עצמאי בתקופת הקורונה - יתרונות

העצמאים נפגעו קשה מאוד בתקופת הקורונה, בניגוד לעובדים שכירים הם אינם זכאים לדמי אבטלה, למעט כמה קבוצות אשר הוחרגו והם כן זכאים לדמי אבטלה, כמו למשל מורי דרך. אבל האם למרות כל זה ישנם יתרונות לעצמאי בתקופת הקורונה?

 
עבודה מהבית בתקופת הקורונה צילום: Image by Candid_Shots from Pixabay

 

לכאורה לשכירים ישנו יתרון מכיוון שהם זכאים לדמי אבטלה. אך אם נסתכל על  השכירים, בעת קבלת דמי האבטלה הם מקבלים פחות ממה שקיבלו קודם, ובעצם רק שואפים לחזור לעבודה סדירה ולקבל את המשכורת שהייתה להם קודם. אך העצמאי יכול לשאוף ליותר - העצמאי יכול לנקוט בצעדים מעשיים על מנת לייצר עבורו מקורות פרנסה חדשים גם בתקופת הקורונה.

ניהול העסק מרחוק

לפעמים בשביל ללמוד לשחות צריך שפשוט יזרקו אתכם למים הקרים. והאמת שזה בדיוק מה שעשתה הקורונה להרבה מבעלי העסקים - הקורונה סגרה אותם בבית ולימדה אותם לנהל את העסק מהבית, דבר שלפני זה הם בכלל לא חשבו עליו ובטח לא האמינו שזה אפשרי. עצמאים למדו כיצד להתנהל מול עובדים ולקוחות באמצעות הטלפון, פגישות זום ואמצעים שונים אשר אפשרו לעסק להמשיך להתנהל. כנראה שהדבר דרש בעיקר הסתגלות מחשבתית, אך בסופו של דבר נמצאו הפתרונות. אנשים שכירים, שהעסק שבו עבדו הושבת, מצאו את עצמם ללא שום יכולת להתפרנס ואילו העצמאיים למרות הקשיים הצליחו למצוא מקורות פרנסה ולסגור עסקאות.

גמישות בתחום הפעילות

בעוד שכירים מוגבלים לתפקיד שהוקצה להם, עצמאיים יכולים לגלות גמישות. למשל עצמאי אשר מוכר מוצר כלשהו, ובשל מגפת הקורונה ספג ירידה בפעילות העסקית, בקלות יכל להשתמש בתשתית המכירות הקיימת על מנת להציע מוצרים אחרים שיש להם כרגע ביקוש, כמו למשל מסכות, כפפות וחומרי חיטוי. עסקים רבים עשו זאת, פשוט החליפו את סוג הסחורה באופן זמני.

הכרה של מערך האינטרנט

למרות שהקמת אינטרנט נחשבת היום לחובה עבור כל עסק, ואת זה אמרנו עוד לפני הקורונה; עדיין איננו יכולים להתעלם מהעובדה שישנם עסקים רבים אשר פועלים כבר שנים רבות ללא מערך מכירות מקוון ואפילו ללא שום אתר אינטרנט משל עצמם, והם עושים זאת בהצלחה גדולה. אך מגפת הקורונה יצרה עבורם מצב חדש ורבים נכנסו לתחום האינטרנט מחוסר ברירה. הם הבינו שכרגע זוהי הדרך היחידה לקיים פעילות עסקית. אבל ברגע שנכנסתם לאינטרנט, נכנסתם בכדי להישאר. גם כאשר יוסרו כל הגבלות הקורונה והעסק יחזור לשגרה מוכרת, העסק עדיין ימשיך ליהנות מפעילותו באינטרנט וימשיך לקטוף גם שם פרות.

הדוגמאות הללו מלמדות אותנו שגמישות, חשיבה מחוץ לקופסה ויכולת הסתגלות הן תכונות חשובות מאוד עבור העסק. עצמאי שהיה רגיל לעבוד בצורה מסוימת, ולא הצליח להסתגל לנסיבות החדשות מצא את עצמו במשבר כלכלי. עצמאיים אשר הבינו כי זה המצב כרגע וחיפשו איך להפיק ממנו את המיטב הצליחו לשרוד מבחינה כלכלית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  מעצמאי לשכיר  עבודה מהבית  עושים עסקים  עסק במשבר  עסק חדש