גודל גופן
חסימת הבהובים
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
הצהרת נגישות
ביטול נגישות

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

לא אישרת את חשבונך

שלחנו לך מייל אישור חשבון אך לא אישרת אותנו. נא אשר, ונסה שנית.

 
 
 
חפש בפורטל העסקים

איך לפתוח ג‘ימבוריי (משחקייה) בישראל?

בישראל פועלות מאות משחקיות ג‘ימבורי לילדים בעיקר בקניונים ובמרכזים מסחריים והשוק נמצא במגמת צמיחה הודות לגידול הטבעי באוכלוסייה - כ 180 אלף תינוקות בשנה. רוצה לפתוח משחקייה? כדאי שתקרא את המדריך.

 

  • תוכן העניינים:
מחפש עסק לקנייה או להשקעה?

הירשם עכשיו לסוכן המציאות שימצא עבורך את העסק המושלם חינם!

השוק המקומי והגדרת הלקוחות

משחקיות בסגנון ג‘ימבורי הם עסקים הפונים אל שוק תרבות הפנאי וקיום אירועים עבור ילדים בגיל הרך. בישראל פועלות מאות משחקיות ג‘ימבורי לילדים בעיקר בקניונים ובמרכזים מסחריים והשוק נמצא במגמת צמיחה בעיקר בשל קצב הגידול הטבעי באוכלוסייה - כ 180 אלף תינוקות בשנה.

פתיחת ג‘ימבורי מאופיינת בשוק בעל צרכים מורכבים הנובעים מכך שיש לפנות לשני קהלים בו זמנית - קהל ההורים וקהל הילדים. ג‘ימבורי פונה לילדים בגיל הרך וגילאי 2-5 אשר אינם מתנהלים באופן עצמאי אלא תלויים בהוריהם. על מיזם הג‘ימבורי לענות בו זמנית על הציפיות של ההורים ועל אלו של הילדים - ציפיות שונות לחלוטין. הילדים מתעסקים בבילוי והנאה ורוצים מקום שמאפשר להם לשחק. ההורים מצדם טרודים בענייני בטיחות המקום "שמירה על הדבר שהכי יקר להם", העלויות, הגעה למקום, חנייה וכו‘. הילדים נמשכים אל הצבעוניות והמשחקים ואילו ההורים מתרשמים מבטיחות המקום, רמת הניקיון ומקצועיות הצוות.

 

עסק ג‘ימבורי צריך להיערך לפעילות המתרכזת בעיקר בשעות ובימים מסוימים ואף אלמנטים של עונתיות הנגזרים בעיקר מפעילויות ההורים וימי הלימודים של הגיל הרך. למשל ימי שבת וחג, הימים בהם לא מתקיימים לימודים בגני הילדים וההורים אינם עובדים, הם הימים החזקים ביותר בהם ההורים מביאים את ילדיהם לבלות בג‘ימבוריי זהו שיקול מרכזי מבחינת ימים ושעות הפתיחה של העסק, מצבת כוח האדם וכו‘. יש להיות מוכנים לימים ולשעות בהן ישנם ילדים רבים המגיעים על מנת למנוע כאוס ושמירה על הסדר.

הגדרה מדויקת יותר של שוק הלקוחות תהיה הילדים, ההורים והמלווים. בהחלט יתכן שילדים יגיעו עם מלווים אחרים, כמו למשל הסבא והסבתא ויש לדאוג לנוחיותם. בנוסף סביר להניח שאת המקום יפקדו אימהות צעירות עם ילדיהן, חלקן בהיריון ואחרות מניקות. הג‘ימבורי חייב לספק סביבה נעימה לכולם. - הג‘ימבורי צריך להציע להורים ולמלווים מקום לשבת ולחכות וגם תעסוקה. במקרים רבים, כאשר הג‘ימבורי ממוקם בתוך קניון, הג‘ימבורי יכול ליהנות מכך שישנם עסקים אחרים הפועלים במקום ומספקים תעסוקה להורים ולמלווים.

הג‘ימבורי יכול לפנות לעוברי אורח, כמו משפחות עם ילדים שעברו במקרה ובלחץ הילדים בילוי במקום. אחרים מגיעים מתוך כוונה מראש לבלות בג‘ימבורי. אך על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל יש לפנות גם אל שוק האירועים, כלומר קיום אירועים כמו מסיבות ימי הולדת לקבוצות. כמו כן כאשר יש ג‘ימבורי מוצלח ובעל מאפיינים הנוחים להורים, הם נוטים לחזור לבקר בו. ניתן לעודד אותם לערוך ביקורים חוזרים באמצעות מתן הטבות יצירתיות (למשל כניסה אחת חינם למי שקנה 5 כרטיסים).

היקף ההשקעה ואיתור ספקים

ג‘ימבורי הפתוח לקהל הרחב דורש מרחב גדול יחסית וגבוה, מומלץ לאתר נכס בגובה מינימלי של 6 מ', כדי לא למנוע הגבלה להצבה של מתקנים במשחקייה, וגם על מנת לקלוט כמות גדולה של ילדים ועל מנת להיות אטרקטיבי. השטח הגדול יחסית יוצר עלויות שכירות גבוהות יחסית ובדרך כלל, בגלל הקרבה לשוק הלקוחות, הוא מתמקם במרכזי קניות בהן רמת השכירות גבוהה יחסית. אך יש כאן גם יתרון מכיוון שבמקרים אלו הג‘ימבורי נהנה מבלעדיות ואין לו תחרות של ממש מבחינת אטרקציות עבור ילדים בגיל הרך.

העלויות השוטפות הן בעיקר עלויות השכירות ודמי הניהול. במידה ופועלים בקניונים ומרכזי קניות השכירות היא בדרך כלל די גבוהה, אך למקומות אלו ישנו יתרון מבחינת הקרבה לשוק הלקוחות. מסיבות עסקיות שונות הקניונים לאחרונה הולכים לקראת בעלי העסקים ומגיעים לחוזי שכירות עם תקופת גרייס ואף אפשרויות להשכיר שטח ללא התחייבות ארוכת טווח. לכל מרכז קניות ישנה מדיניות אחרת, ישנם מקרים בהם נדרש תשלום חודשי קבוע, באחרים התשלום נעשה לפי אחוז מהפדיון של העסק או שילוב של שניהם.

מבחינת ההתנהלות מול ספקים הנושא די פשוט. אין כאן מוצרים מתכלים או מכירה של סחורות, עיקר ההתעסקות עם הספקים היא ברכישה חד פעמית של הציוד ובהמשך רכישות נקודתיות במסגרת שירותי תחזוקה ותיקונים. בישראל פועלים מספר ספקים לציוד ג‘ימבורי המעניקים גם שירותי הקמה, אין מונופול בתחום. חלקם של הספקים אף מייצרים ציוד הג‘ימבורי בעצמם וניתן להזמין ציוד בהתאמה אישית.

הקמת משחקייה

ההשקעה הראשונית הנדרשת לצורך הקמת ג‘ימבורי קטן (כ-60 מ"ר) היא כ 80-120 אלף שקלים. מי שירצה לחסוך בהוצאות יכול לחפש אחר ציוד ג‘ימבורי משומש, אך אל תתפשרו על בטיחות ובטח שלא תרצו לפתוח ג‘מבורי חדש עם ציוד מיושן ובלוי, הלקוחות יראו זאת בעין לא יפה.

אז מה כולל תהליך תכנון נכון, לעיצוב והקמת ג'מבורי, להלן מספר השלבים:

  1. מדידה של השטח המוצע – לכל עסק יש את החלל שלו ואת הכניסה עליו, יש לגשת לכל פרויקט במחשבה פרטנית ולנצל כל מטר לטובת הלקוחות
  2. כיוון רעיוני – בעיקר תלוי באזור בו נפתח העסק, ייתכן ונצטרך משהו שהוא מאוד המוני, או יותר מודרני ומתאים לאימהות
  3. תקציב – בעצם כל דבר ומתחיל ונגמר בעלויות, שלב התקציב חשוב על מנת לעמוד את היקף העבודה ולעמוד במטרה.
  4. הדמיה 3D- ספק שמכבד את עצמו, יאפשר ללקוח לקבל תמונה בתלת מימד להמחיש את המקום שייבנה בסיום התהליך, הראיה שלנו כבני אדם אינה מרחבית לכן זה נחוץ בשלב ההקמה תלת ממדית של הג'ימבורי הבנויה.

הורים ובמיוחד אימהות יעריכו את המקצועיות, השירות והניקיון!!! של המקום, השקיעו בזה כסף, זה הפרסום הטוב ביותר שתוכלו לעשות לעצמכם, אל תזלזלו באף אדם שייכנס

מודעות מובילות בלוח עסקים למכירה

מעון 4 קומות 3 חצרות מאובזר

חסוי

חסוי

המשתמש מעדיף להשאר בעילום שם

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

29.1.2023

מעון 4 קומות 3 חצרות מאובזר קמפלט חדר גימבורי, 4 כיתות באזור עם מחסור במעונות. במזרח נתניה. 10 ילדים הכל כולל 10,000 שח
מחיר

לא צויין מחיר

מיקום

נתניה

שטח

600 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

מוסתר
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 19844)

להשכרה שטחי אחסנה ומשרדים במודי

איילת הלפרין

איילת הלפרין (מתווך)

א.ה יזמות נדלן שברשותי משנת 20

סוג עסקה

נדל"ן להשכרה

שנים

תאריך כניסה

1.6.2023

בפארק הטכנולוגי של מודיעין. 3,000 מ?ר של משרדים ברמה גבוהה. 2000 מ?ר לאחסנה בגובה 8 מטר!! אופציות: 1. להשכיר רק את המשרדים. 2. להשכיר את כל השטח 5,000 מ?ר לאחסנה.
מחיר למ"ר

55

מיקום

מודיעין מכבים רעות

שטח

5,000 מ״ר

סוג עסקה

השכרה

צפו במודעה

השבוע

הצג מספר טלפון
שלח הודעה

דווח על שגיאה (מודעה מס' 20426)

ההשקעה הראשונית תהיה כדלהלן:

  • השכרת נכס מסחרי – 15,000 שקלים עד 50,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 60–500 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס.
  • שיפוץ (קבלן) / תכנון (ייתכן שיינתן על ידי הספק) / תאורה / ציורי קירות – 50,000–350,000 שקלים.
  • חובה רישוי עסק – העסק טעון רישוי לפי פריט רישוי 7.6 לפי הצו. העלות היא 10,000 שקלים.
  • מתקנים מנפחים ושאר המשחקים - מדובר על הוצעה יחסית גדולה – מתקן אחד גדול בשטח של כ-100 מ"ר העלות שלו תהיה כ-130,000 שקלים.
  • חדרי יום הולדת – הקמה ושיפוץ של כל חדר הכוללת: תאורה, מיזוג, מטבחון, ושירותים כ-25,000 שקלים
  • שיווק ופרסום – 30,000 שקלים עד 160,000 שקלים לשנה ראשונה לקידום ברשתות חברתיות וקבוצות, אתרים של הורים, הטבות מיוחדות לגני ילדים, שלטי חוצות + שילוט + מיתוג
  • הכשרה צוות עובדים – עובדים אינם צריכים להיות מיומנים, גיל 16+ 4,000 ₪ לחודש.
  • ביטוחים ואישורי של מכוני תקנים - (בטיחות) למתקנים – 15,000 שקלים לשנה

סך כל הסכום להקמה ראשונית + השנה הראשונה לעסק מסוג ג'מבורי / משחקייה קטנה: כ-400,000 שקלים (כ-60 מ"ר) המחיר אינו כולל בתוכו את היועצים השונים שלא צוינו.

*חשוב! בנכסים בשטח של מעל 200 מ"ר יידרש מיזוג עוצמתי למשחקייה ועלותו כ-120,000 שקלים

היכן ניתן למצוא ספקים למתקנים וציוד למשחקיות (ג'מבוריי)?

ספק?! רוצה לפרסם כאן

לוח העסקים מונופולי

מלווים בהצלחה עסקים לרישיון עסק

ייעוץ ראשוני חינם
קלוד. מומחים ברישוי עסקים

ישנן משחקיות ג‘ימבורי בהן מפעילים גם מזנון, אם זה הכיוון שלכם הדבר משנה את כל מבנה העלויות והיחסים עם הספקים. הקמת מזנון דורשת ציוד מיוחד, עובדים נוספים והתקשרות קבועה עם ספקים, יש כאלה שמסתפקים בשתייה וחטיפים בלבד, דבר הדורש פחות התעסקות אך פחות אטרקטיבי.

שלבים בפתיחת העסק - מה נדרש

מדובר על עסק של ממש, שדורש תכנית עסקית מפורטת עם טבלת עלויות ובחירה של מקום מוקפדת, ככל עסק גם לו יש את השלבים הרגילים של פתיחת עסק בישראל – על אף שמדובר על עסק שאמור לספק מחזורים גבוהים ועל כן, מומלץ להגדירו חברה בע"מ (התאגדות, רישום במס הכנסה…) יש לתת את הדגש על הנקודות הבאות:

  1. הכנת תכנית עסקית - יש להכין תכנית עסקית ברת קיימא הלוקחת בחשבון את כל ההוצאות על סוגיהן השונות, את המימון הנדרש ואת כל פרטי התנהלות העסק בתכנית מפורטת ומגובה בהערכות של עלויות והכנסות.
  2. איתור מקום מתאים עבור העסק - עליכם למצוא מקום אטרקטיבי להקמת הג‘ימבורי. מיקום במרכזי קניות בהם יש תנועה גדולה של אנשים יכול להיות רעיון נהדר. כך העסקים הפועלים מסביב מעניקים ערך מוסף לפעילות שלכם. אם תבחרו להקים את העסק במקום משל עצמו תצטרכו להשקיע הרבה יותר בפרסום ושיווק המקום על מנת למשוך את ההורים והילדים למקום.
  3. גיוס עובדים - צוות העובדים של המקום חייב להיות מנוסה בעבודה מול לקוחות וגישה נכונה כלפי ילדים והוריהם. יש צורך בתודעת שירות גבוהה, הקפדה על נהלי בטיחות ויכולת להגיב למצבים. צוות לא מקצועי אשר יותיר רושם רע על ההורים יכול להביא לאיבוד לקוחות קבועים.
  4. ביטוחים - כל עסק צריך לבטח את לקוחותיו. במקרה זה מדובר בילדים והנושא רגיש מיוחד. יש לבטח את העסק לכל מקרה של תאונה. כמות העובדים תלויה בגודל המקום והיקף הפעילות, יש צורך בעובדים לגביית דמי כניסה, פיקוח והפעלה של המתקנים. כמו כן יש לבטח את תכולת העסק בגין שריפה או כל נזק שלא יבוא.
  5. בניית הג‘ימבורי - מומלץ לפנות לספק אשר יש לו את הציוד הדרוש והוא מטפל בנושא ההקמה עצמה. כל ניסיון אחר הוא בבחינת הרפתקה. הספקים יוכלו לבנות עבורכם תכנית מלאה הלוקחת בחשבון את השטח העומד לרשותכם וניצולו היטב, חשוב להתייחס, קישוט (עיצוב) ומיתוג העסק, יש להשתמש בצבעים בהירים, ליצור תחושה של תאורה מלאכותית שהזמן רץ, צבעי הקירות אחיד מכיוון שצבעם של המתקנים צבעוני, כיסוי הרצפה והקירות, מומלץ להיעזר בחברה שבונים את המשחקיות על מנת לקבל ערך מהניסיון שלהם.
  6. פרסום ושיווק - יש להשקיע בשיווק העסק בקרב תושבי האזור וקהל היעד הרלוונטי. לצורך העניין ניתן לבנות אתר אינטרנט ולהשתמש ברשתות החברתיות. כמובן שינו צורך בשילוט מתאים במקום בו פועלים וגם שלטי הכוונה. ניתן ליצור שיתופי פעולה כמו מתן הטבות לוועדי עובדים וגופים שונים על מנת שיביאו את ילדיהם. אל תזלזלו גם ב ”חבר מביא חבר“ רושם טוב אצל ההורים יגרום להם להמליץ על המקום להורים נוספים.
  7. רישוי עסקים - יש להשיג את כל הרישיונות והאישורים להפעלת העסק, אישורים כגון: שירותי הכבאות, משטרה ואישור סופי של הרשות המקומית.
  8. קבלני משנה - ניתן לקיים במקום פעילות המעניקה ערך מוסף כמו ליצנות וקוסמות, ועל כן חשוב מאוד עוד בשלב התכנון לתכנן חדרים המשמשים לימי הולדת (כמה שמתאפשר) בעת הצורך. אין צורך להוסיף למצבת כוח האדם שלכם, ניתן להעסיקם כקבלני משנה ולהכין חבילות לימי הולדת להציע למעוניינים.

רשימת ציוד

עיקר הציוד של העסק נוגע למשחקים עצמם. הספקים מציעים מגוון של משחקים וציוד לג‘ימבורי, חלקם מיועדים לקטנים ביותר, אחרים לילדים מעט יותר גדולים. שיקולי ההחלטה שלכם הם הגיל בו אתם רוצים להתמקד, התקציב העומד לרשותכם והשטח אותו תרצו למלא במשחקים. ברשימת הציוד ניתן לכלול:

  • מזרנים ופופים - ישנם מזרנים מסוגים שונים המספקים חיפוי בטוח ונעים. ישנם גם מזרנים הכוללים אלמנטים משחקיים המודפסים עליהם. פופים יכולים לאפשר לילדים לשבת או לשכב בנוחות בין המשחקים.
  • ברכות כדורים - מגיעות בגדלים וצורות שונות, נחשבות לציוד חובה עבור משחקיות וג‘ימבורי. מספר ילדים יכולים לשחק בברכה במקביל.
  • משחקי נחום תקום לטף - מגיעים בגדלים ועיצובים שונים.
  • גלילים - מומלץ לשלב מבחר של גלילי משחק. ישנם גלילי ספוג, אוויר וגלילים טבעתיים, מפתח יצריה ומחשבה אצל הילדים, ההורים מעריכים זאת.
  • מתקני רכיבה ומכונות משחק - ניתן להוסיף בסביבת הג‘ימבורי מתקני רכיבה ומכונות משחק המופעלות על ידי מטבעות. מתקנים אלו אינם דורשים מתפעל ומאפשרים לייצר הכנסה נוספת מלבד תשלום הכניסה לג‘ימבורי.
  • ציוד מיוחד - מתקנים פעילים (מתקנים שאינם סטטיים, תזזיתיים) יתרון!, ריהוט ילדים-מבוגרים כגון: בנק, מרפאה, מכולת וכו'... מפתח משחקי תפקידים, מתקנים מתנפחים.
  • פינת ישיבה להורים - יש צורך לארגן פינת ישיבה להורים הממתינים. הורים מביאים את ילדיהם אל הג‘ימבורי על מנת ליהנות ממנוחה בזמן שהילדים משחקים. אם לא תהיה להם פינה נוחה לשבת בנוחות זה יפגע במוטיבציה של ההורים להביא לשם שוב את ילדיהם. פינת ישיבה דורשת מקומות ישיבה נוחים, מקום להטעין את הסלולר וגם מכונת קפה יכולה לעזור.
  • ציוד נוסף - כדורי גומי גדולים לקפיצות, מנהרות זחילה מסוגים שונים, תותח לכדורי ספוג, שרפרפים, חיפוי רך לעמודים, מגני קירות, פסי גומי להגנת פינות, מתקן לנעלים בכניסה.

ציוד למשחקייה

סיכום

המאפיינים של הקמת משחקיית ג‘ימבורי לילדים הן השקעה ראשונית גדולה ולאחר מכן הוצאות תפעוליות נמוכות יחסית, אך יתכנו דמי שכירות גבוהים. מיקום טוב ומשופץ יכול לחסוך לכם הרבה בהוצאות השיווק, מתחמי ג‘ימבורי רבים פשוט נהנים מהקהל המגיע למרכזי הקניות ויכולים לתפקד עם השקעה כמעט אפסית בפרסום. מבחינת רמת הסיכון, הקמת ג‘ימבורי נחשבת לבעלת סיכון גבוה בשל ריבוי תחרות ובשל הוצאות ההקמה הגבוהות.

כמו כן עליכם להחליט האם מדובר בג‘ימבורי במקום פתוח, דבר המגביל את פעילותו לחודשי הקיץ אך בה עם יתרון של פעילות קיץ "מתקנים רטובים" מושך קהל בטירוף, או משחקייה סגורה הפועלת בכל עונות השנה – עסק יותר יציב.

האם המדריך הועיל לך?

(0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים)

עוד כתבות בנושא

 

מצאתם טעות? מעוניינים להוסיף מהידע המקצועי שלכם? לחצו כאן!

 

 

לכל המדריכים >

 

 
1
תמונת המשתמש
אורי ורדי מתקני משחק בע"מ
הקמת משחקיות
אחלה מדריך
12/08/2021
 
2
תמונת המשתמש
מדריך קטלני אחי
רק צריך להמתין לתקופה הנכונה
בגלל הקורונה וזה
10/07/2020
 
3
תמונת המשתמש
רומן
מלךךךךך
אחלה מדריך, כתיבה מעולה, אך מה עם ספקים???
16/02/2020
 
4
תמונת המשתמש
דנה
מדריך מקיף ואיכותי
לא ידעתי שמדובר על השקעה כה גדולה... האם העלויות סופיות?
28/09/2018
 
5
תמונת המשתמש
יפתח
מקיף ומעניין. באתם לי בדיוק בזמן
תודה רבה! מדריך מעניין מאוד.
08/07/2018