה אנו יכולים לאפיין את השוק המקומי בהובלות לטווחים קצרים, זאת בהשוואה למדינות גדולות בהן רק הנסיעה מנקודה אחת לשנייה עלולה להימשך מספר ימים ומשפיעה על כל מבנה העלויות והמודל העסקי. הפשטות של ההובלות בשוק הישראלי מסירה הרבה חסמי כניסה.

בשוק קיימת עונתיות מסוימת. בתקופת הקיץ אנו יכולים לראות עלייה בביקוש, ברובה נובעת בעקבות סטודנטים רבים המתארגנים לשנת הלימודים. עונתיות זו מורגשת בעיקר באזורי האוכלוסייה הגדולים. אך גם עבור משפחות עם ילדים, הקיץ הוא תקופה טובה להתארגנות ומעבר דירה. 

שימוש באריזות ממותגות, מהלך שיווקי משתלם

המודל העסקי של חברת הובלות מתבסס על תמחור לפי מרחקים, היקף ההובלה, קשיים כמו בעיות חנייה וגישה, קומות גבוהות וצורך בציוד מיוחד כמו מנופים. בנוסף חברות ההובלה יכולות להציע שירותים נוספים כמו ציוד אריזה, שירותי אריזה, פירוק והרכבה וביטוחים. באמצעות שירותים אלו ניתן להגדיל את הרווחיות. שירות נוסף שחברות מסוימות מעניקות הוא שירותי אחסון. יתכן כי במסגרת מעבר הדירה הלקוחות נזקקים גם לשירותי אחסון זמניים/לטווח ארוך ואם יש לכם את האמצעים כך זהו יכול להיות מקור הכנסה נוסף. ישנן חברות המעניקות שירותי פרמיום ומציעות גם שירותי ניקיון, כך הן יכולות למקסם את הרווח מכל עסקה. 

אין הרבה חסמי כניסה לשוק (מלבד רישיון ג'), ואין צרוך בכוח אדם מיומן. לכן באמצעות משאית ו-3 סבלים אפשר להקים חברת הובלות מצליחה באופן מידי. כתוצאה מכך ישנן חברות הובלות רבות הפועלות בשוק האפור. לא כל החברות מעניקות את אותו הערך וחברה שרוצה להצליח בשוק רצוי שתשקיע בפרסום ומיתוג, בשירות אישי ללקוחותיה על מנת לבדל אותה מהשחקנים הרבים בשוק. 

 

היקף ההשקעה ואיתור ספקים

היקף ההשקעה תלוי בסדר הגודל של החברה המתוכננת. כמובן שישנו הבדל בין חברת הובלות עם צי של משאיות או חברה קטנה. במדריך זה נתייחס לדרישות הבסיסיות של הקמת חברת הובלות קטנה. ההשקעה המרכזית שלכם היא רכב ההובלות, אותו תוכלו לרכוש אצל היבואנים, סוחרי הרכב או בשוק יד שנייה. לגבי יתר הציוד תוכלו למצוא ספקים רבים וזהו יתרון. חברת הובלות אינה זקוקה למשרדים וניתן לנהל אותה באמצעות משרד ביתי וטלפונים ניידים. 

להלן פרטי ההשקעה הראשונית להקמת חברת הובלות שמכבדת את עצמה:

  • השכרת מבנה תעשייה: מחסן, 8 עד 25 אלף שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 200–1,000 מ"ר, בהתאם לאזור בארץ, לוודא כי חצר המבנה משמש לחנייה של המשאיות.

  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד עבור ההסכמים (ניתן ליצור שיתוף פעולה), תוכנה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 8,000 שקלים עד 25,000 שקלים בשנה.

  • שיפוץ – העלות היא 40,000 עד 80,000 שקלים, מידוף, חלוקה לשטחי אחסון צביעה ומשרדים בשטח המבנה.

  • רכישת משאית / טנדר – מדובר על הוצאה גדולה: בעלות של כ-400,000 שקלים למשאית ו-200,000 שקלים לטנדר מותאם להובלות.

  • יועץ רישוי עסקים: חובה להוציא רישוי עסק לעסק הובלות – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 8.3 א' לפי הצו. העלות היא 4,000 עד 12,000 שקלים, תלוי בגודל הנכס, במיקומו הגיאוגרפי ובמהותו.

    *כמובן שקיימת האפשרות לשכור כזו לשם תחילת פעילות או לרכוש כלי רכב יד שנייה.

  • ביטוחים – 5,000 שקלים לביטוח* חובה לכלי רכב, ביטוח מקצועי "רכוש במעבר" 4,500 שקלים

    *מחיר ביטוח משאית הובלה משתנה בהתאם לגודל המשאית, גיל, סוג המשאית ותקינות כלי הרכב.

  • עובדים: מינימום שני עובדים; כל עובד מרוויח בממוצע כ-6,000 שקלים לחודש (כפול 12 חודשים).

  • שיווק ופרסום: 60 עד 150 אלף שקלים לשנה ראשונה, קידום ממומן, אתר אינטרנט, פרסום באתרי ממוקדים לחברות הובלה, מערכת ניהול יומן.

  • רכישת ציוד – מדובר בהוצאה קטנה יחסית, של 20,000 עד 40,000 שקלים. הוצאה זו כוללת ציוד להובלות, ארגזים, דבקים, גליל ניילון בועות (פצפצים) וכולי.

סך כל סכום ההשקעה להקמת חברת הובלות: מינימום 800,000 שקלים כולל מחסן לוגיסטי (כ-200 מ"ר).

 

היכן ניתן למצוא ספקים לחברת הובלות?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

מחסן / חנייה - אמנם אין צורך במשרדים אך בכל זאת אתם זקוקים למקום בו תוכלו להחנות את המשאית ולאחסן ציוד. אין צורך במקום מרכזי מכיוון שאינכם צפויים לארח לקוחות בבית העסק. תוכלו להשכיר מחסן קטן הכולל מקום חנייה בעלות של במידה ואתם מציעים גם שירותי אחסון זה יכול לתת ערך מוסף, אך לשנות לחלוטין את מבנה העלויות. עליכם לקחת בחשבון נושאים של אבטחת הרכוש ושמירה ויש לכך עלויות נוספות. 

מודעות מובילות בלוח עסקים למכירה

מותג אינטרנטי של תכשיטי גברים

Richis Jewelry

Richis Jewelry

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

1

העסק קיים כבר שנה וחצי, עשה מחזור של +70,000? מתחילת השנה נמכר עקב התעסקות בפרוייקטים אחרים, יש לו את כל הבסיס והכלים הדרושים לעסק דיגיטלי מצליח. מגיע עם סחורה בשווי 7000 ש"ח
מחיר

45,000

כתובת אתר האינטרנט

הצג כתובת אינטרנט

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 19681)

ריף סנטר - חנות לבעלי חיים וציוד

זיגל

זיגל

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

חנות בעלת מוניטין של 17 שנה - מתחם ביג מיקום מרכזי. אופציה לשותפות סחורה מלאה בכל המחלקות עובדים מנוסים אתר אינטרנט מכירות אונליין מערכות מים מלוחים, מחלקות זוחלים, ציפורים, מכרסמים וצמחייה.
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

באר שבע

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 17519)

@*as*

סוגי פריטי רישוי בצו רישוי עסקים, בהתאם לסוג ההובלה:

גרירה או הובלה – כולל המיקום המשמש לניהול העסק
8.3 א'- הובלת דברי ערך – הנפוץ ביותר!
8.3 ב'- הובלה אחרת (4 כלי רכב ומעלה)
10.10 ד'- הובלת חומרים מסוכנים
10.11 ג'- הובלת חומרי נפץ

2.1 ג'- חלוקת גז
2.1 ד'- שינוע גז למעט שינוע בצנרת
2.2 ח'- שינוע דלק במיכליות
3.5 ב'- הובלת מזון לבעלי חיים
4.1 ד'- הובלת ביצים
4.6 ד'- הובלת מזון
5.3 ג'- הובלת שפכים
8.2 - הובלת רכב ממקום למקום

 

שלבים בפתיחת העסק - מה נדרש

  1. פרסום ושיווק - עליכם להשקיע בפרסום והמדיה הדיגיטלית אשר יכולה להיות יעילה מאוד. חובה! להקים אתר אינטרנט, חשבון ברשתות חברתיות ולהריץ קמפיינים בגוגל התואמים למילות המפתח ולאזור הגאוגרפי הרלוונטי. אתם יכולים לגם לפרסם במקומונים ולהדפיס פלאיירים, אך תצטרכו לזהות מה מביא לכם יותר החזר השקעה. אם אתם רוצים להציע שירותי פרמיום כדאי שתקדישו את תשומת הלב לשיווק ומיתוג העסק. שימו דגש על המדיה הדיגיטלית, אלו הם התחליף של דפי הזהב המודפסים של פעם. אתם חייבים נוכחות באינטרנט, כולל קידום בגוגל מפות.

    מדים לעובדים - כנגזרת של השיווק חשוב להשקיע במדים ייצוגים לעובדים. מדים המתאימים לאופי העבודה אך משדרים מראה מקצועי.

  2. ביטוחים - יש צורך לפנות לסוכן הביטוח על מנת לרכוש את חבילת הביטוחים המתאימה. יש צורך בביטוח לרכב המסחרי, ביטוח לעובדים וגם ביטוחים אותם תוכלו להציע ללקוחות כגון: "רכוש במעבר" / "ביטוח משא".

    מה זה מכסה? במידה והתכולה של הלקוחות נפגעת במהלך ההובלה במשאית / או במעבר עד הנקודה, אתם מכוסים בגין ההוצאות על הנזקים שנגרמו והכיסוי תקף גם על הלקוחות שלכם.

    • רישיון עסק - הקמת חברת הובלות מחייבת רישיון עסק. חוק הרישוי מפריד בין סוגים שונים של הובלות, לגבי הובלת דירות הרישיון תקף ל 3 שנים. לצורך קבלת רישיון העסק יש לפנות אל האגף לרישוי עסקים ברשות המקומית המוניציפאלית. חברה המחזיקה למעלה מ 4 רכבים נדרשת למלא אחר התקנות בחוק שירותי הובלה. הרישיון כולל את רשימת הרכבים בעסק במועד הבקשה לקבלת רישיון ואין צורך לבקש רישיון ביחס לכל רכב בנפרד, במקרים של החלפת רכב / שדרוג – נדרש לעדכן במחלקת הרישוי את נספח רשימת הרכבים.

    *מומלץ להתייעץ בעניין מול אדריכל רישוי קלוד – מומחים ברישוי עסקים.

  3. גיוס עובדים - יש צורך בנהגים וסבלים. במקרים רבים חברות הובלות מתנהלות כעסק של איש אחד המופעל על יד הנהג שהוא בעל העסק ועזרה של כמה סבלים. מלבד הנהג עבורו נדרש רישיון נהיגה למשאית, כוח האדם אינו דורש התמקצעות גדולה ומבוסס בעיקר על כוח פיזי ושיטות עבודה – כולם לומדים מהר עם השכר מתגמל.

  4. פתיחת עוסק מול רשויות המס – חפשו יועץ מס לעסקים ותנו לו להתעסק עבורכם במספרים אך היו ערניים, תיק המע"מ עוסק מורשה או חברה בע"מ בשל מחזורים הבינוניים. יש לכך כמה יתרונות, כמו קיזוז ההוצאות השוטפות (לדוגמה: חומרי גלם, ביטוח, דלק, הוצאות החשמל, המים, עובדים, דמי שכירות, הארנונה – מוּכר, ומקבלים החזרים).

  5. דלק - דלק הוא אחת ההוצאות הגדולות שיהיו לכם בעסק, בעיקר אם יש לכם צי משאיות גדול. יתכן שכדאי למצוא ספק דלק או הסדר דלקן המאפשר לכם ליהנות ממחירים מוזלים בשל הרכישה בכמויות גדולות.

  6. מימון - עליכם לבדוק את האפשרויות למימון העסק. אם תעשו הכול באמצעות הון עצמי או שתחפשו אפשרויות מימון וסיוע לעסקים. לצורך גם תזדקקו לתכנית עסקית.

  7. בחירת ספקים ורכישת ציוד - אם בחרתם לספק מוצרי אריזה תצטרכו לבחור גם ספקים. בתחום זה אין לכם תלות גדולה בספקים, ישנם ספקים רבים ואין צורך בהתקשרויות ארוכות טווח.

  8. הסכמים וטפסים - ניסוח הסכם עבודה המפרט את השירות שלכם כלפי הלקוח ותחומי האחריות. כך תוכלו להגן על עצמכם וכך תוכלו להראות ללקוח שמדובר בעסק מקצועי.

    כחברת הובלה אמינה ומקצועית, אתם צריכים להפיק הסכם עבודה מסודר (עדיפות לדיגיטלי) שיכלול את כל הסעיפים בעבודה. טופס החוזה יידרש להיות חתום לפני תחילת ההובלה, על מנת לתת הצעת מחיר מבוססת מהנתונים שהמזמין ביקש, וכל חריגה ממה שסוכם יידרש בתשלום נוסף - אבל אל תהיו קטנוניים

 

רשימת ציוד

  1. משאית הובלה - אחת ההשקעות הגדולות היא ברכב הובלה. ככל שהמשאית שלכם יותר גדולה כך אתם יכולים להתמודד עם הובלות גדולות יותר. אך אולי תרצו להתמקד בהובלות קטנות/הובלות לסטודנטים ותוכלו לעשות זאת עם משאית קטנה. 
  2. מנוף (אין צורך בשלב ראשון) - ישנם סוגים שונים של מנופים ובמות הרמה. בעזרתם תוכלו להעניק פתרונות להובלות מאתגרות מבחינה לוגיסטית וגם לחייב בהתאם. זה לא חובה שת"פ מול חברה צד ג' יעניק לכם עמלה בחיבור בין הלקוח לספק אך ללא מנוף אתם מוגבלים באפשרויות ההובלה ואינכם יכולים להעניק פתרון מלא לכל לקוח. 
  3. ציוד לסבלים - יש צורך בציוד כמו עגלות מסוגים שונים, ציוד לקשירה ונשיאה. 
  4. ציוד אריזה - אם אתם רוצים להציע שירותי אריזה או לפחות לספק ללקוחותיכם שירותי אריזה תצטרכו לרכוש ארגזים, סרטי הדבקה, טושים לסימון, פלסטיק בועות (פצפצים) וניילון נצמד (שרינק)
    פצפצים להובלות
    פצפצים חשוב לעיטוף הריהוט צילום: Image by Pete Linforth from Pixabay
  5. כלי עבודה- אין צורך בהשקעה גדולה בכלי עבודה אבל יתכן שבמהלך ההובלות, בעיקר אם אתם מציעים שירותי פירוק והרכבה, תזדקקו למברגים, מפתחות הלן, מפתחות רינג פתוח ואולי אפילו בוקסות.

סיכום

אם ברצונכם להצליח בתחום ההובלות עליכם תמיד לחשוב על הערך אשר אתם מעניקים ללקוח. לרכוש משאית ולצפות לזרם של טלפונים ללא השקעה בשיווק זה לא יקרה. שירותי הובלות הם במידה רבה שירות הומוגני, ולכן עיקר המאמץ הוא מאמץ שיווקי. שירותי הובלות כצורך לוגיסטי ניתן למצוא בכל מקום והיתרון הוא שאתם חופשיים משיקולים רבים אשר עשויים להיות קריטיים לתחומים אחרים כמו בחירת הלוקיישן, או צורך בבחירה אסטרטגית של עובדים וגם לא בהוצאות על שיפוץ ועיצוב.

המודל פשוט יחסית וקל לביצוע, העבודה אולי קשה.. אך על מנת להצליח מבחינה שיווקית עליכם לזהות את הצרכים של הלקוח, את החששות שלו ולתת להם מענה גם לצרכים הרגשיים של הלקוח. שיקוליו של הלקוח בעת בחירת חברת הובלות יכולים להיות במידה רבה קשורים לחרדה שלו לגבי נזקים אשר יכולים להיגרם לריהוט וחפצים בעלי ערך רגשי. חישבו לטווח ארוך והקפידו על חווית הלקוח. לקוח בעל חוויה שלילית לא יחזור להשתמש בשירותיכם לעולם. לקוח שהצלחתם לגרום לו להיות מרוצה מעל ומעבר למה שהוא ציפה צפוי להשתמש בשירותכם גם בעתיד ואף להמליץ עליכם.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
מאיר
נתונים לא מדוייקים
אך כתוב טוב, סוקר את הענף היטב. תודה
11/06/2021
 
2
תמונת המשתמש
מוני
מדריך מצוין
מדריך מצוין. תודה רבה. למדתי והחכמתי.
09/05/2021