נכס דיגיטלי משלך: בעולם של היום זה יותר טוב מקניית דירה

ב־Smarta לא מתרגשים מתשואות נדל"ן ומציעים מוצר מוגמר שמניב רווחים אמיתיים – עסק מקוון מוכן ופעיל. מנכ"ל החברה אסי צור: "הטכנולוגיה לניהול החנויות מאפשרת אפס התעסקות בשיווק וקידום"

 
2
עולם המסחר הדיגיטלי לא מפסיק לצמוח ולהתפתח. הקורונה עשתה לו רק טוב צילום: Pexels

 

{{msg}}

בימים של מגפה עולמית שממאנת להתנדף – בעוד מדינות רבות מנצלות משאבים כלכליים אדירים על מנת ליישר את העקומה, למזער את נתוני התחלואה ולחסן כמה שיותר אזרחים ואזרחיות נגד וירוס קורונה – ביטחון כלכלי הוא מצרך נחשק וחיוני, היום יותר מתמיד.
לעומת זאת, המסחר האלקטרוני (E-commerce), התחום שבו כולנו יכולים לקנות ולמכור מוצרים ושירותים באופן מקוון, ידע צמיחה משמעותית בעשורים האחרונים בכלל ובשנים האחרונות בפרט.

רוצה לשמוע פרטים נוספים מנציג ? חייג עכשיו

חברה ישראלית אחת נחשבת לחלוצה בתחום המסחר הדיגיטלי בשל השירות הייחודי שלה ובעיקר בזכות המנכ"ל המייסד שלה – אסי צור. סמרטה מתמחה בבניית נכסים דיגיטליים אשר בנויים מרשת של חנויות מקוונות באיביי, הפעלת אותם נכסים דיגיטליים ומסירתם ללקוח כמוצר מוגמר ועובד. צור נחשב לפורץ דרך בתחום המסחר הדיגיטלי בארץ, מרצים רבים הלכו בעקבותיו, כמו גם יזמים רבים שפתחו סטארטאפים, והוא פתח לרבים מהם את הדלת של עולם הסחר הדיגיטלי. אפשר להגיד שכולם היו בניו.

 

 

איך הפכת למומחה, לאוטוריטה בתחום המסחר הדיגיטלי?

צור: "ב־15 השנים האחרונות צברתי המון ניסיון בענף שכל הזמן מתחדש ומתקדם, מכרתי אינספור מוצרים שונים באמצעות פלטפורמות מוכרות וגדולות, ובעיקר התנסיתי לבד. מדובר בשנים של ניסוי וטעייה. במהלך השנים הכשרתי סוחרים רבים. באיזשהו שלב הבנתי שהדרכות וקורסים זה רק קצה הקרחון. ביחד עם הצוות שהרכבתי אנחנו למעשה עושים משהו שאף אחד בשוק עדיין לא עשה, וזה להגיש ללקוחות שלנו מוצר מוגמר שהוא נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין, עסק מוכן שכבר עובד ורץ. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה ייחודית המשלבת בינה מלאכותית עם אוטומציה שמייעלת ומשפרת את הביצועים של כל חנות ומהווה כלי עוצמתי ביותר בידי הסוחר. הטכנולוגיה המתקדמת הזאת מאפשרת לי לנהל חנויות רבות באיביי (eBay), חוסכת לי זמן עבודה יקר ומאפשרת לי להתרכז במה שחשוב, כבעל עסק. היום אנחנו מסוגלים לספק אפילו רשת של חנויות מקוונות שמייצרות פעילות".

אסי צור נחשב לפורץ דרך בתחום המסחר הדיגיטלי בארץ, מרצים רבים הלכו בעקבותיו, כמו גם יזמים רבים שפתחו סטארטאפים, והוא פתח לרבים מהם את הדלת של עולם הסחר הדיגיטלי. אפשר להגיד שכולם היו בניו

צור מסביר: "המסחר מתבצע בצורה חכמה בשיטת הדרופשיפינג, אשר מאפשרת לאתר מוצרים רווחיים, לוודא את זמינותם במלאי ולעדכן בהתאם את החנויות. דרופשיפינג (DropShipping), למי שלא בקיא, היא שיטת מימוש הזמנה שאינה מחייבת את בעל העסק להחזיק מוצרים במלאי. במקום זאת, החנות מוכרת את המוצר (באופן אוטומטי) ומעבירה את הזמנת המכירה לספק (צד ג') אשר שולח את המוצר ללקוח שלנו על חשבונו. בשיטה זו הסוחרים יכולים לנצל פערי מחירים דרך עסקאות תיווך, לא צריכים לקנות או לממן סחורה, לא מחזיקים מרכזים לוגיסטיים בעלויות תפעול גבוהות או שוברים את הראש במציאת פתרונות שילוח. הסוחר יושב רק על הזמנות ורווחים. אין לו התחייבויות, אין אחריות על מלאי, אין לו צורך להעסיק עובדים ובזכות זה מגיעים לסקיילים גדולים. אין לנו שום סיכון כספי ואנחנו תמיד בצד שמרוויח".

בעשור וחצי האחרונים הוקמו לא מעט חברות המהוות פלטפורמות ידידותיות למסחר דיגיטלי על בסיס שיטת הדרופשיפינג, כדוגמת שופיפיי (Shopify) הקנדית, וויקס (Wix) הישראלית, או וויבלי (Weebly) האמריקאית.

 

מהו היתרון של השיטה שלכם על פלטפורמות מוכרות אחרות, או על יזם שבונה בעצמו את החנות המקוונת שלו באמצעות אלפי הטמפלטים המוצעים באינטרנט בתשלום יחסית נמוך תמורת דמי הקמה ותחזוקה?

"קל – אנחנו, בשונה מרבים אחרים, לא דורשים מהסוחרים שלנו להיות קמפיינרים מושחזים או אנשי פרסום אגרסיביים ששורפים את מירב ההשקעה שלהם בפוסטים ממומנים ובקידום האתר שגם אותו הקימו בעצמם. אנחנו לא צריכים לרדוף אחרי לקוחות. הטכנולוגיה שבה אנחנו משתמשים בניהול כל החנויות שלנו משאירה לסוחר אפס התעסקות בשיווק וקידום, כלומר, עושה את כל עבודת החשיפה – הפרסום והשיווק – בשביל הלקוח, כך שכל מה שנותר לו זה להתרכז בבחירת המוצר הנכון ולמכור אותו בתזמון הנכון. לבנות חנות אינטרנטית בעצמי זה קל, לוקח אולי כמה שעות, אבל באמת מי יכנס לחנות שלי? איך אמשוך לקוחות? עיקר ההתעסקות של בעלי חנויות באינטרנט הוא בלהביא תנועה/טראפיק, ולצורך כך עליהם להיות בעלי כישורים של קמפיינרים וכמובן להשקיע המון כסף בפרסום. לעומת זאת, השיטה של איביי היא היחידה שלא דורשת השקעה כספית בקידום ממומן, אין צורך לפרסם, לא צריך לחפש לקוחות כי הם כבר שם, כן צריך להביא את המוצר הנכון בזמן הנכון וזה קורה בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו. אם אני מוכר 50 מוצרים ביום יש רווח של מספר דולרים בודדים לכל עסקה וזה מצטבר, גם ביצוע כמה מאות ואלפי עסקאות ביום זה אפשרי".

במה ייחודי השירות שלכם?

"לא קיים שירות כזה בארץ שבמסגרתו בונים ללקוח רשת של חנויות, מערך עסקי מלא, ומגישים לו עסק מוכן ועובד, וברמה טכנולוגית כזאת. זה שילוב של בינה מלאכותית וריטיילרים גדולים, אייקונים אמריקאים, כמו בסט ביי, וולמארט, הום דיפו ואמזון, או ענקית הקמעונאות הסינית אלי אקספרס. הטכנולוגיה שלנו מסתנכרנת עם 35 ספקים שכאלה. היום סוגרים המון חנויות פיזיות ומתפוצצים באונליין. הנהירה לאונליין והבריחה מהאופליין במגמת עלייה תמידית. פרשנים כלכליים צפו גידול של 5-4 אחוזים באונליין בתקופה זו. במקום זה ראינו שבזמן המגפה נרשם שיא: נתח קניות האונליין בשוק הקמעונאות הכללי בבריטניה למשל, הגיע לשיא של יותר מ־30%, וזה מטורף. האסטרטגיה שלנו היא שיטת חוק המספרים הגדולים ואף אחד לא עובד ככה".

ספר על הפלטפורמה?

"אנחנו כמו מפעל, בונים ללקוחות את החנויות באיביי. יש פיצ'ר גאוני בתוכנה שסורק אחר דילים ומבצעים שיש באתרי המותגים הגדולים ומוצא לנו את המוצרים שהכי כדאי לנו למכור באיביי ולעשות רווח יפה. בוא אתאר לך תסריט מציאותי: אחרי לילה שבו התוכנה סורקת אחר מוצרים, הסוחר קם בבוקר, מכין לו קפה, פותח את המחשב, מתחבר לתוכנה ומגלה רשימה של מוצרים חמים שכדאי להעלות לחנות ולמכור ברווח. עכשיו כל שעליו לעשות זה לבחור את המוצרים, להעלות אותם לחנויות שלו וזהו. התהליך לוקח מספר דקות בלבד. לאחר מכן ההזמנות זורמות ועליו לתת מענה לפניות, שירות לקוחות וחוזר חלילה. זאת עבודה טכנית וסיסטמתית. מספיק להקדיש לעבודה הזאת שעתיים-שלוש ביום. במקרים רבים אנחנו אף מסייעים ללקוחות לגייס עובד וירטואלי – לדוגמה מהפיליפינים, הודו או פקיסטן, שהשכר החודשי שלו מגיע בערך לשכר יומי של עובד ישראלי ברמתו – ולהכשירו עבור הלקוח. כך הלקוח יכול להמשיך להתמקד בפיתוח העסק וגם להגדיל את רשת החנויות שקיבל בחנויות נוספות".

אתאר לך תסריט מציאותי: אחרי לילה שבו התוכנה סורקת אחר מוצרים, הסוחר קם בבוקר, מכין לו קפה, פותח את המחשב ומגלה רשימה של מוצרים חמים שכדאי להעלות לחנות ולמכור ברווח. עכשיו כל שעליו לעשות זה לבחור את המוצרים, להעלות אותם לחנויות שלו וזהו. התהליך לוקח מספר דקות בלבד

צור מוסיף: "אחד היתרונות באיביי הוא שניתן למכור בחנות כל מיני מוצרים, גם משומשים, לצד חדשים ומקטגוריות מגוונות, כמעט אינסופיות. כך שיש מענה לכל קונה. זאת לעומת אמזון שדרכה נהוג יותר למכור מוצרים חדשים. מוצרים טובים שאפשר למכור ולהרוויח יש בלי סוף לכולם, כך גם קהל שגדל באופן קבוע. המרקטפלייס של איביי כל הזמן גדל, ובעיקר כשקיבל 'בוסט' בתקופת קורונה. נכסים דיגיטליים קיבלו תאוצה בזכות התקופה המוזרה הזאת, ועדיין, גם אם יצטרפו היום עוד 200 אלף סוחרים – יש מקום לכולם. יש לציין שהאמריקאים והאירופאים, למשל, בניגוד לישראלים, לא אוהבים ולא נוהגים לקנות באתרים הסינים".

חנויות מקוונות באינטרנט
"המסחר מתבצע בשיטת הדרופשיפינג, אבל בצורה חכמה". טבלת רווחים לדוגמה. צילום: צילום מסך מאתר ebay


מהו הערך המוסף של סמרטה?

"אנחנו יודעים לייצר יחידות רווח נוספות ללקוחות שלנו. במסחר דיגיטלי הרווח מגיע הרבה יותר מהר מרווח מנדל"ן, לדוגמה, שלוקח שנים או אפילו עשרות שנים. סוחר דיגיטלי יכול לראות רווח אחרי החזר השקעתו בפתיחת העסק תוך פחות משנה בממוצע. זה לא כמו רוכש קרקע שממתין חמש או שבע שנים להיתר בנייה או להפשרה. אני יכול לתת המון דוגמאות של אנשים שעשו הרבה כסף, אלפי דולרים ביום, וכאלה עם אמביציה ללא ספק יכולים להכפיל ולשלש את ההכנסה שלהם".

יחד עם זאת, ב־Smarta מסבירים שניתן להפוך כל סוחר לבעל רשת חנויות מקוונות. "כל בן אדם יכול למכור באיביי תחת זהות אחת, כלומר חנות אחת, אבל אפשר גם להוסיף עוד חנויות באמצעות קרובי משפחה וחברים, כמובן בצורה חוקית ואתית", מסביר צור. "רשת חנויות שפועלת נכון מייצרת חשיפה גדולה יותר למוצרים – מה שגורם לקצב מכירות גדול הרבה יותר, מביאה לפיזור סיכונים, ואפילו לתחרות בין החנויות שלך. זה כמו להוסיף עוד נכס ועוד נכס לתיק ההשקעות הדיגיטלי שלך".

ואיך אפשר בלי מילה על החיים בצל מגפת הקורונה שעדיין משתוללת ברחבי העולם. השנה האחרונה שינתה אותנו במובנים רבים, בין השאר את הרגלי הצריכה שלנו. בימים אלה שבהם ישראלים רבים עובדים מהבית ומזמינים יותר מוצרים באונליין (מאז ומתמיד ישראל היא המובילה בעולם בהזמנות אונליין), הבעלות על נכסים דיגיטליים כאלה עשויים למלא איזשהו ואקום. "אם בתקופת הקורונה עסקים פיזיים נסגרים, פתאום עסקים פורחים באונליין בתקופה כזאת. עסק דיגיטלי יכול להחזיר השקעה בפחות זמן, מנדל"ן מסורתי", קובע צור. "אמנם יש סיכונים – למשל, סוחר שלא מתנהל לפי הנהלים והתקנות חשוף לסגירת החנות על ידי איביי. בכל מקרה, צריך לבדוק מהו יחס הסיכון/סיכוי לכל עסק פוטנציאלי, אבל בעסק דיגיטלי, יחסית בזמן קצר הרווח יפה".

 

אתם רואים את עצמכם כבשורה למאות אלפי מחוסרי התעסוקה?

"בוודאי. יש פה תחום שהולך וגדל. אני קורא להם, בואו תהיו שותפים שלנו ותהיו בעלים של נכסים דיגיטליים משלכם. קחו ביס מהעוגה. יש מקום לכו-לם".

אכן, השליטה בכלים הדיגיטליים של ימינו מסוגלת להניב רווחים, והרבה, אולם לא לכולם זה מתאים. "לאנשים יש מחסומים – למה להיות עצמאי, כמה להשקיע, ובמקרים רבים מרימים עסק לבד ללא הכשרה וניסיון", אומר צור. "כאן המודל הוא במינימום סיכונים ופותרים את הסוחר מהרבה מאוד אתגרים, ובראשם שיווק, פרסום וניהול".

מה לגבי חלוקת הרווחים?

"כאמור, אנחנו בונים את החנויות תמורת דמי הקמה בעלות ללא רווח שיכולה להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, וכשהעסק מתחיל להרוויח ומחזיר את ההשקעה, סמרטה מקבלת אחוז קבוע מהרווח הסופי, בניקוי הוצאות כמובן. ההסכם בין החברה לסוחרים מוגבל בזמן בשונה מההשתתפות ברווח".

רוצה מידע נוסף? חייג לשיחה עם נציג
 



האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  עבודה מהבית  עוסק מורשה  עוסק פטור  עושים עסקים  עסק ריווחי  עסקים באינטרנט 

 

 
1
תמונת המשתמש
רן
כל מי שמלמד קורסים זו תרמית
אחרת היה מתפרנס מהמסחר עצמו. ותחשוב על זה רגעותראה שאני צודק!
02/12/2022
 
2
תמונת המשתמש
חושש
איך יודעים אם זו תרמית?
איך יודעים אם זו תרמית בסגנון ״קורסים חסרי ערך״ או הדבר האמיתי?
05/07/2021