רגע לפני סגירת תיק

תחשבו על זה ככה, זה או למכור או לסגור? רגע לפני שאתם סוגרים את העסק, אולי תוכלו להרוויח עוד כמה שקלים בדרך לעסק הבא שלכם..

 

 

סגירת העסק מחייבת הודעה לרשויות המס השונות: מס ערך מוסף (מע"מ), מס הכנסה וביטוח לאומי, אבל לפני שאתם סוגרים את העסק, תחשבו על האפשרויות שעומדות לפניכם בטרם אתם סוגרים את הדלת למשל, לברר האם העסק יכול לצלוח את המשבר הקיים או לחילופין אם לשקול את האופציה למכור את העסק, תחשבו על זה ככה, זה או למכור או לסגור, ייתכן מאוד, שליזם מסוים שמעוניין להקים עסק חדש יהיה יותר פשוט להתחיל מנקודה מסוימת ולא להתחיל מאפס, כדי להגיע לאותה נקודה מאפס הוא יידרש לשלם בוודאות יותר מאשר הוא ירכוש עסק שעומד להיסגר, ועל כן נוצר מצב של win win.

סיבות לסגירת עסק יכולות להיות רבות ומגוונות, ולא כולן שליליות. בכל אופן, כאשר מתכוונים לסגור עסק, יש לסגור אותו בצורה נכונה ולפי הכללים המוגדרים ברשויות.

מתי הגיע הזמן לסגור את העסק? (גילוי נאות: המאמר נכתב בתקופת הקורונה)

  1. משבר הקורונה – משבר הוא גם הזדמנות עסקית בשביל יזמים אחרים שיושבים על הגדר ומחפשים לקנות עסקים בטרם הם סוגרים. עסקים רבים בקשיים, המצב לא ברור, ומדובר על תקופה ארוכה של חוסר ודאות, סגירת העסק בתקופה הזו תהיה סיבה טבעית.
  2. עסק לא יכול להתנהל כשאין לו שוק, בעל העסק יכול להיות בעל יכולות ניהול גבוהות ובכל זאת, כשאין ביקוש למוצר שהוא מוכר, אין לו קהל ואין לו תזרים.
  3. כשנגמר הכסף – זה לא קלישאה אבל יש מקרים שבהם עסקים עובדים, ולא יודעים להתנהל עם הכסף, מגיע הרגע והכסף נגמר, כשזה קורה ויש לך התחייבויות מבעוד מועד, אתה זקוק להכנסה תזרימית, סגירת העסק ומעבר מעצמאי לשכיר זו כבר לא בחירה.
  4. פירוק שותפות – מקרה נפוץ, כשמתחילים משהו שמראש לא יודעים עם יעבוד ויצליח, ההצלחה באה ויחד עם ההצלחה מגיעים גם חילוקי הדעות בין השותפים, שייתכן מאוד ולא הגדירו אבני דרך וחלוקת תפקידים, היחסים עלו על שרטון ובעקבות הפירוק, הדבר מוביל לסגירת העסק!
    **ישנם גם מקרים של גירושים בין בני זוג שניהלו עסק מצליח יחדיו, ועקב הגירושים מתנהלת מלחמה עקובה מדם שמובילה לסגירת העסק.
  5. שינוי מסלול – העסק תלוי לא פעם בבעל העסק וכאשר בעל העסק בוחר לעשות שינוי בדרך, הדבר משפיע גם על העסק שלו בצורה ישירה, שינוי מסלול בה לידי ביטוי בהחלפת מקצוע / מעבר לחו"ל / שינוי בעקבות מקרה בריאותי... אלו הם קצה הסיבות שגורמים לאנשים לשנות מסלול בחיים, כמובן שהדבר משפיע על העסק עצמו ומוביל לסגירתו במוקדם או במאוחר.

סיבות לסגירת העסק
האם לסגור את העסק או שלא?

לסיכום: אם קיים סיכוי שבעתיד הנראה לעין תחזור להיות פעיל, אל תסגור את התיק. אם החלטת שזהו, סופית- סגור אותו או מכור אותו ותוכל תמיד להתגאות בדבר הקטן הזה שצומח ולך היה חלק בהצלחתו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  העסק נמכר  כיסוי חובות  לוח עסקים  מכירת מפעלים  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  מעצמאי לשכיר  משבר בעסק  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר  עסק כושל  עסק למכירה  עסקים למכירה  שיקולים בקניית עסק