גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חנות חיות בישראל?

ל-25% ממשקי הבית בישראל יש חיית מחמד כך שהקמת חנות חיות מחמד יכולה להתברר כהחלטה עסקית נבונה. אבל רגע לפני שאתה עושה את הצעד ותפתח את העסק שלך כדאי שתכיר כמה עובדות על השוק ועל הקמת עסק בתחום.

צילום: Helena Lopes - Pexels.com

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

רבים מאתנו מחזיקים בביתנו חיות מחמד; בראש הרשימה נמצאים הכלבים והחתולים, אך ישנם גם דגי נוי, ציפורי שיר, ארנבונים, תוכים, זוחלים, מכרסמים ועוד בעלי חיים אקזוטיים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2015 למעלה מ 25% ממשקי הבית בישראל מגדלים חיות מחמד – כ 300 אלף משקי בית מגדלים כלבים, כ 200 אלף מגדלים חתולים. אצל כ 4% יש יותר מבעל חיים אחד. כל זה מביא אותנו לשוק המגלגל למעלה מ 2 מיליארד שקל בשנה.

מבחינה דמוגרפית אנו רואים שבקרב האוכלוסייה החילונית שיעור מגדלי חיות המחמד עומד על 35.5%, בקרב עולי חבר העמים 38.7%, בקרב יהודים ותיקים 26.6% ו 18% אחוז במגזר הערבי. הסקרים מצביעים על קשר בין רמת ההשכלה לבין גידול חיות מחמד – ככל שרמת ההשכלה עולה, כך עולה שיעור מחזיקי חיות המחמד. בקרב בעלי השכלה תיכונית, או פחות, שיעור מגדלי חיות המחמד עומד על 13.6 לעומת 37.2 אחוז בקרב בעלי השכלה אקדמאית. אם ננתח את הנתונים על פי רמת ההכנסה, נראה שככל שההכנסה עולה, כך עולה שיעור מגדלי חיות המחמד. בקרב בעלי הכנסה ממוצעת שיעור מגדלי בעלי החיים עומד על 31%, לעומת 47.4% בקרב בעלי הכנסה שהיא הרבה מעל הממוצע (עשירון עליון).

ההוצאה החודשית הממוצעת של משפחה לגידול כלבים וחתולים היא מעל 300 שקלים בחודש, אך נתון זה אינו לוקח בחשבון בעלי חיים אחרים מלבד כלבים וחתולים. ההוצאה על בעלי חיים נשארת יציבה אף בתקופות מיתון בהם הציבור נוהג לצמצם הוצאות.

את מגדלי בעלי החיים ניתן למצוא בכל אזורי הארץ ובהחלט ישנה נוכחות גדולה של בעלי חיים בערים. כמו כן נראה שישנה מגמה קלה ועקבית של עלייה בכמות בעלי החיים לאורך השנים, ייתכן וזה נובע מקצב גידול האוכלוסייה שעומדת כיום מעל ל-9 מיליון תושבים.

אלו המחזיקים בחיות מחמד נזקקים למזון לבעלי חיים, תרופות ומגוון רחב של אביזרים. זוהי ההוצאה העיקרית ולא עלותם של בעלי החיים אשר במקרים רבים ניתן לאמצם מעמותות שונה ללא תשלום או לרכוש באתרי יד שנייה גזעיים מבוקשים כגון פקינז. כמו כן ישנו ביקוש בשוק לשירותי וטרינריה ואסתטיקה, דבר אשר יכול להשתלב עם שירות החנות ולהגדיל את ההכנסות. אם בחרתם להקים חנות המעניקה גם שירותים וטרינרים זה יתרון משמעותי לרווחים, אך קחו בחשבון שזה משנה את כל התמונה מבחינת ההוצאות וכל התכנית העסקית, הקמת מרפאה וטרינרית היא בבחינת הקמת עסק בפני עצמו עם עלויות גבוהות יותר.

בשוק חיות המחמד אנו רואים חנויות פרטיות, לצד רשתות המפעילות סניפים בזכיינות. כמו כן מוצרים בסיסיים, כמו אוכל לכלבים ומעט אביזרים ניתן גם למצוא ברשתות שיווק שונות אשר אינן מתמקדות בבעלי חיים. החנויות הן נקודת המכירה העיקרית, אך ישנם עסקים המקבלים הזמנות טלפוניות ומבצעות משלוחים עד הבית.

 

היקף ההשקעה הכספית וספקים

הקמת חנות חיות אינה נחשבת להשקעה גדולה במיוחד, כאשר ההוצאות הן בעיקר הכנת המקום ואחזקת מלאי. בדרך כלל עיקר המכירות מגיעות ממכירות מזון וציוד ולאו דווקא בעלי החיים עצמם, אך ישנן גם הוצאות לצורך אחזקת בעלי החיים, בעיקר דגי נוי הנזקקים לתנאים מיוחדים.

ההשקעה הראשונית היא בעיקר שיפוץ המקום ואבזורו, על מנת להפוך את המקום לחנות המתאימה למכירת בעלי חיים, מזון וציוד. ההוצאות השוטפות הן דמי השכירות, משכורות לעובדים ורכישת סחורה.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "חנות חיות"

חנות מזון וציוד לבעלי חיים

נתי

נתי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

חנות חיות במרכז מסחרי פוטנציאל גבוה מחיר גמיש
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

מעלות תרשיחא

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 18005)

דומיין לחנות מוצרים לבעלי חיים

עמית

עמית

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

אין זמן לנהל את העסק

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

דומיין לחנות מוצרים לבעלי חיים קצר וקליט יש אפשרות לקנות להוסיף לוגו וחבילת תמונות לאתר במחיר מצחיק.
מחיר

לא צויין מחיר

כתובת הדומיין

הצג כתובת דומיין

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 15393)

ההשקעה הראשונית לחנות חיות (ללא מרפאה) תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס מסחרי – 2,500 שקלים עד 8,500 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל 25–50 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס.
  • שיפוץ (קבלן) / תכנון / עיצוב פנים – 30,000–100,000 שקלים (מעצב פנים כולל תכניות נגרות ותאורה, הדמיה).
  • רכישת ציוד וסחורה – מדובר על הוצאה בינונית– כ-40,000 שקלים, הכולל מידוף, מלאי, מזון לחיות.
    *ייתכנו עלויות נוספות לגידול ומכירה של חיות בתוך החנות סביב ה-15 אלף שקלים.
  • פרסום שיווק וחשיפה – 10,000 שקלים עד 30,000 שקלים לשנה ראשונה, ממליצים לפרסם בשלטי חוצות הקרובות לפארקים של כלבים.
  • **רישיון עסק – מדובר על עסק שמופיע בצו לרישוי עסקים ועל כן, טעון רישוי עסקים **רק במידה ושטח העסק עולה על 200 מ"ר (מזון לחיות / גידול חיות) פריט רישוי 3.5 ב'/א' בצו רישוי עסקים עלות כ-8,000 שקלים, גם מחסן למזון לחיות אשר עובד באמצעות אתר אינטרנט טעון רישוי לפי אותו פריט.
  • עובדים – עובד במשמרת – שכר מממוצע חודשי + בונוסים כ-6,000 ₪ (ל-2 עובדים עבור 5 משמרות בשבוע)

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לעסק מסוג חנות חיות: 200,000 שקלים (כ-25 מ"ר).

היכן ניתן למצוא ספקים למזון וציוד לבעלי חיים לעסק?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

במידה ובחרתם לעבוד בזכיינות, צפויה לכם הוצאה גדולה של תשלום עבור הזכיינות. ישנו ספק האם בתחום זה המותג של הזכיין (רשת מזכה) משחק תפקיד משמעותי, אך בכל זאת לזכיינות יש יתרון שיווקי ופרסומי והוא יכול לעזור להתמודד עם התחרות.; ההעדפה למותג בדרך כלל מתבטאת במוצרים עצמם ובחירת החנות שבה רוכשים היא פונקציה של זמינות, נגישות, קרבה לאזור המגורים ונוחות. אך למרות הספק לגבי כוחו של מותג הזכיינות בתחום זה.

ועם זאת, עדיין לזכיינות ישנם יתרונות. הרשת מסייעת ומדריכה גם בהקמה וניהול וגם לגבי במתן ידע לגבי השימוש במוצרים והטיפול בבעלי החיים. בזכות כוחה הקנייני הגדול של הרשת תוכלו להשיג מחירים טובים למוצרים מסוימים – מצוין למי שאינו מגיע מהתחום.

אם אתם עובדים בזכיינות אתם מקבלים את המוצרים מהרשת, אך אם אתם עובדים באופן עצמאי יש למצוא ספקי מזון וציוד לבעלי חיים. חשוב לעבוד עם ספקים שונים אשר יכולים לספק לכם מותגי מזון שונים, לבעלי חיים מסוימים יש העדפות למותגים שונים.

ניתן להעניק במקום שירותי אסתטיקה (מספרת כלבים), זה לא מייקר את ההוצאות באופן משמעותי מבחינת הציוד, אך דורש הקצאת שטח נוסף בעסק ולפיכך משפיע על השטח הנדרש והוצאות השכירות. אך ניתן לשתף פעולה עם מספרת כלבים באזור במודלים שונים, כמו למשל להשכיר להם שטח בתוך החנות או להגיע למודל אחר של שיתוף פעולה והפניית לקוחות ולהרוויח עמלות.

 

הקמת מספרת כלבים
הכנסה נוספת מספרת כלבים צילום: Mylene2401 from Pixabay

שלבים בהקמת חנות חיות – מה נדרש?

  1. גיבוש הרעיון – עליכם להחליט על אופי החנות, האם תרצו למכור בעלי חיים או להתמקד במזון ואביזרים. החזרת בעלי חיים דורשת הערכות אחרת.
  2. תכנית עסקית – הרעיון, התכנית השיווקית וכל הצעדים שיש לעשות צריכים להיכנס אל תוך התכנית העסקית. התכנית צריכה לקחת בחשבון את ההון העומד לרשותכם, מחזור המזומנים הצפוי וכל ההיבטים של הקמה ותפעול עסק.
  3. איתור לוקיישן (נדל"ן מסחרי) – חפשו מקום לפעילות העסק, קחו בחשבון האם ישנם בעלי חיים רבים באזור, ע"פ הנתונים של הלשכה אולי שווה לאתר מקום באזור בו האוכלוסייה משתכרת מעל לממוצע, האם ישנה תחרות באזור? האם ישנה תנועה גדולה של קהל לאו דווקא מקרב תושבי האזור. חישבו גם על מקומות החנייה, דבר חשוב מאוד עבור מי שרוכש שקי אוכל כבדים. במקרים רבים חנויות בוחרות בצמתים מרכזיים או דרכים ראשיות, שם הן נהנות מחשיפה לקהל גדול, בעיקר בסופי השבוע.
  4. שיפוץ המקום – יש לשפץ ולעצב את המקום על מנת להתאים אותו לצרכים של חנות חיות. יש לקחת בחשבון את שטח המכירה, שטח האחסון והחלק בו מחזיקים את בעלי החיים.
  5. אבזור המקום – יש לאבזר את החנות במדפים וציוד שונה לצורך הצגת הסחורה ומכירתה. במידה והחנות מעניקה שירותי וטרינריה ו/או אסתטיקה יש צורך גם בציוד עבור שירותים אלו.
  6. רישום– האם תפתחו חנות בתור עוסק מורשה או בתור חברה בע"מ? זה דבר שצריך לבדוק מול רואה חשבון. את העסק יש לרשום בביטוח הלאומי, משרדי המע"מ ומס ההכנסה, כדאי להתייעץ מול יועץ מס / רואה חשבון.
  7. רישוי עסק - על פי החוק, עסק ששטחו מעל 200 מ"ר (לפי התיקון של הצו החל בתאריך 29.11.21 - החל מ-01.01.2022) המחזיק מזון וציוד לבעלי חיים נזקק לרישיון עסק לחנות חיות ויש לעמוד בתקנות השונות. בין גורמי הרישוי המפקח הוא הווטרינר העירוני, שירותי הכבאות, הנדסה. בעסקים בהם יש גידול של בע"ח כגון: מכרסמים, עופות, דגים וכו'.. יידרש גם פריט רישוי 3.2 א' - מלבד הדרישות הנ"ל על בעל העסק להמציא את הטפסים 1 + 2 לצו רישוי עסקים ולהצטייד בליווי מקצועי של וטרינר על בסיס חודשי.
    סדר גודל של כ-400 ש"ח לביקור וטרינר בעסק (4 פעמיים בחודש)
  8. ביטוחים - כל עסק יכול להתמודד עם צרות שונות אשר יכולות לפגוע בו ולכן מוטב להיות מוכנים עם ביטוחים מתאימים כמו ביטוח תכולה, ביטוח צד ג‘, ביטוח חבות מעבידים ועוד. מוטב להתייעץ עם סוכן ביטוח ולבדוק מהן האפשרויות.
  9. גיוס עובדים מיומן – המשימה העיקרית של העובדים היא מכירות, אך לצורך כך חשוב שתהיה להם הכרות עם המוצרים ועם טיפול בבעלי חיים על מנת שידעו למכור יותר טוב וגם שידעו לטפל בבעלי החיים שבחנות. אם במקום פועלת מרפאה וטרינרית ו/או שירותי אסתטיקה תצטרכו גם כוח אדם מיומן לעבודות אלו.
  10. פרסום והקמת אתר אינטרנט– הדבר הבסיסי ביותר הוא שילוט במקום, אך ניתן גם לפרסם במקומות אחרים (שלטי חוצות) , ממקומונים ופלאיירים וגם באמצעות האינטרנט. הקימו אתר אינטרנט, הוא יכול לשמש אתכם גם למכירות וגם להרחבת השירות; האתר יכול להיות מקור מידע חשוב לגבי השימוש במוצרים, טיפול בבעלי חיים ואמצעי לשמירת קשר עם הלקוח.
  11. ספקים – צרו קשר עם ספקים של מזון, ציוד וגם בעלי חיים. ישנו מגוון רחב של מוצרים שתצטרכו להחזיק במלאי: אוכל לדגים, אוכל למכרסמים, אוכל לציפורים, כלבים וחתולים; מוצרים לרחצת בעלי חיים; רצועות וקולרים; אקווריומים; משאבות מים, גופי חימום, מנורות, תכשירים נגד טפילים ועוד.
  12. קופה רושמת וסליקת כרטיסי אשראי – צרו קשר עם חברת סליקה והתקינו קופה רושמת לביצוע המכירות וניהול מלאי.
  13. מדים / לבוש – למראה מקצועי ולצורך הבדלה בין לקוחות למוכרים, הזמינו מדים לעובדים, "תחשבו בגדול תהיו גדולים".
  14. מערך משלוחים - מקובל מאוד להזמין מזון וציוד לבעלי חיים במשלוח. עבור לקוחות רבים זה עניין קריטי ולמשלוחים יש ערך ענק. ניתן לעשות זאת בעזרת אופנוע, אך בגלל גודל שקי האוכל לכלבים הוא קצת מוגבל. אפשר לבדוק את האפשרות של שיתוף פעולה עם חברת שליחויות מקומיות.
  15. שימור קשרי לקוחות - תכננו כיצד לשמר את הלקוחות ולנהל איתם מערכת יחסים ארוכת טווח. ישנם דרכים רבות לעשות זאת, למשל באמצעות הנפקת כרטיסי מועדון ומתן הטבות שונות. לקוח אשר מגדל כלב לצורך הדוגמה, רוכש אוכל לכלבים וציוד באופן קבוע לאורך שנים ויכול להיות מקור להכנסה קבועה עבור העסק.

 

רשימת ציוד

ציוד אדמיניסטרטיבי – יש צורך בדלפק מכירות, קופה ומעט ציוד משרדי לצורך הניהול השוטף, ההתנהלות מול הספקים וכו'.

ציוד לבעלי חיים – במידה ותאם מחזיקים בעלי חיים תצטרכו כלובים עבור כלבים, חתולים וציפורים, כמו גם אקווריומים וציוד משלים עבור דגי נוי.

ציוד תצוגה – יש צורך במדפים וציוד תצוגה על מנת להציג את המוצרים השונים. יתכן שחלק מהספקים, בעיקר ספקי המזון יכולים לעזור עם מתקני תצוגה.

ציוד לאסתטיקה - אם בחרתם להפעיל במקום שירותי אסתטיקה תצטרכו לרכוש ציוד כמו אמבט לרחיצת כלבים, מגבות, מברשות שיער לכלבים, מספריים ומכונת תספורת וציוד קוסמטיקה לבעלי חיים.

ציוד לווטרינריה - אם בחרתם להעניק שירותי ווטרינריה במקום, מבחינת המורכבת זה כמו הקמת עסק נוסף. מבחינת הציוד תצטרכו שולחן טיפולים, כלובים לבעלי החיים, מכונת רנטגן ואביזרים רפואיים כמו גם מלאי של תרופות. עסק וטרינרי הוא עסק בפני עצמו, יותר טבעי שמרפאה וטרינרית תתפתח לכיוון של חנות וכך יעניק ערך מוסף ללקוחותיו, ולא ההפך.

סיכום

פתיחת חנות חיות אינה נחשבת לעסק בעל סיכון נמוך, אך בכל זאת מדובר בהקמת עסק של ממש, שיפוצים ורכישת סחורה, דבר שיש לו עלויות נכבדות. לרוב המוצרים ישנם חיי מדף ארוכים כך שגם במקרה בו תסגרו את העסק תוכלו עדיין להיפטר מהסחורות ולקבל תמורה למלאי שנשאר. קחו בחשבון שקהל הלקוחות מצפה לצוות מקצועי אשר יכול לייעץ ולהסביר, למשל אנשים הרוכשים דגי נוי וציוד ואין ניסיון נזקקים להדרכה. אם צוות המכירות שלכם ידע להסביר, גם תשיגו לקוחות יותר מרוצים וגם תוכלו למכור להם יותר מוצרים ואף לבסס קשרים ארוכי טווח, הרי מי שקונה אקווריום עם דגי נוי יזקק בהמשך לאוכל, ציוד נוסף, תחזוקה ודגים נוספים. היו יצירתיים וחפשו אחר דרכים ליצירת הכנסות נוספות, אולי תוכלו להפעיל גם פנסיון לכלבים במסגרת החנות.

אם אתם עוסקים אך ורק במכירת מוצרים, לא תצטרכו הרבה ציוד, אך במידה ואתם מחזיקים בעלי חיים בחנות יש צורך בציוד נוסף.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
יורם
איך לפתוח חנות חניות בישראל
אני איש עסקים ומישהו פנה אליי בהצעה להשקיע בחנות חיות ואני יכול לומר לכם שהמידע הזה עזר לי מאוד תודה רבה אלופים
10/08/2021
 
2
תמונת המשתמש
עלאא
שלום
איפה יכול למצוא ספקים
02/12/2020
 
3
תמונת המשתמש
ענן
ספקים
איפה אני יכול למצוא ספקים ??
13/06/2020
 
4
תמונת המשתמש
יואל
ממש לא מדוייק
אני בעלים של עסק בתחום חיות המחמד מעל 15 שנה. המדריך שכתבתם אינו מדוייק בלשון המעטה ועלול לגרום לאנשים לסיבוכים רבים. ממליץ בחום ולא לכתוב על דברים שאין לכם הבנה בהם.
26/02/2020
 
5
תמונת המשתמש
יובל
מחפש יועץ עסקי להכוונה ויעוץ חנות חיות
שלום לכולם. אני מחפש יועץ עסקי המכיר את שוק בעלי חיים לצורך פתיחת חנות חיות. אשמח להמלצות/בעלי חנות חיות שיכולים לסייע. כל עזרה תתקבל בשמחה. תודה
14/01/2020
 
6
תמונת המשתמש
קובי
המדריך טוב - אבל...
חסר יותר פרטים רלוונטיים שלא מופיעים בו
20/12/2019
 
7
תמונת המשתמש
דוד
עלות הקמה
אתם חיים בסרט עלות הקמת חנות ראויה שגם תרוויח כסף היא 1500000 שקל מינימום מי שאין לו סכום כזה שיילך לחפש עסק אחר .מי שבכל זאת מעוניין שיבוא אלי אני יעזור לו בהקמת סניף.
01/06/2019
 
8
תמונת המשתמש
יוסי מאפי
האמת שגם זה רעיון
אני קורא באופן קבוע את הטורים שלכם על פתיחת עסקים ורציתי להגיד שאפו. אתם עושים שירות טוב לציבור. תבורכו.
02/05/2019