כמה שווה דף הפייסבוק שלי, מה משפיע על המחיר?

דפי הפייסבוק הם בעלי ערך כלכלי, אנו עדיין מתמודדים עם קושי להעריך את ערכם.

 

 

כל אחד מאיתנו יכול ליצור דף פייסבוק, אין לכם עלות וזה יכול להתאים לכל מטרה. זהו יכול להיות אדם פרטי אשר יוצר דף פייסבוק אשר עוסק באחד מתחומי העניין שלו, כפי שזה יכול להיות גם דף פייסבוק של חברה מסחרית. אמנם ליצירת הדף עצמו אין עלות, אך דף הפייסבוק בהחלט יכול להיות בעל ערך כלכלי וזוהי בעיקר פונקציה של כמות העוקבים אשר יש לדף או לקבוצה שאתה מנהל.

דף פייסבוק, אפילו אם זו לא הייתה הכוונה בזמן יצירתו, הוא בעל ערך שיווקי, מקדם ויכולת לפנות לקהל מוגדר. לצורך הדוגמה אם הקמנו דף פייסבוק העוסק בגידול דגי נוי ובו ניתן למצוא מידע בנושא – סביבו יכולה להתגבש קהילה שלמה של אנשים העוסקים בתחביב וצמאים לעוד מידע, טיפים וכו מהרגע שבו התגבשה הקהילה סביב הדף נוצר ערכו השיווקי של הדף. העוקבים אחר הדף הם אלו אשר מקדישים זמן לתחביב וגם משקיעים כספים ברכישת דגי נוי, מזון לדגים, תרופות ואת הציוד הדרוש לגידול דגי הנוי. כל תוכן פרסומי, כמו למשל מידע על מוצר חדש, אשר פורסם בדף הפייסבוק זוכה לחשיפה בפני קהל ממוקד מאוד אשר יגלה עניין במוצר ואף ירכוש את המוצר.

דף פייסבוק, אפילו אם זו לא הייתה הכוונה בזמן יצירתו, הוא בעל ערך שיווקי

בעוד אין שום ספק שדפי הפייסבוק הם בעלי ערך כלכלי, אנו עדיין מתמודדים עם קושי להעריך את ערכם. ישנם כלים כמו Social Page Evaluator אשר מנסים למדוד את ערך הדף, הם אינם מושלמים מכיוון שאינם יכולים לקחת בחשבון את כל הגורמים, אך הם בכל זאת נותנים לנו מושג כללי לגבי ערכו של דף הפייסבוק שלנו. הכלי שהוזכר לוקח בחשבון פקטורים שונים כמו מספר הלייקים שיש לעמוד, רמת האינטראקציה שיש להם עם הדף, תדירות פרסום הפוסטים ועוד.

מדדים אלו הם די מובנים וברורים, אך נראה שעדיין אין שום כלי אוטומטי אשר יכול לתת לנו תשובה מוחלטת לגבי ערכו של דף הפייסבוק. אפשר לשאול את השאלה כמה הכנסות הדף ייצר לבעליו עד היום, אך יתכן כי לדף ישנו פוטנציאל גדול יותר, ואפילו ההפך, יתכן שההכנסות נובעות מטרנד חולף והן צפויות לרדת.

עוד נקודה למחשבה – יתכן שדף פייסבוק קטן הפונה לנישה הוא בעל ערך גדול יותר מבחינה כלכלית מאשר דף בעל מאות אלפי עוקבים. למשל דף פייסבוק העוסק במכוניות יוקרה ופונה לעשירון העליון, יכול להיות בעל פוטנציאל כלכלי גדול יותר למרות מספר העוקבים המצומצם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה