כל עסק והקונה שלו?

 

 

איך זה שלכל עסק בתחומים שונים יש את הביקוש שלו

האם נראה לכם אטרקטיבי לקנות עסק אשר מהותו סירת דייגים היוצאת מידי יום אל הים וחוזרת עם דגים למכירה?

או שאולי אפשר להציע לכם לרכוש מפעל המייצר כימיקלים לתעשיית הדפוס? מדוע לא בעצם?

כי אלו הם עסקים לגיטימיים ולשניהם יש שוק עם ביקוש למוצרים שהם מציעים, ייתכן מאוד ששניהם יכולים להיות עסקים מצליחים. אז מדוע בעצם לרוב האנשים אין ענייו גדול בעסקים מסוג זה?

בשביל לענות על שאלה זו נשתמש בדוגמה אחרת שלא מעולם העסקים, דוגמה של רכישת בית. כאשר רוכשים בית לכל אדם יש את העדפות שלו לגבי הבית שאותו הוא מעוניין לרכוש. זוהי מערכת של שיקולים והעדפות הלוקחת בחשבון משתנים שונים של הבית ואת התאמתם לדרישות של הקונה. יש כאן שיקולים של מחיר, גודל הבית, מיקום הבית, קרבתו למקום העבודה (או ההורים), קלות הגישה עם תחבורה ציבורית או אפשרויות החנייה למי שיש לו רכב פרטי, הסגנון העיצובי של הבית, השכנים?! ועוד שיקולים רבים שנלקחים בעת רכישת הבית.

אז מה בעצם הקשר בין רכישת בית לבין רכישת עסק?

בדיוק כפי שלכל בית יש את הקונה שלו, כך גם לכל עסק יש את הקונה שלו. עסק יכול להיראות אטרקטיבי עבור אדם אחד וממש לא מעניין עבור אדם אחר, אפילו אם בשניהם מצליחים לראות את הפוטנציאל הכלכלי של העסק ותשואות שנתיות גבוהות. עדיין, הסיבה היא שלכל אחד ישנם שיקולים והעדפות שונות.

אנשים נוטים להתעניין בעסקים מהסוג שמוכר להם, שקרוב לתחומי העיסוק שלהם בעבר ולידע המקצועי שיש להם. משקיע המתעניין ברכישת בית קפה, גם אם מעולם לא עבד בבית קפה הוא עדין יכול להבין את מהות העסק וצורת העבודה בתור לקוח שפוקד את העסק מידי יום, אך לא כך הדבר במידה והעסק הוא סירת דייג!

עסק למכירה סירת דייגים

לכל עסק יש שוק משלו וקונה משלו, כוחות אחרים המשפיעים עליו, סיכונים שונים וצורת התנהלות שונה. זוהי בדיוק הסיבה מדוע לכל עסק יש את הקונה שלו. ניסיון העבר, ההשכלה והידע המקצועי הם במקרים רבים הדבר שעומד מאחורי המשיכה של המשקיע לכיוון מסוים. מי שהוא רופא בהשכלתו ורוצה לנסות את מזלו בעולם העסקים יכול למצוא עניין בעסק לייבוא ציוד רפואי, אך מי שכל חייו עסק בתחום המזון יכול לגלות אדישות גדולה כלפי הנושא.

הידעתם!? שתחום הגומי לתעשיות רווחי, ישנם מפעלים רבים שפועלים בארץ שכל הרובוטים שלהם וקו הייצור דורש גומי?!

אז מה הכיוון שלכם? איזה עסק מתאים עבורכם? זו שאלה שכדאי לשאול את עצמכם ולפעול מתוך תשוקה לתחום ספציפי הרי מה שווה העבודה עם היא מעבידה אותנו ולא מאפשרת לי לעסוק במה שאני אוהב או חושב שאני אוהב?

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  לוח עסקים  מכירת מפעלים  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  נכסים מניבים   עסק למסירה  שיקולים בקניית עסק