מתי כדאי להפוך את העסק שלך לחברה בע"מ?

 

 

כאשר יזמים מתכננים פתיחת עסק, אחד השיקולים החשובים שעליהם לבדוק הוא צורת ההתאגדות של העסק, האם לרשום אותו בתור עוסק מורשה או חברה בע"מ. ישנם שיקולים חשובים בהחלטה זו ומקובל להתייעץ עם רואי חשבון או יועצים עסקיים, מדובר על שיקולים בעלי השלכות חשבונאיות ועסקיות שחשוב להכיר. ברוב המקרים עסקים התחילו בתור עוסק מורשה, אך לאחר זמן בעקבות התמורות והשינויים שהתחוללו בעסק הם שוקלים להפוך לחברה בע"מ.

אז מתי בדיוק כדאי להפוך לחברה בע"מ ומהן היתרונות שלה?

ראשית כל חשוב להבין את המשמעות של חברה בע"מ. צורת התאגדות זו (חברה בע"מ) היא ישות משפטית נפרדת מבעל העסק וישנה הפרדה מוחלטת בין חשבונות הבנק הפרטיים לבין חשבונות הבנק העסקיים, לא כך הדבר בעוסק מורשה. שיעורי מס החברות נמוכים יותר משיעורי מס ההכנסה של עוסק עצמאי ובכלל היא זוכה ליתרונות רבים מבחינת המיסוי. מהצד השני יש לקחת בחשבון שהעלויות התפעוליות של חברה בע"מ הן יותר גבוהות – יש צורך בתשלום אגרה על הקמת החברה ותשלום אגרה שנתי, בנוסף ישנן הוצאות לרואי חשבון ועורכי דין על מנת להקים חברה בע"מ.

רבים חושבים שחברה היא בהכרח גוף המעסיק עובדים רבים, אך האמת שזה לא נכון. גם פעילות של אדם אחד יכולה להיעשות במסגרת חברה בע"מ.

מתי כדאי להפוך לחברה?

עסקים אשר החלו את פעילותם בתור עוסק מורשה יכולים לשנות כיוון ולהתאגד כחברה בע"מ. אך באילו נסיבות זה כדאי? הכנו עבורכם כמה עקרונות ייסוד "מתי כדאי להפוך לחברה":

  1. השימוש ברווחי העסק – את רווחי העסק אתם יכולים למשוך בתור שכר או להשקיע אותם במסגרת החברה. אתם מעוניינים להתמקד בעיקר בהשקעת הרווחים לצורך המשך פיתוח העסק, למשל רכישת ציוד ומלאי, הגדלת אשראי ללקוחות וכו' אז כדאי לעשות זאת באמצעות חברה בע"מ.
  2. ההיבט המשפטי - חברה בע"מ נותנת לבעליה הגנה משפטית מכיוון שהחברה היא ישות נפרדת ולכן התביעות הן נגד החברה ולא נגד בעלייה. אך שימו לב שאין מדובר בהפרדה מוחלטת, בנסיבות מסוימות בעלי המניות עשויים להיות אחראיים לחובות החברה והנזק הכספי ייגרר לבעל המניות.
  3. מיתוג – רבים בעולם העסקים מעידים כי לרישום בתור חברה ישנו יתרון מבחינת הרושם שיוצר העסק בהתנהלותו בשוק מול חברות אחרות. חברה בע"מ יוצרת רושם הרבה יותר רציני ומכובד מול עוסק מורשה, כפי שעוסק מורשה יוצר רושם מקצועי אל מול עוסק פטור.
  4. תכנוני מס – תכנוני מס הם דבר חשוב מאוד, הם מסייעים לעסק להתנהל בצורה חכמה ולהפחית את תשלום המסים בצורה חוקית כמובן. אפשרויות תכנוני המס הן רבות ומגוונות יותר כאשר מדובר בחברה בע"מ – יש להתייעץ מול רואה חשבון.
  5. מחזור המכירות – אצל חברה בע"מ ישנן עלויות גבוהות מבחינת עלויות הנהלת החשבונות והגשת דו"ח שנתי בסוף שנה. ככל שמחזור המכירות יותר גדול כך זה כדאי ומצדיק יותר את המעבר לחברה בע"מ.
  6. גיוס משקיעים – חברה בע"מ יכולה למכור מניות, כלומר חלקים מהחברה, דבר המקל על הכנסת שותפים לעסק.

לקח את זה בערבון מוגבל

פירוש - לא ייחס לזה חשיבות רבה
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  חברה  חברה בעמ  חובות לספקים  חובות לעסק  ייעוץ לעסק  להרוויח ובגדול  מיזם  מציאת שותף  ניהול עסק  נכסים מניבים   עוסק מורשה  עוסק פטור  עסק להשקעה  שותפים  שותפים לעסק  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
ישראל ישראלי
אז מה כדאי, c-corp, s-corp או LLC
אולי לא פחות רלוונטי בארצנו אבל עדיין כדאי להכיר
07/06/2020