הכנת העסק למכירה - ביורוקרטיה מהי?

 

 

מצאת קונה? אל תמכור לפני שתקרא את המדריכים ולפני שתקבל את הטיפים החשובים ביותר לפני המכירה!

הכנת את הצוות למכירה?

אנו מבינים שלפעמים אתה חושש שיֵדעו שאתה מוכר, כי העסקים עלולים להיפגע מכך. אבל ברוב המקרים (אם לא בכולם) כנות שווה בטווח הארוך לאין ערוך מהסתרת מידע שבין כך ובין כך יתגלה במוקדם או במאוחר. הדברים נכונים באופן כללי, אך בעיקר אם אתה עובד צמוד לקבוצה מצומצמת. אם אתה חושב שאתה מצליח "לעבוד" על מישהו ושאיש אינו מרגיש שאתה מתכנן מכירה, עליך להביא בחשבון שלרוב אתה טועה. שתף אותם גם אם הכוונה שלך היא לעשות זאת בדיסקרטיות. הדבר יתרום לכך שהתהליך יהיה חלק הרבה יותר. אם הדבר אפשרי ורלוונטי, שתף גם את הקולגות ואת אלו שאתם אתה עובד. לרוב תופתע מעומק העזרה שהם יציעו. זכור כי לפעמים הם אלו שיציעו לקנות בסופו של דבר את העסק.

לעומת זאת, לפרסם בעיתון על מכירת העסק ובד בבד לספר למתחרים שלך (או לחלופין לאלו שאתה מספק להם את המוצרים שלך) – אין זה הרעיון הטוב ביותר בעולם. אמנם מצד אחד הדבר יזרז את תהליך המכירה ויגביר את הסיכויים שתמכור מהר יותר, אך מצד שני הדבר עלול לפגוע גם בעסק שלך. לשתף את העובדים ואת הקולגות שאתה בוטח בהם זה דבר אחד, אך לתלות שלט "למכירה" מחוץ לחנות זה כבר משהו אחר לגמרי. הדבר עלול לפגוע ברווחים ובתזרים המזומנים של העסק. נכון, צעד מעין זה עשוי להקל את תהליך המכירה, אך ניתן לתלות שלט "למכירה" לא פשוטו כמשמעו, כלומר לא על דלת העסק כי אם באתר שלנו. האתר שלנו הוא דוגמה מצוינת לזירה המיועדת לאנשי עסקים שמטרתם היא לקנות, לשכור או למכור. ניתן למלא כמה שיותר פרטים במודעה ועדיין להישאר דיסקרטיים, ואף אחד לא ידע שאתה הוא המפרסם שם. איש מהקונים הפוטנציאליים לא יטרח ויחפש מודעה דומה לזו שלך. לכן עשה את השיקולים שלך בנוגע לרמת הדיסקרטיות. אך תאמין לנו כשאנחנו אומרים שב-99% מהפעמים אנו מנגנים לנו סרטים בראש באשר למה שיקרה אם המודעה תהיה מפורטת מדי, סרטים שלצערנו רחוקים מאוד מהמציאות ורק פוגעים למרבה הצער בתהליך המכירה.

האם הביורוקרטיה מכוסה?

משפטית

האם אתה יודע שכאשר אתה מוכר את העסק שלך עם העובדים, והעובדים אינם מרוצים מההנהלה החדשה, אתה מחויב לשלם להם פיצויים? יש סעיף בדיני העבודה הנקרא 'הרעה בתנאים'. כלומר, גם אם הם מתפטרים תצטרך לשלם להם פיצויים. יש כאלו המגלמים את מחיר הפיצויים שהם צריכים לשלם לעובדים במחיר המכירה של העסק. יש כאלו המנכים את המחיר של הפיצויים ממחיר המכירה. כל אחד עושה זאת אחרת, אך בהחלט כדאי ללכת ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה במכירת עסקים לפני המכירה כדי לוודא שלא יהיו הפתעות לא נעימות אחר כך.

 

כלכלית

האם אתה בכלל יכול למכור? האם אתה בטוח שאין הלוואות של העסק על שמך? האם יש שותף לעסק או הסכם שותפות מחייב המונע ממך למכור את החלק שלך או שם לפניך הגבלות כלשהן? האם במס הכנסה העסק מוגדר כעסק משפחתי?

האם הפרדת בין עניינים משפחתיים לעסקיים? האם הכנסת את המכונית המשפחתית או את הטיסה האחרונה לתוך המאזן של "הוצאות מוּכרות"? הגיע הזמן לנקות כל מה שקשור למשפחה ולעסק, ולעשות הפרדה. הדבר יוצר אמון גדול יותר בין הקונה לבעל העסק. האמון הזה מתגבר כשיש חשיפה מלאה של כתובת לשליחת דואר, מספרי טלפון, חשבונות בנק, חשמל, ארנונה, מס הכנסה, מע"מ וכמובן המאזן.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  הזדמנויות עסקיות  הקמת עסק  חברה  חתימת הסכם  כיסוי חובות  להרוויח ובגדול  למכור עסק  מחשבון תשואה  מיזם  מכירת עסק פעיל  מסעדה למכירה  מעצמאי לשכיר  ניהול עסק  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר  עסק קיים  עסקים חדשים  עסקים פעילים  פרסום חינם  פתיחת עסק  רואה חשבון  תכנית עסקית