עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ?

 

 

השאלה אם לפתוח תיק עוסק מורשה או חברה בע"מ היא שאלה לגיטימית יחד עם זאת, מומלץ לעסוק בנושא רק לאחר שלב הקמת העסק. בראש ובראשונה חשוב להתמקד בתוכנית העסקית, בבניית העסק ושיווקו.

מהו ההבדל בין עוסק פוטר, מורשה לחברה בע"מ וכיצד ניתן לדעת, מהו הפורמט המתאים לעסק שלך?

עוסק פטור - עסק שסה"כ מחזור עסקאותיו אינו עולה על 100,000 ₪ (נכון לשנת 2015) בשנת המס הקרובה. הבוחר במסלול זה, זכאי לפטור ממס התשומות, אך אינו יכול לנכות מס בגין עסקאות שונות.  מתאים לעסקים קטנים בעלי מחזור קטן, ואף לשכירים שמרוויחים שכר נוסף מעבר לשעות העבודה בעבור קבלה.  יתרון משמעותי שקיים עבור עסק שהנו עוסק פטור הנו - עלות פתיחת תיק נמוכה ופטור מהגשה על הכנסה שוטפת, אלה בסוף שנה בלבד.

עוסק מורשה - עסק בעל רווח הגדול מ 100,000 ש"ח ושחלה עליו החובה להתנהל במסלול של ע"מ על ידי שלטונות המס, על פי רשימה של מקצועות ועיסוקים רלוונטיים. מתאים גם לשכירים ושותפים.
במקרה הנ"ל , נוסף מע"מ ללקוחות. אופן הקיזוז ניתן למימוש בגין רכישות והוצאות שוטפות.    
קיימת חובת דיווח הכנסות פעם בחודשיים או חודש תלוי במחזור של העסק.  מומלץ להיוועץ או לקבל את שירותיו של יועץ מס או רו"ח, לניהול התיק מול הגופים.

חברה בע"מ - הזכות לרישום כחברה בע"מ, מוענקת לכל אדם, בתנאי שאופן ההתנהלות והעיסוק חוקי.  מתוקף חוק החברות, שיעור מס החברות גבוהה כ-25% (ללא דיבידנדים), מתאים בעיקר לעסקים בעלי מחזורים גדולים של כ-35,000 אלף ₪ לחודש. אחד היתרונות המרכזיים של חברה בע"מ הנו תדמיתי. לעסק שמתנהל במסלול של חברה קיימת אופציה של המשכיות בתקנון, המעניק את כל הזכויות או את חלקן לכמה דמויות מפתח, דבר המאפשר המשך פעילות גם כאשר שמו של הבעלים נשאר חסוי. רישום העסק כחברה בע"מ משפיע באופן ישיר על אופי ההתנהלות מול השלטונות, ההופכת למורכבת יותר , כולל ליווי צמוד של רו"ח שמתמחה בחברות.

בהתאם לאופיו של העסק, מטרותיו והשוק בו הוא פועל, ניתן להחליט כיצד יוגדר. מומלץ לקבל החלטה, יחד עם רואה החשבון שיעניק את הזווית המקצועית, בהתאם לנתונים שיקבל על העסק ופועלו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  חברה  חברה בעמ  חובות לספקים  יועץ עסקי  ייעוץ לעסק  מקים עסק  עוסק מורשה  עוסק פטור  פתיחת עסק חדש  פתיחת תיק