כמה קשה המעבר משכיר לעצמאי?

 

 

הרבה אנשים חולמים על עסק עצמאי בשלב זה או אחר בחייהם. לעתים אנו רואים צעירים אשר מתחילת דרכם בוחרים בכיוון זה ועושים מעבר מעצמאי לשכיר, ולעתים אנו רואים אנשים שלאחר הרבה שנים שבהם עבדו כשכירים החליטו לעשות משהו למען עצמם ופתחו עסק עצמאי. אך עד כמה קשה המעבר משכיר לעצמאי? בשביל להבין עד כמה קשה והאם בכלל המילה ”קשה“ היא המילה המתאימה לתיאור המעבר, יש להבין קודם כל את מהות ההבדל בין שכיר לבין עצמאי.

שכיר לעומת עצמאי

אם אתם עובדים בתור שכירים אתם אולי רואים את הדברים כך ”אני עובד והבוס שלי מרוויח את הכסף הגדול“. זה נכון אבל זוהי רק חלק מהתמונה. כאשר אתם עובדים בתור שכירים בהחלט יש מישהו שעושה כסף מהעבודה שלכם, אך בתמורה אתם זוכים לסוג של ביטחון – אתם יודעים מה השכר שתקבל מהמשכורת בסוף החודש. זוהי משכורת קבועה ובטוחה. אולי, לעיתים, יש בה רכיבים של עמלות מכירה, אך בסופו של דבר אתם יודעים שהנה מגיע התלוש שכר. אך כאשר אתם מנהלים עסק עצמאי ולכאורה אתם נמצאים במקום בו אתם עושים כסף מעבודתם של אחרים, במהרה תגלו שצריך לעבוד קשה בשביל להבטיח את השכר בסוף החודש, קודם כל, של העובדים שלכם ורק אחר כך שלכם, אם בכלל?!

עוד נקודה שעליכם לקחת בחשבון היא המורכבות הטכנית של ניהול העסק. אם עד עכשיו עבדתם כשכירים, סביר להניח שהתמקדתם בתחום מסוים בפעילות העסק, התחום אשר הופקד תחת אחריותכם. עכשיו כאשר יש לכם עסק משלכם הכל תחת אחריותכם. השיווק, הפרסום, המכירות, הניהול חשבונות וכו'.. נכון, אולי תעסיקו עובדים ותאצילו סמכויות, אך מרגע זה כל בעיה של העסק היא בעיה שלכם. הצורה שבה תתמודדו עם הבעיה תשפיע על העסק ועל ההכנסה שלכם.

אז קשה או לא קשה?

על השאלה הזו רק אתם יכולים לענות. לכל יזם ישראלי מאפייני אישיות אחרים ותכונות אחרות, לחלקנו השינוי התפיסתי יכול להיות קל, עבור אחרים קשה. אך האם המעבר משכיר לעצמאי דורש משהו מיוחד שרק יחידי סגולה יכולים לעמוד בו? ככל הנראה לא, כל אחד מכם יכול לעשות את השינוי, יש להיעזר בייעוץ הנכון בזמן הנכון לקבלת הכלים הראשוניים בהקמת עסק חדש.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הקמת עסק  יועץ עסקי  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  מעצמאי לשכיר