גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח גן ילדים פרטי בישראל?

פתיחת גן ילדים בישראל רחוקה מלהיות משחק ילדים. ולכן, כדאי להכיר את העובדות בדבר ההשקעה הכספית וההזדמנות לרווח. אז אם רוצים לפתוח גן ילדים מדריך זה מיועד לכם.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת לקוחות

ידוע לכל כי חינוך הוא אחד התחומים המבוקשים והנצרכים שיש, בכל תקופה ותרבות. ולכן, רבים מהיזמים המעוניינים לפתוח גן ילדים בישראל טועים וחושבים כי ניהול גן ילדים הוא "משחק ילדים". ראשית, נחדד ונאמר שמדובר בגנים הפרטיים.

קצת על הגנים הפרטיים.. פעילותם של הגנים הפרטיים נמשכת רוב ימות השנה, כולל בתקופת החגים ובחודשי יולי-אוגוסט. גני הילדים כפופים לחוק פיקוח על בתי ספר, תשכ"ט-1969 העוסק בצד המנהלי והטכני של הפעלת גני ילדים, החוק מכסה את רוב הדברים הבסיסים שעליהם יש את הדעת כגון: תזונה, התכנים החינוכיים, בריאות, הסעות הילדים, נושא גביית התשלומים מההורים, השארת ילדים בגילאי 3-5 בבית, מעורבות ההורים ועוד ועוד... בעצם החוק מגדיר את הגבולות ועל כן למעוניינים לפתוח גן ילדים פרטי מומלץ לעיין ולהכיר.

האוכלוסייה שנרשמת לגן תלויה בעיקר במיקומו הגיאוגרפי, וכוללת עוד קריטריונים שונים ישנם הורים שעורכים ברורים רבים ואילו אחרים כלל לא. אם נסתמך על כך שהאוכלוסייה לרוב מקומית, רצוי שנערוך בדיקה מקדימה על השכונה, כיום ישנן שכונות המכונות "שכונות מזדקנות" שאין בהן אוכלוסייה של צעירים ומכאן שכמות הילדים נמוכה, סביר להניח כי טווח הגילאים הצעיר יעורר ביקוש רב באזור, מה שקורה בדרך-כלל בשכונות חדשות.

 

שיקולים עיקריים של יזמים לפתוח גן:

  • הרצון להמיר אהבה במקצוע, אנשים רבים שאהבתם לילדים רבים רואים זאת כהזדמנות לשלב בין שני הדברים.
  • גן ילדים מוצלח לרוב נראה כהזדמנות עסקית טובה, אם עושים חישוב בסיסי של תשלום חודשי כפול מספר הילדים כפול חודשי השנה, נשמע טוב. *חשוב לזכור שכמו בכל עסק צריך לחשב גם את ההוצאות שבגן פרטי לא חסר כאלו.
  • לפני כ-3 שנים הוחלט להרחיב את חוק חינוך חינם החל מגילאי 3, החוק אמנם פגע מעט בפרנסתם של הגנים הפרטיים אך יש מי שרואים בזה הזדמנות לתת אופציה נוספת להורים שאינם מעוניינים להעביר את ילדם לגן עירוני.

נכון שגן ילדים הוא עסק שמפתה לנהל, אך זה רחוק ממה שזה נראה, החל ממציאת מקום מתאים, המשך בתחזוקת גן ילדים, ההשקעה הראשונית בציוד, ההתנהלות לאורך כל השנה מול מספר רב של הורים בקשיים שחווים ילדיהם לאורך שנת הלימודים, ההתמודדות מול הבירוקרטיה - החל מ- 20/10/2021 וועדת החינוך אישרה במסגרת חוק ההסדרים שבמסגרת חוק התקציב - ביטול שימוש חורג לגני ילדים, עיסוק של עובדים וניהולם, וכלה בהכנת תוכניות לילדים, הפעלתם, האחריות הכרוכה בכך והטיפול הרב.

רבים מההורים שבוחרים בגן פרטי, עושים זאת משיקולים אישיים, למשל שעות פעילות נוחות, יחס של כמות הילדים והצוות, יש המכנים את הגנים הפרטיים כ"חממה" המגנה על הילד ומקפידה על צרכיו האישיים. ולכן, כפי שציינו קודם, הרחבת חוק חינוך חינם לגילאי 3-4 המקל על ההורים תקף גם בגנים פרטיים שיעמדו בקריטריונים הנדרשים ויפעלו כגנים עירוניים מוכרים שאינם רשמיים ויזכו להטבה ויתרון לספק להורים מערך שלם מגיל 0 (3 חודשים) ועד גיל 5 דבר שמגדיל את קהל היעד ואף מאפשר את התרחבות העסק.

 

ריכזנו עבורכם 10 נקודות עיקריות בחלופה של גן ילדים פרטי בהשוואה לגן עירוני:

  1. שעות פעילות וימי פעילות מורחבים – גן ילדים פרטי פועל מהשעה 07:00-17:00 לעומת גן עירוני הפועל מהשעה 07:30-14:00.
  2. ארוחת-צהריים – לכל הילדים בגנים הפרטיים יש הזנה – חלק מהגנים מספקים אוכל ביתי ובאחרים קייטרינג, בגנים עירוניים לא מספקים ארוחת צהריים אלא במסגרת של צהרון ורק למי שרשום בצהרון.
  3. שינה – רבים הם ההורים שמרגישים את הצורך של ילדם לישון בצהריים, שנת צהריים מתאפשרת בגן הפרטי למי שמעוניין, בגן עירוני אין כלל שנת צהריים.
  4. הוצאת הילד מהגן – הוצאת הילד בגן פרטי אפשרית בכל שעה (אלא אם צוין אחרת) ואילו בגן עירוני השעות קבועות והוצאה מוקדמת מתאפשרת רק בתיאום מראש מול הגננת.
  5. צוות הגן - לפני כ-3 שנים חלה רפורמת 'סייעת שנייה בגנים' הקובעת כי החל מ-29 ילדים בגן יהיו גננת ו-2 סייעות. לרוב בגנים הפרטיים יהיו גננת ו-2 סייעות ללא קשר למספר הילדים.
  6. בשלות הילד – ילד לעיתים שאינו גמול מטיטול/ מוצץ/ חפצים יהיה לו קושי בהתמודדות בגן עירוני לעומת גן פרטי.
  7. אופי הגן – ישנם גנים פרטיים הדוגלים בשיטות שונות, ומובילים נושא מרכזי כגון: גן אומנות, גן אנתרופוסופי, גן דמוקרטי וכו'. כך ההורים יכולים לבחור לפי אמונתם, לעומת גנים עירוניים שברובם אופי דומה.
  8. תשלומים - השכר בגן הפרטי יקר יותר, אינו קבוע ומשתנה מגן לגן, בגן העירוני התשלום קבוע.
  9. העשרה וחוגים - בגן הפרטי לרוב יהיו חוגים בכל ימות השבוע על-ידי מפעילים פרטיים כשעה, בגן עירוני יתקיימו שלוש פעמים בשבוע לזמן קצר.
  10. זמינות הצוות - גננת וסייעות בגן הפרטי זמינות יותר ונגישות יותר להורים, הן נמצאות עם הילדים מ07:00-17:00, בגן עירוני יש שוני בין הגנים, לא תמיד ניתן לשוחח עם הצוות ובשעה 14:00 מתחלף צוות הגן עם צוות הצהרון.

 

ציוד לגן ילדים

היקף ההשקעה הכספית והספקים

לצורך פתיחת גן ילדים, יש לבחון את גובה ההשקעה, ובהתאם לפעול – ישנם מספר דברים שכדאי לשקול – כי הכל תלוי כמה אתה מוכן להשקיע? להלן 3 פרמטרים שמשפיעם על גובה ההשקעה:

  1. דמי שכירות לנכס – במקרים רבים עלות השכירות החודשית של הנכס גבוהה, חשוב לבדוק האם הוא מיועד למגורים או שמתאים למסחר? למסחר עלויות השכירות גבוהות למ"ר בצורה משמעותית, כמובן שיש יתרונות של חנייה ונגישות.

    ישנה האופציה של ניהול גן בבית מגורים פרטי בו מתגוררים, דבר שמעלה מספר שאלות קשות וגורם משפיע בהחלטת ההורים בבחירת הגן, אומנם מדובר על אופציה זולה יותר, לעומת האופציות האחרות שקיימות, אך לא תמיד נוח לשני הצדדים.

    אופציה נוספת היא להשתתף במכרזים של העירייה לשכירות של גנים עירוניים – עלות שכירות גבוה אך מדובר על מספר כיתות שמאפשרות להתנהל מבחינה כלכלית בהתאם.
  2. שיפוץ – כאשר שוכרים נכס לדוגמא: בית פרטי – יש לבצע התאמות פנימיות לנכס כגון: שירותים וכיורים בהתאם לתקנות לילדים, הריסת קירות, מטבחון – העלויות עולות כסף רב, ובנוסף לכך, ישנו סעיף בחוזה המחייב להחזיר את הנכס בסיום למצב הקודם, עלול לגרור הוצאות כפולות.
  3. ציוד לגן – מראה הגן הוא בעל משקל להחלטת ההורים האם הגן מתאים לילדם, הריהוט שמאבזר את הגן , חשוב שיהיה תקין, תורם להתפתחות ותואם לרמת הילדים, בין השאר: ציוד לחצר, ג'ימבורי, ריהוט לגנים, ציוד לילדים ועוד.. כיום ניתן לרכוש ציוד חדש או יד שנייה ממוסדות חינוך.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "גני ילדים"

גן ילדים פעיל בנס ציונה

איילת

איילת

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

גן מהמובילים בעיר. מוניטין גבוה. פעיל 10 שנים. עד 25 ילדים. שכירות 7,000₪ שכר לימוד 4,000₪ צוות ותיק. אפשרות לליווי שלי בשנה הראשונה, כשכירה. הגן בפיקוח. בליווי פדגוגי. מרוהט ומאובזר בשלמות. פנים וחצ
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21371)

גן ילדים וותיק למכירה בשרון

ברוקרלי

ברוקרלי (מתווך)

צוות ברוקרלי מציע מגוון שירותי

סיבת מכירה

קידום מקצועי,הזדמנות עסקית חדשה

שנים

שנות פעילות

10

הגן מתמחה במספר שיטות חינוך שונות ומונה כ-48 ילדים הגן נמצא בתפוסה מלאה באופן קבוע שכירות חודשית- 11,765₪ ארנונה חודשית- 3,800₪ תיבחן האפשרות להישארות בעלת העסק בקונסטלציה במסגרת ליווי וחפיפה
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

135 מ״ר

רישיון עסק

קיים

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 20935)

ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס – 8,500 שקלים עד 18,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל 100–250 מ"ר, בהתאם לאזור.
  • *שימוש חורג לגן ילדים – עלות מקצועית הכולל ליווי אישי שמשרד אדריכלים בעלי ניסיון 45,000 שקלים (לפני מע"מ). ל-5 שנים (לא כל נכס זקוק לזה תלוי בתב"ע ובהיתר בנייה) לפרטים נוספים היכנסו >> מידע נוסף לבקשה לשימוש חורג לגן ילדים.
    *בתאריך 20/10/2021 ועדת החינוך אישרה ביטול שימוש חורג לגני ילדים בתנאים מסויימים - למאמר בנושא היתר להפעלת מעון / גן ילדים
  • שיפוץ / תכנון / עיצוב פנים – כ-50,000 שקלים.
  • רכישת ציוד – לכיתה אחת (לכיתה של 30 ילדים): ריהוט חובה כגון: כיסאות ושולחנות 4,000 שקלים, מגירות – 1,000 עד 3,000 שקלים. לוחות קיר – 1,000 שקלים, מזרונים – 1,800 שקלים, מדפים וקולבים – 2,000 שקלים, מצלמות (יתרון לגנים פרטיים) – 3,000 שקלים כולל התקנה, משחקים / מתקנים פעילות לחצר 15,000 שקלים, מוצרים משלימים לקנייה ראשונית 3,000 שקלים.
  • שיווק ופרסום – 8,000 שקלים לשנה ראשונה לקידום ברשתות החברתיות ממוקד סביב האזור מגורים, חלוקה של פליירים בסביבת מגורים בטווח של 2 ק"מ.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לעסק מסוג גן ילדים פרטי: 190,000 שקלים.

היכן ניתן למצוא ספקים לפתיחת גן ילדים בישראל?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

יכולת הרכישה של בעלי הגנים הפרטים מתקיימת בדרכים הבאות:

  • ספקים המגיעים עד העסק ומספקים את הסחורה ואת הציוד הנדרש.
  • רכישת ציוד יד שנייה ממוסדות חינוך.

מדובר על תזרים הכנסה קבועה כל עוד הגן פועל כפי שנדרש ממנו, תשלום פר ילד משתנה מאזור לאזור בארץ סביב 1,800 שקלים עד 3,500 שקלים פר ילד. פרט להשקעה הראשונית ההוצאות השוטפות והמשתנות מהוות 60% מהתשלום שנגבה ומכאן שנשאר רווח של 40% על כל ילד לכיתה.

 

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

נתחיל בבסיס, מיקום / נכס – על מנת להתחיל להניע את התהליך יש לאתר מקום, ולנכס יש לבצע בדיקה מקדימה לוודא כי הנכס מתאים לדרישות, מה גם לרוב הבדיקות מתבצעות לנכס פרטי, באמצעות אדריכל רישוי, הבדיקה נועדה לתת לך את האישור כי במקום יתאפשר להגיש בקשה לשימוש חורג שזה תנאי הכרחי בהקמת גן ילדים פרטי, הבדיקה כוללת איתור היתר בנייה, בדיקת תב"ע, ובדיקה פנימית מבחינה חלוקה. טיפ מאתנו: על מנת לחסוך צרות בעתיד בדקו את הסביבה, האם קיים גן נוסף באזור, כיצד השכנים מעודדים הקמת ילדים באזורם.

טיפול העסק מול רשויות המס – לרוב מדובר על פתית תיק מע"מ – עוסק מורשה, במס הכנסה ובביטוח לאומי, התהליך דומה ברובו לפתיחת עסק אחר, למי שאין את הידע והזמן בניהול ספרים, מומלץ להיעזר ביועץ מס, גם בשלב פתיחת התיק וגם לאורך תהליך העבודה בעסק – בשוטף. ליועץ מס יתרונות חשובים בניהול העסק.

להלן מספר טיפים להגדלת הביקוש:

  • שם העסק - פרט לשם מסחרי בחשבונות ועל הנייר, יש חשיבות רבה, לדוגמא: גן ABC – השם מרמז על זה שמדובר על גן שמתמקד באנגלית ומאפשר לילדים ללמוד שפה נוספת, גן מוסיקלי – גן שככל הנראה מתמחה במוסיקה ומתמקד בנושא וכו'... נציין שלא בכל המקרים זה הדבר אבל הייחודיות הזו יוצרת יתרון מול שאר הגנים הפרטיים.
  • מצלמות אבטחה – בעידן דיגיטלי לאפשר להורים לצפות בילדיהם במצלמות האבטחה, דבר שמקנה ביטחון, ההורים יכול לחוות את יום הלימודים יחד עם הילדים.
  • צוות הגן – הרי בסופו של דבר, הצוות שמלווה את הילדים במשך כל ימות השנה חשוב מאוד, ועל כן חשוב כי מנהלת הגן תהיה בעלת ניסיון רב, תואר ראשון לפחות (תואר שני יתרון!) שלמנהלת יש "שם" ברזומה כמנהלת גן טובה ואיכותית, כזו שלהורים יש חיבור, כמובן גם סייעת מעולה! תוכל להוסיף, הרי בסופו של דבר גם בתחילת היום ובסופו הסייעת זו שמקבלת ומוציאה את הילדים.
  • מזון בריא – אחד היתרונות הבולטים בגנים הפרטים זה המזון שמוגש לילדים, במידה ויש את האפשרות להכין במקום – הרי זה משובח וזול בהרבה לעומת קייטרינג שמחירו פי 4 ופחות מזין לילדים.
  • מקומות חנייה – מפרץ חנייה לאיסוף והורדה של הילדים עבור ההורים בבוקר ובצהריים זה שיקול חשוב בהשכרת נכס, יש לתת לדבר משקל גבוה.

רישוי עסקים לגן ילדים: אינו טעון רישוי!! רבים מתבלבלים – אך נדרש להגיש במקרים מסויימים וכאשר יש מעל ל-36 ילדים בגן בקשה לשימוש חורג לגני ילדים בתנאי שקיבל היתר להפעלת מעון.

 

הקמת גן ילדים

מהו היתר להפעלת מעון?

נגמר הכאב ראש בהגשת בקשה לשימוש חורג, לא עוד, בעקבות השינוי בחוק שנכנס לתוקף בסוף שנת 2021, מעתה ניתן יהיה להגיש בקשה "להיתר הפעלת מעון" את הבקשה מגישים לרשות המקומית (לועדה המקומית), הבקשה כמשמעותה בחוק התכנון והבנייה הינה בקשה למתן היתר שימוש בדירת מגורים לצורך של הפעלת מעון / גן ילדים לפעוטות, הבקשה כאמור תוגש 60 ימים לפחות בטרם פתיחת המעון - הפעלת מעון ללא הגשת הבקשה זו הפרה על חוק תכנון ובנייה.

הבקשה תכלול את המידע הבא:

  • כתובת הנכס
  • מספר הפעוטות בגן
  • והתחייבותו ליידע את השכנים - נדרש לתלות שלט הכולל הודעה המפרטת את הבקשה ואת המועד להגשת ההתנגדויות לוועדה המקומית - בדומה לפרסום הקלה.
    השלט ימוקם במיקום בולט בחזית מבנה המגורים וכן במבנים/חלקות גובלות לאורך כל תקופת הגשת ההתנגדויות.
    **עוד ניתן להיעזר בוועדה המקומית אשר תמסור הודעת מקוונת לשכנים בסכום אשר אינו עולה על 500 ש”ח.
 

בקשה לקבלת היתר להפעלת מעון. ואם הוא לא בעל המקרקעין גם מסמך המעיד על הסכמת בעל המקרקעין להפעלת מעון.

גני ילדים עד 6 ילדים פטור מהגשת בקשה להיתר.

גני ילדים הפועלים במבנה המיועד למגורים שיש בו דירת מגורים אחת או יותר, ואשר שוהים בו 7 פעוטות ומעלה (עד 36 פעוטות) יהיה חייב בהגשת בקשה להיתר עבור הפעלת מעון מהרשות המקומית.

רשימת ציוד מומלצת לפתיחת הגן:

  • כיסאות ושולחנות לילדים
  • מגירות אחסון לילדים
  • כונניות משחקים
  • מתלה לתיקים ומעילים
  • מתקן לבקבוקים
  • טלוויזיה + DVD
  • מטבחון הכולל: מקרר, מתקן מים, כיור, כיריים, קומקום, כלי מטבח בסיסי.
  • כלי אוכל לילדים
  • ארון ניקוי – מטאטא, מגב וכו'..
  • ערכת עזרה ראשונה
  • ארון מזרנים – עם תא אחסון
  • מתקן לייבוש יצירות
  • שידת ספרייה

משחקים ופעילויות:

  • פינת משפחה
  • פינת מטבח
  • משחקי הרכבה
  • משחקי קופסא
  • לוח וגיר
  • משחקי לוח
  • מתקני טיפוס
  • בימבות – סוגים שונים
  • מתקני חצר
  • בובות
  • חומרי עבודה ויצירה
  • ספרים
  • ספסל

 

 

לסיכום

פתיחת גן ילדים והפעלתו זה לא עניין של מה בכך אלא מדובר בעסק בעל אחריות והשקעה רבה. אין ספק שמי שמקים עסק מסוג זה אהבה לילדים היא התשתית אך לא די בכך. ניהול הכספים אינו דבר קבוע ויציב, ההתעסקות בניהול שוטף היא רבה, שיתוף פעולה עם הורים ומצדם אינה מובנת מאליה כאשר מדובר על ילדיהם פועלים מהלב ולא מהראש יש ל לקחת זאת בחשבון בכל שיקול או דרישה שלא תבוא. העבודה עם ילדים אינה מתאימה לכל אחד ועל כן על הצוות לעבור הכשרה – יתרון לגננת בעלת תואר ותעודה בחינוך עם ניסיון של מספר שנים בעבודה עם ילדים.

ייתכן והחזר ההשקעה מהיר והרווחיות גבוהה כבר מהשנה השנייה. יש לצבור ניסיון ומקצועיות ולא פחות מוניטין! ככל שתצברו יותר ותק, הנהירה לגן תהיה בצורה קלילה יותר ויגרור ביקוש, זכרו!! כיום בעידן הרשתות החברתיות שומעים ויודעים הכל גרמו לכל הורה וילד לצאת עם חיוך מהגן שלכם. כל שנותר לנו לאחל בהצלחה!

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
כוכי
רוצה לפתוח גן פרטי שלי
רוצה לפתוח גן מגיל שנה עד גיל 2.5 איזה אישורים צריך ? הכל מאפס הכל מהתחלה
22/05/2023
 
2
תמונת המשתמש
נטלי
כתבה מעניינת
כתוב ענייני ומסודר, מאוד עוזר לעשות סדר ביידע ובקבלת ההחלטות
24/06/2021
 
3
תמונת המשתמש
סיוון ב.
חלום חיי לפתוח גן ילדים
אחרי שעיינתי במדריך שמפורט היטב, אני שוקלת את העניין בכובד ראש, כל העניין הבירוקרטי נשמע מסובך.. ועכשיו תקופת הקורונה לא עושה טוב לעצמאיים.. מה יהיה??! איזה מדינה שקשה לחיות בה
31/12/2020
 
4
תמונת המשתמש
טלי
מה התנאים לפתיחת פעוטון בבית עד 5 ילדים
שלום, מעוניינת לפתוח בבית פעוטון עד 5 ילדים בביתי איזה אישורים אני צריכה? ומה הם התנאים לפתיחת פעוטון בבית?
16/05/2020
 
5
תמונת המשתמש
עדי
מדריך מצויין
מסודר וברור. תודה
30/04/2019
 
6
תמונת המשתמש
שלהבת רחובות
המשיכו ביוזמה המבורכת
מדריך מושלם!!! הקמת גן ילדים מעולם לא הייתה פשוטה
30/11/2018
 
7
תמונת המשתמש
לאה נחמיאס
מדריך מקסים להקמת גן ילדים
תודה רבה בשם הגננות העתידיות
26/10/2018
 
8
תמונת המשתמש
רחל גן צוציקים
חידשתם לי
אהבתי את הכתיבה ואת התוכן כמובן. תודה... רק שאלה בכל גן נדרש שימוש חורג
18/10/2018
 
9
תמונת המשתמש
לוסי
מדריך נפלא, נהנתי לקרוא
תודה לכם, יש לכם אתר מדהים
29/09/2018