גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות משקפיים בישראל?

בענף האופטיקה העסקים פורחים. השוק צומח בהתמדה מדי שנה. ככל שיותר אנשים יזדקקו לאמצעים לתיקון ראייה (משקפיים או עדשות מגע) כך יגדלו ההזדמנויות העסקיות. המפתח להצלחה הוא הבנת השוק הישראלי ותוכנית עסקית. בזה בדיוק יעזור לכם המדריך הנוכחי.

צילום: pixabay

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

ענף האופטיקה בישראל מתחלק לחנויות המתעסקות במכירת משקפי שמש לצד חנויות המוכרות משקפי ראייה ומעניקות שירותי אופטיקה בהתאמה אישית. השוק מתחלק לחנויות פרטיות, כמו גם רשתות, הן של אופטיקה והן של משקפי שמש. מבחינה מספרית ישנם למעלה מ-900 עסקים המתעסקים במשקפים ואופטיקה. גם רשתות קמעונאיות רבות נכנסו לתחום המשקפיים והן מציעות משקפי קריאה בתור מוצר מדף. היקף השוק נאמד בכ-2 מיליארד שקל בשנת 2017 והוא הראה צמיחה של 2% בהשוואה לשנה הקודמת ע"פ נתוני הלמ"ס.

מבחינת האסטרטגיה השיווקית, ישנם עסקים המתעסקים במכירה ומנסים לתת לצרכן חווית קנייה מסוג שונה. אחרות שמות את הדגש על בדיקת ראייה והתאמה אישית, כלומר עסקים בעלי אופי של קליניקה. כ 40% מרווחי שוק האופטיקה מגיעים ממשקפי שמש, השאר ממשקפי ראייה, עדשות מגע ומוצרים משלימים.

חנויות המשקפיים פונות לכלל האוכלוסייה. כאשר מדובר בליקויי ראייה ניתן לפגוש אותן בכל שכבות האוכלוסייה ללא תלות במצב הסוציו אקונומי. משקפי הראייה נתפסים כצורך ואילו בשוק משקפי השמש ישנה תפיסה של מותרות וכוח גדול יותר לטרנדים אופנתיים. אך גם בתחום הראייה ישנם פערי מחיר הקשורים לאיכות העדשות, עיצוב המסגרת והחומרים. מבחינה זו אנו בהחלט רואים השפעה של גיל, מין והכנסה.

תחום הקניות באינטרנט משפיע גם על ענף האופטיקה ואנו רואים אתרי אינטרנט רבים העוסקים במכירת משקפיים בחנויות מקוונות. החנויות המקוונות אינן מוגבלות אך ורק למכירת משקפי שמש אלא עוסקות גם במכירות משקפי ראייה עבור לקוחות שיש להם את המרשם האופטי. חנויות אלו מצליחות לספק ללקוחות משקפיים במחירים זולים מכיוון שהן אינן נדרשים לשאת בהוצאות של החזקת חנות. כ 5%-8% מהרכישות בשוק מתבצעות באמצעות האינטרנט, כאשר עיקר הרכישות הן של עדשות מגע ותמיסות.

מבחינת התחרות ניתן לזהות 4 פלחי שוק:

  • רשתות האופטיקה – רשתות אלו פונות אל הקהל הרחב. הן מציעות מחירים זולים ומשקיעות הרבה בפרסום, מקדמות מותג פרטי.
  • חנויות פרטיות – חנויות המופעלות על ידי אופטיקאים ו/או אופטומטריסטים. חנויות אלו אינן משקיעות בפרסום מאסיבי אלא מתמקדות במתן שירות לתושבי הסביבה ומתמקדות במוניטין ושרות אישי ברמה גבוהה.
  • רשתות קמעונאיות – ברשתות אלו המשקפיים נמכרים כמוצר מדף "על הדרך", כלומר לצידם של מוצרים אחרים וללא התמקדות בנישה זו. החנויות הקטנות מתקשות להעניק ללקוחות את המחירים של רשתות האופטיקה והרשתות הקמעונאיות, אך יכולות להציע איכות והתאמה אישית.
  • נקודות מכירה בקניונים וברשתות - ניתן גם למצוא נקודות מכירה (בזכיינות) הפעולות בדוכנים בקניונים או בתוך רשתות גדולות כדוגמת הסופר פארם או המשביר לצרכן.

מבחינת חסמי כניסה, אלו אשר יבחרו למכור משקפי שמש ומוצרי מדף אינם נתקלים בחסם כניסה משמועתי מלבד ההשקעה הנדרשת, אך גם היא אינה גבוהה במיוחד. אך אלו אשר רוצים להעניק שירותי אופטיקאי ואופטומטריסט צריכים תעודת לימודים ורישיון מטעם משרד הבריאות, כמו גם השקעה ניכרת בציוד אופטומטריה. מעבר לזאת אין רגולציות יוצאות דופן הקשורות לנישה.

כמה מילים על לימודי אופטיקה. לימודי אופטיקה נעשים במכללות והם בהיקף של כ 900 שעות לימוד (שנתיים לימודים) ע"פ הלמ"ס נכון לשנת 2016/2017 רוב הביקוש למקצוע הוא בעיקר לגברים. ישנן שתי רמות, אופטיקאי סוג 1 אשר רשאי לעסוק במקצוע תחת פיקוח של אופטיקאי בכיר, או אופטיקאי סוג 2 אשר יכול לעסוק במקצוע באופן עצמאי ואף לקבל רישיון לעסק בתחום.

שימו לב שניתן להעניק שירותי אופטיקה גם מבלי להעסיק אופטיקאי כעובד שכיר. ניתן להוציא למקור חוץ (פרילנסר) את עבודות האופטיקה אצל אופטיקאי חיצוני. כך גם תחסכו עלויות של ציוד.

ערכה לבדיקת ראיה
ערכה לבדיקת ראייה. כיום (2019) הכל ממוחשב. צילום: Guiovany Ruiz from Pixabay

על מנת להגדיל את נתח השוק ניתן להתמודד במכרזים שונים לאספקת משקפי ראייה, כמו למשל מכרזים של קופות החולים, משרד התחבורה – יש לעקוב אחר המכרזים באתרים המיועדים לזה.

היקף ההשקעה הכספית וספקים

היקף ההשקעה בהקמת חנות משקפיים תלוי מאוד באופי החמות ובגודלה. לצורך העניין זו יכולה להיות חנות הפועלת במתכונת של דוכן מכירות במרכז קניות. במקרה זה ההשקעה הראשונית היא מאוד נמוכה. אך יתכנו עלויות שכירות גבוהות. דוכנים אלו בדרך כלל מתרכזים בנישה של משקפי השמש, דוכנים מעוצבים ומושכים, המוכרים משקפי שמש שבטרנד.

אלו אשר יעדיפו להקים חנות של ממש נגררים להוצאות יותר גדולות מבחינת ההשקעה הראשונית. ואם יבחרו להעניק שירותי אופטיקה במקום, ההוצאה תגדל עוד יותר.

העלויות מתחלקות בין הוצאות הקמה ובין הוצאות התפעול. עלויות ההקמה כוללות שיפוץ המבנה, ריהוט ואבזורו לצורך התאמתו לעסק. כמו כן במידת הצורך יש לרכוש ציור אופטיקה. ההוצאות הקבועות הן הוצאות השכירות, המשכורות, פרסום, תחזוקה ועלות המכר.

מבחינת הרווחיות נראה כי משקפי השמש הן המוצר הרווחי ביותר.

רווח גולמי למשקפי שמש בין   60%-70%  
רווח גולמי למסגרות בין   50%-60%  
רווח גולמי לעדשות והתמיסות בין   20%-25%  

אך לצד אחוזי הרווח הגבוהים של משקפי השמש, הן מהוות רק 37% אחוז מהמכירות. בראש המכירות נמצאים משקפי הראייה עם כמעט מחצית מהמכירות. עדשות מגע ותמיסות הן רק 12% מהמכירות.
האביזרים הנלווים תופסים חלק קטן מאוד 2%, אך יש בהם פוטנציאל רווחי גבוה.

מבחינת המחירים, במחיר הממוצע של עדשות מולטי-פוקלי איכותיות נע בסביבות 2000 שקל, למרות שישנם מקומות בהם המחירים הבסיסיים מתחילים ב 500 שקל. מה שמייקר את העלויות הוא בעלי מספר גבוה המעוניינים בעדשות דקות.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "משקפיים"

דומיין eyeglasses.co.il

שלום

שלום

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

עסקים,עסקים

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

שם מתחם מדוייק וחזק בתחום המשקפיים EYEGLASSES. למכירה או להשכרה
מחיר

לא צויין מחיר

כתובת הדומיין

הצג כתובת דומיין

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 15187)

חנות אופטיקה להשכרה

דוד

דוד

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

6.2.2020

חנות אופטיקה עובדת להשכרה עם כל הציוד -בדיקה,מעבדה ומלאי
מחיר למ"ר

59

מיקום

תל אביב יפו

שטח

37 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 12603)

ההשקעה הראשונית להקמת חנות משקפיים תהיה כדלהלן:

  • עלויות שכירות נדל"ן מסחרי: 5,000 שקלים עד 16,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לחנות בגודל מינימום 35 –160 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס.
  • הוצאות תפעול שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, אבטחה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 30,000 שקלים – 35,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ / תכנון הכולל עיצוב פנים לחללים מסחריים – הערכה של 40,000 עד 180,000 שקלים.
  • רכישת ציוד – כאשר מדובר גם על שרותי אופטיקה מדובר על הוצאה גדולה, של 80,000 עד 180,000 שקלים.
  • שיווק ופרסום – 12,000 עד 36,000 שקלים לשנה הראשונה. פרסום במקומונים, מיתוג ויח"צ בפתיחה לא נכלל בתמחור אך מומלץ לעשות את הבאזז הראשוני.
  • עובדים – שניים במשמרת במשכורת מינימום + רווחים ממכירות 7,000 ₪ לעובד.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לעסק מסוג חנות משקפיים: 180,000 שקלים (כ-35 מ"ר). *ללא עובדים.

מרכיב חשוב בהוצאות השוטפות הוא תוצאה של מיקום החנות. כמו תמיד חנויות במקום מרכזי עם תנועת לקוחות רבה היא גורם המייקר את המחיר.

היכן ניתן למצוא ספקים וציוד לחנויות משקפיים

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מבחינת הספקים, העסק יזקק לספקים של מסגרות, עדשות אופטיות, עדשות מגע ומשקפי שמש. המסגרות בדרך כלל מיובאות ממדינות אירופה או המזרח הרחוק. עדשות אופטיות ניתן למצוא בשוק המקומי, כמו גם עדשות מיובאות, באופן דומה גם עדשות מגע, הודו היא שחקן חשוב בתחום. בשוק הישראלי ישנם מותגים רבים המיוצרים ברמות טכנולוגיות שונות ובהתאם לכך גם פערי המחירים. מלבד היצרנים הישראלים ישנם מותגים בינלאומיים מוכרים כמו ZEISS, RODENSTOCK ו ESSILOR. גם שמיר הישראלית נחשבת לשחקן חשוב בשוק הבינלאומי. ניתן גם ליצור קשר עם ספקים בחו“ל, לחתום על הסכמי בלעדיות וגם לייצר מותגים פרטיים בסין.

אלו הם הספקים הנדרשים לצורך הפעילות השוטפת. כמו כן יש צורך בספקים לציוד אופטיקה עבור אלו אשר יבחרו להעניק שירותים אלו. לצורך הקמת החנות יש צורך בספקים לריהוט עבור חנות ומוצרי תצוגה שונים.

שלבים בפתיחת חנות משקפיים - מה נדרש?

  1. התאגדות - יש צורך להתייעץ עם רואה חשבון / יועץ מס על מנת לבחור את צורת ההתאגדות המתאימה עבורך (עוסק מורשה או חברה בע“מ) ולעשות את הצעדים הנדרשים מול רשויות המס והביטוח הלאומי.
  2. גיוס כוח אדם - העסקת אופטומטריסט היא חובה עבור חנות משקפיים המציעה משקפי ראייה. אין חובה להעסיק אופטיקאי, אך זהו שיקול עסקי שעליכם לעשות. מעבר לזאת יש צורך באנשי מכירות וקופאי/ת על מנת לטפל בלקוחות ולהשיג מכירות. חשוב מאוד גם להדריך את אנשי המכירות, הדרכת מכירות באופן כללי והדרכה לגבי המוצרים והשירותים שאתם מציעים.
  3. בחירת לוקיישן - בחירת מיקום עבור העסק היא שיקול קריטי בכל עסק ובפרט בחנויות משקפיים. יש לקחת בחשבון את סוגי האוכלוסייה (חתך הגילאים) או הקהל שעובר במקום ולוודא שהם הקהל המתאים לקונספט החנות. כמו כן יש לקחת בחשבון את התחרות הקיימת. חנויות אופטיקה ותיקות אשר זוכות לאמון תושבי המקום עלולות להקשות בתחרות בסביבתם.
  4. ביטוחים - כמו בכל עסק יש צורך בביטוים המכסים סיכונים שונים שיש לעסק, כמו למשל ביטוח תכולה במקרים של שריפה, גניבה ואפילו נזקי טבע, חבות מעבידים ועוד. מוטב לבדוק את הנושא עם סוכן ביטוח.
  5. עיצוב החלל - בסביבת העסקים של היום יש צורך להשקיע בעיצוב על מנת למתג ולבלוט מול שאר המתחרים, בין היתר עיצוב נכון מספק ללקוח את חווית הקנייה והאווירה המתאימה, השקיעו בעיצוב המקום שכרו מעצב פנים בתחום המסחרי וועשו זאת מתוך התייחסות לאסטרטגיה השיווקית של העסק.
  6. הכשרה / לימודים– לא חובה! יתרון לימודי אופטומטריה או אופטומטריה.
  7. ציוד - יש צורך ברכישת ציוד לצורך אבזור המקום, ציוד אשר כולל בין היתר מדפי תצוגה, מראות, דלפק, קופה וכו’.
  8. פרסום ושיווק - שימו לב שלאופטומטריסט אסור לפרסם את שירותיו המקצועיים על פי חוק, אך בהחלט מותר להשתמש בשילוט במקום ואף לפרסם מוצרים ומבצעים בערוצי השיווק השונים.
  9. רישוי - עבור חנות משקפיים אין צורך ברישיון עסק אך על מנת לעסוק באופטיקה נדרש רישיון מטעם משרד הכלכלה וכאשר דובר באופטומטריה יש צורך ברישיון מטעם משרד הבריאות.
  10. התקשרות עם ספקים - יש למצוא ספקי ציוד וסחורות איתם תעבדו באופן קבוע. חשוב להיות מודעים לקיומם של מספר ספקים ולא להיות תלויים באחד במקרים של סכסוך עבודה.
  11. תכנית עסקית - לא יוצאים לדרך לפני שיש לכם תכנית עסקית מוסדרת ומפורטת היורדת עד לפרטים הקטנים ביותר ומציגה תכנית אסטרטגית אמתית לעסק.
  12. הזמנת מוצרי אריזה - הזמינו שקיות ושאר מוצרי אריזה עם לוגו ממותג של העסק בכדי להעצים את חווית הקנייה אמתית, בלי קשר כאשר לקוח מסתובב עם שקית עם המיתוג שלך – זה פרסום חינם ובריא לתדמית העסק.

 

חנות משקפיים
תצוגת משקפיים בחנות

רשימת ציוד - מה נדרש?

רשימת הציוד עשויה להשתנות בהתאם לאופי החנות ובעיקר השאלה האם העסק מעניק שירותי אופטיקה ואופטומטריה או מתרכז אך ורק במכירת מוצרים כמו משקפי שמש.

  • מדפי תצוגה ומגירות תחתונות לאחסון!
  • דלפק מכירה
  • מראות מפוזרות
  • פינת ישיבה (למי שמתלווה ללקוח)
  • ציוד לאופטומטריה - הציוד הדרוש לצורך ביצוע בדיקת ראייה, כמו קרטומטר, מנורת סדק, אוטורפרטומטר וציוד להכנת משקפיים.
  • מעבר לציוד הטכני יש צורך בדלפק שירות, מדפים וריהוט תצוגה, מחשב/קופה, פינת המתנה , עמדות בדיקה ומראות.

שימו לב שניתן גם למצוא ציוד משומש, דבר שיכול לעזור להפחית בעלויות.
אך חשוב לב לשים למצב הציוד. בסופו של דבר אתם רוצים לתת ללקוח הרגשה של חדש, טוב ותקין ולא תרצו שהלקוח יתקל בריהוט בלוי.

לסיכום

אם רוצים לפתוח חנות משקפיים, אפשר לעשות זאת בתוך קניון / מרכז מסחרי ובמדרחוב, במקומות הומי אדם. אפשרויות הכניסה לשוק פתוחות לכולם ללא ידע מוקדם מלבד מכירות. חנות טובה ורווחית היא כזו שמעניקה שירותי אופטיקה ו/או אופטומטריה אך ישנו סף כניסה גבוה.

אם התקציב שלכם קטן ואין לכם רקע בתחומי האופטיקה והאופטומטריה מוטב להתמקד בחנות משקפי שמש אופנתית. אך בנישה זו ישנה תחרות גבוהה מאוד. חשוב שתהיו גם מודעים לטרנדים אופנתיים ונישות של תחום המשקפיים כמו למשל עדשות מולטי-פוקלי חדשניות, עדשות מגע ייחודיות ושאר החדשות מהתחום.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
ארתור
משקפים שמש
תודה ממש יפה ..מעונין לפנות חנות משקפים של קרולינה זכיינות אך עושים את זה ....ואם יש להם זכיינות
26/04/2022
 
2
תמונת המשתמש
אחד העם
איך לא חשבו על חנות משקפיים באינטרנט
היום כשכל המסחר עובר לאינטרנט הגיע הזמן להעביר את חנויות האופטיקה למסחר אלקטרוני
15/12/2020
 
3
תמונת המשתמש
רבקה
מרתק מעניין וכל הכבוד
מדריך מעולה, כתוב בצורה טובה ועברית תקינה, הרעיון של לפתוח חנות אצלי מגיל צעיר, מתחילה לעבוד על זה..
31/03/2020
 
4
תמונת המשתמש
אמא גנובה
דווקא בתור בעל חנות למשקפים
אני חושבת שהנתונים מאוד מדוייקים. כל הכבוד לכם! אבל מה המטרה בפרסום מדריך שכזה?
10/11/2019
 
5
תמונת המשתמש
אבא גנוב
לא מסכים לגבי הנתונים של ההשקעה
לדעתי קיים פער בין ההשקעה בהקמת חנות משקפיים בפועל לבין מה שמופיע במדריך
23/04/2019
 
6
תמונת המשתמש
שולמית ל.
כל הכבוד על מדריך מפורט
בהחלט מפרגנת על כתיבה טובה ונתונים מרשימים על ענף שלא חשבתי שיכול להיות כזה ריווחי בתחום.
22/04/2019
 
7
תמונת המשתמש
שפי
אם רק הייתי יודע לפני שנה
אם רק הייתי יודע לפני שנה
12/04/2019