יח"צ - לחנות הפופ-אפ

{{commentsList.length}}
התראות במייל
{{msg}}

בבואנו לעורר את עניין הבלוגרים והתקשורת בכלל נגלה כי זו עבודה במשרה מלאה. חשבנו על כך והרמנו את הכפפה, ולהלן לפניך כמה עצות וטיפים לעשיית יחסי ציבור לעצמך.

 
למה לחכות? פרסם עוד היום ותתחיל להרוויח מהנכס שלך!

בבואנו לעורר את עניין הבלוגרים והתקשורת בכלל נגלה כי זו עבודה במשרה מלאה. אם החברה שלך היא קטנה, הסיכויים להצלחה הם פחות מקלושים, ותיאלץ לשכור אדם המתמחה בקידום  יחסי ציבור שיעשה זאת עבורך. למזלך חשבנו על כך והרמנו את הכפפה, עוד לפני שתרים ידיים, ולהלן נציג לפניך כמה עצות וטיפים לעשיית יחסי ציבור לעצמך.

ראשית, חשוב שתדע כי רוב בעלי העסקים הקטנים מודאגים מנושא העלויות הכרוכות בהדפסת הפליירים או בפרסום במדיה זו או אחרת. אך אם תהיה לך חשיפה גבוהה באמצעות בלוג משכנע או כתבה עליך בבלוג פופולרי, או אפילו אם ידוען ("סלב") בעל עוקבים רבים יגיד עליך משהו טוב, הרי שעשית את כל העבודה מבלי להוציא שקל מהכיס. אז איך אנחנו עושים זאת?

  1. החלט מהו הסיפור שלך
    למה אתה עושה את מה שאתה עושה? מהי המטרה שלך? ומדוע זה מרגש? כל התשובות לשאלות הללו יעזרו לך לייצר סיפור יחצני ולהיבדל מהאחרים. נסה למצוא כיוון ייחודי להתחיל בו. תחשוב אסטרטגית – האם החנות שלך קשורה באופן כלשהו לרעיון או לסיפור גדולים יותר? האם אתה יכול להיות תחת חסותו של מפורסם כלשהו שישמח לקבל ממך את המוצר חינם תמורת חשיפה? האם יש לך ייחודיות כלשהי מול קהל השוק?
  2. צור יעדי מטרה
    ערוך רשימה של כל העיתונאים, הבלוגרים והמגזינים שאתה רוצה להיות מסוקר בהם. ברר מי הכתב האחראי לסיקור בתחום שלך, כגון אופנה, לייף סטייל או כלכלה. צור גיליון ובו שמותיהם וכתובות האימייל שלהם, ורשום עם מי מהם יצרת קשר ומה היו התגובות שלו. אל תשכח ליצור קשר גם עם בלוגרים ועם האנשים השולטים ברשתות החברתיות. חפש בגוגל מיהם הבלוגרים המובילים בישראל באופן כללי ובאופן ספציפי לתחום שלך, ונסה להשיג את פרטי ההתקשרות שלהם, אתה תופתע מהתגובות!
  3. ערוך טיוטה של הודעה לתקשורת ואימייל מסקר
    ודא שאתה מכיר את שמו של האדם שאליו אתה שולח את האימייל. ודא שאתם פונה אליו אישית. חשוב היטב למה אתה "שווה" שיפרסמו אותך, ואיזה מידע הם צריכים. ודא שהסיפור שלך תמציתי וכתוב לעניין. התעכב קצת והשקע מחשבה בשורת הנושא של האימייל שאתה שולח. היא עשויה לעשות את ההבדל בין אימייל שייקרא לאימייל שיישלח לסל המִחזור. אל תשכח שרובם מקבלים עשרות פניות דומות באימייל בכל יום מאנשים שונים. לכן המתן יום לפני שאתה מנסה ליצור שוב קשר עם האדם הזה – בטלפון, בהודעה בפייסבוק, בהודעת המשך על ההודעה שכבר שלחת או בציוץ בטוויטר.
  4. נצל את המרב מהמדיה החברתית
    טוויטר הוא המקום להכיר ולברך בלוגרים. בדוק את כול הציוצים בהקשר לתחום שלך, ראה על מה הם מדברים והצטרף לשיחה. תן לחנות הפופ-אפ שלך האשטג מגניב ועודד כמה שיותר אנשים להשתמש בו.

    העיקרון הזה חל גם על הפייסבוק. זו פלטפורמה מצוינת לפרסום החנות או המסר שלך. צור עמוד לחנות שלך ועודד את חבריך לאהוב אותו (like) ולשתף. אל תסתפק בעידוד חד-פעמי. חפש עוד קבוצות, קהילות ועסקים הדומים לעסק שלך ושלח הודעות לשיתופי פעולה ולקהל המטרה שלך. החל לעשות נטוורקינג!
    המשך גם לאחר מכן. חנות פיזית היא קרקע פורייה לפגוש אנשים חדשים, להכיר וליצור קשרים. הזמן את האנשים החדשים שהכרת (כולל את הבלוגרים והאנשים המפורסמים) דרך הרשת לבוא פיזית ולבקר בחנות שלך. אולי תוכל לשכנע אותם לבוא או להציע להם משהו שיעניין אותם? זכור שלכל אדם יש "מחיר", ואין הוא חייב להיות כספי.

  5. עוברים ושבים
    שים לב מי מהלך מחוץ לחנות והזמן אותו להיכנס ולבדוק את החנות מבפנים. בדוק אם יש אינטראקציה או הזדמנות שאתה יכול לנצל לטובתך. היה נחמד, מנומס ואדיב אף אם נתקלת בסירוב. לעולם אין לדעת. אולי בפעם הבאה שבה יחלוף אותו אדם על פני חנותך ייזכר במאור פניך וייכנס.
  6. היום שאחרי
    גם לאחר שסגרת את החנות תוכל להמשיך ולעשות לה יחסי ציבור.
    צור מהחנות שלך מקרה בוחן. מה למדת מהחוויה הזאת של פתיחת חנות? מה היית אתה ממליץ לאנשים הרוצים לפתוח חנות? מה היו התוצאות של פתיחת החנות? זו יכולה להיות כתבה טובה ומעניינת שתמשוך אנשים להיכנס לאתר שלכם.
    מכור את הרעיון שלך. צרף תמונה שלך, של הלקוחות שלך, של המוצרים או של החנות עם בקשת פרסום ההודעה לעיתונות. הדבר יעניק לך יתרון בתחרות מול שאר עשרות הסיפורים הנשלחים להם מדי יום ביומו. עם זאת הימנע משליחת תמונות כבדות מדי או קובצי PDF, אך תוכל לשלוח לינקים לבלוג שלך, לסרטון או לעמוד ה-YouTube.

בהצלחה!

בעל נכס? רוצה להרוויח יותר מהנכס שלך?
אל תחכה!

 

לשאר הכתבות >