גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח חדר כושר בישראל?

רוצה לפתוח מכון כושר בישראל? לפני שאתה מחליט לפתוח מכון כושר כדאי שתקרא את המאמר הבא לקבלת כל הכלים לצורך הקמת עסק מסוג מכון כושר בישראל, המדריך יסייע לך להמריץ את העסק שלך.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

מאפיינים כלליים של שוק מכוני הכושר בישראל

שוק מכוני הכושר בישראל נמצא במגמת צמיחה, ואפשר לראות זאת מדי שנה בשנה. ניתן לאפיין את קהל היעד של מכוני הכושר בתור כלל האוכלוסייה אשר מחזיקה במוּדעוּת לשמירה על הכושר הגופני ואשר אוהבת לטפח את תרבות שעות הפנאי. על פי סקרים אשר מתפרסמים על ידי המכונים, כ-15%–20% מהאוכלוסייה דיווחו כי הם נוהגים לבקר בחדרי כושר. נתון מעניין נוסף הוא בנוגע לגברים בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע. בקרב גברים אלו, שיעור העיסוק בספורט גבוה יותר מאשר בקרב קבוצות גברים אחרות באוכלוסייה.

הן מכוני הכושר הפרטיים והן הרשתות מדווחים על אחוזי נשירה גבוהים (אחוז המנויים שאינם מחדשים את המנוי) מתוך כמות הנרשמים השנתית. נתון זה חשוב מאוד למי שמעוניין לפתוח מכון כושר בישראל, מאחר שהוא משפיע על שני רכיבים חשובים: מודל התמחור ומספר המנויים שניתן למכור. על מנת להפיק את הרווחים המקסימליים, רוב מכוני הכושר מבקשים דמי מנוי שנתיים ואינם מחזירים את הכסף למי שמפסיק לפקוד את מכון הכושר, אף על פי שהחוקים החדשים והתקנות בנושא ביטול המינוי אינם מאפשרים זאת. המוח הישראלי עובד מהר יותר, והפתרון שבו משתמשים המכונים הוא בחזקת מתנה. המכון "מעניק" חודש חינם בתמורה לחתימה על ויתור הקפאת המנוי.

הנקודה השנייה נוגעת למספר המנויים שניתן למכור. מכון הכושר אינו מעוניין בצפיפות גדולה מדי, ולכן צריך לשקול היטב כמה מנויים למכור. אחוזי הנשירה הגדולים מאפשרים למכור יותר מנויים.

נכון לשנת 2018, בישראל פועלים כ-1,600 מכוני כושר הפזורים בכל רחבי הארץ. חלקם שייכים לרשתות, ואילו אחרים פועלים באופן פרטי. שוק הלקוחות של מכוני הכושר בישראל עומד על כ-300 אלף איש אשר נרשמו לחדרי הכושר. המסקנה היא שמדובר בשוק תחרותי מאוד.

 

חלק לא מבוטל של מכוני הכושר מציע פעילויות נוספות, דבר הכרחי לצורך ההתמודדות אל מול התחרות הרבה. בין הפעילויות הנוספות אשר מתקיימות במכוני הכושר ישנם חוגי יוגה, זומבה, אִגרוף תאילנדי, סלסה, ריקודי בטן וכן חוגים המיועדים גם עבור משפחות: חוגי חיות, חוג קרטה, חוג קפוארה, חוג כדור-יד וכן הלאה. עבור חלק גדול מהלקוחות הפעילויות הנוספות הן אחד השיקולים בבחירת מכון הכושר, בעיקר בקרב נשים וילדים.

הרשתות הגדולות אשר פועלות בישראל ולהן גב כלכלי חזק מכתיבות סטנדרטים גבוהים בענף. בעקבות כניסתן של רשתות גדולות, כמו למשל הולמס פלייס האנגלית, עלה רף ההשקעה במכוני הכושר. מכוני הכושר הקטנים מתקשים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של הציוד, של העיצוב ואף של תקציבי השיווק של הרשתות הגדולות, והם נדחקים כלפי מטה בשוק התחרותי. אך לא פעם שיקולים כגון הקרבה למקום המגורים ואיכות האוכלוסייה משפיעים על בחירת המקום, ולא תמיד משנה ללקוח אם המכון שייך לרשת או שהוא מכון פרטי.

יש המסווגים את מכוני הכושר הפועלים בארץ לשלוש דרגות (מהגבוה לנמוך):

דרגה ראשונה – מכוני הכושר הגדולים (קאנטרי), הכוללים שטח גדול ובו מגרשי טניס, מגרשי כדורסל, בריכה, סאונה ומכשור רב, והם מציעים פעילויות נוספות לאורך כל השנה, כגון חוגים לכל המשפחה, פעילות בחגים והרצאות. מכוני כושר אלו גובים דמי מנוי יקרים ופונים לאוכלוסייה אמידה.

דרגה שנייה – מכוני כושר מודרניים ומעוצבים ברמה גבוהה. גם הם מפעילים חוגים, ובעיקר לנשים. מכוני כושר אלו פונים לאוכלוסייה באזורי מגורים טובים אשר יכולים להרשות לעצמם.

דרגה שלישית – מכוני כושר אשר אינם מקיימים חוגים מעבר לפעילות המכשירים במכון. בדרך כלל מכוני כושר אלו הם בעלי ציוד מיושן יותר ופונים לאוכלוסייה צעירה אשר אינה יכולה להרשות לעצמה את המחירים הגבוהים במכוני הכושר האחרים. קהל הלקוחות הוא בעיקר גברים.

מכון כושר

חשוב לציין שישנם עסקים המציעים פעילות ספורטיבית מסוגים שונים אשר אינה בהכרח התעמלות מכשירים, כמו למשל חוגי התעמלות פרטיים למיניהם וחדר כושר בשיטת EMS. אומנם במהותם הם שונים מחדרי הכושר, אך הם בחזקת מוצר אלטרנטיבי אשר יכול להוות תחרות.

 

היקף ההשקעה הכספית והספקים

עיקר ההשקעה הכספית הראשונית הוא על שיפוץ המקום ורכישת הציוד. חשוב להשקיע בציוד חדש (יתרון בתפעול ובאחריות) אשר יהיה איכותי וגם עיצובי. זהו חלק מחוויית הלקוח. על פי הערכות, עלות ההשקעה בציוד היא מהגבוהות, ולזה מתווספת ההשקעה בשיפוץ המקום, בעיצובו ובהכנסת ריהוט הולם. בשלבים הראשונים תידרשו להשקעה גדולה בשיווק המקום. החדשות הטובות הן שלאחר תקופה שבה מכון הכושר צובר מוניטין, גיוס המנויים נעשה מפה לאוזן.

בישראל פועלים ספקים רבים לציוד למכוני כושר, והשוק נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה. לא כל הספקים מספקים ציוד ברמה מספיק גבוהה למכון כושר מסחרי, אך ישנם די הרבה ספקים שמהם ניתן לרכוש ציוד איכותי.

טיפ! מומלץ לבצע רכישה מרוכזת אצל ספק אחד על מנת לנסות לנהל משא ומתן על המחירים ולהגיע להסדר תשלומים אשר יקל עליכם.

יש לשלב ציוד לפעילות אירובית ואנאירובית. חשוב להקפיד על ציוד איכותי בעל עמידות גבוהה בשימוש אינטנסיבי. יש לוודא שיש ציוד המתאים לכל קבוצות השרירים. כמו כן יש לראות מהם המכשירים הפופולריים הדורשים מספר יחידות, על מנת שלא ייווצר תור מתסכל של לקוחות המחכים שהמכשיר יתפנה. לא הייתם רוצים שהלקוח שטרח והגיע ימתין בתור למשקולות למשל.

חשוב לעבוד עם ספקי ציוד המספקים גם שירות התקנה, תחזוקה ותיקונים למכשירי הכושר. בשל ההשקעה הגדולה בציוד כושר, יש לשקול גם חכירת ציוד. כמה מספקי הציוד מציעים מודל של חכירת ציוד.

עלויות השכירות תלויות בעיקר בגודל מכון הכושר ובמיקומו. חדר כושר בדרך כלל דורש לפחות 300 מטר מרובע, אף על פי שישנם חדרי כושר גדולים בהרבה. שטחו של חדר הכושר משפיע על כמות המכשירים שניתן להכניס ועל כמות המנויים שתוכלו למכור. את עלויות השכירות יש לבדוק בהתאם למיקום שבו מעוניינים. כמו תמיד בנושאי נדל"ן, המחירים במרכז גבוהים מאוד, ומטבע הדברים נמוכים יותר באזורי הפריפריה. אם תרצו למקום את מכון הכושר באחד הקניונים, יש לצפות לעלויות שכירות גבוהות מאוד העלולות להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, ועדיין לא הזכרנו את נושא התמלוגים מהרווח.

מודעות מובילות שעשויות לעניין אותך בתחום "חדרי כושר"

שטח אחרון המיועד למכון כושר\משרד

יזם במונופולי

יזם במונופולי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

מיידי

מרכז עסקים המבוקש מנו סיטי - מתחם חלונות הסיטי חיפה פריים לוקיישן בחיפה גישה נוחה קומה מהפיאצה לובי מפואר משולב עם בית קפה יוקרתי חניון במקום שטחים בכל הגדלים החל מ100 מ"ר
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

188 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 16016)

עסק בתחום הכושר והתזונה

שלי

שלי

יזם במונופולי, קהילת העסקים של

סיבת מכירה

לא ידוע

שנים

שנות פעילות

לא ידוע

עסק פועל ורווחי, מחזורים יפים, מסוסטם כמעט לחלוטין, מקור של כמה אלפי לידים וכמה מאות לקוחות עבר, מערכות פועלות ולקוחות קיימים בריטיינר חודשי. לרציניים בלבד ולסגירה מיידית. עסק ללא הוצאות קבועות.
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

כל הארץ

שטח

לא ידוע

רישיון עסק

לא ידוע

צפו במודעה

השבוע

מוסתר
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 21281)

ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס מסחרי – 10,000 שקלים עד 45,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 300–6,000 מ"ר, בהתאם לאזור בארץ.
  • שיפוץ / תכנון / עיצוב פנים – 60,000 – 300,000 שקלים.
  • חובה רישוי עסק – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 7.5 לפי הצו. העלות היא 9,000 שקלים עד 25,000 שקלים – תלוי בגודל העסק.
  • שירותי ניקיון – כ-4,500 שקלים לחודש (כפול 12 חודשים).
  • מדריך לחדר כושר – כ-8,000 שקלים לחודש (כפול 12 חודשים).
  • רכישת ציוד – מ-50,000 שקלים עד 500,000 שקלים.
  • שיווק ופרסום – 20,000 שקלים עד 50,000 שקלים לשנה ראשונה לקידום ברשתות החברתיות.

סך כל הסכום להקמה ראשונית לשנה הראשונה לעסק מסוג חדר כושר: 410,000 שקלים (כ-300 מ"ר).

 

היכן ניתן למצוא ספקים לציוד חדר כושר?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

שלבים בפתיחת העסק – מה נדרש?

כמו בכל פתיחת עסק יש צורך בשלבים הרגילים של התאגדות ושל רישום ברשויות המס והביטוח הלאומי. אלו הם דברים כלליים הנכונים באשר לכל סוג של עסק, ולא כאן המקום לפרט אותם. במקום זאת נתמקד בשלבים אשר נוגעים באופן ישיר למכוני הכושר.

על מנת לפתוח מכון כושר תצטרכו תוכנית עסקית מפורטת המביאה בחשבון את התקציב העומד לרשותכם ואת ההוצאות הנדרשות לצורך הקמה ותפעול של המקום. התוכנית העסקית חייבת להיות מפורטת לפרטי פרטים, והיא חייבת להביא בחשבון את כל ההוצאות הקיימות.

להלן מספר שלבים חשובים בפתיחת מכון כושר:

  1. בחירת המיקום – בחירת המיקום של מכון הכושר היא שיקול מהותי. המיקום משפיע גם על העלויות אך גם על שוק הלקוחות. לכל אזור סוג האוכלוסייה שלו והרמה הכלכלית של אוכלוסייה זו. עליכם למצוא מקום עם שטח מתאים, גישה נוחה ופתרונות חנייה, שיהיה קרוב לשוק הלקוחות שלכם ומתאים מבחינה תקציבית לתוכנית העסקית שלכם.
  2. שיפוץ המקום – אם שכרתם מקום, תצטרכו גם לערוך שיפוץ על מנת להתאים אותו לצרכים שלכם. עלות השיפוץ תלויה בגודל המקום וברמת הגימור שתרצו. חשוב לקבל הצעות מחיר מקבלני שיפוץ בטרם אתם סוגרים את חוזה השכירות. עליכם להביא בחשבון שעלויות שיפוץ מתחילות בכמה עשרות אלפי שקלים.
  3. רישוי העסק – מפורט בהמשך.
  4. גיוס עובדים – העובדים הם דבר חשוב בכל עסק, אך כאשר אנו מדברים על מכון כושר, צוות איכותי של מאמני כושר הוא אחד היתרונות התחרותיים של העסק, ולכן חשוב להעסיק עובדים איכותיים. זכרו שיש צורך בצוות מדריכים מוסמכים לאימון בחדרי כושר. על פי החוק חייב להיות נוכח מדריך מוסמך בכל שעות הפעילות של המכון. כמו כן יש צורך בפקידות, באדמיניסטרציה ובעובדי ניקיון.
  5. שיווק – יש להשקיע בפרסום ובשיווק העסק בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי של האזור. חשוב להבליט את המקום על מנת שתושבי האזור יהיו מודעים לקיומו. כמו כן ניתן לבצע קמפיינים בעיתונות ובאמצעות האינטרנט, אך זכרו שבטווח הארוך תסייע לכם חוויה טובה של הלקוחות בשיווק אפקטיבי מפה לאוזן.

רישוי עסקים: מכון כושר ששטחו גדול מ- 800 מ"ר טעון רישוי 7.5, מה שאומר שהוא מחייב הגשה של בקשה לרישיון עסק לרשות המקומית. להלן מספר דגשים שחשוב לקרוא ולתת עליהם את הדעת:

  1. חלה החובה להגיש בקשה לרישיון עסק.
  2. מומלץ ואף כדאי להיעזר באדריכל רישוי בליווי מלא.
  3. יש לבדוק את הנכס מבחינת ייעוד (תב"ע) וחוק תכנון בנייה, וזאת על מנת להימנע מהליך בירוקרטי ארוך ומהוצאות שלא נכללו בתכנית העסקית, כגון הוצאת היתר, היטל השבחה ושימוש חורג.
  4. חשוב לשכור עוד בשלב התוכניות יועץ בטיחות אשר ילווה אתכם בהליך הכבאות מול שירותי הכבאות, כולל נספח בטיחות, לרבות תכנון מערך ספרינקלרים.
  5. נגישות – על פי חוק שוויון בין בעלי מוגבלויות, יש לבצע הנגשה לכל העסק על כל שירותיו.
  6. תכנון העסק על פי חוק מכוני הכושר התשנ"ד 1994. כך למשל, על פי החוק נדרשים למכון הכושר מספר תנאים שצריך לעמוד בהם. דוגמאות: המרחקים בין המכשירים השונים; ביטוח ללקוחות; חובה על הצבת הוראות יצרן בעברית, אנגלית וערבית על כל מכשיר. וזאת רק על קצה המזלג. חשוב לקרוא ולהבין את חוק מכוני הכושר! כל אלו ועוד מופיעים בחוק מכוני הכושר.

ביטוחים:

  1. ביטוחי מבנה ותכולה.
  2. ביטוח צד ג'.
  3. ביטוח חבות מעבידים.
  4. ביטוח אחריות מקצועית למדריכים.

נוסף על כל האמור לעיל, מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח באשר לביטוחים נוספים.

 

רשימת הציוד הנדרש

לצורך פתיחת מכון כושר יש צורך בציוד רב. עיקר ההוצאה הוא על מכשירי הכושר השונים.

הציוד לפעילות אירובית כולל אופני כושר וספינינג, הליכונים ומסלולי ריצה מקצועיים, מתקני חתירה ואליפטקלים.

הציוד לפעילות אנאירובית כולל עמדות כוח בהתאם לקבוצות השרירים, מולטיטריינרים, משקולות (דרוש גם מִתקן למשקולות), ספסלים לאימון, מוטות ועוד.

אל תשכחו שישנו גם ציוד חשוב שאינו קשור ישירות במכשירי הכושר. מקובל למשל להתקין מסכי טלוויזיה גדולים על מנת להנעים את זמנם של המתאמנים במקום. בהתאם לגודל המקום, חשוב לתלות מספר מסכים על מנת שכולם יוכלו ליהנות מהמסכים בכל רחבי החלל. במסכי הטלוויזיה מקובל להקרין סרטונים בנושא פיתוח גוף או מוזיקה קצבית מקפיצה, התורמת לאווירה. לשם כך תהיו זקוקים גם למערכת הגברה טובה.

לצורך ענייני האדמיניסטרציה והפקידות ניתן להסתפק בשולחן קבלה עם עמדת מחשב, ומשם לשלוט על רוב הפעילות והאדמיניסטרציה של המקום. יש אופציה לשדרוג על ידי רכישה של מערכת לניהול מנויים.

הקמת מכון כושר

שימו לב כי ניתן להגדיל את הכנסות המקום באמצעות מכירת מוצרים משלימים, כמו למשל בגדים ספורטיביים לאימון, שתייה, חטיפי אנרגיה ותוספי תזונה לספורטאים, שאותם ניתן למכור בדלפק הקבלה. ניתן גם להפעיל חוגים שונים במסגרת המכון, אך יש צורך בחדר מתאים לשם כך. אפשרות אחרת היא להשכיר חדר למי שיפעיל חוג באופן עצמאי.

 

לסיכום

ההשקעה בהקמת חדר כושר היא השקעה די גדולה. קהל הלקוחות מחפש חוויה, ולכן נדרשת השקעה גדולה על מנת לתת לקהל את החוויה שהוא מחפש, בעיקר כאשר מתחרים מול רשתות ענק. לא מומלץ להיכנס לתחום אך ורק מנקודת מבט עסקית אם נושא הכושר הגופני זר לכם; אך אם יש לכם רקע בנושא, ובעיקר אם אתם דמות מוכרת בתחום הכושר הגופני, זה יכול לעזור ואף למשוך לקוחות. חשוב גם לטפח היטב את המדריכים בחדר הכושר. הם אלו הנמצאים במגע ישיר עם הלקוחות, והרושם האישי שהם משאירים אצל הלקוח המגיע להתאמן הוא בסופו של דבר חלק מתדמית העסק.

מכון כושר בהחלט יכול להצליח ולייצר הכנסה יפה לבעליו, אך גם ההשקעה הכספית היא בהתאם. אין זה מסוג העסקים הקטנים שאותם מנהלים מהבית, והסכומים שאתם מסכנים הם גבוהים. חשוב להתנהל בזהירות ועם תוכנית עסקית מפורטת.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
דורון
הקמת מכון כושר
פניתי למשרד אדריכל קלוד באתר בעניין פתיחת מכון כושר, כאשר אני מודע לעובדה שיש במקום חריגת בניה. קלוד (בעל המשרד) חזר אלי טלפונית בזמן תגובה מהיר מאוד שאל שאלות, ביקש לקבל פרטים אודות הנכס המיועד וענה לי על כל השאלות (תוך בדיקה פרטנית של הנכס הרלוונטי). שאפו קלוד. אין ספק שמדובר במקצוען בתחום. אני ממליץ בחום !
16/04/2020
 
2
תמונת המשתמש
ערן פרץ - פרץ פיננסים
גיוס אשראי לעסק בהתאם לצורך לא מוגדר המט
הכתבה מפורטת, אך בכדי לפתוח ישנו מחזור עסקים של הרצת עסק, במכון כושר עד שמגיעים לנקודת איזון הדרך לפעמים ארוכה ורצופה בחנות הצטרפות אותם צריך לממן.
23/11/2019
 
3
תמונת המשתמש
שי יורוטק
ממדריך לבעלים של סטודיו או חדר כושר
לא להתחיל ללא יועץ אישי או חברה שמלווה אתכם בשיטת ה- TURNKEY , יש המון הפתעות בדרך וצריך להיערך בהתאם. נתקלתי בלא מעט יזמים שגמרו את התקציב לפני קניית הציוד רק על מזגנים, עיצוב, מראות ושיפוץ ועוד לפני המכשירים, רצפת גומי, קונסטרוקציות ברזל וציוד, ואז חיפשו מימון חיצוני כשהשכר דירה כבר רץ (יכול להיות סיוט ומתכונת לפשיטת רגל כבר בהתחלה). שם המשחק תקציב ותכנון קפדני
08/08/2019
 
4
תמונת המשתמש
Larry Fox
צריך הלוואה כדי להתחיל עסק
24hour שירות הלוואה לספק שירות הלוואות פשוט ויעיל עבור אנשים בכל רחבי העולם מחפשים הלוואות. אתה יכול ללוות מעל כל טווח בין 1 ל 25 שנים ללוות כל סכום מ 2,000 ל £ 50,000,000 לכל מטרה. עם ריבית נמוכה של 3% על כל חלקי העולם. הבקשה זמינה למועמדים בני 18 ומעלה.
25/05/2019
 
5
תמונת המשתמש
מאמן כושר במרכז
וואוו הקמת חדר כושר מעולם לא היה קל יותר
בהחלט רואים את ההשקעה בכתיבת המדריך!! אהבתי וכמובן משתף... אפשר לשאול מאיפה כל הנתונים ועד כמה הם נכונים?
03/03/2019