חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים לפתוח עסק חדש
החלטתם לפתוח עסק חדש או לרכוש עסק קיים? חמישה דברים שעליכם לדעת, לפני שאתם עושים את הצעד הראשון!
- כתיבת תכנית עסקית - הדבר הראשון והחשוב מכולם! "קשה באימונים, קל בקרב" כמשל הטירונות. אימון נכון בשלב התכניות מאפשר להכיר את התחום היטב, כולל טווח ההשקעה הצפוי וכן סעיפים שלא שיערנו בנפשנו שידרשו הקצאת תקציב נוסף. ככל שהתכנית העסקית מפורטת יותר, כך יהיה לנו קל יותר בשלב הביצוע. היערכות נכונה, מאפשרת בטווח הקצר והארוך. התמודדות טובה יותר עם האתגרים הניצבים במהלך הדרך.
ניתן לבנות תכנית עסקית באופן עצמאי, דבר הכרוך בזמן, ניסיון וידע קודם, ולכן ברוב המקרים, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע המתמחה בנושא. חשוב שתהיו חלק מהתהליך ושהתכנית תתבסס, על סמך הנתונים שברשותכם. סדרי הגודל של העלויות לתכנית עסקית הם כ-5,000 ₪, תלוי כמובן בגודל העסק ובליווי הדרוש.
תכנית עסקית הנה "אסמכתה לרצינות", למי שזקוק להלוואה מבנקים או מקרנות שונות המסבסדות עסקים חדשים. להלוואה בריבית נמוכה נדרש להציג את כלל המאזנים העתידיים וסקר שוק, הנכללים בתכנית, וזאת על מנת לאמוד את הצלחת העסק בשלבים המוקדמים.
- מלאי ראשוני / ציוד לעסק חדש – השלב הבא הנו שלב הביצוע: השיפוץ בשטח ורכישת הציוד – ריהוט, תאורה, ציוד חשמלי, סניטרי וכולי. לכן, לפני פתיחת העסק או רכישת עסק קיים, מומלץ לרכוש ציוד יד שנייה במצב חדש מעסקים שנסגרו, או להשתמש בציוד הקיים - במידה ורכשתם עסק פעיל. בעת קנייה של ציוד יד שנייה חשוב להביא בחשבון את הוצאות הפחת של המוצר, שכן לא תמיד יש אחריות למוצרים יד שנייה.
- ליווי ראשוני – קיימות כיום חברות מתמחות, המלוות את היזם משלב התכנית העסקית ועד שנה מרגע פתיחתו של העסק. למהלך כזה נדרש גב כלכלי רחב, ועם זאת לעתים קרובות אכן עדיף להעסיק אדם בעל ניסיון והבנה בתחום בשלבים הראשונים לפתיחת העסק.
- עסקים פעילים למכירה – קניית עסק פעיל שעבד לאורך תקופה הנה הזדמנות לרווחים גבוהים. לאחרונה קיימים עסקים רבים שאינם מממשים את הפוטנציאל שלהם ממגוון סיבות: ניהול לקוי, היעדר פרסום ושיווק לעסק, "עייפות החומר" – עסקים ותיקים, מוניטין רע, עסק הזקוק לרענון ועוד. יזם בעל אמביציה וכישרון יכול למנף כל עסק כזה להצלחה. עסק פעיל נמכר עם מוניטין, ארגון, מלאי, ציוד, לוקיישן מעולה (לעתים), רשימת לקוחות ורשימת ספקים.
מציאת עסק פעיל המיועד למכירה, הנה משימה מאתגרת. במטקה לקבל מידע על הנושא, ניתן להיעזר באינטרנט, בעיתונים מקומיים, ואף בפורטל עסקים ממוקד לעסקים שנועד למציאת עסקים למכירה. - קידמה וטכנולוגיה – יזום וקידום פעילות תקשורתית, יכול לייצר מודעות לעסק ושיח של גורמים רלוונטיים. במטרה לייצר פעילות במגוון פלטפורמות, חשוב להקים אתר אינטרנט (תדמיתי או מכירתי, בהתאם לסוג העסק), דף פייסבוק עסקי, אפליקציה, פרסום באינדקסים מתמחים וכולי. המטרה היא להיות חלק מהמדיה הכתובה, משודרת ודיגיטלית, דבר הדורש תקציב קבוע ופעילות שוטפת. ככל שנשתמש בכלים החדשניים העומדים לרשותנו, כך ניצור מאגר לקוחות גדול יותר עבור העסק.
האם המאמר הועיל לך? (0 הצבעות, 0 מתוך 5) |
עוד מאמרים בנושא |
הוסף תגובה חדשה
תגובתך התקבלה, ותפורסם בכפוף לשיקולי העורך.