גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות אינטרנטית בישראל?

הקדמה מזמנת לנו תחומים רבים שלא היו קיימים לפני כעשור, ועם הביקוש גם עולה הצורך. ניהול חנות אינטרנט יכול להיות כרטיס כניסה לתחום הקמעוני בפשטות ובמהירות, במדריך נספק לכם מידע אודות הקמת חנות אינטרנטית

חנות אינטרנט צילום: StartupStockPhotos/pixabay.com

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת לקוחות

כמו כל דבר בראשיתו, כאשר החל השימוש המסחרי באינטרנט היו מי שחששו והטילו ספק בהצלחת מכירות מקוונות. כמו כן, היו סיבות שנשמעו הגיוניות, החל מהחשש למסור פרטי כרטיס אשראי לגורם לא ידוע, המשך ממחסומים פסיכולוגים שהקשו עלינו להשתחרר מהרגלי הקנייה המסורתיים וכלה בצורך לראות ולחוש את המוצר הנרכש. אט אט יותר ויותר קונים החלו לזהות את הפוטנציאל הגלום ואת היתרונות הרבים של קנייה מקוונת והדרך להצלחה של חנויות האינטרנט לא הייתה רחוקה. כיום עסקים רבים ובעלי שם פתחו חנויות אינטרנט במקביל לחנויות הקיימות, ואילו אחרים בחרו להתמקד אך ורק באינטרנט.

מבחינת מכירות באינטרנט, השוק מורכב מאינספור שחקנים, חלקם נחשבים להצלחה בינלאומית כמו אמזון ואיביי, ואחרים נחשבים לרשתות קמעונאיות שמתרכזות בעיקר במכירות לקהל המקומי ולעיתים מפעילות גם חנויות ברחבי הארץ,  ויש את השחקנים הקטנים - אלו נחשבות חנויות קטנות שפתחו אתר אינטרנט שיגדיל ויחזק את מכירות החנות או אתר שעומד בפני עצמו ומתעסק במכירות ללא חנות. התחרות בשוק זה היא גדולה מאוד מכיוון שגם אתרי מסחר בחו“ל זמינים עבור הצרכן הישראלי, ודי בקלות ניתן להזמין מוצרים אף במחיר מוזל ולקבל את המוצר עד פתח הבית.

הצורך הגובר בשנים האחרונות הובל לעליה עקבית בשוק הקניות באינטרנט. לפי נתונים מהרשת, בשנת 2019 קיימת עליה של כ-20% בסכום המכירות דרך האינטרנט בהשוואה לשנה הקודמת (2019). הישראלים הוציאו בשנת 2019 סכום של 19 מיליארד שקל, אך על פי ההערכות עיקר הסכום (13 מיליארד), נגרף על ידי אתרי המסחר הבינלאומיים. כל אותם 13 מיליארד דולר הם חלק מהפוטנציאל שיש לחנויות האינטרנט הישראליות, הן רק צריכות לגרום לצרכן הישראלי אשר בכל מקרה מוציא סכומים אדירים באינטרנט, לעשות זאת באתרים מקומיים.

על פי הלשכה לסטטיסטיקה המרכזית קיימת עלייה של 14.0% בסך כל רכישות בכרטיסי אשראי לחודש אוגוסט 2020 לעומת תקופת אשתקד.

כמו כן, אי אפשר להתעלם ממשבר הקורונה שפרץ ופגע קשה בכלכלה, אך דווקא הייתה זו שעתן הגדולה של חנויות האינטרנט. בימים בהם כולנו נאלצנו להיות בסגר ולשמור על הגבלות של ריחוק חברתי, למרות ההאטה הכלכלית, בשל המצב חנויות האינטרנט נהנו מפריחה וזאת בשל שמודל הפעילות שלהן העניק פתרון הולם למצב החדש והבלתי צפוי. המציאות חשפה קהלים חדשים, שעד אותם רגעים לא נהגו לבצע רכישות באינטרנט ,ייתכן שלחלקם הייתה זאת חוויה ראשונית חיובית  והם צפויים להמשיך לבצע רכישות און ליין גם לאחר הסרת ההגבלות.

חנות באינטרנט מאובטחת
כיום הרכישה באינטרנט מאובטחת יותר

היתרון הגדול של מפעילי החנויות באינטרנט הוא היכולת למכור כל דבר ללא הגבלה, כמעט הכול פחות או יותר ניתן לרכוש באינטרנט וזה כולל מוצרים ושירותים. לדוגמה, נוכל למצוא באינטרנט מצרכי מזון; תוספי תזונה; מוצרי אלקטרוניקה; מזון וציוד לבעלי חיים; קוסמטיקה ובשמים; מותגי אופנה ועוד. לאחרונה אפילו רכבים, ריצוף וקרמיקות ואף ריהוט נמכרים בצורה מקוונת.

נכון לשנת 2019-2020, זירות המסחר הגדולות ביותר בשוק הישראלי הם חנויות הסופרמרקטים המקוונות.

הקמת חנות אינטרנט מאפשרת לכם להגיע לשוק הצרכנים המקומי והבינלאומי בהשקעה קטנה יחסית, ועיקר ההשקעה מתרכזת בשיווק. ההשקעה בשיווק היא ההוצאה העיקרית, מבחינה תפעולית זהו מודל עסקי רזה וזול.

מודעות מובילות שעשויות לעניין בתחום האינטרנט

חנות + חנות אינטרנט בתחום מתנות

אבי

אבי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

מעבר להרפתקאה חדשה,מעבר להרפתקאה חדשה

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

חנות אינטרנט וחנות פיסית בתחום המתנות. מחזור מכירות 2.5 מיליון שנתי. רווחיות של 20-18% . מוניטין 10+ שנים הכולל לקוחות עסקיים למיתוג מתנות לעובדים. לאתר מעל 50K כניסות חודשיות. המחיר לא כולל מלאי
מחיר

1,400,000

כתובת אתר האינטרנט

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21226)

5 אתרי אינטרנט למכירה

Tamir Ashkenazi

Tamir Ashkenazi

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

3

5 אתרי אינטרנט למכירה - אתרי אדסנס ומכירת מדריכים בתחום הרכב 👈אתר ספר רכב 👈2 אתרי לחץ אוויר 👈אתר צריכת דלק 👈אתר שמן מנוע מעל 60000 גולשים מידי חודש הכנסה חודשית 3500 שח
מחיר

165,000

כתובת אתר האינטרנט

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21501)

מי שרוצה לפתוח חנות אינטרנטית יכול לבחור בין מספר אפשרויות. אפשרות אחת היא פתיחת חנות במסגרת אחת הפלטפורמות הקיימות, כמו אמזון, איביי, ETSY ואחרות. האפשרות השנייה היא הקמת חנות אינטרנט עצמאית לחלוטין, בין אם זה באמצעות הקמת אתר אינטרנט או שימוש בפלטפורמה כמו שופיפיי, קונימבו, WIX ואחרות. לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה.

 

היקף ההשקעה הכספית וספקים

לצורך הקמת חנות אינטרנטית ההשקעה הראשונית כוללת את הדברים הבסיסים הבאים:

הקמת עמדת עבודה. במקרים רבים ניתן להקצות חדר בבית או פינה בעסק קיים לצורך תפעול החנות, רכישת מחשב, מדפסת, וריהוט בסיסי (שולחן עבודה וכיסא). לעיתים רכישת ציוד יד שנייה יוריד את העלויות.

יש צורך במידוף עבור מחסן בהתאם לאופי וכמות הסחורה. אם מדובר במחסן קטן תוכלו לרכוש כמה ערכות של מידוף מודולרי להרכבה עצמית. 

סחורה - אם אין לכם סחורות תצטרכו להצטייד בסחורה. יתכן שתוכלו להגיע להסדרי קונסיגנציה עם ספקים ויתכן שתרכשו סחורה ותחזיקו מחסן. העלויות תלויות בכמויות וסוג הסחורות שתחזיקו. 

אתר אינטרנט - עלות של הקמת אתר אינטרנט יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים. למעשה תוכלו למצוא גם בוני אתרים שיעשו לכם את העבודה בכמה מאות שקלים. אך מי שרוצה חנות ברמה גבוהה צפוי להשקעה גבוה יותר המחולקת בין שירותי עיצוב גרפי ותכנות - חשוב לבצע התאמה לכל רוחבי וסוגי המכשירים הניידים בעיקר לאייפון ואנדרואיד, בנוסף על האתר להיות נגיש! ע"פ הסטנדרטים של חוק נגישות לבעלי מוגבלויות.

ניהול חנות מקוונת
ניהול חנות מקוונת - לקחת את העבודה לכל מקום שתרצו

הוצאות ראשוניות - חשוב מאוד שתפרסמו תקנון ותנאי שימוש אשר יגנו עליכם מפני מחלוקות משפטיות. אם תרצו תקנון מקצועי שנעשה בהתאם לאופי וסוג הפעילות שלכם תצטרכו לשכור עורך דין לענייני הסכמים.

ההוצאות הקבועות:

עלויות משתנות - רכישת סחורה חדשה בהתאם למכירות ועלות של חומרי אריזה שהיא נגזרת של היקף המכירות. 

אחזקת אתר אינטרנט - דומיין וחבילת אחסון הם הוצאה של כמה מאות שקלים בשנה. יתכן שמידי פעם תזדקקו לעזרתם של בוני האתרים על מנת להכניס שינויים ושדרוגים. במידה ואתם עובדים עם אחת הפלטפורמות כמו ויקס, שופיפיי אתם צפויים להוצאה של כמה מאות דולרים בשנה. במידת הצורך, יש להעסיק עובד אשר יתפעל את האתר, יעניק מענה ללקוחות, ויכין את הסחורה למשלוח. (קיימות בשוק חברות רבות שמעניקות שירותי משלוחים- רצוי לקבל הצעות מחיר).

שיווק - באופן קבוע תצטרכו להשקיע בשיווק וקידום האתר ומוצריו. יש צורך גם בתשלום שכר עבודה למומחי שיווק אשר מתעסקים בקידום וניהול קמפיינים, וגם תשלום לקידום ממומן בגוגל ורשתות חברתיות. 

תוכנת מחשב - תצטרכו תכנת מחשב אשר מתאימה לנהל את שירות הלקוחות וסליקת כרטיסי האשראי. בדרך כלל מדובר במודל תשלום חודשי.

ההשקעה הראשונית להקמת עסק חנות מקוונת באינטרנט:

  • עלויות שכירות נכס מסחרי במיקום פריים לוקיישן – אין! תלוי באהבה של גוגל לאתר שתקימו.
  • הוצאות שוטפות –יועץ מס, אבטחה, שירותי אחסון, מסוף סליקת אשראי: 25,000 שקלים – 45,000 שקלים בשנה.
  • עלות הקמת חנות מקוונת – 35,000 שקלים עד 3,000 שקלים.
  • רכישת ציוד – מדובר בהוצאה קטנה יחסית, של 15,000 עד 5,000 שקלים. הוצאה זו כוללת ציוד מחשוב, כיסאות ושולחן עבודה, ומידוף.
  • שיווק וקידום אתרים - מקדם אתרים טוב יכול לגבות מינימום 3,000 ₪ לחודש לקידום אורגני, ויידרש בנוסף תקציב פרסום של מינימום 2,500 ₪ לרשתות החברתיות ורימרקטינג – עלות הקמת קמפיין 3,000 ₪ חד"פ.
  • תוכנת מחשב – לניהול חשבוניות, ניהול מערך שירות לקוחות, ניהול מערך סחורה הוצעה קבועה 60 שקלים עד 250 שקלים במודל חודשי.

צוות עובדים – בתחילת הדרך תעשו הכל בעצמכם, כשהמכירות יעלו, תתחילו להעסיק עובדים (עדיפות מהבית) שכר חודשי ממוצע לעובד במשמרת של 8 שעות – 6,000 שקלים.

סך כל סכום ההשקעה להקמת עסק מסוג חנות אינטרנטית למשך שנה: 70,000 שקלים.

התחום מאפשר לכל אדם ובכל מקום בעולם לנהל חנות אינטרנטית בקלות ובפשטות יחסית, בהחלט יכול להוות מקור להכנסה נוספת.

 

היכן ניתן למצוא ספקים לחנויות באינטרנט?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

שלבים בפתיחת העסק - מה נדרש?

  1. תכנית עסקית- אמנם הקמת חנות אונליין היא אינה העסק המורכב ביותר, אך בכל זאת עליכם להכין תכנית עסקית. אתם עומדים להשקיע משאבים וחשוב שתהיה לכם תכנית ברורה כיצד אתם הולכים להשקיע את המשאבים ומהן המטרות שלכם. זוהי תכנית פעולה מעשית המבוססת על מחקר, בדיקות וחישובים. 
  2. הקמת העסק- במידה זו אינה חנות אונליין עבור עסק קיים, עליכם לפתוח את העסק. השלבים הרגילים של פתיחת עסק הם פתיחת עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע“מ, רישום במשרדי המע“מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי.
  3. סחורות / שירותים- חנות מקוונת יכולה למכור סחורות ושירותים. עליכם להחליט מהן הסחורות שתרצו להציע באמצעות האינטרנט ובמידת הצורך ליצור קשר עם ספקי הסחורות. ישנן חנויות אינטרנטיות המציעות את הסחורה שיש להן בחנות הפיזית, אחרות המתמקדות אך ורק במכירות באינטרנט מחזיקות מחסן סחורות. ישנן גם חנויות המצליחות להגיע להסדר עם ספקים אשר מאפשרים להם למשוך סחורות במהירות ומבלי צורך להצטייד במלאי. ויש גם את חנויות הדרופשיפינג אשר אינן מחזיקות בסחורה, וכאשר הן מבצעות מכירה, המוצר בעצם נשלח מהיצרן (בדרך כלל מסין) אל הצרכן. 
  4. הקמת אתר אינטרנט- עליכם להקים חנות מקוונת, לצורך כך יש להיעזר בחברה המעניקה שירותי בניית אתרים. תוכלו להקים אתר רגיל או להיעזר בפלטפורמות המציעות לגם תבנית קיימת, כמו למשל שופיפיי או קונימבו. לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה. פלטפורמות שכאלו בדרך כלל מציעות לכם צורה נוחה ומהירה להקים את החנות, בעזרת תבנית קיימת, אך ישנה עלות שנתית גבוהה. זה אמנם נוח ומותאם לניידים ולכל המכשירים אך זוהי לא בהכרח האפשרות המשתלמת, בעיקר כאשר זה לא מבטיח לכם תנועה של גולשים. 
  5. קידום דיגיטלי- ישנן אפשרויות שונות של קידום דיגיטלי הכוללות קידום במנועי חיפוש וקמפיינים ברשתות חברתיות. הכל כמובן נעשה במסגרת אסטרטגיית השיווק והתאמה לקהל המטרה. כדאי לכם לפנות לשירות מקצועי של קידום אתרים. 
  6. חיפוש עובדים / הקצאת עובדים- חנות אינטרנטית אינה דורשת כוח אדם רב, אך הכל תלוי בהיקף העבודה. עליכם לחשוב על מי יעדכן את המוצרים החדשים ויתחזק את האתר; מי יקבל את ההזמנות ויכין את המוצרים למשלוח; מי יקבל את הסחורות מהספקים ויסדר את המחסן; מי ינהל את שירות הלקוחות וכו. כמובן שעבור חנות קטנה במקרים רבים ניתן לעשות זאת עם אדם אחד או שניים אשר מטפלים בהכול. 
  7. מחסן / משרד- האופרציה של חנות אינטרנטית היא קטנה, בסך הכל תזדקקו למחסן קטן, עמדת מחשב ועמדת אריזה. במקרים מסוימים אפשר אפילו לתפעל חנות אונליין מהבית. בכל מקרה אין צורך במיקום מרכזי ויקר, אינכם מצפים לקבל לקוחות בבית העסק וכל תנועת הלקוחות היא באמצעות כוח האינטרנט ורשתות חברתיות. 
  8. רישוי עסק?! - חנות אינטרנטית אינה דורשת רישיון עסק או כל רישיון מסוג שהוא, אך הכל תלוי באופי המוצרים והמחסן. ייתכן שעבור מוצרים מסוימים יש צורך במחסן, מחסן ששטחו מעל 50 מ"ר טעון רישוי עסקים.
  9. התקשרות עם ספקים- מלבד ספקים עבור הסחורות אתם תזדקקו לספק מוצרי אריזה והתקשרות עם חברת משלוחים אשר תספק את המוצרים ללקוחות. יתכן גם שתזדקקו לצלם עבור צילום המוצרים והצגתם באתר, שוב תלוי בסוג המוצר.
  10. שם דומיין- לכל חנות אינטרנטית יש שם מזהה ייחודי שאיתו היא מזדהה ולעיתים זה גם שם העסק, על שם הדומיין להיות קצר וקליט, ניתן לאתר שמות דומיינים למכירה ולקנות שם חזק ועליו לבנות את הנוכחות האינטרנטית

רשימת ציוד להקמת חנות מקוונת

חנות אינטרנטית אינה דורשת ציוד רב, אך בסופו של דבר הכול נגזרת של היקף הפעילות. ברמת העיקרון אתם נזקקים לעמדת מחשב וציוד משרדי בסיסי, מידוף למחסן קטן; פינת אריזה וציוד אריזה אשר יאפשר לכם לארוז את המוצרים ולהכין אותם למשלוח - אריזות קרטון בגדלים שונים, ניילון בועות, סכיני חיתוך, סרט הדבקה וכו'. מדובר בדברים בסיסיים ביותר. כמו כן זהו אינו עסק המשרת קהל, כך שהנראות היא אינה דבר חשוב ותוכלו לחסוך ואף להשתמש בריהוט משרדי ומדפים פשוטים.

סיכום

פתיחת חנות אינטרנט עלולה להיתפס כעסק קל שמניב תוצאות במהירות, ייתכן שזה המקרה אך ישנה חשיבות רבה והשפעה על המשך הצלחתה ובאופן שבו היא הוקמה ותוכננה, היא מזמנת כניסה לשוק המוצף בשחקנים ותיקים,  ולכן ניתן להגיד שמבחינה מסוימת יש כאן סיכון גבוה, אך מכיוון שחסמי הכניסה נמוכים והעלויות של ההקמה והתפעול אינו נחשבות לגבוהות, בשקלול הסופי זה די משתלם. מכירות באינטרנט הן אינן נישת שוק עצמאית, זהו תחום שבו יש נישות רבות, לכן כדאי לכם לבחון את הנושא ורמת התחרות בהתאם לנישה שבה אתם פועלים, ולשאול את עצמכם האם יש לכם מוצר או שירות ייחודי; האם יש לכם משהו לחדש בשוק או האם אתם עוד שחקן כמו כל היתר שבא לספק חווית משתמש טובה יותר. כדאי לשקול לפרסם את המוצרים שלכם בקבוצות שקיימות ברשתות החברתיות המעניקות חשיפה לקהל ממוקד. במובנים רבם חנות אינטרנט היא ערוץ מכירות שלא כדאי לפספס, זוהי יכולה להיות זרועה שיווקית נוספת של עסק קיים, ובהתחשב בעלויות ההקמה הנמוכות, אולי בהחלט כדאי לנצל את האופציה הזו על מנת להגיע אל קהלים חדשים. כמו כן פתיחת חנות אינטרנטית מספקת אפשרות טובה לחשיפה בשוק הבינלאומי.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
מבקש את האמת
לפתוח אתר אינטרנט
התוכן מעניין וקצת מעמיס. המאמר לא מעודד לפתוח חנות בכלל, ליד כל מכשול שיכול לחכות לאיש שמעוניין לפתוח ולהצליח, צריך להוסיף גם איזה מילת עידוד.
10/07/2023
 
2
תמונת המשתמש
שם חסוי
כל הכבוד על מדריך כללי
פחות ממוקד מטרה - אבל בהחלט מעניק כלים, תודה רבה לך.
16/08/2021
 
3
תמונת המשתמש
דויד
מרגיש שהמדריך כללי מידי
הקמת חנות אינטרנטית, זה יכול להיות גם הקמת חנות באמזון, או באייביי. אבל לא רק, בקיצור מאוד אהבתי את המידע אבל כדאי להתמקד.. תודה,
19/12/2020
 
4
תמונת המשתמש
מלך האיטנרנט
מדריך מקיף
נחמד מאוד. תודה לך. הקמת חנות אינטרנטית לא פשוטה כמו שחושבים
21/10/2020
 
5
תמונת המשתמש
אורנית משה
מאמר נהדר
מאמר נהדר! בניית חנות אינטרנט משלך יכולה להיות משימה מפחידה, אבל זה נושא חשוב במיוחד עכשיו בעידן שלאחר הקורונה. כי עכשיו יותר מתמיד, הקמעונאות תעבור לפלטפורמת מסחר אלקטרוני. המדריך מובנה ומועיל למתחילים בתחום, אז תודה רבה!
12/10/2020