גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח דוכן שווארמה בישראל?

למרות שהשווארמה עשתה עלייה מטורקיה היא כבר מזמן הפכה למאכל לאומי בישראל כי הישראלים אוהבים את הבשר שלהם בלפה. רוצה גם אתה לפתוח שווארמה? קרא את המדריך שנכתב על ידי בעל ניסיון בתחום. כי אין חכם כבעל ניסיון.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים וסקירה של שוק השווארמה בישראל

מה היא בעצם שווארמה? מדובר למעשה בפיסות בשר המונחות בצורת גליל על שיפוד מתכת ארוך. סביב שיפוד זה מונחות שכבות על גבי שכבות של בשר. בדרך כלל מדובר בבשר הודו, אף על פי שגם שווארמה של בשר כבש, של בשר עוף או של בשר בקר היא די שכיחה. בראש השיפוד גוש שומן, שמלבד העובדה שהוא מוסיף טעם לבשר, הוא גם מונע את התייבשותו של הבשר. גוש הבשר מסתובב לו לאיטו ונחשף בחלק מסוים לחומו של הגריל (אם זה גריל הפועל על גז ואם זה גריל חשמלי). בישראל יש שפע של דוכני שווארמה. כיצד אפשר להסביר זאת?
בקלות, כי זהו מזון מהיר הנכנס לפיתה, ללאפה או לבאגט ויוצא לדרך.

השווארמה עשתה עלייה מטורקיה, שם היא עשויה מבשר בקר ונקראת "דונר". ביוון היא מוכרת בשמה "גירו", וגם שם הבשר המקובל הוא בשר בקר. בישראל, ממה שידוע לנו, יש שניים המוכרים "דונר" אותנטי. כל השאר עשו אומנם את העלייה מטורקיה, אלא שהן הותאמו לחך הישראלי.

שווארמה בפיתה נחשבת אומנם למנה עממית, אך מחירה אינו מוגדר "שווה לכל נפש", והוא כפול (אם לא יותר) ממחירה של מנת פלאפל. כיום (שנת 2018) מחירה הממוצע של מנת שווארמה בפיתה הוא 34 שקלים, סכום די גבוה ביחס למה שיכול להיכנס לתוך פיתה. ובכל זאת, הישראלים עומדים בתור בכל דוכני השווארמה בשעות אחר הצהריים, ומכאן שמדובר בעסק שהוא רווחי. שהחזות לא תטעה אתכם! מדובר על ניהול של עסק לכל דבר ועניין, כולל מערך שלם של עובדים – החל מהכנת הסלטים ועד הניקיון. הדבר כרוך בכושר ניהול עסק וניהול עובדים שלא היה מבייש אף מסעדה נחשבת בארץ. ככל שתמכרו יותר מנות ביום, העלות למנה יורדת והרווח עולה בהתאם.

בישראל יש יותר ממאה סניפי שווארמה (כלומר כאלה המוכרים שווארמה בלבד). התחרות בשטח בין שווארמה לשווארמה עומדת סביב מבחן הטעם. מי השווארמה הכי טעימה בעיר? בפרונט תמיד תשמעו על הרשתות, וזאת משום שהן משקיעות במיתוג ובשיווק של העסק. ואילו הלקוחות? כל אחד מהם חושב כמובן משהו אחר, כי על טעם ועל ריח אין להתווכח. הדבר היחיד שיסכימו עליו כל הלקוחות, הוא שכל המרבה הרי זה משובח. כל המרבה בבשר ובשומן, כמובן. התחרות מורגשת בעיקר בערים שאינן מרכזיות, במה שאנו מכנים פריפריה. לכל סניף וסניף יש מספר אוהדים שתמיד יחזרו וישבחו את העסק, ואת הקהל הזה צריך וחשוב לשמר.

 

היקף ההשקעה הכספית והספקים

סניפי השווארמה אינם קטנים במיוחד. הקטן שבהם יכול לעמוד גם על 60 מ"ר, אך בשטח בגודל הזה לא יהיה ניתן להכין את השיפוד טרי, ובעל העסק יצטרך לקנות שיפוד קפוא. הסניפים הגדולים יותר הם בשטח של 120 מ"ר ומעלה, תלוי בשטח הישיבה, ושטח המטבח גדול מספיק על מנת להכין את השיפוד במקום מבשר טרי. מובן שכל סוג של שיפוד (בשר הודו, עוף או בקר) דורש שטח עבודה נוסף וגם מקום אחסון. הציוד בעסק דורש הרבה שטחי עבודה, בעיקר למדור סלטים, שהרי את רוב הסלטים מכינים במקום.

יש לוודא כי הספקים של העסק מספקים את האיכות הטובה ביותר עבורכם. הדבר מורגש היטב בטעם, וביחוד כאשר מדובר על הסלטים. על הסלטים להיות טריים ובעלי מגוון צבעים המושכים את העין ומגרים את העוברים ושבים. זה בעצם היתרון העיקרי של דוכני השווארמה – מזון טרי וחופשי.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "שווארמה"

מסעדת שווארמה ובשרים במרכז הארץ

ברוקרלי

ברוקרלי (מתווך)

צוות ברוקרלי מציע מגוון שירותי

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

10

בעלים יחידי במשך 12 שנה נמכר עם כל הציוד הנלווה להפעלת העסק במצב AS-IS, בשווי עשרות אלפי שקלים רישיון עסק צפוי להתקבל בקרוב ע''י הרשות המקומית העסק עובד עם וולט, תן ביס, סיבוס ונותנים שירות קייטרינג
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

120 מ״ר

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21470)

מסעדת בשרים שווארמה בדץ

חסוי

חסוי

המשתמש מעדיף להשאר בעילום שם

סיבת מכירה

פירוק שותפות

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

מסעדת בשרים על האש שווארמה הכי חזקה באיזור יחידה בדץ בית יוסף מיקום הכי מרכזי שיש 26 שנות וותק אולם אירועים ל50 איש שכירות נמוכה השקעה בטוחה ! הכנסה גבוהה כל חודש קו קייטרינג יומי
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

דימונה

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

מוסתר
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21493)

הרווח התפעולי

(לפני מע"מ, עובדים שכירות, חומר גלם ועוד)

שיפוד של שווארמה שוקל כ-70 ק"ג של בשר. כל מנת בשר בפיתה שוקלת כ-100 גרם.
בחישוב פשוט: 10 פיתות = 1 ק"ג
700 מנות = 1 שיפוד

עלות 70 ק"ג בשר = 25 שקלים לק"ג = 1,750 שקלים

רווח משיפוד = 22,050 שקלים

*המספרים מתבססים על נתונים כפי שנמסרו על ידי בעל עסק מהתחום

עיצוב שווארמה
באדיבות קלוד אדריכלים - עיצוב לשווארמה ביבנה צילום: הדמיה

ההשקעה הראשונית להקמת עסק לשווארמה

  • עלויות שכירות נכס מסחרי פריים לוקיישן! 8,000 שקלים עד 25,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל של 60–180 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס.
  • הוצאות שוטפות – ארנונה, חשמל, גז, מים, יועץ מס, עו"ד, אקו"ם, הדברה, אבטחה, אזעקה, ביטוחים ועוד: 30,000 שקלים – 60,000 שקלים בשנה.
  • שיפוץ (קבלן) / תכנון הכולל יועץ מטבחים / עיצוב פנים – 100,000 שקלים עד 400,000 שקלים.
    יועצים – יועץ מיזוג אוויר, יועץ בטיחות אש, יועץ נגישות.
    יועץ רישוי עסקים: חובה רישוי עסק – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 4.6 א' לפי הצו. העלות היא 10,000 עד 15,000 שקלים, תלוי בגודל הנכס, במיקומו הגיאוגרפי ובמהותו.

    *טוב לדעת! כדאי להגיש בשלב התכנון בקשה לחוות דעת מקדמית למשרד הבריאות לנפה הקרובה למיקום העסק.
    תשתיות – להלן מספר תשתיות חובה לשווארמה: מנדף, מפריד שומנים – כ-25,000 שקלים – עוד בטרם מתחילים בתכנון ובשיפוץ המקום יש לוודא את המיקומים ואת ההיתכנות.
  • רכישת ציוד – מדובר על הוצאה בינונית יחסית, של מ-150,000 עד 250,000 שקלים שכולל בתוכו ציוד למטבח לדלפק, כיאות ושולחנות, מקררים וכו'...

סך כל הסכום ההשקעה להקמת עסק מסוג שווארמה למשך שנה: 400,000 שקלים (כ-60 מ"ר).

יש לעשות תוכנית עסקית מפורטת היטב, שבה בעצם מפורטות כל ההוצאות על מנת לאמוד את ההשקעה בעסק ולהבין כיצד יגיעו ההכנסות, כדי שתוכלו לגלגל את העסק במשך השנה הראשונה.

היכן ניתן למצוא ספקים לשווארמה?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

מיקום! השקיעו את מרב המאמצים ונסו לאתר את המיקום המרכזי ביותר בעיר. מדובר על נכסים של פריים לוקיישן, אזורים שיש בהם תנועה של אנשים, ושהריח של שיפוד השווארמה ימשוך אותם פנימה. במיקומים מרכזיים מתקיימות על פי רוב פעילויות בחגים ובמשך השנה מטעם העירייה. אירועים אלו מושכים קהל רב, והקהל רעב למזון ולשתייה. אירועים שונים, כגון יום העצמאות, פסטיבלים, מופעי קיץ – חוזר על עצמם מדי שנה בשנה ברוטינה קבועה, והדבר מאפשר הכנסה נוספת לבעל העסק. כמובן, יש להיערך ולהתכונן אליהם בהתאם.

אז מה באמת חשוב בעיני הלקוחות הנכנסים לקנות שווארמה?

  1. הניקיון – כמו בכל עסק המגיש מזון, חשוב מאוד שהמקום יהיה נקי, מאזור הסלטים ועד המטבח, כולל השירותים – שהכול יבריק וישדר ניקיון, לא כאילו, אלא ניקיון באמת!
  2. הבשר וצורתו – על בשר השווארמה, אם זה הודו נקבה ואם זה בשר עגל, להיות טרי! הדגש הוא על הטריות, כלומר לא בשר קפוא. ההבדל בטעם מורגש היטב, והמרקם של הבשר הקפוא הוא כשל גומי לעיסה. צורת השיפוד צריכה להיות מאוזנת, עגולה ובנויה היטב (זו שיטה שיש ללמוד). אופן בניית השיפוד משפיע בהחלט על הטעם בשל הצורך בשיטת צלייה אחידה.
  3. סלטים חופשי – המגוון, הטריות והאיכות של הסלטים בהחלט מושך קהל מבחוץ. הסלטייה צריכה לגרות את התיאבון ולהיות נגישה וחופשית לכל הלקוחות שמזמינים מנה. יש להחליף את הסלטים לעיתים קרובות ולא לשמור שום דבר לסוף היום. סלטים העומדים זמן רב על הפס הקר מקבלים טעם לוואי מר, ויכולים בקלות להרוס מנת בשר טעימה ומכובדת.
  4. תיבול – "המתכון הסודי", זה שגורם ללקוחות לחזור שוב ושוב. התיבול צריך להיות מדויק ועקבי, והתבלינים חייבים להיות טריים ואיכותיים.
  5. חיתוך – לאחרונה יש שימוש בכלי לחיתוך אוטומטי של הבשר, והוא חותך אותו דק-דק. זה מצוין! אם אין בנמצא כלי כזה, יש להיעזר בעובד מיומן לקבלת מנה איכותית.

תהליך ההקמה מתחיל בעבודה מול אדריכל רישוי או מתכנן מטבחים מקצועי, המבצע עבורכם תוכניות לפי תזרים ותקנות של משרד הבריאות. התהליך כולל תכנון על פי כל הצרכים, וכן הכנת פרשה טכנית לתהליכי העבודה במטבח. מובן שיש צורך לתכנן גם את אזור הישיבה ללקוחות, כלומר את עיצוב הפנים.

בהמשך הדרך יש צורך לעבוד מול קבלן מבצע המכיר את נושא המסעדנות והוא בעל ניסיון בתחום, דבר המאפשר שקט נפשי. העבודה מול הקבלן טומנת בתוכה אתגרים רבים, בצד עבודה שוטפת מול תכנון המעצב, כולל סט תוכניות עבודה לביצוע מפורט ככל הניתן על מנת שהעבודה תתבצע באופן מדויק ומקצועי. מומלץ ואף הכרחי לרכז את כל עבודות הביצוע תחת קבלן אחד. ייתכן שהעלות תהיה גבוהה יותר, אך מתווה זה בהחלט יאפשר לכם תיאום בין בעלי המקצוע.

 

דוכן שווארמה

רשימת הציוד הבסיסי לשווארמה (לפי סדר אקראי)

  • מקרר שתייה
  • תנור אפיית באגטים – עגלת באגטים
  • מתקן שווארמה
  • צ'יפסר כפול
  • מקררים למטבח (שוכבים או עומדים)
  • מקפיא שוכב
  • סלטייה ללקוחות
  • קופה
  • כיור לנטילת ידיים ללקוחות – חובה!

לסיכום

פתיחת עסק מסוג שווארמה דורשת ניסיון בתחום המזון, השקעה גבוהה וידע מעשי, המשלב יכולות ניהול הן מול הספקים והן מול העובדים. העסק עצמו דורש מכם עבודה פיזית וכן שעות ארוכות – משלב ההכנות ועד הסגירה (ניקיונות). אין ספק שמדובר פה בעסק שנועד למסעדנים. אף שמדובר פה במזון מהיר לכאורה, יש כאן דרישה לידע, לקניינות ולשיווק. סבלנות וסובלנות רבה יובילו אתכם די מהר לפתוח סניף שני ושלישי, אולי אף בזמן קצר מהמצופה. העסק מתאים מאוד לשני שותפים, כך שהעבודה נחלקת בין שניים.

באופן כללי, עסקי המזון הם תחום שיש בו לא מעט סיכונים. לא בכדי עסקים רבים נסגרים בתחום זה, אך ככל שתיצמדו לתוכנית העסקית ותעבדו לפי הנחיותיהם של יועצים בעלי ניסיון – יהיו אחוזי ההצלחה שלכם גבוהים יותר.

עם זאת, היערכו בהתאם לתקופות טובות פחות, אבל תמיד חִשבו איך להגדיל את ההכנסה. רוצים רמז? משלוחים!

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
דני
שווארמה
רוב הביקורות צדקו. ממליץ מאד למי שאין ניסיון שלא לעשות טעות ולפתוח שוארמה, בטח לא להתבסס על הנתונים המטעים הללו. עסק מורכב, קשה בעל סיכויים רבים להיכשל.
12/10/2021
 
2
תמונת המשתמש
סמי
כתבה חובבנית
כל המספרים לא נכונים ורחוקים מאוד מהמציאות
18/05/2021
 
3
תמונת המשתמש
ז'אן קלוד מקס
שטח מינימלי לשווארמה, ומה שנשאר..
המינימום להקמת עסק תלוי באופן ההכנה של השיפוד, אם מדובר על שיפוד קנוי-קפוא הרי אז מדובר על שטח מינימלי של 40 מ"ר, אך אם מדובר על הכנה ותיבול של של השיח אז השטח עולה ל-50-60 מ"ר.. מה שנשאר מהשיפוד נזרק לפח - רישיון עסק = "בשל - הגש" מה שהוכן היום נזרק לפח בסיום יום העבודה
31/03/2021
 
4
תמונת המשתמש
נתי
שווארמה
האם צריך מקום שיהיה מינימום 60 מטר? ואם לא אז מה המינימום? ומה עושים במקרה שנשאר מהשיפוד? זורקים לפח?
29/03/2021
 
5
תמונת המשתמש
אלברט
בקשר לקמות
חבל לבלבל את כולם מי היום עושה שיפוד של 70 קילו זה המון בודדים בעיר עושים כמות כזאת וממוצא למנה של שווארמה לפחות 180 גרם אז עדיף למחוק מה שרשום שאנשים לא יפלו בפח
01/03/2020
 
6
תמונת המשתמש
מחמד
שיפוד שווארמה
לידיעתכם שיפוד שווראמה על האש מאבד כ 30% ממשקלו לפחות.ז"א כל החישוב המתמטי שלכם הו בלא בלא! קילו פרגית הודו נקבה עולה 43-48שקל עוד לא דיברנו על הסלטים החופשיים והלא חופשיים + צ'יפסים ןהמון דברים נלווים. בקיצור תעשו חישובים חדשים. עסק שווארמה זה לא כל כך פשוט!
20/08/2019
 
7
תמונת המשתמש
צוות שרות לקוחות
תודה לליזי ושי שהעירו את תשומת לב ליבנו
טעות סופר - תוקנה.
02/05/2019
 
8
תמונת המשתמש
ליזי
הצעתי לאתר"לטפל" בדבריו הצודקים של שי...
חשבתי לתדהמתי בדיוק כמוהו, [רק עשיתי את החישוב לפי 30 למנת שוארמה מאחר שהורדתי מס' שקלים על הפיתה/סלטים/רטבים/וכדו' ] והרווח יצא סביבות ה20000 לשיפוד] חברים יקרים מהאתר , זה באמת מגוחך שאתר כ"כ יעיל ומוצלח, מחליק בתרגיל חשבון פשוט. זה פשוט מביך !
02/05/2019
 
9
תמונת המשתמש
שי
אתם לא יודעים חשבון ?
שיפוד של שווארמה שוקל כ-70 ק"ג של בשר. כל מנת בשר בפיתה שוקלת כ-100 גרם. בחישוב פשוט: 10 פיתות = 1 ק"ג 100 מנות = 1 שיפוד עלות 70 ק"ג בשר = 25 שקלים לק"ג = 1,750 שקלים רווח משיפוד = 1,650 שקלים 70 קילו בשר בשיפוד זה 700 מנות לא 100 כפול 32 ש"ח זה 22,400 ש"ח עלות שיפוש 1,750 רווח 20,650 ש"ח אלא אם אתה אתה עושה שחור איך בדיוק רווח של של 1,500 ש"ח לשיפוד ??? ואתם אתר לייעוץ לעסקים ??? קודם כל ללמוד חשבון.
27/03/2019
 
10
תמונת המשתמש
ישראל
תודה רבה! בהחלט עוזר
תודה רבה! כתוב יפה ויכול לעזור לי לפתוח את העסק החדש.
02/10/2018