הצ'ק ליסט השלם שכל בעל עסק חייב להכיר לפני שהוא מחליט למכור את העסק

 

 

להלן מספר נקודות חשובות במיוחד, שכל בעל עסק המציע את העסק שלו למכירה חייב להכירן. כיצד ניתן לצפות מבעל עסק, שאינו מצליח לנהל עסק, למכור את העסק?
יכולות להיות לכך מספר סיבות. ברוב המקרים הסיבה היא שהוא התייאש מהעסק שלו וכעת רוצה להיפטר מהנקודה השחורה הזאת בחייו מהר ככל הניתן, בין השאר כדי לכסות את החובות האחרונים שלו. בשוק העסקים קיימים "יזמים משופשפים" שיקניטו את העסק שלך ויגרמו לך להרגיש כי מדובר בנטל במטרה ללחוץ את ידך בסופו של דבר מהר ככל האפשר.

אז לפני שאתה עושה זאת, להלן כמה נקודות פשוטות באשר לשאלה איך מוכרים עסק בצורה נכונה:

1. שים את עצמך בצל

זה לא שאתה מיותר, אך חשוב לזכור כי אינך מוכר את עצמך. מה שאתה מבקש למכור הוא העסק שלך. תרגיל מומלץ הוא לשאול את עצמך ולהשיב בכנות על השאלה הזאת: אילו הייתי יוצא כעת לחופשה של חודש, מה היה קורה? האם העסק היה ממשיך לתפקד גם בלעדיי?

הקונה הפוטנציאלי היה רוצה לשמוע כי העסק ימשיך להפיק רווחים גם בלעדיך. ישׂם בעסק כלים אשר ניתן למצוא במדריכים המקצועיים, כך שהתשתית שלו תוכל להמשיך ולפעול גם בלעדיך, וכמעט כל אדם שקיבל את ההכשרה המינימלית יוכל להיכנס לנעליך.

2. התכונן מוקדם

מכירת עסק פעיל היא תהליך שנודעת לו משמעות גבוהה. ברוב הפעמים בעיקר המספרים הם המדברים. בעל עסק הרוצה למכור את העסק שלו צריך להזניק את ההכנסות לרף המרבי האפשרי בתקופה של חצי השנה שלפני המכירה. כלומר, דאג למקסימום הכנסות ורווחים החל משישה חודשים טרם המכירה בפועל.

3. צמצם הוצאות

כדי להעלות את רף הרווחים, בד בבד עם הגדלת ההכנסות הורד למינימום ההכרחי את רמת ההוצאות. השתדל להשקיע בעסק רק מה שבסופו של דבר יניב פירות בטווח הקצר. נוסף על כך הכר היטב את המחזורים שלך. אינך צריך לחכות לקונה פוטנציאלי כדי להיזכר בדף האיזון בין ההכנסות להוצאות ולייעל את האפקטיביות. התכונן כפי שצריך, למד אותם ותגיע לפגישה מוכן היטב.

4. למכור מהסיבות הנכונות

האם אתה באמת ובתמים מאמין בעסק? האם הוא מרוויח? האם לרוב הוא מתפקד יפה? השאלה הראשונה שישאל אותך הקונה היא פשוטה וישירה: מדוע אתה מוכר את העסק? על פי רוב בעל העסק נכשל בזמן אמת וממציא מיני שקרים או חצאי אמיתות, בה בשעה שהשקר הטוב ביותר הוא למעשה האמת העירומה, העשויה להביא למכירה טובה ומוצלחת יותר.

5. קח שליטה על כל תזרים המזומנים של העסק

הלוואות, חובות, ספקים, חייבים – קח זמן כדי להבין היכן הכסף האמִתי, מה בעצם העסק שלך מספר. כיום עסקים רבים עובדים על בסיס של שוטף + 90 יום. המשמעות היא שאת הכסף מהמכירה, ההכנסה המידית, תראה בעוד כשלושה חודשים, ועל זה נאמר הון חוזר. תיטיב לעשות אם תשקף ותציג לקונה מראש מהם המחזורים שלך ומה מראה התשקיף ארוך-הטווח.

6. בטא את החזון העסקי

יזמים יודעים לזהות עסקים טובים. כבעל עסק, גם אתה צריך להתעכב על החלום הפרטי שלך באשר לעסק. מהו החזון של העסק? מהי התרבות הארגונית שלו? מה יש לך מבחינת הזדמנויות וסיכויים שלאחרים אין?

7. הצע תחזיות ראליות לרווח העתידי של העסק + רעיונות להמשך הדרך

אנשים אינם קונים פוטנציאל אלא קונים את העסק כפי שהוא בהווה. כאשר אתה מבטא את החזון העסקי, יזמים יכולים לראות לנגד עיניהם את הפוטנציאל הגלום בו. מהן השאיפות שלך באשר ליעדים שאתה רוצה שהעסק יגיע אליהם? האם יש לך רעיון להתרחבות על בסיס הניסיון בשטח? פרט ככל הניתן. ייתכן שהעסק שלך לא ממומש, והגיע זמנך לפנות ליזם אחר שינהל את העסק שכן אין הוא משביע רצון כפי שהוא כיום.

8. הבן, נהל וצמצם

האם יש לך החזרי מס שלא ניצלת? האם יש לך קונים שעדיין לא שילמו את כל הכסף שהם חייבים לך? אמר כבר מי שאמר שמוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אז זה הזמן ללקט מהחייבים את המגיע לך.

9. חפש עצות של מומחים ומנוסים

נכון שאתה יודע טוב יותר מכל אחד אחר על העסק שלך, אך תמיד כדאי לקבל חוות דעת שנייה ושלישית. לעתים קרובות הזדמנויות עסקיות ורעיונות מגיעים דרך ההערות הגורמות הארות ותורמות להצלחה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  העסק נמכר  השקעות  למכור עסק  מכירת מפעלים  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר  עסק להשקעה  עסק למכירה  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה 

 

 
1
תמונת המשתמש
יושי
רשימה מועילה בהחלט
תודה רבה זה בהחלט עוזר.
25/09/2017