גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח מכבסה בישראל?

לצורך הקמת מכבסה וגם תפעולה נדרש תקציב רב, בעיקר בשל הציוד היקר וגם צוות העובדים המטפל בכביסה. אך קיימות מספר אפשרויות להקמת מכבסה, לחלקן יש עלויות מופחתות – מכבסות בשירות עצמי.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

בישראל פועלות למעלה מ-500 מכבסות. בשוק פועלות מכבסות פרטיות לצד רשתות המפעילות סניפים בזכיינות, כמו גם מכבסות תעשייתיות הפונות לקהלים מוסדיים כמו בתי מלון ואולמות אירועים.
המכבסות השכונתיות הן מכבסות קטנות הפונות בדרך כלל לקהל של תושבי האזור; אלו יכולים להיות אנשים עסוקים המוכנים לשלם כסף עבור השירות שמעניק להם נוחות וחוסך להם את ההתעסקות בכביסות. כמו כן קהל של צעירים ורווקים אשר במקרים רבים גרים בדירות שכורות ואין להם מכונת כביסה והם מכבסים בכמויות קטנות אך באופן קבוע,  יכול להיות קהל טוב למכבסה שכונתית. ישנן מכבסות המעניקות שירות של ניקוי יבש, מכבסות אלו מיועדות לקהל קצת אחר, קהל הנזקק לעתים להסרת כתמים ושרות עבור בגדים מיוחדים. המכבסות התעשייתיות אשר בדרך כלל אינן מעניקות שירות לציבור הרחב, אלא עובדות מול לקוחות גדולים. כמו כן ניתן לחלק את המכבסות לאלו המעניקות שירות מלא ללקוח החל מרגע קבלת הכביסה, לעומת מכבסות בשירות עצמי.

לצורך הקמת מכבסה וגם תפעולה נדרש תקציב רב, בעיקר בשל הציוד היקר וגם צוות העובדים המטפל בכביסה. אך קיימות מספר אפשרויות להקמת מכבסה, לחלקן יש עלויות מופחתות – מכבסות בשירות עצמי.

המכבסות המעניקות שירותי ניקוי יבש מדווחות על רמה מסוימת של עונתיות. ישנה עלייה ניכרת בפעילותן בתקופת החגים בהם כולם רוצים בגדים נקיים או תקופת עונות המעבר. מבין המכבסות הפעילות בישראל ניתן לראות מכבסות קטנות פרטיות לצד מכבסות גדולות המפעילות סניפים תחת זיכיון ובמקרים רבים (בניקוי יבש) הן מהוות רק נקודת שירות ומכבסות את הבגדים במקום מרכזי אחד. למכבסות אלו בדרך כלל יש יתרון, הן מסוגלות להתמודד עם כל כמות של כביסה ואף משתמשות בטכנולוגיות מתקדמות ניקוי שונות בהתאם לצורך.

 

על מנת לבסס את העסק מומלץ גם לחתור לכיוון של שיתופי פעולה אשר יכולים לספק לכם מקור הכנסה קבועה. מכבסות תעשייתיות גדולות עובדות עם לקוחות מוסדיים כמו למשל בתי מלון ואולמות אירועים המספקים על בסיס יומי כמויות גדולות של כביסה. אך גם אם אין מדובר במכבסה גדולה ישנו סיכוי להשיג שיתופי פעולה עם עסקים קטנים באזור - גם לספא קטן או מספרה שכונתית יש כביסה על בסיס קבוע. אם הציוד שעומד לרשותכם יאפשר לכם להתמודד עם כמויות גדולות תוכלו אולי לעבוד עם בתי חולים, בתי אבות או מוסדות דומים. יתכן שמוסדות אלו מטפלים בכביסה בעצמם, אך עלולים להזדקק לעזרה בעת עומס. שיתופי פעולה עסקיים הם תמיד דבר מבורך והם יכולים ליצור מקור הכנסה קבוע.

מומלץ גם להיות יצירתיים ולחפש אחר דרכים להגדלת הרווח גם לא באמצעות שירותי כביסה. למשל מכבסה בשירות עצמי יכולה למכור חטיפים ושתייה באזור ההמתנה. ניתן אפילו לעשות זאת באמצעות מכונות אוטומטיות למכירה.

אין חסמי כניסה משמעותיים בענף זה מלבד ההוצאה הראשונית הגדולה, אך חשוב להיות ערניים למגמות עתידיות. החומרים בהם משתמשים לצורך ניקוי יבש נחשבים למזהמים וחשש למסרטנים, ישנן דרישות הקשורות לאיכות הסביבה ולעיתים אף היתר רעלים. נכון להיום ישנן טענות לרמת פיקוח גבוה בערים מרכזיות ויש לצפות כי בעתיד תהיה יותר רגולציה בתחום.

 

היקף ההשקעה הכספית וספקים

הקמת מכבסה היא עסק יקר יחסית, בעיקר בגלל הציוד הרב שיש לרכוש והשטח הדרוש עבור אותו הציוד ומתן השירות. אם בחרתם לעסוק בניקוי יבש, מכונות ניקוי יבש עולות עשרות אלפי שקלים והדבר מייקר מאוד את ההשקעה. מכבסות הרוצות להתמקם בסמוך לקהל לקוחות מרכזי עלולות להיקלע להוצאות שכירות גבוהות ולכן יעשו הכל על מנת לצמצם את השטח הנדרש לעבודה ויחפשו את הדרכים לניצול מרבי של השטח.

הציוד תופס את המקום הראשון בהוצאות ההקמה, ואחריו ישנם גורמים נוספים המשפיעים על עלות ההקמה של מכבסה, בעיקר המיקום והשטח הדרוש, שהם קשורים גם למחיר השכירות, כמו גם מספר מכונות הכביסה והמייבשים שתוכלו להכניס למקום. ככל שיהיה לכם יותר ציוד, כך גם תוכלו להתמודד עם כמויות גדולות של עבודה, אך בתנאי שיש לכם מספיק לקוחות.

מלבד עלויות ההקמה אתם צפויים להוצאות שוטפות של כוח אדם, חומרי ניקוי, הוצאות תחזוקה, חשמל, מים ופרסום. המכונות בהם נעשה שימוש דורשות תיקון ותחזוקה שוטף, דבר אשר מוסיף לעלויות; כאן יש יתרון לבעלים אשר מגיע מהתחום ויש לו את הידע הטכני, זה יכול לחסוך לו בעלויות תחזוקה.

מודעות מובילות בלוח עסקים למכירה בתחום "מכבסה"

מכבסה וחנות למכירה והשכרת טקסטיל

חסוי

חסוי

המשתמש מעדיף להשאר בעילום שם

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

מכבסה יוקרתית וחנות עם אתר אינטרנט למכירת מוצרים ליחידות נופש
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

מוסתר
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 20969)

מכבסה ומתפרה פעילה

סבטלנה

סבטלנה

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

למכירה מכבסה מתפרה פעילטה עם מוניטין של 5 שנים וקהל לקוחות נרחב
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 18098)

היקף ההשקעה מסתכם בכמה דגשים, ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס מסחרי באזור דיי מרכזי – 5,400 שקלים ועד 16,000 שקלים לנכס גדול באזור תעשייה (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל 25–350 מ"ר, בהתאם לאזור וסוג העסק.
  • שיפוץ / תכנון ועיצוב פנים לא חובה! מומלץ למי שרוצה למתג עצמו כ-25,000 שקלים
  • חובה רישוי עסק – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 6.4 לפי הצו. העלות המוערכת 7,500 עד 10,000 שקלים, תלוי בסוג העסק.
    עלויות נוספות נלוות לתהליך הרישוי (למכבסה שכונתית / בשרות עצמי) כגון: אישור מערכת חשמל, מטף, עזרה ראשונה, אישור נגישות – כ-3,000 שקלים.
  • ציוד חדש בסיסי להקמת המכבסה – שני מכונות כביסה תעשייתיות + שני מכונות לניקוי יבש, קופה, מוצרי תלייה, אחסון, ודלפק קבלה וכו'.. – 75,000 שקלים.
  • אזור המתנה הכולל ספות  – 4,000 שקלים
  • שיווק ופרסום – 30,000 שקלים לשנה ראשונה הכולל קידום ברשתות החברתיות, שלט חיצוני, פליירים לחלק באזור הפעילות של המכבסה.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לעסק מסוג מכבסה: 210,000 שקלים לשנה ראשונה.

היכן ניתן למצוא ספקים למכבסות?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

שלבים בפתיחת העסק

קיימת אפשרות להקים מכבסה בשירות עצמי, דבר המפחית את הוצאות כוח האדם; אך אין להתייחס למכבסה בשירות עצמי כמקור הכנסה פסיבי, גם שם ישנה התעסקות רבה והוצאות גבוהות. כמו כן זוהי יכולה להיות מכבסה רגילה או מכבסה העוסקת בניקוי יבש, דבר הדורש ציוד יקר יותר. אך למרות ההשקעה הגדולה אשר נדרשת למכבסה בהחלט ישנו פוטנציאל להצליח ולייצר הכנסה נאה.

  1. החלטה על הקונספט - עליכם להחליט מהו הקונספט של המכבסה. האם מדובר במכבסה שכונתית, מכבסה תעשייתית ללקוחות מוסדיים, מכבסה המעניקה שירותי ניקוי יבש או מכבסה בשירות עצמי.
  2. תכנית עסקית – כיום לא ניתן להקים שום עסק ללא תכנית עסקית. התכנית אמורה לכלול את כל הפרטים וההיבטים של פעילות העסק; לפרט כיצד יושקעו הכספים, מי קהל הלקוחות, מהם ערוצי השיווק וכל הפרטים הקטנים והגדולים של הקמת העסק.
  3. פתיחת תיק ברשויות - פתיחת עסק מצריכה רישום במשרדי המע“מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי. קיימות צורות התאגדות שונות ויש להתייעץ עם רואה חשבון.
  4. קביעת מדיניות - עליכם לקבוע מדיניות לגבי טיפול בכביסה. למשל מה הפיצוי ועל מי בכלל האחריות במקרים של נזק לכביסה או שהכתם לא ירד.
  5. אישורים ורישוי עסקים – ראשית מכבסה זה עסק שחלה עליו החובה להתנהל עם רישיון עסק, בין היתר מכיוון שניקוי יבש נחשב לתהליך מזהם יש לעמוד בדרישות המשרד לאיכות הסביבה המגדירות כיצד יש לטפל בחומר המזהם ומחייבות מערכות ניקוז וארובה. שימו לב כי ארובה דורשת היתר בנייה. (כיום יש מערכות מסוג שונה שיכולות להוות פתרון אוורור מקובל מצד הרשויות)
  6. כוח אדם - מכבסה קטנה אינה צריכה כוח אדם רב, אך בכל זאת יש לקחת בחשבון את תפעול ותחזוקת המכונות, גיהוץ הבגדים וגם מעט אדמיניסטרציה ושירות לקוחות. לצורך כך יש לחפש כוח אדם מתאים וגם לספק להם את ההדרכה הדרושה.
  7. לוקיישן - כמו תמיד בחירת מיקום היא דבר קריטי עבור העסק. מכבסה תעשייתית גדולה המעניקה שירות ללקוחות מוסדיים ואולי גם מערך הובלות, אינה צריכה להיות קרובה ללקוח ויכול לחפש אחר אזור תעשייה זול. לעומת זאת מכבסות עירוניות צריכות מיקום קרוב לקהל הלקוחות על מנת לספק להם שירות נוח ונגיש.
  8. שיפוץ המקום - יש לשפץ את המקום ולהתאים לצורכי העסק. קחו בחשבון את התשתיות של חשמל, מים, ניקוז וארובה. אלו הם דברים אשר עשויים ליקר את העלויות ההקמה של מכבסה.
  9. אבזור המקום - עיקר ההוצאה היא על מכונות הכביסה והמייבשים, אך יש גם צורך בדלפק שירות, מדפים למיון וסידור הבגדים, קולבים, מוצרי אריזה וכו‘.
  10. ספקים - מלבד ספקי הציוד יש צורך בהתקשרות עם ספקים של חומרי ניקוי. כמו כן יש צורך בעבודה שוטפת מול טכנאי שירות לתיקון תקלות טכניות, דבר צפוי במכונות כביסה העובדות תחת עומס רב או פשוט בלאי.
  11. פרסום ושיווק - מלבד שילוט במקום יש לפרסם את העסק. מכבסה שכונתית אולי תרצה לחלק פלאיירים באזור ואילו מכבסה תעשייתית תרכז את מאמצי השיווק בפנייה ישירה ללקוחות המוסדיים ועבודה מול מכרזים.

איך לפתוח מכבסה
אזור המתנה במכבסה צילום: by Ptschinz from Pixabay

רשימת ציוד

עיקר ההוצאה עבור ציוד מתרכזת במכונות הכביסה, מייבשי כביסה ודודי חימום. אך מלבד זאת יש צורך במגהצים, עמדת גיהוץ, שקיות לאריזת הבגדים, מדפים לשמירה על הסדר, דלפק שירות וקופה רושמת. יתכן כי תזדקקו גם למסוע בגדים ומכונת אריזה. מכיוון שעיקר ההוצאה היא על המכונות (כביסה וייבוש) ומכיוון שהם מהות העסק, חשוב לבחור בקפידה את הספק. מדובר בהוצאה גדולה ויתכן כי ניתן לקבל עזרה במימון הרכישה. כמו כן חשוב להסביר את נושא השירות והתיקונים. היו גם מודעים לצריכת האנרגיה של הציוד שאתם רוכשים וחפשו אחר ציוד חסכוני באנרגיה, זה יעלה את רווחיות העסק.

עוד נקודה חשובה, שימו לב כי ישנם סוגים שונים של מכונות כביסה. מכונות הכביסה נבדלות בפרמטרים שונים, כמו למשל מהירות סיבובי המנוע או נפח התוף. אך ישנם גם מאפיינים שעשויים להיראות לכם שוליים כמו מיקום פתח הכביסה. חישבו על מיקומן וצורת העבודה על מנת להבין מה יהיה הכי נוח ויעיל בעסק. הדבר נכון גם לגבי מייבשי הכביסה, כמו כן יש לשים לב לסוג החיבור לחשמל (תלת פאזי / חד פאזי), וההספק שניתן מהמבנה, ייתכן ויידרש מכם להגדיל אמפר לארון חשמל.

לגבי מכונות הייבוש, בעוד מייבשי כביסה ביתיים הם בעלי קיבולת של לכל היותר 15 ק“ג, מייבשי כביסה תעשייתיים הם בעלי קיבולת שיכולה להגיע אפילו ל 80 ק“ג. אלו הן מכונות זוללות אנרגיה ושימוש בגז יכול לחסוך עלויות.

יתכן ותזקקו לארובה / מנדף אלקטרוסטטי, בעיקר אם אתם עוסקים בניקוי יבש.

כאשר מדובר במכבסה בשירות עצמי, יש לחשוב על אופן התשלום. ישנם ספקי ציוד המציעים מכונות כביסה ומייבשי כביסה המותאמים במיוחד לשירות עצמי וניתן להפעילן באמצעות מטבעות, שטרות או אמצעי תשלום אחרים (אפליקציות למיניהן).

עגלות כביסה בעזרתן תוכלו לשנע, לסדר ולמיין את הכביסה גם יכולות לעזור למכבסות גדולות.

אם בחרתם להקים מכבסה בשירות עצמי, יש לחשוב על הלקוחות המחכים לכביסה. יש צורך להכין פינת ישיבה ואולי אפילו מסך טלוויזיה להנעים את זמנם של הלקוחות המחכים.

מכבסות גדולות במיוחד יצטרכו להשקיע בציוד אוטומציה יקר אשר יאפשר להן לבצע פעולות במהירות ,כמו רובוט לגיהוץ ורובוט לצווארון וחפתים.

סיכום

אמנם פתיחת מכבסה היא עסק יקר ובהחלט יש בו סיכונים, אך נראה שבשוק יש עדיין מקום למכבסות. מכבסות מדווחות על אחוזי רווח גבוהים, דבר המשאיר מרווח לעוד תחרות בענף.

זכרו שבסופו של דבר אתם צריכים להעניק ללקוחות, מצד אחד נוחות ומצד שני בגדים נקיים, מגוהצים ואף ריחניים. זה מה שהופך את הלקוחות למרוצים. כביסה היא אינה עסקה חד פעמית, לקוח מרוצה חוזר באופן קבוע.

אם אתם מפעילים מכבסה שכונתית כדאי לנקוט צעדים אקטיביים לשימור קהל הלקוחות. מלבד שירות טוב ועבודה איכותית תוכלו לתת הטבות שונות ללקוחות על מנת לעודד אותם לחזור ולעשות אצלכם את הכביסה. לדוגמה זוהי יכולה להיות כרטיסיה שמחתימים כל פעם ולאחר X כביסות מקבלים כביסה חינם או משהו בסגנון. יש לשים את הדגש על השירות, לספק נוחות ללקוח; שימוש בשירות משלוחים של איסוף הכביסה והחזרתה אל הלקוח יכול לתת פתרון נוח מאוד הלקוח וכדאי לשקול זאת.

כמו כן, יש לחפש דרכים יצירתיות על מנת להגדיל את ההכנסות. למשל אם בחרתם להפעיל מכבסה בשירות עצמי תוכלו להכניס כמה מכונות חטיפים ושתייה עבור הלקוחות הממתינים במקום. זה יכול לעזור לכם להשיג עוד קצת מכירות ומבלי להכניס איש מכירות נוסף.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
ניר
תודה
אתר גאוני תודה.
23/07/2023
 
2
תמונת המשתמש
יוסי
מכבסה
אחלה יעוץ תודה
27/05/2023
 
3
תמונת המשתמש
בטברנה עם ..
מעניין, שוקל להקים מכבסה בקרוב
אשמ לקבל ייעוץ בשלבמ ההקמה אפשרי?
03/03/2020
 
4
תמונת המשתמש
חסוי
שרות שנכחד מהעולם! אולי רק בתל אביב זה..
עוד קיים. אולי?
30/08/2019
 
5
תמונת המשתמש
מכבסת תולה
אני ראשון
אחלה מדריך. תודה רבה.
14/06/2019