הבשורה על פי אמזון: המשמעות המיידית למוכרים הישראלים

מעכשיו המוכרים מישראל מוזמנים להיכנס לסטנדרטיזציה האמזונית: איסור משלוחים לנקודות מכירה ומתן מענה לשאלות לקוח תוך 24 שעות

 

 

{{msg}}

לאחר ההכרזה על פתיחת תכנית Local Delivery בישראל, כנס גיוס המוכרים הראשון של אמזון בישראל נערך בתחילת החודש במתחם שרונה בתל אביב, בהשתתפות ראלף קימייר, מנהל המכירות הגלובלי של אמזון אירופה. בכנס המצומצם, שבו נכחו כ־20 נציגים של חברות אופנה, הובהר על ידי ענקית האונליין כי הזירה הישראלית מעניינת אותה במידה רבה וכי בכוונתה להגדיל ככל שניתן את כמות המוכרים ללקוחות בארץ דרך הפלטפורמה שלה.

חלק מהמשתתפים בכנס טענו כי הסכמי יבואן בלעדי רק לישראל, שעליהם הם חתומים, מונעים מהם כרגע להירשם לשירות של אמזון בישראל ולמכור את מוצריהם באתר אמזון העולמי למדינות שאינן ישראל. לדברי אמזון מדובר בבעיה טכנית בלבד אשר תתוקן. בהמשך היבואנים יוכלו לפתוח חשבון באמזון.קום ולמכור לישראלים בלבד.

הסטנדרט האמזוני

מוכרים באמזון ישראל יידרשו לעמוד בסטנדרטים של החברה האמריקאית, כדוגמת: איסור על משלוח של סחורה שהוזמנה דרך אמזון לנקודות מכירה, משלוח סחורה שהוזמנה דרך אמזון לבית הלקוח בלבד ותוך עד חמישה ימים (בניגוד למצב הנוכחי שבו משלוח מגיע באמצעות הדואר תוך שבוע), מענה לשאלת לקוח בשירות ההודעות באתר תוך 24 שעות ועמידה בקריטריונים של נראות בעמודי המכירה של כל מוצר.

בהמשך יוצג אתר אמזון בעברית, שעתיד להקל על המשתמשים הישראלים ולהגדיל באופן משמעותי את מספרם. בימים אלה האתר החדש נמצא בתהליכי תרגום ולוקליזציה, וככל הנראה יעלה לאוויר תוך חודשים בודדים.

חשוב לציין: עדיין לא מדובר בהשקת מלוא הפעילות של אמזון בארץ, בוודאי שלא כמו פעילותה הנרחבת, ולעתים האקספרמנטלית, בארצות הברית.

כזכור, בסוף אפריל נשלחה הודעת דוא"ל לספקיה הישראלים של אמזון ובו נכתב: "חבר יקר, אנחנו שמחים להזמין אותך להיות חלק מקבוצת מוכרים נבחרת ולהשתתף בתוכנית Local Delivery בישראל. התוכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב־Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל דרך Fulfillment by Merchant".

כשאמזון נכנסה לשוק הטורקי והאוסטרלי, למשל, כשישה חודשים בלבד לאחר שליחת ההודעה במייל (הזהה לזו שקיבלו הספקים בארץ) בדבר פתיחת תכנית Local Delivery בישראל הוכרזו מהלכים מתקדמים יותר על ידי החברה. לפי הערכות מצד בכירים בתחום האיקומרס, המהלך הבא של אמזון יהיה לפתוח בישראל מחסנים ומרכז לוגיסטי שיספק שירותי לוגיסטיקה למוכרים הישראלים. כפי שדווח עוד בנובמבר 2017 על ידי "כלכליסט", יתכן ואמזון תרצה להקים בסיס לוגיסטי באזור מודיעין בגודל של כ־25 אלף מ"ר. לאחר מכן תוכל החברה להזמין מוכרים בינלאומיים להצטרף לשירות. כרגע המשלוחים לישראל מטופלים בידי מרכזי אמזון באירופה (כדוגמת גרמניה, בריטניה, ספרד ואיטליה) וארצות הברית, מה שגורם לזמני המשלוחים להתארך ולעליות במחירי המוצרים המוזמנים אונליין.

וכך, בניגוד למצב כיום, שבו הסחורה מתקבלת ישירות מהמוכר בכל הזמנה ממוכר ישראלי, כשיופעל כאן מרלו"ג מתקדם המוצרים של המוכר ישלחו אל המרכז ואמזון תטפל בלוגיסטיקה ותעמוד בזמני שילוח של עד 48 שעות.

מהלומה לשוק הקימעונאי

יוקר המחיה בישראל מביא ישראלים לרכוש אונליין רבים מהמוצרים שהיו רגילים עד לפני ארבע-חמש שנים לרכוש בחנויות והקניונים המקומיים. לפי נתוני ה־OECD, ב־2015 ישראל דורגה שלישית בעולם בכמות הרכישות אונליין ביחס לגודל האוכלוסייה. לפי נתוני Paypal, ב־2016 צרכנים ישראלים רכשו אונליין ב־3.36 מיליארד דולר וב־2017 נרשמה עלייה של כ־18% ברכישות. כך שדי ברור שמגמת העלייה רק מתגברת, בעוד עסקים קימעונאיים מדווחים על קריסות.

כניסתה של אמזון תשפיע (וכבר משפיעה) על כל שוק הקמעונאות החל בתחומי אלקטרוניקה, קוסמטיקה ועד DIY (עשה זאת בעצמך). באשר לענף המזון, שכבר ידוע שאמזון פעילה מאוד בתחום זה בארצות הברית, בין אם מדובר בחנויות נוחות פיזיות לא מאוישות (Amazon Go) ובין אם מדובר בשירות Amazon Pantry, טרם דווח על כוונה, לפחות בתחילה, למכור מוצרי מזון. אמזון, כידוע לכל צרכן אמריקאי, דוהרת לעבר מיצובה כחנות הכלבו הגדולה בארצות הברית, וככל הנראה בהדרגה גם בעולם.  

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  לוח מודעות לעסקים  משבר בעסק  עושים עסקים  עסק במשבר