איך לפתוח חנות פרחים בישראל?

{{commentsList.length}}
התראות במייל
{{msg}}

לפני שאת מחליטה לפתוח חנות פרחים כדאי שתדעי שזהו עסק שמאופיין בעונתיות. רוצה לקבל עצות ותובנות נוספות על פתיחת חנות פרחים בישראל? מומלץ לקרוא את המדריך הבא.

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת לקוחות

לא בכדי שוק הפרחים מאופיין על בסיס עונתיות, ויש שיגידו כי מדובר בעסק בעל הסיכון הגבוה לסגירה בתחום הקמעוני. משמעות הדבר היא שהעסקים בתחום צריכים להכין את עצמם לתקופות טובות מאוד בעיקר בחגים, בדגש על פסח ועל ראש השנה, וכן ביום המשפחה – יום האם לשעבר. בשאר ימות השנה העסקים עובדים על בסיס שבועי, ובעיקר בסופי השבוע. נתח הפעילות העסקית בימי שישי הוא פי חמישה משאר ימות השבוע.

העולם כיום עובר לממד הדיגיטלי, ועיקר ההזמנות עובר דרך האינטרנט. הזמנות שבעבר קיבלו מענה דרך הטלפון עברו לסל הקניות של אתר העסק. הנוחות והקלות של ההזמנה דרך הטלפון, ולימים דרך המרשתת, הפכה את המוצר למבוקש ונוח גם לקהלים צעירים.

בניתוח שוק לקהל המזמין וצורך פרחים ניתן למצוא את כלל האוכלוסייה, ללא הבדלים מהותיים, אך אין ספק שלרוב מדובר על קהל מבוגר יחסית שעדיין מתחבר לזר פרחים כנתינה לאחר. הקהל העסקי הקונה על בסיס קבוע הוא בתי מלון, משרדים, אולמות וכן הלאה. קניות אלו משמשות לקישוט אירועים, תערוכות, תחרויות ועיצוב חללים. הלקוח העסקי הוא הקהל אשר מחזיק את השוק מבחינה תזרימית, כפי שישנם הלקוחות הפרטיים הקבועים, המגיעים על בסיס קבוע בכל יום שישי.

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בביקוש לפרחים טריים, וכראיה לכך ניקח את הרשתות המגיעות לחו"ל ועובדות מול הספקים והחנויות הפרטיות שנפתחו במרכזי הערים. שיתוף הפעולה בין הצדדים נועד לקדם מהלך של פריסה ארצית לשליחויות, מהלך אשר מאפשר לעסק לצמוח ולהגדיל את המחזור שלו.

 

חנות פרחים

היקף ההשקעה ואיתור ספקים

כדי לפתוח חנות פרחים, עליך לבחון תחילה את היכולת הכלכלית שלך, ואז בהתאם לפעול בשטח. יש הגורסים כי רכישה ישירה מחממות מוזילה את עלות הפרחים בכמה שקלים, המסתכמים בסופו של דבר ברווח משמעותי, אך מנגד גורמים לך לעבוד ולהתרוצץ במקום לקבל את הסחורה ישירות לחנות. לעומת זאת, ישנה אפשרות לייבא את הפרחים מחו"ל, דבר המתאים לנתח אחר של חנויות פרחים, שהן על פי רוב גדולות יותר.

ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס מסחרי – 3,000 שקלים עד 7,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל 30–60 מ"ר, בהתאם לאזור.
  • שיפוץ / תכנון / עיצוב פנים – כ-40,000 שקלים.
  • ציוד לעסק – כ-50,000 שקלים (כולל חדר קירור לפרחים).
  • פרחים וצמחים בשוטף – 30,000 שקלים.
  • שיווק ופרסום – 10,000 שקלים + אתר אינטרנט איכותי הכולל מסוף מכירה כ-12,000 שקלים.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה עבור עסק מסוג חנות פרחים: 220,000 שקלים.

 

היכן ניתן למצוא ספקים לחנויות פרחים?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

יכולת הרכישה של בעל העסק מתקיימת בדרכים הבאות:

    • הספק מגיע על בסיס שבועי אל הנכס באמצעות רכב מקורר ומציג את הפרחים ואת עלותו של כל פרח. בעל העסק בוחר את הסחורה, והתשלום מתבצע על בסיס חודשי.
    • בעל העסק ניגש למגדל הפרחים בחממה ובוחר ישירות מהמגדל את הפרחים לעסק שלו. היתרון העיקרי הוא בכך שהמגוון רחב. כמו כן אורך חיי מדף ארוך, כי מדובר על פרח שנקטף ברגע זה. נוסף על כך ניתן לרכוש פרחים מיוחדים בעלויות נמוכות יחסית. החיסרון נעוץ בכך שדרך זו גוזלת לא מעט זמן.
    • כלים עיצוביים / סחורה וכלי בית – מתבצע על ידי מספר יבואנים / ספקים אשר משווקים את הסחורה לחנויות.

 

על פי הנתונים היבשים, מה יהיה הרווח הגולמי מהמוצרים הנמכרים בחנות פרחים?

פרחים חיים 40-65%
פרחים וצמחייה מלאכותיים 35%
צמחים בעציצים 45%
כלי בית מעוצבים 30%
זר בהזמנה דרך אינטרנט / משלוחים 55%

 

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

ראשית, זהו עסק הפועל מצורך אנושי של נתינה. הדבר בעצם מעמיד את בעל החנות במעין פרונט חברתי, וחלק בלתי נפרד מהעסק נובע מהחיבור עם הלקוחות – הן הקבועים והן המזדמנים. החיבור בפן החברתי חייב להיות שם, בצד הידע המוקדם בתחום. יש להכיר את מבחר הצמחים, את אופן הטיפול בהם, וכן את האחזקה המיטבית – על פי העונתיות של הפרחים והצמחים. עם כל זה, אתם צפויים ליהנות מעסק המשפיע בצורה ישירה על הנפש – הרי אין כמו חנות עם ניחוחות של פרחים טריים, ואין כמו הנתינה האין-סופית, בעיקר באירועים משמחים.

בתחילת דרכו של בעל העסק יש לעבוד עם הצמחייה והפרחים הפחות נדירים. ככל שיתקדם העסק אפשר יהיה להכניס עוד מגוון מוצרים. בדרך כלל הפרחים השולטים בתחום הם:

  • ורדים
  • חרצית
  • סחלבים
  • יקינתונים

וכתוספת לשלב ענפי הירק: רוסקוס, סהרון, אקליפטוס, שרך עלי העור, קיסוס, פיסוספורום. הם יוצרים שילובים נפלאים, ומוסיפים הדר לכל זר, כמו גם סרטי האריזה, הסלים, הקופסאות, העציצים, האגרטלים ואביזרים אחרים הדרושים לאריזה, לשמירה לאורך זמן ולחגיגה של צבעים.

מהו הנכס המתאים ביותר לפתיחת חנות פרחים?

יש להבין כי אופי העסק – משתלה, חנות פרחים או דוכן פרחים – קשור בהחלטות הנגזרות מאופי המקום. השאלה העיקרית שתישאל היא: האם נחוץ סוג עסק כזה באזור? יש לבחור באזור די מרכזי, עם גישה נוחה למשלוחים לכל רחבי העיר וסביבותיה!

שוזר/ת פרחים – הלב הפועם של העסק מסתכם הרי בפרחים הטריים. ככל שהיכולת שלכם תהיה רחבה יותר, כך גם קהל הלקוחות. חשוב מאוד הידע העיוני, אך הידע המעשי בתחום השזירה חשוב לא פחות: סגנונות השזירה השונים – הקלאסי אל מול המודרני; היכרות עם מגוון רחב של פרחים; שילוב הפרחים זה בזה ודרכי הטיפול בהם. כך למשל לא יהיה נכון לשלב פרח המחזיק יום עם פרח המחזיק שבועיים.

שזירת פרחים

שת"פ – כבעל עסק, השאר שם דריכת רגל בתחום תחרותי מאוד. כדאי ואף מומלץ מאוד ליצור שיתופי פעולה עם אולמות אירועים, בתי מלון, ואפילו עם חברת הפקה המארגנות טקסים. כל אלו יהיו בעבורכם תזרים מזומנים קבוע לעסק, והשאר שוטף + 90.

מצאתי מקום; יש לי עובדת מקצועית; יצרתי שיתופי פעולה. ומה עכשיו?

עכשיו – שיווק, פרסום ואתר אינטרנט.

אין ספק שכניסה לתחום תחרותי תדרוש ממך להשקיע כספים רבים בפרסום ובשיווק העסק. זה נכון שמפה לאוזן זה הכלי הטוב ביותר, אבל כדי שזה יקרה יש להציב יעדים ולעמוד בהם.

אתר אינטרנט – כיום העבודה באון-ליין חשובה, ואם אינך נמצא ברחבי המרשתת כאילו אינך קיים. אם כן, הדרך הנכונה והחשובה בעסק שעבר כמה מתיחות פנים במהלך שנותיו כעסק מהימן, היא הקמת אתר אינטרנט מותאם למשלוחים ולהזמנות. גם אפליקציה תוסיף לך נקודות זכות – אופציה לתשלום בכרטיס אשראי דרך האתר ובעסק.

לכל חנות מצליחה יש שליח מקצועי ואדיב. נראה שתצטרכו להעסיק שליח (ולא רק בקטנוע). בחגים קיים עומס של הזמנות, ולא תמיד הדבר מסתכם בזֵר. לעיתים מתווספים להזמנה כד, עציץ או אדנית עם צמח גדול שבלתי אפשרי לשלחו באמצעות קטנוע. כדאי שתחשבו על האפשרות להעסיק שליח עם רכב, או לעבוד עם חברת שליחויות שתוכל לתת לכם מענה מיידי.

עוד דרך זולה ונחמדה לשווק את העסק שלך – חלון הראווה. רבים שוכחים, אבל העיניים של העוברים ושבים ברחוב קולטות הכול. הרכיב הראשון שקיים בכל חנות הוא הפרחים. בהיותם אביזר נוי אסתטי, הם מושכים את עין הלקוחות המזדמנים לסביבת החנות. הם יכניסו את מקום החנות לזיכרון הפנימי, ובפעם הבאה שיזדקקו לעציץ או לזר יפה כנראה שיעברו אצלכם.

ביטוחים: 1. ביטוחי מבנה ותכולה. 2. ביטוח צד ג'. 3. ביטוח חבות מעבידים. 4. ביטוח מלאי. נוסף על האמור לעיל, מומלץ להתייעץ מול סוכן ביטוח באשר לביטוחים נוספים.

רישוי עסקים: עסק מסוג זה אינו טעון רישוי!

 

רשימת ציוד לחנות פרחים

  • כדאי ומומלץ: חדר קירור גדול ככל הניתן.
  • מומלץ לשקול בחיוב רכב שישמש לשליחויות ואף להפקות אירועים.
  • ציוד בחנות: דלפק מכירה, שולחנות עבודה (לשזירה), מזגן, מדפים, כלי אחסון, טלפון (אלחוטי), פקס, אינטרנט.
  • לעבודה שוטפת: דליים, מדפים, רשתות שונות, גלילי סיבים, מבחר של סרטי קישוט במבחר צבעים ועוביים, חוט תיל, גלילי צלופן לאריזות, גלילי נייר, מזמרה, ספוגים, חישוקים לזרי אבל, קישוטים שונים, שלטי מחיר, עציץ על מעקה.
  • הציוד הבסיסי לאבזור החנות: כלי חיתוך לגבעולים; ואזות מפלסטיק; ציוד משלים לחקלאי; תוספים לצמחים, כגון מבריק עלים או מדבירי כנימות; בלוני הליום; מוצרי קרמיקה וזכוכית לעציצים, לפרחים, לאירועים; שוקולדים!!! הרבה מהם, ובמבחר מגוון ככל שניתן.

 

פתיחת חנות פרחים

סיכום

יש להגיע לעסק עם רצון להצלחה ועם סובלנות לעבודה קשה אשר תשתלם בסופו של דבר. עיקר התחרות לעסק החדש בתחום הוא בסביבה הגאוגרפית. לכן יש לבדוק היטב את הביקוש ואת ההיצע סביב הנכס הרצוי. לעיתים מדובר על נכס קטן בעלויות תחזוקה נמוכות, המניב רווחים יפים בתוך זמן קצר. משלוחים ושזירת זרים הם שירות חובה המביא לקוחות חדשים ורבים לעסק. ככל שרמת המקצועיות תהיה גבוהה יותר, כך יגדל נפח הלקוחות הקבועים בעסק, וכשזה יקרה – ייפתחו לפניכם דרכים חדשות להרוויח עוד כסף.

בסך הכול מדובר על עסק היכול לפרנס היטב אדם אחד. כמו בכל עסק, נדרשים כאן בשלבים הראשונים ובתקופות מסוימות (בחגים למשל) עבודה רבה, אדיבות כלפי הלקוחות, ידע במכירות וסובלנות כלכלית.

 

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

הוסף תגובה חדשה

חובה למלא את כל השדות ולפתור את התרגיל.
= 4 + 6

תגובתך התקבלה, ותפורסם בכפוף לשיקולי העורך.

 
{{commentsList.length-$index}}
תמונת המשתמש
{{item.user_name}}
{{item.c_title}}
{{item.c_content}}
{{item.created_at}}