גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות אופניים בישראל?

מדי שנה נמכרים בישראל כ-200,000 זוגות אופניים והשוק גדל בקצב שנתי של 10%. השוק הצומח ביותר הוא אופניים חשמליים. רוצה לגלות פרטים נוספים על פתיחת חנות אופניים אז קרא את המדריך.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

נתונים כלכליים אחרונים לשנת 2018 מראים ששוק האופניים בישראל הוא שוק מתפתח, כך שפתיחת חנות אופניים היא רעיון טוב שרווח בצידו. נכון להיום רק 8% מהציבור הישראלי רוכב על אופניים, אך השוק גדול הרבה יותר מכיוון שרכיבה על אופניים מתאימה לכולם ללא הבדל דת, גזע, גיל ומין. מדי שנה נמכרים בישראל כ-200,000 זוגות אופניים והשוק צומח בקצב שנתי של 10%.

שוק האופניים כולו נאמד בשווי של רבע מיליארד שקל שמתחלקים בין רשתות לרוכבים מקצוענים (שחולשות על כ-30% מהשוק), יבואנים ותיקים ויבואנים קטנים. למעשה, בשנים האחרונות האופניים הפכו מטרנד של "משוגעים לדבר" לתרבות לכל דבר ועניין, הן הודות לטרנד הבריאותי שסחף את העולם אבל גם הודות לתשתיות המתפתחות בתחום, למשל שבילי אופניים בערים הגדולות, מסלולי רכיבה בשטח שנוצרו ע"י קק"ל ועוד.

לכן לא פלא ששוק האופניים העירוניות (בעיקר אופניים חשמליים ) הוא המתפתח ביותר בישראל - גדילה של 40% בשנה, בעיקר באזור המרכז שבו יש תשתיות אופניים רבות יותר. אמנם החוקים בתחום האופניים החשמליים מחמירים עם הזמן (למשל חבישת קסדה, איסור נסיעה מתחת לגיל 16 ועוד), אבל אפשר לראות בזה הזדמנות עסקית מסיבה אחת – זו הזדמנות פז למכור אביזרים כמו קסדות, מגנים, ביטוח ועוד.

רוב הרכישות הן אמנם של אופניים למיניהן (70%) כולל אופניים לילדים, אופני שטח, אופני כביש ואופניים חשמליים, אך רוב הרווח של חנויות האופניים מתקבל ממכירת הציוד הנלווה (קסדות, סוללות לאופניים חשמליים, משאבות, ערכות לתיקון תקרים, ביגוד ועוד)– זאת למרות שהוא מהווה רק 30% מהמכירות. כמו כן, רוב האופניים שנמכרות הן אופניי שטח (70%) ומיעוטן אופניים עירוניים ואופניי כביש

מחקר שנעשה בתחום אופניי השטח מצא אחידות מבחינת הגדרת הלקוחות: רובם גברים בעלי השכלה אקדמית שגרים באזור מישור החוף (בעיקר תל-אביב וגוש דן) ואזור השרון. הם מועסקים כשכירים ובעלי הכנסה השווה לממוצע או גבוהה ממנה, בעלי ותק רכיבה של 2-5 שנים, רוכבים 2-3 פעמים בשבוע במשך 2-4 שעות. מרבית הרכיבה מתקיימת בסופי השבוע ובמשך כל השנה, ללא קשר לעונות השנה. אזורי הרכיבה המועדפים הם אזורי מישור החוף והשפלה .

 

היקף ההשקעה ואיתור ספקים

אמנם פתיחת חנות אופניים נדמית כהזדמנות עסקית הודות לגידול בשוק, אבל כמו בכל תחום גם כאן יש לקחת מספר גורמים בחשבון, למשל לבחור מקום מתאים, לבדוק שיקולי רווחיות, לחשוב על רעיונות לקידום החנות ולחשב את עלויות התפעול של המקום. אחת הפעולות הראשונות שיש לעשות לפני פתיחת חנות אופניים היא תוכנית עסקית. ליזמים מתחילים מומלץ לפנות לבעלי מקצוע בתחום לשם קבלת ייעוץ בתחום בניית תוכנית עסקית, למשל יועצים עסקיים.

תוכנית זו עוזרת ליזם לתכנן את העסק מלכתחילה, עוזרת לו לחשב את העלויות שכרוכות בפתיחת החנות, עלויות הסחורה, התאמת חנות קיימת לשוק האופניים (למשל שיפוץ ועיצוב) ועוד. תכנית זו חשובה גם כדי לגייס כספים במידת הצורך (למשל מהבנקים) ויש לה גם חשיבות לטווח ארוך – עסקים ללא תכנית עסקית נמצאים בסיכון מוגבר להיסגר במהלך ששת החודשים הראשונים לפעילותם.

איתור ספקי האופניים נחשב יחסית קל בעידן האינטרנט, כי אפשר ליצור קשר עם ספקים ברחבי העולם בלחיצת כפתור, לקבל הצעות מחיר בלי לצאת מהבית, להזמין סחורה בלי לקום מהכיסא, ליצור מודעות לקיום החנות תוך שימוש ברשתות חברתיות ועוד. למעשה, רכיבה על אופניים מתאימה לבני כל הגילים כך שקהל היעד גדול ורחב במיוחד.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "אופניים"

דומיין ecobike.co.il

Ido

Ido

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

הזדמנות עסקית חדשה

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

דומיין קליט ונוח לאתרי אופניים. אפשר גם בלוג, פורום ועוד. גמיש במחיר. אפשר ליצור קשר בטלפון
מחיר

1,500

כתובת הדומיין

הצג כתובת דומיין

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 15799)

שם דומיין פרמיום לחנות אופניים

ז'אן קלוד מקס

ז'אן קלוד מקס (מתווך)

יזם. בעלים של משרד קלוד אדריכל

סיבת מכירה

הזדמנות עסקית חדשה

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

דומיין לחנות אופניים - בעל משמעות "קנה אופניים", דומיין שיכול לשמש שם לרשת אופניים, קל לקידום באינטרנט בעל מאות קישורים - בעבר שימש בתחום Buycycle דומיין פרימיום וייחודי במיוחד ... מתאים גם לחברות
מחיר

15,500

כתובת הדומיין

הצג כתובת דומיין

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 15228)

ההשקעה הראשונית בחנות אופניים תדרוש את העלויות הבאות:

  • השכרת נכס מסחרי בגודל 30-60 מ"ר – השקעה זו מצריכה כ-3000-7000 דמי שכירות לחודש, כך שמדובר בהוצאה שנתית של 36,000-84,000 שח.
  • שיפוץ או עיצוב פנים של הנכס לצורך הפיכתה לחנות אופניים – כ-40,000 שח
  • שיווק ופרסום – כ-10,000 שח. כאשר מדובר בהקמת אתר אינטרנט עם אפשרות לרכישה מקוונת יש להוסיף לכך עוד כ-12,000 ₪ או בתור התחלה שכירות חנות מקוונת עם כל האופציות לקידום

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לחנות אופניים : 145,000 שקלים (כ-30 מ"ר). לפני רכישת הציוד והאביזרים.

עלות הציוד משתנה בהתאם לאופי החנות ולהתמחות המקצועית שלה סוגי החנויות: חנות אופניים לילדים, חנות לאופניים חשמליים, חנות לאופניי כביש, חנות לאופניי שטח או קצת מכל דבר – הלקוח מאמין כי כאשר החנות מתמקדת בסוג מסוים זה, יש לזה עדיפות.

הרווחיות במכירות של אופניים לילדים יחסית גבוה לשוק, לדוגמא: אופניים לילדים עולות לצרכן כ-200 שח, כאשר לבעל העסק הם עולות כ-60% פחות (כ-60 שח לפני מע"מ). כשלוקחים בחשבון שיש להתבסס על מלאי של כ-50 זוגות אופניים מדובר בהשקעה ראשונית של כ-3,000 שח נוספים.

למחיר יש להוסיף את ההוצאות השוטפות כגון שכירות, חשמל, עובדים וכו'... נשאר עם רווח נטו של 25% מהמחיר המוצע לצרכן.

כאשר מדובר באופניים יקרות יותר לצרכן (למשל אופניים חשמליים, אופני כביש, אופני שטח וכו') – מדובר כמובן בהוצאה גבוהה יותר. כנ"ל גם לגבי האביזרים והציוד הנלווה כמו ביגוד, חלקי חילוף לאופניים וכו'. גם כאן העלות תלויה בכם ובהתמחות של החנות, אבל ללא ספק מדובר בסך כל הוצאות של מינימום 200,000-250,000 שח לשנה הראשונה. עם זאת, במידה ואתם בעלי ידע בתחום האופניים יש סיכוי רב שתחזירו את ההשקעה בהקדם, כאשר המוכר מגיע עם ידע הלקוח יוצא בהרגשה של ביטחון.

הרווח הגולמי מהמוצרים הנמכרים בחנות אופניים, כדלהלן:

אופניים רגילות / חשמליות     15-25%
אביזרים משלימים (קסדות, מעמד לטלפון וכו'..)     35%

כמו כן, יש לקחת בחשבון עונתית בתחום רכישת האופניים למשל : רוב האופניים בישראל נמכרות לקראת יום כיפור (הרבה פחות משנים שקדמו לשנת 2014) ומיעוטן במהלך שאר השנה. בפתיחת החנות מומלץ גם לבדוק את אופן קבלת הציוד מבין האפשרויות האלו:

  1. ספקים – הזמנה טלפונית והספק מגיע אליכם לעסק עם הציוד לפי בקשתכם והזמנת הלקוחות. במקרה כזה אתם מקבלים בדיוק את הסחורה שהזמנתם והתשלום לרוב נעשה על בסיס חודשי. (או על בסיס שוטף 30/60/90 בהתאם לכמויות ולזמן ההתקשרות).
  2. באופן עצמאי - בוחרים את הסחורה דרך האינטרנט או הגעה לחנויות של היבואנים הגדולים. בשיטה זו אתם לוקחים שני סיכונים : מלאי שייתכן ולא יתאים ללקוחות ותשלום מראש. אמנם תמיד יש אפשרות של קונסיגנציה (תשלום רק עבור הסחורה שנמכרה בפועל), אבל לרוב כשמדובר בחנויות חדשות – היבואנים אינם ששים ליישם את האפשרות הזו.

היכן ניתן למצוא ספקים לציוד עבור חנויות אופניים?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

שלבים בפתיחת העסק

חנות אופניים מוצלחת תלויה בראש ובראשונה במיקום של החנות. בתחום האופניים יש לקחת זאת לתשומת הלב אפילו עוד יותר, למשל לשכור מקום נגיש באמצעות תחבורה ציבורית או חנייה. למשל, על סמך ממצאי המחקר בתחום אופני השטח מומלץ להתאים את החנות לקהל היעד, למשל למקם אותה באזור מישור החוף –מקום המגורים והרכיבה המועדף על רוכבי השטח.

התאמה לקהל היעד אף היא פרמטר חשוב, למשל כאשר מדובר בקהל יעד גברי (כפי שהעלה המחקר בתחום אופני השטח) יש להפנות את הפרסום לקהל זה. לדוגמא : לפרסם בקבוצות פייסבוק/מגזינים לגברים ולמקד את הפרסום לפי רמת ההשכלה ומקום מגורים. עם זאת, אין לשכוח שכמו בכל תחום יש צורך בידע מקצועי, בשירות אדיב, בגישה מכירתי ובהרבה סבלנות וסובלנות.

 

עם זאת, פתיחת עסק אינה מסתכמת בזה ויש לקחת בחשבון גורמים נוספים, למשל פתיחת תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי ובמע"מ, עלויות של ביטוחים, עלויות של הסטנדים לתצוגה, עלויות הסליקה מול חברות האשראי ועוד. ואל יקל הדבר בעיניכם כי זהו רק קצה הקרחון, למשל בביטוחים מדובר על ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעבידים (במידה ויש לכם עובדים), ביטוח מלאי ועוד.

וכמובן כדי שהעסק יהיה אטרקטיבי עליו להיות מושך מבחינת עיצוב הפנים הקונספט העיצובי, למשל להציב את המוצרים היקרים ביותר במקומות אסטרטגיים, לחשוב על מיקום הקופה, בקרו בחנויות אופניים שונים ברחבי הארץ לצורך השראה ובדקו את עיצוב החלל בהם. מומלץ גם להסתכל באינטרנט על עיצובים של חנויות אופניים שאהבתם מסיבה אחת – כך תוכלו להגיע למעצב/ת עם רעיונות ולהתאים את העיצוב אליכם ולא להיפך.

להלן מס' אפשרויות לצורך הקמת חנות אופניים:

  • פתיחת חנות עצמאית – אפשרות זאת מומלצת רק אם יש לכם הון ראשוני או שמיציתם את האפשרויות הקודמות (למשל פתחתם חנות בקניון שהוכחה כמוצלחת). במקרה הזה אתם תיהנו מחנות שכולה שלכם, אך גם כל ההוצאות יהיו עליכם.
  • לפתוח חנות בקניון – חנות בקניון או במרכז קניות חוסכת לכם עבודה, כך שרוב ההוצאה שלכם תהיה על שכירת המקום.
  • זיכיון למחלקת אופניים בחנות קיימת – לדוגמא: בתוך חנות למוצרי ספורט. באופן הזה כולם נהנים : הלקוחות יכולים ליהנות משירותים משלימים שונים תחת קורת גג אחת, אתם נדרשים להוצאות פחותות יחסית ותנועת הלקוחות כמעט מובטחת.
  • שותפות - כניסה לשותפות עם אדם בעל ידע בתחום.

קידום ושיווק העסק ניתן לעשות באמצעות אירועים בתחום (תחרויות אופניים), בתי ספר לרכיבה אופניים ועוד.

רשימת ציוד להקמת חנות אופניים

בחנות אופניים כדאי שיהיה ציוד בתחומים שונים, למשל :

  • אופניים בשלל מידות וגדלים שמתאימים לגילים שונים (אלא אם מתמקדים בקהל יעד ספציפי מבחינת גיל, משקל, ניסיון וכו')
  • אביזרים כמו פנסים, משאבות, מעמד לטלפון, תיקים, מנעולים, גגונים לרכב, פעמונים, סוללות לאופניים חשמליים, מצלמות ראש, תוספי מזון וכו'.
  • ביגוד כמו חולצות רכיבה, מכנסי רכיבה, מגינים, כפפות, נעליים, משקפי שמש וכו'.
  • חלקי חילוף לאופניים כמו צמיגים, בלמים, כידונים, מגיני בוץ, רגליות וכו'.

 

ציוד לחנויות אופניים

סיכום

פתיחת חנות אופניים יכולה להיות הצלחה כלכלית מסחררת כי מדובר בשוק מתפתח שנמצא בחיתוליו, אך נדרשת לכך חשיבה מקדימה בדמות תכנית עסקית, פתיחת תיקים במס הכנסה ובמע"מ, ביטוחים שונים ועוד. כמו כן, חשוב למקם את החנות באזור אטרקטיבי מבחינת קהל היעד ולהגדיר פעילות לפי סוג האופניים : אופניים חשמליים, אופני שטח, אופני כביש וכו'.

חשוב גם לצייד את החנות בציוד המתאים, בעיקר באביזרים שמהווים נכון להיום את מקור הרווח העיקרי. מומלץ גם להפוך את חנות האופניים לייחודית כדי למשוך קהל מהמתחרים, למשל להציע שירותי ביטוח לאופניים, להציע שירותים של רכישה מקוונת, משלוח האופניים לבית הלקוח ועוד. אנחנו מאמינים שההוצאה תשתלם כי יש בה ערך מוסף – החדרת תרבות הרכיבה על האופניים לישראל, חיטוב ושיפור הכושר.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
אליקו
חומר למחשבה
בהחלט חומר למחשבה, השד לא כזה נורא, למעט הבירוקרטיה של מעמ מס הכנסה וכו…נחשוב אבל הכיוון חיובי. אשמח להמלצה על יועץ עיסקי. תודה
17/09/2021
 
2
תמונת המשתמש
רם
מדריך פצצה.
באמת כל הכבוד לכותב ותודה לאתר על המידה, חושב שהפתח עסק לאופניים.. היעזר בשירותך :-)
06/01/2021
 
3
תמונת המשתמש
תמיר לוין
חנות זה עסק קשוח
לא יודע אם הייתי ממליץ לאנשים ללא ניסיון קודם לפתוח חנות אופניים
31/05/2020
 
4
תמונת המשתמש
אבי
השכרת אופניים
איך עובד השכרת אופניים בקשר למדינה מה צריך לעשות מולם ותודה על מה שנכתב עזר מאוד!
14/04/2019
 
5
תמונת המשתמש
רותם
מדריך נחמד. אבל..
מה האינטרס לפרסם מדריך מקיף כזה?
08/03/2019
 
6
תמונת המשתמש
גד
מה עם כלי עבודה
ו מ כ ו נ א י. תנאי הכרחי.
14/12/2018
 
7
תמונת המשתמש
דביר צוות אח"י
לדעתי יש קצת חוסרים
אבל סה"כ דיי מקיף
16/09/2018