גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות לכלי מטבח בישראל?

בעסקי החנויות לכלי מטבח בארץ יש פוטנציאל לא מבוטל לצמיחה, ופתיחת חנות כזו עשויה להיות משתלמת מאוד, להשקעה הראשונית בעסק שישה רכיבים עיקריים כפי שמפורט במדריך הבא

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים וסקירה של שוק חנויות האפייה והמטבח בישראל

כשאנו מדברים על עסקי החנויות לכלי מטבח, אנו רואים שיש בישראל פוטנציאל אדיר לצמיחה. עסק מעין זה הוא אידיאלי עבור אנשים שיש להם תשוקה לאוכל, ובכלל זה חובבי הבישול כמובן. אז אם עבדתם במסעדה, אתם טבחים מעולים! נוסף על כך, הידע שלכם יכול להוות כלי שיווקי מצוין בקידום ובמכירה של מוצרים לבאי החנות. הענף מרוויח כסף הן מאנשים "רגילים" והן ממסעדנים אשר תמיד ידרשו כלים לבישול וחומרי גלם אחרים הקשורים לתהליך הבישול. צרו קשרים עם מי שקונה באופן קבוע כמויות גדולות של ציוד מטבח, והעסק שלכם יכול להתרחב במהירות.

רוב חנויות כלי המטבח והאפייה פועלות במרכז הארץ. שוק חנויות כלי המטבח בישראל מקיף כיום, נכון לשנת 2020, כ-250 חנויות הפועלות בכל רחבי הארץ. נתון זה אינו כולל את החנויות לכלים חד-פעמיים לבית, אשר בחלקם הגדול משלבים כלים למוצרי אפייה לבית. יש להדגיש כי ציוד זה אומנם נמכר בעלויות נמוכות, אך אין הוא מצטיין באיכות גבוהה. נכון למועד כתיבת מדריך זה, חלק גדול מהחנויות לכלי מטבח ואפייה הן למעשה סניפים הפועלים על ידי זכיינים מרשתות מזכות.

בטרם ההקמה יש לחשוב על המגוון בחנות. מגוון זה חייב להיות עשיר, גדול וייחודי, החל ממוצרי פרמיום בתחום הבישול והאפייה, ועד לאלטרנטיבה למוצרים זולים אך איכותיים. אופציה להתרחבות תהיה האפשרות להיות יבואן בלעדי של חברה ייחודית מחו"ל, החל מתחום הסכינים, הסירים וכלי האוכל וההגשה, ועד האריזות ואף הגאדג'טים לקיצורי דרך בבישול במטבח. נוסף על כך, כדאי לשקול מכירות סיטונאיות למסעדות, לאולמי אירועים ובכלל – לכל עסקי המזון באשר הם. הדבר יעניק לכם יתרון בניהול המלאי.

איך להפוך את העסק שלכם לרווחי יותר?

דעה אישית: השילוב בין העולמות יכול להוות מודל עסקי של ממש. תשקלו למכור פריטים הקשורים לבישול ולאפייה, כמו ציוד ייחודי חשמלי למטבח, ריהוט מקצועי לאפייה וכולי. תוכלו גם למכור ספרי בישול של ידוענים, הן מהארץ והן מחו"ל. למי שמעוניין ללמוד לבשל זו יכולה להיות הדרכה בסיסית או פרקים בשיטות בישול חדשות. לדוגמה: דו וויד, מולקולרי, שוקולטייר וכן הלאה. נוסף על כך, אתם יכולים למקסם את הרווח על ידי מכירת ידע מקצועי בהזמנה לסדנאות בישול מקצועי לבאי החנות. עם זאת, יש להביא בחשבון שהדבר יחייב הקמת מערך לימודי ושירותי שף. לחלופין, אפשר לעבוד בשיתוף פעולה עם בית ספר לבישול הקיים ועובד כבר.

 

ספקים לסכיני שף
סכיני שף ממותגים

היקף ההשקעה הכספית והספקים

חשוב להישאר מעודכנים! מגמות הבישול בישראל משתנות מעת לעת, וככל שתהיו עקביים ותנהלו כראוי את המלאים – ידכם תהיה על העליונה. הדבר יהווה בעבורכם יתרון משמעותי אל מול המתחרים. התמקדות בענפי בישול כגון מטבח גורמה, קונדיטוריה, בישול מולקולרי או כל נישה בתחום המזון – תהפוך אתכם עד מהרה לספקים ייחודיים לציוד, ועד מהרה תיהנו מנאמנות ומעקביות של הלקוחות.

מלאי וגודל החנות הם עיקר ההשקעה שלך בשלב הראשוני, מה גם ששני האלמנטים האלה תלויים זה בזה. ככל שהחנות גדולה יותר, תזדקק למלאי גדול יותר מהספקים. חלק מהספקים יאפשרו בשלב ראשוני להחזיק את המלאי לזמן מוגבל מבלי שתצטרכו לרכוש אותו, אך הרווח במקרים כאלו יהיה נמוך הרבה יותר מרכישת מלאי קיים. חשוב להבהיר כי המותגים בישראל שומרים על מחיר מומלץ לצרכן שהם לא יורדים ממנו, מה שמקשה לעיתים ליצור תחרות בענף.

על מנת לקבוע כמה כסף יידרש לפתיחת עסק בשלב הראשוני, עליכם להביא בחשבון היטב מה אתם צריכים כדי לפתוח חנות לציוד כלי מטבח. שכירת נכס בשטח מינימלי של 50 מ"ר תעלה לכם 144 אלף ש"ח בשנה. כדי לקנות מוצרים תידרשו למינימום של כ-400 אלף ש"ח בשנה, מה שמסתכם בחצי מיליון ש"ח לערך עוד בטרם פתחתם את העסק.

אחוז הרווח בענף חנות לכלי מטבח

רווחיות ממוצעת 35%-45%
רווחיות מותגים 20%-30%
רווחיות יבוא בלעדי 40%
רווחיות יבוא מקביל 20%

*מבוסס על הערכות ועל נתונים מבעלי עסקים בפועל

ספקי הסחורה בתחום החנויות לכלי מטבח

  1. ספקים לשיווק מערכות אוכל – מערכות האוכל הן מגוון רחב של דוגמאות כלי אוכל מפורצלן, מקורנינג וכולי.
  2. ספקים עבור סכיני מטבח מקצועי – סכיני שף וסכיני מטבח לקהל המקצועי.
  3. ספקים עבור כלי בישול – כלי מטבח וציוד קולינרי.
  4. ספקים עבור מוצרי אפייה – כלים ואביזרי אפייה, חומרי גלם לאפייה (הן לאופה המקצועי והן לאופה החובב).
  5. ספקים עבור מוצרי אריזה – אריזות איכותיות, למוצרי אירוח שונים ולשאר מוצרים מעולם הקונדיטוריה והבישול.

ספקים עבור מוצרי שוקולד – שוקולדים במשקל הם מוצר בסיסי באפייה ובקונדיטוריה.

חלק חשוב בשלבי הקמת חנות לכלי מטבח הוא תמחור וניהול הכספים של העסק. לשלב התמחור יש להכניס את כל ההוצאות (עובדים, שכירות, הוצאות קבועות, מיסים וכן הלאה).

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "חנויות"

חנות/משרד עם שרותים אפשרי למשרד

אמיר

אמיר

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

גמיש

חנות/משרד עם שרותים אפשרי למשרד מספרה וכדומה חזית חלונות לרחוב 26 מ״ר גובה 4 מטר מזגן תאורה ריהוט ועוד
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

26 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21434)

חנות להשכרה במרכז יפו תל אביב 67

לאה

לאה

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

2.2.2024

חנות 24 להשכרה במרכז שדרות ירושלים ביפו
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

24 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21370)

ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • שכירת נכס מסחרי – 10,500 עד 18,500 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל 150–350 מ"ר.
  • שיפוץ (קבלן) / עיצוב פנים – 65,000 עד 110,000 שקלים.
  • רכישת ריהוט – מדובר על הוצאה קטנה יחסית – כ-35,000 שקלים, כולל כל מה שנדרש בשלב הראשוני.
  • צוות עובדים – על מנת לתחזק מקום נדרשים 2–4 עובדים מינימום במשמרת (בעסק המעניק שירות מלא יידרשו יותר). שכר חודשי ממוצע לעובד במשמרת של 8 שעות – 6,000 שקלים.
  • שיווק וחשיפה – 50,000 שקלים עד 150,000 שקלים לשנה ראשונה לקידום ברשתות החברתיות. אינסטגרם הוא כלי מצוין לעדכן באזור סביב בית העסק. נוסף על כך יש להשקיע במיתוג של השקיות עם לוגו החנות.
  • מלאי – חלק גדול בהשקעה הראשונית ההערכה: היקף של כ-400,000 ש"ח לפחות! 

סך כל הסכום להקמה לשנה הראשונה לעסק מסוג חנות לכלי מטבח: 820,000 שקלים (כ-150 מ"ר).

 

היכן ניתן למצוא ספקים בתחום כלי מטבח לבית?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

בעל עסק מסוג חנות לכלי מטבח מטפל במגוון רחב של פעילויות. הוא מנהל את המלאי, מחליט על אסטרטגיות שיווק ופרסום, מנהל משמרות עבודה לעובדים, חוקר חדשנות ועדכונים עבור ציוד מטבח ומנהל סוג של מערכות יחסים עם ספקים מהתחום.

לפני שנציג לפניכם מספר צעדים בדרך להקמת חנות לציוד מטבח, הצעד החשוב מכל הוא:

אתר אינטרנט – בנוכחות הדיגיטלית כפי שקיימת בחיינו כיום נדרשת הקמת חנות מקוונת למכירת ציוד מטבח.

הקימו אתר והוסיפו תוכן המותאם למנועי חיפוש לפחות ארבע פעמים בחודש. שילוב של מתכונים עם המוצרים שלכם יכול להוות כלי מצוין לקידום. זהו צעד חובה! כך גם משלוחים למקומיים וללקוחות בפריסה ארצית. תידרשו להשקיע במערך המשלוחים להובלת הפריטים הנמכרים באתר שלכם. תוספת כזו לעסק שלכם היא בגדר חובה!

להלן מספר צעדים שכדאי לקרוא, להפנים ולנקוט בטרם אתם פותחים חנות לכלי מטבח:

  1. הכנת תוכנית עסקית – הכירו את השוק היטב. הנתונים שאספנו עבורכם במדריך אינם מספקים. הבינו מה היעדים שלכם, מה התחזית לרווחים, עד כמה קיימת כדאיות שוק באזורכם, ורק אז תתחילו להקים את החנות המהממת שלכם.
  2. לוקיישן –הדבר רלוונטי לכל עסק, ובמקרה של חנות לציוד כלי מטבח פתיחת חנות במתחם קניות יכולה להיות החלטה מעולה. עם זאת, דמי השכירות יהיו גבוהים. אם תתמקדו במשלוחים – למיקום תהיה משמעות זניחה.
  3. מימון – לעיתים הכספים להקמת העסק מתבססים על הון עצמי, בייחוד בעסק הנמצא בתחילת דרכו. הון עצמי והלוואה כספית מהבנק (או מקרנות שונות) מהווים תזרים ראשוני להקמת העסק. ללא תזרים זה לא יתאפשר להקים את העסק. אשר על כן, הבנקים דורשים תוכנית עסקית, תרשים גאנט ואף ליווי מיועץ עסקי בתחילת הדרך כתנאי להלוואה של הכספים.
  4. תערוכות – השתתפו בכנסים ובאירועי רשת אחרים הקשורים לאוכל ולבישול. מפגשים אלו הם ההזדמנות שלכם ליצור קשר עם בעלי מסעדות, מנהלי מוסדות, בתי חולים, בתי אבות, מכללות וכל מוסד אחר אשר דורש אספקה גדולה של ציוד לבישול ולאפייה.
  5. ניהול מלאי – נהלו היטב את המוצרים שלכם באמצעות תוכנה (לעיתים זה מגיע עם הקופה הרושמת). לכל מוצר על המדף יש תוקף, לעיתים זה טרנד חולף שמעלה אבק ותופס מקום למוצר אחר שטרם נרכש.

כעת, לאור כל המידע שהובא לעיל, מתבקשת מאליה השאלה: עד כמה רווחית ומשתלמת יכולה להיות פתיחת חנות ציוד לכלי מטבח? התשובה אולי אינה חד-ממדית, ואף עלולה להיות מבלבלת, אך על פניו נראה כי עסק בתחום זה בהחלט יכול להיות רווחי במיוחד. הרווח על המוצר היחיד הוא גבוה יחסית. לקראת החגים, ובעיקר לקראת חג הפסח, גובר הביקוש. הדבר בא לידי ביטוי בין אם לרכישת מתנות ובין אם להתחדשות עצמית במוצרי מטבח חדשים. כל אלה הם פונקציה של שקלול ההוצאות החודשיות שלכם אל מול אותן הכנסות ממכירות. הגדלת המכירות באמצעות חנות מקוונת מהווה מפתח להצלחה. שירות אישי ויחס חם ולבבי ללקוחות – כמו בכל מקום המעניק שירות – קונים את אמונם, והם יחזרו שוב ושוב לרכישות נוספות. מבצעים בתקופות שהן מבוקשות פחות הם מודל חכם ועקבי המוכיח את עצמו לאורך כל השנה.

רישוי עסקים: העסק אינו טעון רישוי עסקים. (אלא אם שטח החנות יעבור את ה-800 מ"ר)

 

כלים ייחודיים להקמת חנות לכלי מטבח
כלים ייחודיים לחנות לכלי מטבח

רשימת הציוד הראשונית לפתיחת חנות לכלי מטבח

  1. מדפי אחסון במחסן
  2. סטנדים ומדפי תצוגה בשטח החנות
  3. דלפק קופה וקופה ממוחשבת
  4. מצלמות אבטחה
  5. פינת אריזה למתנות
  6. שילוט כחלק מריהוט החנות
  7. אף על פי שאין זה מוצר פיזי – אתר אינטרנט!

 

סיכום

בעסקי החנויות לכלי מטבח בארץ יש פוטנציאל לא מבוטל לצמיחה, ופתיחת חנות כזו עשויה להיות משתלמת מאוד. הרווחים בענף זה הם גם מלקוחות מזדמנים שאינם קשורים ישירות בענף המסעדנות, וגם ממסעדנים דקדקנים אשר תמיד רואים לנגד עיניהם את מותגי הכלים לבישול ואת חומרי הגלם למיניהם הקשורים לתהליך הבישול. צרו קשרים עם מי שקונה באופן קבוע כמויות גדולות של ציוד מטבח, והעסק שלכם יכול להתרחב במהירות.

תקופות השיא במכירות הן בחגי תשרי ולקראת חג הפסח – הן לצריכה אישית והן כמתנות לבני משפחה ולחברים שאצלם מתארחים לחג. הרווחיות הממוצעת בענף נעה בין 35 ל-45 אחוזים. חלק חשוב בשלבי ההקמה של חנות לכלי מטבח הוא כמובן תמחור וניהול הכספים של העסק. לשלב התמחור יש להכניס את כל ההוצאות, החל מעובדים ודמי שכירות ועד ההוצאות הקבועות, המיסים וכן הלאה.

להשקעה הראשונית בעסק שישה רכיבים עיקריים: דמי שכירות; שיפוץ ועיצוב פנים; רכישת ציוד; עובדים שכירים; שיווק וחשיפה; מלאי. העסק אינו טעון רישוי עסקים, אך להקמת עסק בתחום זה שגודלו 150 מ"ר יידרשו בשנה הראשונה כ-820 אלף שקלים לכיסוי כלל ההוצאות שהוזכרו לעיל.

אבל עוד לפני שאתם פותחים אתר אינטרנט לחנות לכלי מטבח, שהוא צעד הכרחי כשלעצמו, עליכם להביא בחשבון חמישה נושאים מרכזיים, ואלו הם: תוכנית עסקית; מיקום העסק; מקורות המימון; השתתפות בתערוכות; ניהול המלאי. לעניין המיקום השפעה מכרעת על גובה דמי השכירות. ככל שהמקום יהיה מרכזי יותר, כך גם דמי השכירות יהיו גבוהים יותר. הדרך הטובה ביותר לחסוך בדמי השכירות מבלי לאבד הכנסות היא לשכור בזול ולפתוח אתר אינטרנט, כלומר שעיקר הרווח יגיע מהיות החנות שלכם מקוונת, שאינה תלויה כלל בלוקיישן ובתנועה הפיזית של הקונים. כמו כן שילוב מתכונים במוצרים הוא מנוף אדיר להגדלת מחזור המכירות.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
חיים
תודה. מה העלויות של הקמת עסק שיווקי הכול
הכולל אתר אינטרנט ושירות משלוחים עד הבית.
24/03/2020