גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח משרד נסיעות בישראל?

חולמים לפתוח משרד נסיעות אבל לא בטוח שתהיה לכם פרנסה? במדריך זה ריכזנו עבורכם כמה עובדות שיעזרו להקים סוכנות נסיעות משלך, וכמה טיפים שחשוב לקרוא בהקמת העסק

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

מרגש ומאתגר לארגן לאדם אחר חופשה חלומית, במידה מסוימת זה מימוש החלום של עצמך, שוק הנסיעות פעיל בעיקר בתקופת הקיץ בשילוב החגים זו עונת השיא, אך האם כל זה נכנס לכיסי סוכני הנסיעות?
בסוף שנות התשעים פעלו בישראל למעלה מ-700 משרדי נסיעות, ונכון לשנת 2018 אנו מדברים על כ-450 משרדי נסיעות בישראל ועל פי התחזיות הענף דיי בסכנה. התמורות הטכנולוגיות של עשרים השנים האחרונות פגעו בשוק סוכנויות הנסיעות הפיזיים והקימו הזדמנות עסקית של "סוכנים אינטרנטיים". הזמנה של כרטיסי טיסות, בתי מלון והשכרת רכב נהפכה לקלה ופשוטה. היום סוכנויות הנסיעות אינן נהנות מבלעדיות; לא חייבים לעבוד עם סוכנויות הנסיעות בשביל להזמין כרטיסי טיסה או בתי מלון, כל אחד יכול לבצע הזמנות אלו באמצעות גלישה באינטרנט בקלות. בנוסף לאתרים רבים יש גם אפליקציות המאפשרות לכל אחד לחפש את בית המלון או הטיסה לבצע הזמנה בדקה ה-90. אז מי שבכל זאת רוצה להצליח בתחום חייב לחדש, תוך הישענות על מיזמים טכנולוגיים וסטרטאפים בתחום התיירות.

 

המודל העסקי הקלאסי של סוכנויות הנסיעות מתבסס על עמלות ממכירות כרטיסי טיסה, בתי מלון והשכרות רכב. אך היום הציבור אינו צריך לשלם את עמלות התיווך מכיוון שהוא יכול לבצע הזמנות באופן ישיר מההספק. מי שרוצה לשרוד בענף חייב להתאים את עצמו למציאות המשתנה ולספק ערך מוסף ללקוחות חבילות נופש, חבילות סקי, יעדים אקזוטיים וכ'...

משרדי הנסיעות שמצליחים לשרוד בענף הם אלו אשר מצליחים לזהות את הנקודות החלשות בתחום ולתת מענה לצרכים של הלקוחות. למשל ישנם סוכני נסיעות המתמחים ביעדים פחות מוכרים ופחות מפותחים מבחינה תיירותית, כמו למשל מדינות באפריקה, בקריביים או סוכנויות נסיעות המציעות טיולים מאורגנים לקבוצות, דבר שיש לו ביקוש בשוק. מי שפותח משרד נסיעות קטן יכול לשווק טיולים מאורגנים של חברות אחרות סוג של זיכיון.

סוכני הנסיעות המודרניים צריכים להעניק שירות יותר אישי במתכונת פרמיום. הם חייבים להציע שירות שהוא מעבר להזמנת בית מלון וטיסות וכך הם בעצם הופכים למארגני חופשה המטפלים בכל פרטי החופשה - איסוף משדה התעופה, סיורים מאורגנים, וואוצ‘רים לכניסה לאתרים תיירותיים, הזמנת מקום במסעדות וכו‘.

כמו כן ניתן לפנות למגזר העסקי. חברות רבות, כמו למשל בענף ההייטק מרבות לשלוח עובדים לחו“ל. מטעמי נוחות רבות מהחברות יעדיפו לעבוד מול סוכנות נסיעות אשר תטפל בכל סידורי הנסיעות עבור העובדים במקום להעסיק בתוך הארגון עובדים אשר אחראים על נישה זו. עוד צורך של המגזר העסקי הוא נסיעות לכנסים ותערוכות, גם במקרה זה נוח יותר לעבוד עם סוכנות נסיעות המציעה חבילה הכוללת כניסה לאירוע לצד סידורי הלינה הטיסות והגישה ביעד המדובר.

בשוק זה פועלות סוכנויות נסיעות קטנות לצד שחקנים גדולים יותר. השחקנים הגדולים בתחום נהנים מיתרון לגודל ויכולים להשיג מחירים טובים יותר. ניתן להתייחס לחלק מסוכנויות הנסיעות כאל סיטונאים, אלו המארגנים נופשונים וטיולים מאורגנים ומשווקים ישירות ללקוחות או נעזרים בקמעונאים.

ענף זה מושפע מהעונתיות, בתקופות החגים והחופשות ישראלים רבים יוצאים לחופשות. הענף תחרותי מאוד והאינטרנט הוא האיום העיקרי על הענף או ההפך תלוי כיצד מסתכלים על זה.

חסם השוק העיקרי הוא הצורך ברישוי מטעם משרד התיירות, דבר הדורש קורס ומעבר בחינה.

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

עיקר ההשקעה הכספית הוא עבור דמי השכירות, שיפוץ וריהוט המשרד על מנת להתאימו לאופי העבודה והשירות של משרד נסיעות. משרד נסיעות הוא מקום המעניק שירות ללקוחות ולכן הוא חייב להיות מותאם עבור אירוח לקוחות.

בין העלויות הקבועות של סוכנות נסיעות הוא שכר של מנהלים. שכרם מורכב משכר ברוטו ואחוזים ממכירות והגעה ליעדים שנקבעו.

על מנת לפתוח את המשרד תצטרכו לעבוד עם קבלני שיפוצים, ספקי ריהוט משרדי וספקי ציוד מחשב. בהמשך העבודה השוטפת תצטרכו ספקים לציוד משרדי בסיסי, תחזוקה שוטפת ועבודות ניקיון.

מעבר לכך תצטרכו ליצור קשר עם חברות תעופה, בתי מלון, סוכנויות השכרת רכב וחברות ביטוח. על מנת למכור כרטיסי טיסה בחברות התעופה הסדירות תצטרכו לקבל הסמכה מיאט“א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי). אם אינכם חברים ביאט“א אתם מוגבלים אך ורק למכירות כרטיסי טיסה לטיסות שכר (צ‘רטר).

מודעות מובילות בלוח עסקים למכירה

מסעדת מזון מהיר במרכז שוק הכרמל

חסוי

חסוי

המשתמש מעדיף להשאר בעילום שם

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

3

במיקום פריים לוקיישן במרכז תל אביב, אזור תיירותי מאוד מקומות ישיבת פנים + אזור ישיבת חוץ. ציוד מטבח מתקדם, מקררים, חדר הקפאה ועוד צוות עובדים ותיק ומנוסה. שכירות חודשית 12,000 מחזור שנתי 3,500,000
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

70 מ״ר

רישיון עסק

קיים

צפו במודעה

השבוע

מוסתר
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 20120)

בלוג תיירות לאיחוד האמירויות

Orel

Orel

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

אין זמן לנהל את העסק,קידום מקצועי,הזדמנות עסקית...

שנים

שנות פעילות

2

*למכירה - בתקופת השיא! -אתר תיירות בנושא איחוד האמירויות - נפתח עם חתימת הסכמי אברהם. - מעל 100 קישורים איכותיים. -דומיין פרימיום. -מילות מפתח מרכזיות במיקומים טובים בחיפוש אורגני (1-10) -האתר ממות
מחיר

49,000

כתובת אתר האינטרנט

הצג כתובת אינטרנט

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 19719)

ההשקעה הראשונית להקמת משרד נסיעות תהיה כדלהלן:

  • עלויות שכירות נמוכות: משרדים להשכרה – 1,500 שקלים עד 10,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 15–100 מ"ר, בהתאם לשטח המשרד.
  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד עבור ההסכמים (ניתן לייצר שיתוף פעולה), תוכנה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 15,000 שקלים עד 25,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ – העלות היא 80,000 עד 150,000 שקלים.
  • עובדים – משכורות, שכר ממוצע של מנהל מכירות / סוכן מיומן עומד על 12,000 שקלים למשרה מלאה ובונוסים / אחוזים ממכירות.
  • ריהוט ואבזור המשרד – לאדם כ-6,000 ההוצאה עלולה להתקרב ל 200-350 אלף שקלים תלוי במספר העמדות בעסק הכוללות מרכזייה, וניהול תוכנה.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לעסק מסוג משרד נסיעות קטן (כ-15 מ"ר) לשני עובדים: 240,000 שקלים.

ההכנסות של משרד הנסיעות נובעות מתיירות נכנסת ותיירות יוצאת. אך התיירות הנכנסת נתונה להשפעות של מצבים פוליטיים - ביטחוניים וחווה משברים רבים בתקופה האחרונה, משברים בהם בעקבות המצב הביטחוני ישנה ירידה גדולה בכמות התיירים המגיעים לישראל.

כדאי לדעת! אל תזלזלו במיקום משרד הנסיעות, חקרו את האזור ואתרו שותפים פוטנציאליים אשר נמצאים בקרבת המשרד. קהל של תיירים, תוכל להביא נתח נחמד של הזמנות לטיסות מידיות לחו"ל.

 

סוכנות נסיעות

 היכן ניתן למצוא ספקים לסוכני נסיעות?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

שלבים בפתיחת העסק - מה נדרש?

  1. תכנית עסקית - התכנית העסקית היא הצעד הראשון בכל הקמה של עסק. התכנית העסקית מגדירה במדויק את הרעיון העסקי, קהל הלקוחות, האסטרטגיה השיווקית, מקורות המימון ועוד. למעשה היא מפרטת את כל השלבים הדרושים לפתיחה ותפעול של העסק, על היבטיהם השונים. התכנית העסקית מחלקת את ההון והמשאבים העומדים לרשותכם.
  2. רישום ברשויות - לצורך הקמת עסק יש להירשם ברשויות המס ומשרדי המע“מ וגם הביטוח הלאומי.
  3. חיפוש עובדים - יש לגייס סוכני נסיעות שיעבדו במשרד ויעניקו שירות ללקוחות. מלבד הצורך בסוכני נסיעות מורשים יש צורך בכוח אדם בעל תודעת שירות ויכולת מכירה.
  4. בחירת מקום - תצטרכו לבחור במיקום נוח שקל להגיע אליו וגם מציע חנייה למי שמגיע ברכב. אם המשרד נמצא במקום מרכזי תוכלו גם ליהנות ממעט תנועת לקוחות הנובעת מהעוברים והשבים. מיקום המשרד משפיע מאוד על העלויות הקבועות. כמו תמיד מיקום מרכזי הוא יקר יותר מאזורי פריפריה או אזורים פחות מרכזיים בעיר.
  5. שיפוץ המשרד -שיפוץ בסיסי תמיד נדרש על מנת להפוך את המקום ששכרתם למשרד נסיעות. אם התמזל מזלכם מבחינת התנאים הקיימים אולי תצטרכו רק שיפוץ קטן.
  6. אבזור המשרד - יש צורך בעמדות שירות עם מחשב, כיסאות, פינת המתנה, ארונות למסמכים וכל הריהוט הבסיסי שמשרד צריך.
  7. פרסום ושיווק - ישנם ערוצי פרסום שונים, ממודעות בעיתונים ועד פעילות באינטרנט, שיתופי פעולה בין מועדונים שונים כגון: מועדון לחיילים, מועדון לקוחות של מורים, מועדון הייטק, תניב לכם עסקאות גדולות. חשוב לפרסם את העסק ואת הנופשונים השונים על מנת להשיג לקוחות.
  8. ביטוחים - לצורך פתיחת סוכנות נסיעות תזדקקו לביטוחים שונים כגון: ביטוח תכולת עסק, ביטוח אבדן הכנסות, ביטוח חבות מעבידים, ביטוח אחריות מקצועית וגם ביטוח מיוחד להבטחת כספי הלקוחות.
  9. רישוי - אמנם משרד נסיעות אינו דורש רישוי עסק מטעם הרשות המקומית אך סוכני הנסיעות צריכים רישיון, כמו גם בעל העסק, מטעם משרד התיירות.
  10. תכנת מחשב - תזקקו לתכנת מחשב המתאימה לניהול משרד נסיעות ותוכנה לניהול הזמנות בינלאומית.
  11. הקמת אתר אינטרנט - אתר אינטרנט בימינו הוא דבר הכרחי עבור כל עסק. הוא מסייע לכם להשיג לקוחות ולתת להם אפילו ערך מוסף באמצעות דפי מידע, אמצעים ליצירת קשר. כמו כן מומלץ לפתוח דף עסק בפייסבוק ולהיות פעילים ברשתות החברתיות. עלות אתר מקצועי המאפשר לבצע גם הזמנות עלולה להגיע לכעשרת אלפים שקלים.

רשימת ציוד

עיקר הציוד שמשרד נסיעות צריך הוא ריהוט וציוד משרדי. הציוד המשרדי כולל: עמדות עבודה עם מקום למחשב, ארונות אחסון למסמכים, ריהוט לפינת ישיבה ואפילו מטבחון קטן לעובדים. מלבד פינת ההמתנה יש לרכוש כיסאות לפי מספר העובדים ושניים נוספים לכל עמדת שירות. בנוסף תזדקקו למחשב עבור על עמדה, מדפסת משולבת, טלפוניה וציוד משרדי כללי. זכרו כי משרד נסיעות הוא מקום אליו מגיעים לקוחות ולא סתם משרד לניהול ענייני האדמיניסטרציה של העסק, לכן חשוב לשים דגש על עיצוב ונוחות הלקוחות.

ציוד משרדי - קלסרים, דפים למדפסת, דיו למדפסת, מגרסת נייר, עטים וכלי כתיבה, שדכנים, מגשיות שולחניות למסמכים שעל סדר היום וכו‘.

משרד נסיעות צריך לשדר מסר של חופשה, מקומות אקזוטיים וכו‘. לכן במסגרת עיצוב המשרד חשוב לשלב תמונות גדולות על הקירות המכניסות את הלקוחות לאווירת החופשה ומציגות יעדים אטרקטיביים.
*טיפ עיצובי למשרד -ניתן לתלות שעוני קיר המציעים את השעה בערים חשובות בעולם וכו‘.

עיצוב סוכנות נסיעות

סיכום

יש הרבה רגעים בענף תיירות, לפעמים מצוינים ולעיתים פחות. פתיחת משרד נסיעות היום היא ברמת סיכון בינונית בעקבות השינויים הרבים שהתחוללו בשוק. הדבר אינו מומלץ למי שלא צמח מתוך התחום ומכיר את מצב השוק. מי שרוצה לשרוד בשוק זה חייב להעניק ערך מוסף ללקוחותיו, לגלות נישות מיוחדות וכו‘..
וזאת על מנת לשרוד מול התחרות הגדולה, בעיקר זו הבאה מכיוון האינטרנט. יש צורך למצוא דרכים יצירתיות על מנת לייצר הכנסות וניתן לעשות זאת באמצעות מכירת מוצרים משלימים כמו ביטוחי נסיעות. רמה גבוהה של שירות ואמינות היא דבר חשוב, היא מסייעת להתמודד מול התחרות באינטרנט ולצורך שימור לקוחות.

חשוב להשקיע באתר אינטרנט המאפשר לבצע הזמנות און ליין, דבר המאפשר לעסק להגדיל את המכירות. באמצעות האתר ניתן לשווק חבילות נופש, חבילות סקי וצלילה, תיירות מרפא, חבילות למשחקי כדורגל וכו‘. האתר צריך לתת לגולשים ערך מוסף; ניתן לשלב בו דפי מידע על יעדים תיירותיים, דפי מידע הכוללים מידע חשוב על דרכי הגעה, עלויות וטיפים למטייל; מידע לגבי ויזות, המרות מטבע, אירועים ופסטיבלים וכו‘.

אמנם חלק ניכר מההכנסות נובע מתיירות יוצאת, אך בהחלט אסור להזניח את ההזדמנויות של התיירות פנים ארצית - חופשות משפחתיות בארץ.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
מור
למכור טיסות דרך סוכנות
יש אפשרות לעבוד על מערכת של חברה גדולה ולהרוויח אחוזים ?
01/02/2022
 
2
תמונת המשתמש
אחד שמבין
הכתבה לא נכונה
הסכומים וההכוונה לא נכונים מ 2 סיבות 1.אם פותחים חנות אז עלויות מה שנרשם לדעתי מוגזם אבל גם לא חייב היום לפתוח חנות אפשר לעבוד ממתחמי עבודה בהתחלה או מהבית 2.אין שום התייחסות לעלויות האמיתיות שזה האם לוקחים מערכות מחברה גדולה ואז בעצם אתה פרעחנסר שלה או רוכש את המערכות לבד ואז יש צורך ב 2 דברים ,אחד רכישת קוד יאטה )לכירטוס טיסות סדירות וחיבור ל bsp מערכת הסליקה השני ביצוע הסכמים עם ספקים וערבויות כדי שתוכלו לסגור עיסקאות אשמח לעזור למי שרוצה בהכוונה
19/04/2021
 
3
תמונת המשתמש
אחת שיודעת
עליות נוספות
העליות בהרבה יותר גדלות כגון אשראי עמלות סליקה מערכות אינטרנטיות שעולות כסף ועוד הרבה דברים פרסום בענף שיש תחרות גדולה מאוד וכדמה
22/10/2020
 
4
תמונת המשתמש
לירן
סוכני נסיעות
היכן אוכל למצוא סוכנים אשר מתמחים בקבוצות לחול. טיסות ומלונות.
29/01/2020
 
5
תמונת המשתמש
משה
להתרחק מחברות פרמידה!
לכל המתעניינים יש חברות פרמידה בתחום, שייקחו את כספכם ללא תמורה. ראו הוזהרתם! ועל כן כל הצעה יש לבדוק היטב.
13/12/2019
 
6
תמונת המשתמש
נעמה
רישיון לסוכנות נסיעות
אמיר; ממתי השינוי שלא צריך רישיון משרד התירות?
10/07/2019
 
7
תמונת המשתמש
אמיר
רשיון לסוכנות נסיעות
עד כמה שידוע לי, החוק היום לא דורש רשיון מטעם משרד התיירות אז אין חסם השוק ואין צורך בקורס ומעבר בחינה
01/06/2019
 
8
תמונת המשתמש
סוכן נסיעות אמיתי
זה לא ממש זה
אבל שאפו על ההשקעה, לדעתי השמטתם דברים מהותיים כמו מסוף ההזמנות מול חברות התעופה
02/11/2018
 
9
תמונת המשתמש
אטריות מרקדות
גם סוכנויות באינטרנט לא מלקקות דבש
אז אל תספרו לי סיפורים...
23/10/2018