כל ההתחלות קשות?

ז'אן קלוד מקס, בעל משרד "קלוד אדריכלים" מספר:

קלוד מספר על הקושי בהקמת עסק חדש ומספר רובם עוזבים עבודה בתור שכירים ויוצאים לדרך חדשה ללא הכנה מוקדמת. תזרים המזומנים הולך ונגמר כבר בשנה הראשונה

 

 

{{msg}}

ב-2012 הקים ז'אן קלוד מקס, בחור צעיר ונמרץ מראשון לציון, משרד אדריכלים המלווה מאות עסקים מדי שנה בשנה בהליך הנקרא רישוי עסקים. מדובר בתחום ספציפי מאוד, ולמעשה נחשפים אליו רק עסקים טעוני רישוי. המשרד אינו מסתפק בסיוע ברישוי העסק, אלא גם מעניק ליווי בתכנון ובעיצוב פנים לעסקי המזון, ברישוי בנייה, בשימוש חורג ובהכנת תשריט בית משותף.

"המשרד אכן מוביל בתחום רישוי העסקים", מאשר ז'אן קלוד, "והוא עושה זאת תוך כדי מתן ליווי אישי ומקצועי לעילא ולעילא. מזדמן לנו להכיר כבר בתחילת התהליך עסקים חדשים רבים, וצברנו ניסיון עשיר בתחום".

מאות לקוחות מרוצים יאשרו את דבריו של ז'אן קלוד, ולא רק בתחום הרישוי. המשרד אכן צבר ניסיון עשיר מאוד באשר לבתי מלון, קניונים, מפעלים, מסעדות ממותגות ולמעשה כל עסק הטעון רישוי.

המשרד דוגל בגמישות תפיסתית, בהתחדשות מתמדת ובהטמעת טכנולוגיה מתקדמת. קונספציה זו מאפשרת למשרד להיות יעיל ועדכני כל העת, דבר המעניק לו יתרון משמעותי אל מול המתחרים בשוק.

"מעצבי פנים רבים מקבלים מהמשרד שלנו שירותי ייעוץ בתחום תכנון המטבחים", מוסיף ז'אן קלוד. "מאחר שמעצבים אלו אינם בקיאים בתחום הרישוי, הם נעזרים בגוף חיצוני, כלומר בנו, ואנו מעניקים להם את הגיבוי הנדרש בתכנון עסק בכל גודל שהוא, דבר המאפשר להם לפרוץ דרך ולכבוש יעדים חדשים אף ללא ניסיון קודם".

מתברר שאחד הקשיים העיקריים של הלקוחות הוא היעדר הבנה באשר למבוכים הביורוקרטיים הפתלתלים שמזמן להם תחום זה. הבעיה מחריפה כאשר הלקוח אינו עושה את שיעורי הבית הנדרשים.

רוב בעלי העסקים עוזבים עבודה בתור שכירים ויוצאים לדרך חדשה ללא הכנה מוקדמת..

"טווח הגיל של היזמים הפותחים עסק חדש הוא בין 24 ל-35", מתאר ז'אן קלוד. "רוב בעלי העסקים עוזבים עבודה בתור שכירים ויוצאים לדרך חדשה ללא הכנה מוקדמת. תזרים המזומנים הולך ונגמר כבר בשנה הראשונה, ואם העסק אינו מפיק הכנסות, מתחילות הבעיות".

מניסיונך, האם יש תקופות טובות או תקופות רעות בעסקים?

"זו שאלה טריקית, ולכל עסק העליות והירידות שלו. אני יכול לומר מניסיון שרוב הגלידריות שפתחנו עובדות חזק בקיץ. לעומת זאת, מסעדות עובדות כל השנה ובעיקר בסופי שבוע. לכל עסק העונה שלו, וכן העונה שבה הוא מתכונן לעונה הבאה".

איש אינו חולק על כך שכשהמצב הביטחוני באזורנו מתוח, הדבר רע מאוד לעסקים. ז'אן קלוד מאשר את הדברים. "בימים גועשים, ובעיקר כאשר מדינת ישראל נאלצת להתעמת פנים מול פנים עם אויביה, הדבר משפיע על כולם. אין ספק שזו תקופה רעה לעסקים".

מעבר לכך, ז'אן קלוד מחזיק בגישה כי את התקופות הרעות בעסק יוצר הבעלים לעצמו ובעצמו, ואשר על כן לא מדובר באמת בתקופות. אם למשל התנועה במסעדות חלשה בתחילת השבוע, אחרי סוף שבוע גדוש פעילות, הרי אפשר לחשוב מחוץ לקופסה. כך לדוגמה אפשר להשכיר עסקים בימי שפל לאירועים של B2B – business to business – כלומר למפגש של בעלי עסקים למכירת מוצר או פתרון מארגון אחד לארגון אחר.

לסיום, תן בבקשה טיפ למי שעומד לפתוח עסק חדש.

"אז זהו, שאני נותן ללקוחות שלי טיפים רבים. אמנם איני יועץ עסקי, אך אני יודע דבר או שניים בתחום העסקי. הרי אני עצמי בעל עסק, לא? לא יהיה זה נכון להסתפק בטיפ ספציפי, שכן פתיחת עסק היא עניין מורכב והיא תלויה בבעלי מקצוע רבים. זו בעצם הנקודה המרכזית. כדאי לצמצם עד כמה שאפשר את מספר בעלי המקצוע ולנקז אותם לאדם אחד מקצועי ובעל ניסיון, כלומר להעסיק בעל מקצוע אחד היכול להאציל סמכויות לבעלי מקצוע אחרים. ההתנהלות מול אדם אחד יכולה לחסוך לא מעט כסף ולא מעט כאבי ראש".

 

הוסף תגובה חדשה

חובה למלא את כל השדות ולפתור את התרגיל.
= 4 + 7

תגובתך התקבלה, ותפורסם בכפוף לשיקולי העורך.

 
{{commentsList.length-$index}}
תמונת המשתמש
{{item.user_name}}
{{item.c_title}}
{{item.c_content}}
{{item.created_at}}
לסיפורים נוספים >