מתי עוברים לפרסום ממומן?

שיווק דיגיטלי מתחלק לשני קטגוריות מרכזיות – קידום אורגני וקידום ממומן. לפני שאנחנו מתחילים להסביר מתי עוברים לקידום ממומן, קודם כל נסביר מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן בקצרה, כדי שיהיה לנו קל להבין מתי לבצע אותם.

 
צילום: CANVA

 

קידום אורגני הוא קידום המתבצע ללא שימוש בפרסומות ממומנות. שיטת ההפצה של קידום אורגני היא חינמית, ומבוססת רק על איכות העסק שלנו ועל המקומות בהם לא נדרש מאיתנו סכום נוסף לפרסום. שיטת הקידום של פה לאוזן ברשת היא דוגמה לשיווק אורגני, כמו כן גם פרסום פוסטים בקבוצות שלא דורשות מאיתנו כסף בשביל להצטרף אליהן.

פרסום ממומן היא שיטת הפצה של תוכן בעלות מסוימת. פרסומות בפייסבוק (sponsored) המשולמות על ידי עסקים הן דוגמה של קידום ממומן, כמו כן תוצאות חיפוש בגוגל עם כתובית של "AD". כל פעם שאנחנו רואים פרסומות עליהן שילמו ונדרש סוג של התעסקות עם מנהל פרסומי מסוים, הן דוגמה לשיווק ממומן.

מתי מומלץ לעבור לקידום ממומן?

תנסו פשוט לענות על השאלות הללו:

  • מהי המהירות בה אתם רוצים להביא לקוחות חדשים?
  • מה התקציב שלכם?
  • האם יש לכם זמן להשקיע בפרסום אורגני במקום לעבוד על העסק שלכם?

אם אתם רוצים להשיג לקוחות במהירות, יש לכם תקציב בסיסי לפרסום ואין לכם זמן להשקיע בהעלאת תוכן לקבוצות ומקומות חינמיים ולחכות ששיטת הפה לאוזן תעבוד, כדאי לכם להתחיל לקדם בצורה ממומנת.

פעולות לקראת פרסום הממומן

לאחר שהחלטנו שאנחנו הולכים על פרסום ממומן, יש לנו כמה פעולות שאנחנו צריכים לבצע אשר יתנו לנו תוצאות מקסימליות מההשקעה הכספית שלנו.

  • איפה אני צריך לפרסם?

בהתאם למקצוע שלכם או לשירות שאתם מציעים ניתן לקבוע מה הפלטפורמה המתאימה לכם. בעלי מקצוע, כמו מנעולן או שרברב, משתמשים בקידום ממומן מבוסס על חיפוש בעוד מקומות פנאי צריכים לעשות קידום ממומן ברשתות החברתיות.

  • פילוח קהל מתאים

הסעיף הזה דורש ממכם לדון בתחומי העניין של הקהל שלכם. מי ישתמש בשירות שלכם? מהי התעסוקה שלו? מהו המעמד הסוציו-אקונומי שלו? כתבו ברשימה מסודרת את הפרטים על הלקוח האידיאלי שלכם כדי לסנן את כל האנשים הלא רלוונטיים ולהביא רק לקוחות שסביר שיקנו ממכם

  • תוכן איכותי

ודאו שהתוכן אותו אתם מציגים לקהל שלכם מראה את הייחודיות של העסק שלכם בבירור. בין אם זה מלל (פודקאסט או מאמרים) או תוכן ויזואלי (תמונה או סרטון), היתרון היחסי של העסק שלכם צריך להיות בקדמת הבמה.

הפרסום לא מאושר על ידי הפלטפורמה

הפלטפורמות הדיגיטליות לפעמים לא יאשרו את הפוסטים שלכם, לכן חשוב להקפיד על תוכן לא פוגעני שמגיע לקהל הרלוונטי. אם הפרסומות שלכם ג\עניות, סקסיסטיות או מגיעות לאנשים שלא קשורים לעסק שלכם, ידווחו עליכם ויורידו את המודעות שלכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  עסק ללא הון התחלתי  עסקים באינטרנט  תכנית עסקית