מתווך עסקים – כל מה שחשוב לדעת

 

 

תיווך מהווה אולי מונח אשר מוכר לנו יותר מעולם הדירות והנדל"ן אבל הוא חי ובועט גם בעולם העסקים.
בדומה למתווך דירות, תפקידו של מתווך עסקים הוא לייצר חיבורים בין מוכרי עסקים לקונים או משקיעים פוטנציאליים, אם כי בשונה מעבודת המתווך בתחום הנדלן ותחומים נוספים בה עיקר העבודה
היא מלאכה של חיבורים ומכירות, מתווך עסקי צריך להבין בעסקים, לחשוב כמו איש עסקים, לדעת לקרוא ולנתח דוחות כספיים לדעת להעריך שווי ועל מה לבסס אותו לפחות ברמה בסיסית ועוד דברים נוספים על מנת להצליח לייצר עסקאות הלכה למעשה.

כך שכל מי שמעוניין בהליך קנייה או מכירת עסקים או שהוא נמצא בחיפוש אחר משקיע, מומלץ שיחפש תחילה מתווך עסקים מקצועי ומנוסה. 

מתווך עסקי – כל השירותים והתפקידים

לפני שמתחילים להשתמש בשירותיו של מתווך עסקי, חשוב להיות מודעים לכל אותם השירותים והתפקידים אותם הוא אמור לבצע במסגרת תפקידו ובין היתר: 
 

  • מתן ייעוץ עסקי ראשוני – מתווך עסקי מקצועי כאמור צריך להבין בעסקים ולא רק במכירות, ולכן הוא צריך להבין את העסק שלכם כמו קונה או משקיע פוטנציאלי, להכיר אותו, לדעת לקרוא בין השורות, להבין את היתרונות והחסרונות בעסקה, להמליץ על שווי ריאלי שיקדם מכירה ולדעת איך ולמי נכון להציג את העסק ובאיזה מתווה על סמך אותו ייעוץ וליווי שיבצע טרום המכירה
  • ליווי בכל שלבי התהליך – במסגרת שירותי תיווך עסקי, המתווך אמור ללוות את לקוחותיו לאורך כל התהליך. כחלק מכך, הוא גם אמור לסייע בהבלטת יתרונות, בהיכרות עם אתגרים ולמעשה להיות בקיא בכל המידע הרלוונטי אשר ישפיע על מכירת העסק לגשר על פערים ולנהל משא ומתן אקטיבי וחכם לאורך כל הדרך
     
  • סיוע בהכנה של מתווה עסקה – מתווך עסקי יספק במקרים רבים המלצות לגבי דרכים שונות לביצוע והשלמת העסק בהתאם להבנת מורכבות העסקה, קהל היעד, היתרונות והחסרונות, ויוכל להתאים פתרונות מראש ותוך כדי תנועה. 
     
  • איתור הקונה או המשקיע המתאים – מתווך עסקי ידע לסנן מועמדים ובסופו של דבר להגיע אך ורק לרוכשים ו/או משקיעים מתאימים. למעשה הוא גם זה שיסייע בניהול משא ומתן, בהכנת ההסכם הנדרש, בקביעת לוחות הזמנים ובכל הפרטים הנדרשים לצורך השלמת העסקה. 

מה לבדוק בעת בחירת מתווך עסקים?

אם אתם תרים אחר מתווך עסקים וכמובן, רוצים להבטיח את הבחירה הטובה והמתאימה ביותר, יש מספר פרמטרים עליהם חשוב שתשימו דגש בטרם הבחירה:
 

  • ידע וניסיון – כדאי לבחור באדם בעל ידע ורקע ממשי בתחום של יזמות, ניהול ועסקים,  ונסיון בתיווך עסקי ומכירת עסקים הלכה למעשה.
     
  • מחיר – יש לקחת בחשבון ששירות של מתווך עסקים כרוך בעלות. הרבה מתווכים לוקחים  אחוז מסוים משווי העסקה . אך מדובר לרוב במתווכי נדל"ן או מתווכי עסקים שחושבים ומתנהלים כמו אנשי מכירות ולא כמו שמתווך עסקי צריך להתנהל כדי לייצר עסקאות הלכה למעשה, עבודה של מתווך עסקי מקצועי כרוכה בעבודה מקדימה ושוטפת מעולמות הייעוץ והליווי העסקי ולכן לרוב נהוג לגבות גם סכום נוסף על העבודה הנדרשת בליווי ובהכנת העסקה למכירה, כדאי לבדוק את הנושא הזה לפני שמקבלים החלטה ולוודא שמדובר בעלות הוגנת התואמת את מחירי השוק ביחס לרמת ומפרט השירותים המצועים ביחס לזה. 
  • חוות דעת והמלצות – אם יש לכם אפשרות לקבל חוות דעת והמלצות מאנשים אשר עשו שימוש בשירותיו של אותו מתווך עסקים והיו מרוצים, דבר זה יכול לסייע לכם במידה רבה בקבלת ההחלטה.


חשוב לציין שמתווך עסקי לא חייב להיות בוגר של מסלול לימודים מסוים או לאחוז בהסמכה ייעודית ולכן, כדאי לנסות ולאסוף את כל הפרטים בדרך לבחירת מתווך עסקי מקצועי, מנוסה ואמין. 

תפקידו של מתווך לעסקים הוא חשוב ומשמעותי עבור כל מי שמבקש למכור עסק או תר אחר משקיעים. החדשות הטובות הן שבעידן הדיגיטלי תיווך דיגיטלי יכול להתבצע גם באמצעות פלטפורמה נכונה ובדיוק במקום הזה מונופולי נכנסת לתמונה. הפלטפורמה מאפשרת להגיע למשקיעים ורוכשים פוטנציאליים, כאשר מי שמעוניין בכך יוכל גם  לקבל סיוע וליווי מאנשי מקצוע מנוסים בליווי עסקי ותיווך עסקי ומייצרים חיבורים ועסקאות באופן שוטף .  
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  השקעות