גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות דגים בישראל?

בארץ ניתן לחשוב כי חנויות הדגים עשויות להיות לא ידידותיות למי שרגישים לריחות ולשירות, אך יש מי שעושים זאת אחרת, המדריך המלא להקמת חנות דגים בישראל

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים וסקירה של שוק חנויות הדגים בישראל

הברכה המסורתית "שנהיה לראש ולא לזנב" נשמעת בחג הפסח, אבל דגים אוכלים כל ימות השנה, זה צמחוני, זה טעים והכי חשוב זה מזין, מכיל שפע של חומצות שומן מסוג אומגה 3. ההמלצה לאכול לפחות פעם בשבוע, והכן זה המצב רבים מהישראלים אימצו לחיכם את הדג כפתיח בתפריט ארוחת ערב שישי חריימה / דג מרוקאי , לא רק, בישראל יש לו ביקוש יום-יומי כמנה מזינה בתפריט – סלומון אפוי ואף מגוגל בתוך סושי.

ע"פ נתוני משרד החקלאות נכון לשנת 2018 בישראל קיימת ירידה בנתח הייצור המקומי (מדגה ימית), ועלייה בנתח ייבוא פילה אמנון קפוא, נתח ייבוא דג טרי שלם ב – 2018 עלייה משמעותית בייבוא פילה סלמון טרי, דניס ולברק מהווים כ – %25 ו – %19 מסה"כ כמויות הייבוא של דגים טריים שלמים, בהתאמה.

סך צריכת הדגים בישראל עולה, אך אחוז האספקה מייצור מקומי יורד, בישראל עוסקים בעיקר גידול מקומי של אמנון וע"פ הנתונים ממשרד החקלאות ההכנסות של מגדלי האמנונים בשנים שלאחר הרפורמה יורדת, קיימת חשיבות אסטרטגית ביכולת אספקה של דג טרי איכותי מייצור מקומי – השאלה מה הממשלה תעשה בשביל לקדם את ענף המדגה בישראל.

בארץ ניתן לחשוב כי חנויות הדגים עשויות להיות לא ידידותיות למי שרגישים לריחות ולשירות, אך יש מי שעושים זאת אחרת, בארץ פועלות כמה חנויות בוטיק שהבינו את ה"בעיה" הישראלית והם עושים זאת מעולה, הקמת חנויות דגים נטולות ריח (לא באמת, אך בהחלט טוב יותר ממה שהיה בעבר), מעוצבות בטוב טעם עם ריצוף צבעוני וקרמיקות מצוירות ומבריקה, סוג של "בתי מרקחת לדגים" – את הדגים עצמם שומרים בויטרינה מקוררת רחבות תצוגה, ובעסק עצמו נותנים שירות של פילוט דגים ואריזה נקייה, ויש המשתמשים בשיטות משוכללות אף יותר, ומעניקים ללקוחותיהם שירותי חיתוך מקצועי לסביצ'ה, סשימי וגם קיצוץ דג שמוכן עבור ומזומן לקציצות, לרוב הדבר כלול כבר במחיר הדג עצמו, היום ככה זה עובד! והמחירים לצרכן, המחירים נקבעים לפי מוצאו של הדג (ייבוא טרי מקפריסין או דג שגדל בדגה - בבריכות הגידול השונות בארץ) או/ו גודלו של הדג, הדגים הגדולים יקרים יותר.

מס' חנויות הדגים הפועלות בישראל נכון לשנת 2020 בישראל עומד על כ-120 חנויות דגים הפרוסות בכל הארץ באזורים:

  • בדרום הארץ כ-25 חנויות דגים.
  • במרכז הארץ כ-40 חנויות דגים.
  • בצפון הארץ כ-30 חנויות דגים.
  • אזור ירושלים כ-25 חנויות דגים.

*מקור: אתר מגדלי הדגים בישראל.

לחנויות דגים עצמאיות מתחרה עיקרי אחד בענף המרכולים (סופרמרקטים) כיום ניתן למצוא מחלקת דגים בכל מרכול בינוני – גדול, במחלקת נמכרים דגים טריים וקפואים, ומאפשרת לקהל הלקוחות שלה ליהנות מתחלופה גבוהה יחסית ומנוחות של קנייה כוללת של שאר המצרכים לבית, ועצם העובדה שכל הקניות לבית מתרכזות תחת קורת גג אחת, יתרון משמעותי.

החיסרון: ספק דגים אחד בלבד – היעדר מגוון, מחירים גבוהים ביחס לחנות דגים קטנה יחסית, היעדר יחס אישי (בדרך כלל אין היכרות של הלקוחות הקבועים).

יתרון: קנייה מרוכזת (נוחות), תחלופה גבוהה של המוצרים על המדף.

ההפרש במחירי הייבוא בין טרי לקפוא:

  1. מחיר הייבוא של דג סלמון טרי שלם גבוה ממחיר הייבוא של דג סלמון קפוא שלם בכ – 47%.
  2. מחיר הייבוא של דג טונה טרי שלם גבוה ממחיר הייבוא של דג טונה קפוא שלם בכ – 87%.

*מקור: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "דגים"

בוטיק בשר פעיל וריווחי באילת

מרדכי

מרדכי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

למכירה עקב יציאה לפנסיה מאוחרת: בוטיק בשר ,עופות ודגים +200 מטר של סופרמרקט מגוון כולל כל הסחורה ,הרכוש והציוד הקבוע והנלווה. פעיל כשמונה שנים באילת בעל מוניטין נרחב בעיר. לפרטים בטלפון
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 16440)

קרקע חקלאית בנימינה

ofer daniel

ofer daniel

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן למכירה

שנים

תאריך כניסה

11.2.2023

420 מ"ר של קרקע חקלאית בבנימינה מפרטי
מחיר למ"ר

310

מיקום

כל הארץ

שטח

420 מ״ר

סוג עסקה

מכירה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 19902)

היקף ההשקעה הכספית והספקים

היקף ההשקעה הכספית אינו גבוה במיוחד, ודאי כאשר מדובר על נכס ששטחו בין 30 מ"ר לבין 45 מ"ר. עיקר ההשקעה הכספית הוא בציוד אך תמיד קיימת האופציה החלופית של רכישת ציוד יד שנייה לעסק. בנוסף יש את העלויות של דמי השכירות, השיפוץ והמלאי. תזרים פשוט, ככל שההכנסות יעלו על ההוצאות והעסק יניב רווחיות – כך תוכלו לפתח ולחדש את הציוד בעסק.

מלאי / מלאי הדגים – כנהוג לחנויות דגים, המלאי חייב אבל חייב להיות טרי ומגוון, מובן שמדובר על הוצאה יומיומית, אך הדבר תלוי גם בגודל העסק ובגודל המקררים שמאפשרים אחסון של דגים טריים. מדובר כזכור על השקעה לצורך הכנסה. בעסק זה לפי כמות המוצרים שאתה מוכר – כך גם מוגדר הרווח התפעולי של בעל העסק. בלי קשר מומלץ להחזיק בחנות מוצרים משלימים להשלמת רווחים ומתן פתרון ללקוחות, החל מיינות, תבלינים ואף מוצרי דגים קפואים.

טיפ שאינו עולה כסף – חיוך –כמה פעמים ביקרתם בעסק שרוב רובו שירותי, והעובד מהצד השני היה לא נחמד ולא שירותי, האם חזרתם למקום? לא. – יופי תזכרו את זה תמיד כשהלקוח נכנס לפתח העסק שלכם, היו נחמדים, חייכנים ותעניקו לו שרות מעל למצופה, אם הוא יחזור, אתם תרוויחו – נוסחה פשוטה שפשוט עובדת מצויין בעסקים. נהלו היטב את הרכישות ואת המלאי דווקא בתקופה אשר לפני החגים וסופי שבוע. תהיו מאורגנים ומוכנים, אם צריך תגדילו את מצבת העובדים ואת המלאי, הרכישות בתקופות הללו היו גבוהות מהרגיל – עם ישראל חי.

 

אחוז הרווח התפעולי (לפני מע"מ, עובדים שכירות, חומר גלם ועוד)

מוצרי הדגים       35-45%

**במוצרים הטריים מדובר על פחת של כ-7%. במוצרים הקפואים יש פחת של כ-1%.

את רוב הרווחים יש להשקיע תחילה בציוד, על מנת הצורך להגיע לרמה גבוהה של טריות.

 

ההשקעה הראשונית להקמת חנות דגים תהיה כדלהלן:

  • עלויות שכירות: נכס מסחרי 3,000 שקלים עד 10,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 35–50 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס.
  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד, אקו"ם, הדברה, אבטחה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 25,000 שקלים עד 96,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ (קבלן) / תכנון הכולל יועץ רישוי עסק (שהוא גם מתכנן מטבחים) / עיצוב פנים כ-30,000 אל"ש
    יועץ רישוי עסקים לחנות דגים: חובה להוציא רישוי עסק – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 4.7 ג' לפי הצו. העלות היא 9,000 עד 12,000 שקלים, תלוי בגודל הנכס, בלוקיישן ובמהותו.
    *טוב לדעת! על עסק מסוג חנות דגים חלה החובה לשתי כניסות לעסק, כמפורט להלן:
    1. כניסת ספקים – להכנסת סחורה גולמית ועובדים.
    2. כניסת לקוחות – כניסה נפרדת ללקוחות באי העסק.

      מומלץ מאוד להתייעץ מול אדריכל רישוי על מנת לוודא כי הנכס שאיתרתם אכן מתאים לסוג העסק שאתם מעוניינים לפתוח.
  • רכישת ציוד – מדובר על הוצאה קטנה / בינונית של מ-30,000 עד 70,000 שקלים.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לעסק מסוג חנות דגים (כ-35 מ"ר): 130,000 שקלים.

היכן ניתן למצוא ספקים לדגים טריים?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

כמעט כמו בכל עסק חדש, מתחילים בחיפוש אחר הנכס המושלם. הקמת חנות דגים בישראל מחייבת הוצאת רישיון עסק על פי חוק. ועל כן, יש לוודא מול אדריכל רישוי כי הנכס תואם להיתר בנייה ולתב"ע – הדבר בא לידי ביטוי בבדיקה בסיסית שנדרש לבצע לנכס – בדיקת היתכנות לנכס. כחלק מהבדיקה נבדק תיק הבניין, האדריכל מוודא כי ההיתר הבנייה תואם לשטח הנכס ואין בו חריגות בנייה על פי חוק תכנון ובנייה (כרוך בתשלום), כחלק מהליך הרישוי הכפוף לחוק רישוי עסקים שנדרש מהעסק בעת הגשת הבקשה לרישיון, הבדיקה המקדימה חוסכת לבעל העסק את אי ההתאמה העתידית של הנכס מול מחלקת ההנדסה ברשות המוניציפאלית. בדגש על עסקי הדגים שבמקרים מסוימים יש הסתייגות על ידי בדיקה מקיפה של הנכס או/ו בתקנון בית משותף או/ו בתקנון תב"ע – מוגדר כ"מטרד ריחות" בין התכליות.

אתם משקיעים מאות אלפי שקלים בהקמה של העסק, ולעיתים אף הרבה יותר (תלוי בגודל העסק). בדיקה היתכנות יחסית פשוטה מאדריכל רישוי בעל ניסיון, יכולה לספר לכם דברים שאולי בעל הנכס הסתיר או "שכח" להזכיר. 

הקמת חנות דגים
הקמת חנות דגים

תכנון העסק– הוזכר כבר במדריך כי לעסק חייבות להיות שתי כניסות לנכס, מלבד הכניסות יש למקם תזרים נכון לכניסת הדגים הטריים, מדור עבודה שניתן לראות את העובד מנקה ומקשקש מבלי להפריע לתפקוד העבודה, חלל מבואה הכולל לוקר ושירותים במקום, יש האומרים כי "אלוהים בפרטים הקטנים ", כשזה מגיע לתכנון פונקציונאלי על ידי מתכנן בעל ניסיון בהקמת חנויות דגים, הפרטים הקטנים מפרידים בינכם לבין הרישיון עסק, כל תכנון שאינו עומד בתקנות עלול לגרום לסירוב מצד משרד הבריאות במתן רישיון העסק, אי לכך חשוב ואף מומלץ להיעזר באדריכל בעל רקע עם ניסיון עשיר בתכנון חנויות דגים, התכנון חשוב, התזרים עבודה חשוב יותר, והרישיון עסק שלכם תלוי במתן האישור על ידי משרד הבריאות, אל תתפשרו.

ידע מוקדם והכשרה במקצוע הם כלים שחובה בתחום העבודה עם הדגים. הכלים הראשונים שאינם ידועים הם בעיקר היכרות מוקדמת והבנה מעמיקה את עולמם של העצמאים, להלן מס' צעדים שכדי להכיר בדרכם לדרך עצמאית:

  1. חשבונאות –מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ מס או רואה חשבון. למי שחושב שהוא יחסוך בזה שהוא יעשה זאת באופן עצמאי (על אף שהיום הכל מקוון) אותו אדם שחושב שזה קל, הוא טועה, ניהול ספרים בצורה נכונה ומקצועית ע"י בעל מקצוע משפרת את ניהול העסק בשוטף.
  2. סליקה, אתר וכל מה שבניהם – כחלק מניהול העסק, על העסק לעבוד עם כל כרטיסי האשראי המקובלים היום, בעסק הפיזי ובחנות המקוונת שמומלץ לפתוח לצורך ניהול העסק ושיפור תהליכי ההזמנות דרך האתר – לא ידוע לי עד רגע כתיבת מדריך זה על חנות און ליין שמתמחה אך ורק במוצרי דגים, אולי יש לזה סיבה או שאולי זה דוגמא להזדמנות עסקית ממשית.
  3. עובדים – בין היתר היועץ מס יכול לבצע עבורך את תלוש המשכורת לעובדים, תיאום מס ושאר מטלות שהמעסיק נדרש לשלם עבור העובד (פנסיה, ביטוחים וכו'..) הדבר מוריד ממך מעמסה נפשית ומאפשר לכם להתפנות לדברים החשובים באמת ניהול השוטף של העסק.

 

רשימת הציוד הבסיסית חנות דגים

  • בסטה ויטרינה מקורר – כולל מגן התעטשות.
  • מומלץ על חדר קירור, אך אפשר גם מקררים עומדים 
  • מדור עבודה לקשקוש וניקוי קרביים + כיור גדול במיוחד
  • מכונת קרח
  • מסור פס (בין שלוש קירות)
  • טוחן דגים (כולל ראש מקורר)
  • מקפיא עומד עם דלתות לקפואים
  • מדפים ליינות ומוצרים משלימים – מומלץ!
  • קופה, מסלקת אשראי, משקל

 

לסיכום

אם ברשותך הכשרה וניסיון עבודה עם דגים טריים, זה הזמן לצאת לדרך עצמאית חדשה ולפתוח חנות דגים משלך, לצורך הגשמת החלום יש להתייעץ אם אדריכל רישוי עסקים לתכנון ואיתור הנכס ואף להסתייע בשירותיו כמעצב פנים להקמת סניף עם קונספט ייחודי.

ההשקעה הכספית בהקמה העסק אינה מהגבוהות, אומנם תזרים החזרים יחסית מהיר, וכל שנדרש מלבד הכשרה מקצועית, זה קשר ישיר עם הלקוחות, ספקים איכותיים, סחורה מעולה ויחס אישי ללקוחות, בישראל סך צריכת הדגים עולה, אך אחוז האספקה מייצור מקומי יורד בהדרגה, גם בשל הרפורמה החדשה בתחום גידול הדגה.

למיקום העסק ביחס לעיר / לשכונה / לסוג האוכלוסייה בחנות שאתם פותחים, יש משמעות רבה להמשך פעילות העסק בעתיד.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
מוטי
ימי אספקה טריה
ידוע האם בכל ימות השבוע יש אספקה של דגים טריים או שמא בתחילת שבוע אין דיג או סחורה טריה והיא מגיעה רק לכוון הסופ"ש ?
16/08/2021
 
2
תמונת המשתמש
שלומי עקריש
דגים
איפה אפשר ללמוד על הדגים לפלט וכדומה
09/05/2021
 
3
תמונת המשתמש
חימו
בעקבות המדריך נעזרתי בשירותיו של קלוד
אלוף!!!!!!!! מקצועי ושירותי. ממליץ בחום,,,
02/09/2020