חישוב שווי חברה – איך עושים את זה?

 

 

אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע לפני מכירה של חברה או נכס הוא חישוב שווי חברה. מטרתו של החישוב הוא להבין מהו השווי הכלכלי של עסק מסוים, וכפועל יוצא מכך להבין מה הוא המחיר שניתן לבקש בעבורו במעמד המכירה. במידה ולא תעשו זאת, יכול להיווצר מצב שבו תבקשו מחיר גבוה ביחס לשווי, מה שיקשה על ביצוע המכירה, או מצב שבו תבקשו מחיר נמוך ביחס לשווי, מה שיוציא אתכם מהעסקה בהפסד. בדיוק מהסיבה הזו חשוב לדעת כיצד מבצעים חישוב שווי חברה בצורה המדויקת ביותר, כך שגם אתם וגם הקונים שלכם תוכלו לצאת מהעסקה הזו מרוצים. אז איך עושים חישוב שווי החברה? הפירוט המלא מחכה לכם כאן. 

אז איך מבצעים חישוב שווי חברה?

ישנן כמה שיטות מובילות לביצוע חישוב שווי חברה, אך מומחים מסכימים כי השיטה המדויקת ביותר הינה שיטת DCF – Discounted Cash Flow. זוהי השיטה הנפוצה ביותר, במסגרתה מסתכלים על נתוני העבר לצד מבט קדימה אל עבר חמש שנות הפעילות הבאות של החברה. רגע לפני שנגיע לדרכי החישוב המדויקות, חשוב שתכירו כמה מהפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על תוצאות החישוב:

  • האם מדובר בחברה בע"מ או בעוסק מורשה
  • מהו תחום הפעילות של החברה
  • תזרים המזומנים של החברה בשנים האחרונות
  • היקף המכירות של החברה בשנים האחרונות 
  • גובה ההלוואות שעומדות כנגד לחברה
  • ההערכות מבוססות של הנהלת החברה להמשך הפעילות העסקית 
  • ועוד. 


שיטת החישוב הזו תקפה לכל סוג חברה ועסק באשר היא, משום שהיא מקיפה את כל החלקים והנתונים שעלולים להשפיע על רוכשים פוטנציאלים. על מנת שתוכלו לבצע חישוב שווי חברה מדויק ומקצועי, חשוב שתאגדו את כל המידע הרלוונטי מראש. כך, תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את התוצאה המהימנה ביותר, זו שמציגה את השווי האמיתי של החברה במועד המכירה. כדאי לזכור כי חישוב שווי חברה שמבוצע בצורה טובה מעניק ראש שקט לקונים, משום שהם יודעים שכל המידע החשוב עבורם התנקז לתוך חישוב אחד. 

גם חישוב שווי חברה אפשר לעשות במונופולי

אם אתם בטוחים שכבר הגיע הזמן למכור את העסק שלכם ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם מבקשים את המחיר ההוגן והריאלי ביותר – כנראה שהגיע הזמן שתבצעו חישוב שווי חברה. אם בעבר היה מדובר בחישוב שדי מסובך לביצוע, היום הפכנו את זה לפשוט מאי פעם. באתר שלנו תוכלו למצוא את ״מחשבון שווי עסק״, מחשבון דיגיטלי המבוסס על שיטת החישוב DCF שיסייע לכם לבצע חישוב שווי חברה או עסק בקלות ובמהירות. ההנחיות לשימוש במחשבון הן בהירות במיוחד, כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה להכניס את הפרטים הרלוונטיים, לקבל את התוצאות ולהעמיד את הנכס למכירה בהקדם האפשרי. אז למה אתם מחכים? בצעו חישוב שווי חברה לנכס שלכם עוד היום!
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים