גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח אטליז בישראל?

יש האומרים שאין תחליף לבשר. הבשר הוא מוצר צריכה בסיסי, ובישראל יש לו ביקוש יום-יומי. כשעסק מעין זה מתבסס על מכירות, יש לו סיכוי טוב להצליח, מה גם שעל פי נתוני ה-OECD, נכון לשנת 2017 צריכת העופות לנפש בישראל היא הגבוהה ביותר בקרב מדינות הארגון, וגם בבשר בקר ישראל ממוקמת בין הצרכניות הגבוהות.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים וסקירה של שוק האטליזים בישראל

יש האומרים שאין תחליף לבשר. הבשר הוא מוצר צריכה בסיסי, ובישראל יש לו ביקוש יום-יומי. כשעסק מעין זה מתבסס על מכירות, יש לו סיכוי טוב להצליח, מה גם שעל פי נתוני ה-OECD, נכון לשנת 2017 צריכת העופות לנפש בישראל היא הגבוהה ביותר בקרב מדינות הארגון, וגם בבשר בקר ישראל ממוקמת בין הצרכניות הגבוהות.

רוב בשר הבקר בישראל הוא בשר מיובא, ויבוא של בשר מצונן לא תמיד זול יותר מבשר מקומי. נוסף על עלויות השילוח יש עלויות נלוות הקשורות בהכשרה וכן בפיקוח על הכשרות, ועל כן בישראל הבשר הטרי יקר יותר מאשר בשאר מדינות העולם.

הבשר בגידול המקומי בישראל הוא בחזקת זן נדיר השמור לאטליזים קטנים בלבד, והדבר מעניק להם יתרון משמעותי. יש לא מעט אנשים שיעדיפו לשלם מחיר ראוי בשבילו, ולא בכדי. זהו בשר שהסיכויים למצוא אותו במרכולים הגדולים הוא נמוך מאוד, אם בכלל. השוק בישראל מאופיין בשחקני חיזוק מרכזיים, ובראשם כמובן הבשר המיובא מארגנטינה. אלא שארגנטינה אינה המדינה היחידה המייצאת בשר לישראל, ואט-אט תופסת פולין מקום של כבוד ביצוא הבשר לישראל לצד עוד מדינות בעולם. הצריכה המקומית של הבשר הקפוא עלתה בשנים האחרונות בעקביות, וההערכה היא שהיא תמשיך לעלות בקצב של שמונה אחוזים בשנה.

לאטליזים יש שני מתחרים בולטים:

  1. המרכולים (סופרמרקטים) – המרכולים הם המתחרים העיקריים של האטליזים. כיום ניתן למצוא בכל מרכול מצרכי מזון במגוון רחב מאוד. מחלקת האטליז מוכרת בשר ועופות, ומאפשרת לקהל הלקוחות שלה ליהנות מתחלופה גבוהה יחסית ומנוחות של קנייה, מעצם העובדה שכל הקניות לבית מתרכזות תחת קורת גג אחת.
    החיסרון: ספק בשר אחד בלבד – היעדר מגוון, מחירים גבוהים יחסית, היעדר יחס אישי (בדרך כלל אין היכרות של הלקוחות הקבועים), הבשר הקפוא אינו איכותי כמו הבשר הטרי באטליז.
    יתרון: קנייה מרוכזת (נוחות), תחלופה גבוהה של המוצרים על המדף.
  2. רשת מעדניות – רשת מעדניות אינה דומה למרכולים. לרשתות הללו יש יתרון בכך שהן קרובות למרכזי הערים, והן מתמחות בדברים ספציפיים הנלווים לבשר, כגון פירות, ירקות ודגים. מספר הסניפים הרב מאפשר כוח קנייה גדול לעומת האטליז השכונתי.
    החיסרון: ספק אחד, אין שירות אישי.
    היתרון: נוחות קנייה, קרוב לבית.

מחיר הגלם של קילוגרם בשר נקבע על ידי מספר של פרמטרים:

  1. תדירות האספקה של הבשר לעסק (יומית, שבועית או דו-שבועית).
  2. גודל הנתחים שמגיעים מהספק (עד 100 ק"ג או עד 250 ק"ג) – תלוי בגודל העסק (האם מתאפשר פירוק במקום או לא).
  3. מורכבות האישור מן הווטרינר המקומי (תלוי באזור בארץ).

 

הקמת אטליז

היקף ההשקעה הכספית והספקים

היקף ההשקעה אינו בשמיים, ודאי כאשר מדובר על עסק בשטח של כ-40 מ"ר עד 60 מ"ר. עיקר ההשקעה הוא בציוד, בדמי השכירות ובמלאי. בנוגע לנושא הציוד – תמיד מומלץ וכדאי לרכוש חדש. תנאי האחריות והשירות מספקים לך ראש שקט, בעיקר בשנה הראשונה. עם זאת, קיימת אופציה חלופית של רכישת ציוד יד שנייה לעסק. הדבר הוא זמני! לאורך זמן ניתן להחליף את הציוד בחדש. ככל שההכנסות יעלו על ההוצאות והעסק יניב רווחיות – כך תוכלו להקדים ולהחליף את הציוד הישן בחדש.

שכירות – כמעט בכל נכס קיימת בעיית עלויות השכירות. יש לחשוב על הטווח הארוך ולשלב בהסכם השכירות אופציות ארוכות טווח, ולמזער את נושא עליית המחירים עם השנים ככל שניתן. חוזה טוב מעניק לכם שקט נפשי, ולצורך זה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה בתחום החוזים. מעצם העובדה שאתם שוכרים עורך דין, ייתכן מאוד שאת הכסף הזה תחסכו ברבות הזמן באמצעות הסכם טוב עבורכם.

מלאי הבשרים – מובן שמדובר על הוצאה כבדה יחסית, אך הדבר תלוי גם בגודל העסק ובגודל המקררים. מדובר כזכור על השקעה לצורך הכנסה. בעסק זה כמות המוצרים שאתה מוכר ובאיזה מחיר, והדבר מתבסס על המחזור שלך בתור בעל העסק.

דווקא בנושא הבשר חשוב לי לתת לכם כלי שתשתמשו בו בעתיד, ואם תעשו זאת נכון – תרוויחו. כמה פעמים הייתם אצל הקצב לפני חג, ביקשתם חלק מסוים – כמו לדוגמה לבבות או כנפיים – והקצב אמר שאזל? לי זה קרה לא פעם ולא פעמיים! נהלו היטב את הרכישות ואת המלאי דווקא בתקופה שלפני החגים. את תהיו מאורגנים ומוכנים למקרים מסוג זה ותוודאו שהם לא יקרו, עוד תודו לי.

אחוז הרווח התפעולי (לפני מע"מ, עובדים שכירות, חומר גלם ועוד)

מוצרי הבשר 20 - 30%
מוצרי העוף 24 - 32%

**במוצרים הטריים מדובר על פחת של כ-7%. במוצרים הקפואים יש פחת של כ-1%.

את רוב הרווחים יש להשקיע תחילה בציוד, להגיע לרמה גבוהה ולהישג של רווחיות, ואז לפתוח את הסניף הבא על מנת לייעל את כוח הקנייה שלך מול הספק.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "אטליז"

אטליז שיטה אמריקאית למכירה

אנואל

אנואל

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

אטליז שיטה אמריקאית למכירה, עובדת אששש! מוכר הרבה סטייקים ו קבב המבורגר
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 13194)

נצרת גביש עוקף

George

George

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

מיידי

בניין בגודל של 650 מר לכל מטרה גובה הגג 4.85 מר הבניין עדיין על שלד פרטים נוספים בפרטי ... יש גישה מאוד קלה לכל סוגי הרכב והמשאיות הבניין לכל מטרה
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

נצרת עלית

שטח

650 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 9144)

ההשקעה הראשונית להקמת אטליז תהיה כדלהלן:

  • עלויות שכירות: נכס מסחרי 3,500 שקלים עד 7,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 40–60 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס ולמקומו.
  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד, אקו"ם, הדברה, אבטחה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 8,000 שקלים עד 96,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ (קבלן) / תכנון הכולל יועץ רישוי עסק / עיצוב פנים
    יועץ רישוי עסקים: חובה להוציא רישוי עסק לאטליז – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 4.7 ג' לפי הצו. העלות היא 8,000 עד 12,000 שקלים, תלוי בגודל הנכס, במיקומו הגיאוגרפי ובמהותו.

*טוב לדעת! על עסק מסוג אטליז חלה החובה לשתי כניסות לעסק, כמפורט להלן:
1. כניסת ספקים – להכנסת סחורה גולמית.
2. כניסת לקוחות – כניסה נפרדת ללקוחות האטליז.

מכאן שמומלץ מאוד להתייעץ מול אדריכל רישוי על מנת לוודא כי הנכס שאיתרתם אכן מתאים לסוג העסק שאתם מעוניינים לפתוח.

  • רכישת ציוד – מדובר על הוצאה בינונית של מ-40,000 עד 100,000 שקלים.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לעסק מסוג אטליז (כ-40 מ"ר): 190,000 שקלים.

בין הדברים המקובלים בענף המזון ובכלל, בטרם מתחילים להוציא כספים (אף על פי שאין מדובר בהשקעה גבוהה), יש לעשות תוכנית עסקית מפורטת היטב, שבה בעצם מפורטות כל ההוצאות, וזאת על מנת לאמוד את ההשקעה בעסק.

היכן ניתן למצוא ספקים לאטליזים?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

מצאתם נכס. זכרו שהקמת אטליז בישראל מחייבת הוצאת רישיון עסק. יש לוודא מול אדריכל רישוי כי הנכס תואם להיתר בנייה ולתב"ע. היתר הבנייה מוודא כי אין חריגות בנייה בנכס על פי חוק תכנון ובנייה הכפוף לחוק רישוי עסקים שנדרש מהעסק ותב"ע שבתוכנית עיר. אין מגבלה על סוג העסקים שניתן לפתוח במקום מחשש לבעיות של ריח במקרה הנ"ל.

זכרו! אתם משקיעים מאות אלפי שקלים, ולעיתים אף הרבה יותר. בדיקה פשוטה יחסית מאדריכל רישוי בעל ניסיון, יכולה לספר לכם דברים שאתם לא יודעים גם על הנכס וגם על העסק אותו אתם רוצים לפתוח מבלי להיכנס כעת לדקויות.

מי שמגיע לשלב של פתיחת אטליז לא הגיע לכך במקרה. ידע מוקדם והכשרה הם חובה בתחום זה. הכלים הראשונים שאינם ידועים הם בעיקר היכרות מוקדמת והבנה מעמיקה את עולמם של העצמאים, עולם השונה בתכלית השינוי מעולמו של השכיר.

להלן מספר דוגמאות:

  1. ניהול חשבונות – נקדים ונאמר שמומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ מס, אך יש להבין גם מושגים ותשובות לשאלות שלא עסקתן בהן עד היום. דוגמאות: מתי יש לקבל ולהנפיק חשבונית, ומתי יש לבקשה? מתי נדרש לשלם לספקים? מה זה שוטף פלוס 90 או פלוס 60? ומה ההבדל בין העתק למקור?
  2. סליקה באשראי – מהן הריביות שאנחנו משלמים, ומה ההתחייבות של חברת האשראי?
  3. ניהול עובדים – מה קורה כשעובד חולה? מה נדרש ממני לעשות כאשר אני רוצה לפטר עובד? ומה לעשות כשהעובדת יוצאת לחופשת היריון ולחופשת לידה?
  4. כללי – האם אני, בתור בעל אטליז, יכול לקבל החזרים על פחת?

ומכאן נכוון אותך לפורום העסקים שפתחנו במיוחד עבורך על מנת שתקבל מענה לכל השאלות הללו ועוד – היכנס

שיווק ומיתוג

חשוב שתבדלו את עצמכם באמצעות הכלים הקיימים (כלומר הרשתות החברתיות). הרי מי לא שמע על השף הטורקי נוסרת גוצ'ה, שתנועות החיתוך והתיבול שלו נעשו ויראליות ברשת החברתית, וכיום הוא זוכה לחשיפה שאין כדוגמתה, וזאת באמצעות בידול פשוט מהשאר.

רשימת הציוד הבסיסית אטליז

  • מעדנייה לבשר ולעופות (נפרד)
  • מומלץ על חדר קירור, אך אפשר גם מקררים עומדים או שוכבים
  • מדורי עבודה לניקוי וחיתוך + כיור
  • טוחן בשר ו/או עוף (כולל ראש מקורר)
  • מקפיא עומד עם דלתות לקפואים
  • מדפים לתבלינים וליינות – מומלץ!
  • קופה, מסלקת אשראי, משקל

לסיכום

עסקי הבשר צפופים, והתחרות קיימת ומורגשת. מצד אחד, קיימות נקודות מכירה רבות, בעיקר בסופרמרקטים, ומצד שני יש מחסור גדול בבשר בקר טרי בשל הגידול המועט יחסית בארצנו הקטנטונת. אומנם יש עודף של נקודות מכירה, אך המחירים עדיין גבוהים מאוד. התחרות בענף קיימת ומורגשת, והיא קשה מאוד. את הלקוחות הבוחרים מה והיכן לקנות מנחים כמה פרמטרים: נוחות, מיתוג, איכות ושירות.

ייתכן שזה נשמע כמו דבר-מה הנדרש מכל בעלי העסקים, אך כאן חשוב להדגיש זאת במיוחד: כאשר התחרות רבה, עליכם להביא בחשבון את כל הפרמטרים ולבדל את עצמכם מהשאר.

אז אם אתם רוצים לפתוח אטליז, חשבו על כך – מה יש לכם להציע שאין לעסק אחר? חפשו את התשובה המוחצת לשאלה הזאת, וכשתמצאו אותה – לכו על זה!

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
דקל מאמו
אטליז
תודה רבה נתת לי חומר למחשבה
12/06/2023
 
2
תמונת המשתמש
Einat עינת
רמה גבוהה של מאמרים ואתר
כל הכבוד!!
01/07/2019
 
3
תמונת המשתמש
רמי
האם צריך תעודה כדי לפתוח אטליז
האם צריך תעודה כדי לפתוח אטליז
11/03/2019
 
4
תמונת המשתמש
ימני קיצוני
בהחלט מדריך מפורט - מפרגן לכם
כל הכבוד על ההשקעה הרבה
09/11/2018
 
5
תמונת המשתמש
גבי לווין
מדהים!!! אתה לא מבין כמה עזרת לי :-)
אני מודה לך כותב המדריך על כלים ראשונים לצורף הקמת האטליז שלי באור יהודה, תוכל ליצור מולי קשר זקוק לעזרתך בהליך הרישוי
02/11/2018
 
6
תמונת המשתמש
קשוח
הקמת אטליז = לא פשוט
נראה שיש הרבה דברים שחסרים במדריך.. האם לכותב יש ניסיון בפתיחת אטליז?
26/10/2018
 
7
תמונת המשתמש
מאיר
תודה על מדריך מקסים
שאפו על היוזמה, יש לכם אתר מדהים!!
16/09/2018
 
8
תמונת המשתמש
משה
בתור בעל אטליז, הלוואי והייתי יודע קודם
עוזר בהחלט.
13/09/2018