שלוש דרכים לקדם את העסק שלכם באינטרנט

במאמר זה נציג שלוש דרכים בהם תוכלו לקדם את העסק שלכם באינטרנט, וננסה להבין מתי יהיה כדאי לבחור בכל אחת מהן

 
קידום אתרים באינטרנט צילום: Image by StockSnap from Pixabay

 

אין ספק, שניהול עסק אינטרנטי הוא תהליך מורכב שדורש בניה נכונה של נכסים דיגיטליים, הגדרת אסטרטגיית שיווק, וקידום של העסק בפועל במדיות הדיגיטליות השונות.

דרך פעולה מספר 1: קידום אורגני במנועי החיפוש

מקובל יהיה לומר, כי רוב רובם של האנשים בחברה המערבית עושים שימוש במנועי חיפוש בתדירות יומית. מנועי החיפוש הפכו בשנים האחרונות לכלים עוצמתיים ביותר אשר חולשים על מידע רב. מתוך מאגרי המידע העצומים שאותם ממפים מנועי החיפוש, הם בוחרים להציג לגולשים אשר עושים שימוש במנועי החיפוש, רק את עמודי האינטרנט הרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש.

מאחר שבמקרים רבים, לתנועה איכותית ורבה של גולשים באתר ישנו פוטנציאלי עסקי לא מבוטל, רבים מן העסקים אשר מנהלים אתר אינטרנט היו רוצים לראות את עמודי האינטרנט שלהם מוצגים בדפי תוצאות החיפוש, גבוה ככל האפשר, בטח עבור שאילתות פופולריות.

הגולש, מצידו, אשר עושה שימוש במנועי החיפוש, נתקל בתוצאות משני סוגים עיקריים: תוצאות ממומנות, ותוצאות טבעיות. תהליך הקידום האורגני של ביטויי מפתח מתייחס לקידום עמודי האתר המקודם במאגרי התוצאות הטבעיות.

חשוב יהיה לציין: תהליך קידום אתרים הוא תהליך מורכב, אשר דורש ידע, מומחיות ולא מעט סבלנות. הוא כפוף לשינויים שמבצעים מעת לעת מנועי החיפוש באלגוריתם שלהם, וגם, כמובן, לפעילות המתחרים. עם זאת, לתהליך קידום אורגני שמבוצע נכון, ישנם לא מעט יתרונות לבית העסק שבחר באסטרטגיית הקידום הזאת.

מדוע כדאי לבחור בתהליך של קידום אורגני?

לתהליך קידום אורגני של עמודי אתר בדפי תוצאות החיפוש, כאמור, לא מעט יתרונות: ראשית, בית עסק מופיע במיקום גבוה בתוצאות הטבעיות עבור שאילתות חיפוש פופולריות נהנה מסמכות גבוהה שמעניקים לו הגולשים בזכות העובדה שעבר את הסינונים הקפדניים של מנוע החיפוש. קידום אורגני מסייע לבית העסק לקבל תנועה איכותית יותר של גולשים, אשר נמצאים ברמת בשלות גבוהה יותר מערוצי השיווק האלטרנטיביים, מגדיל את הסיכויים לשפר את שיעורי ההמרה של הגולשים, מייצר לבית העסק נכס שמזרים לעסק לקוחות לאורך זמן (שהרי תנועת הגולשים ממשיכה גם לאחר סיום הקמפיין), ומאפשר לבעל העסק למכור את האתר אינטרנט, שהושבח עם הזמן, להשכיר אותו, או לייצר בעזרתו לידים שאותם יוכל להעביר לקולגות בתחום בעבור תמורה כספית.

מתי קידום אורגני יכול להיות בעייתי?

תהליך קידום אורגני הוא, כאמור, תהליך מתמשך. ככזה, הוא בדרך כלל דורש סבלנות וגם איתנות פיננסית של העסק עד שהוא מתחיל לראות רווחים. לא לכל העסקים ישנה היכולת להחזיק מעמד במשך חודשים מבלי לייצר הכנסות בעסק.

עוד סוגיה שכדאי לשקול לפני שמתחילים להטמיע בעסק תהליך של קידום אורגני היא רמת הודאות לקבלת תוצאות. בעוד שבערוצים אחרים, כמו קידום ממומן, קל באופן יחסי למדוד את יכולת ההחזר והמרווחים שבהם יעבוד העסק, הרי שקידום אורגני הוא תהליך רצוף אי ודאות, ולא באמת ניתן להבטיח בו מראש תוצאות איכותיות. כמובן שזה גם תלוי במידה רבה במקדם אתרים איתו אתם בוחרים לעבוד.

לכן, עסקים שאינם יכולים לפעול בסביבת אי ודאות, צריכים לשקול היטב לפני הטמעת תהליך קידום אורגני בעסק.

בהקשר הזה, עסקים אשר מעוניינים להתנסות בשיווק של מוצר ראשוני לקהל יעד על מנת לקבל פידבק ראשוני, ולשפר את המוצר בהתאם, סביר שלא יבחרו במתודת הקידום האורגני לצורך ביצוע ניסוי מהיר והפקת לקחים אפקטיבית וזריזה.

דרך פעולה מספר 2: קידום ממומן במנועי החיפוש

מנוע החיפוש של גוגל מציע לבעלי עסקים להציג את עמודי האתר שלהם בדפי תוצאות החיפוש בעבור שאילתות רלוונטיות שמציעים הגולשים, בתמורה לתשלום. כאשר בית עסק מעוניין לשלב תהליך כזה של קידום ממומן, הוא מקים קמפיין ייעודי שבו הוא מגדיר את השאילתות השונות של גולשים, שעבורן הוא רוצה להיות מדורג בחלק התוצאות הממומנות במנועי החיפוש.

קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן צילום: Image by janjf93 from Pixabay


מדוע כדאי לבחור בתהליך של קידום ממומן?

קידום ממומן הוא תהליך מהיר ואפקטיבי, אשר יכול לייצר תוצאות לבית העסק בתוך דקות ספורות. בית העסק לא נדרש לנהל אתר איכותי, שלם, מלא בתוכן, אשר צבר ותק, שיפר את תהליכי חווית המשתמש, ובנה פרופיל קישורים חיצוניים איכותי. בהקשר הזה של קידום ממומן, גם דף נחיתה ייעודי ואיכותי, שמסביר היטב לגולש מה הוא צפוי לקבל בעבור השארת פרטים, יכול להספיק להצלחת הקמפיין. בקידום ממומן ישנה שליטה מלאה על התקציב, וכך גם על זרם הלקוחות: אם תראו שזרם הלקוחות גדול מזה שאתם מסוגלים להתמודד איתו, תמיד תוכלו להשהות את הקמפיין עד להודעה חדשה. תהליך קידום ממומן מאפשר לכם גם להגדיר מילות מפתח שליליות, כאלו שלא תירצו להופיע עבורן, וכן אוסף של אפשרויות בצירופים של מילות המפתח שכן תירצו להופיע בהם.

מתי קידום ממומן יכול להיות בעייתי?

תהליך קידום ממומן אינו מתאים לכל בעל עסק. ראשית, מאחר שקמפיין קידום ממומן נדרש להיות פעיל כל הזמן על מנת לייצר זרם של גולשים ולקוחות, עסק בעל מרווחים קטנים מידי או שליליים לא יוכל לנהל קמפיין ממומן כאסטרטגיה הראשית שלו. שנית, בלא מעט מן התחומים שבהם פועלים עסקים, קמפיין קידום ממומן בגוגל חשוף לקליקים מזויפים וקליקים של מתחרים, שמטרתם לנצל לרעה את תקציב הקידום של העסק, ולפגוע בתהליך הקידום שלו.

דרך פעולה מספר 3: קידום ברשת החברתית של פייסבוק

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מאפשרת לבעלי עסקים לנהל דפים עסקיים, להקים חנויות אינטרנטיות ולקדם אותם ברחבי הרשת. פייסבוק היא רשת חברתית שיש בה פוטנציאל ויראליות: כלומר, פוסט שכתוב היטב, שמרגש את קהל הקוראים, תמונה יפה מאוד או כל תוכן אחר שמושך תשומת לב - יכולים להגיע לקהל יעד עצום באמצעות מנגנוני שיתוף, תיוג והערות.

מדוע כדאי לבחור בתהליך של קידום בפייסבוק?

פייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים להציע מוצרים גם כאשר קהל היעד לא חיפש אותם בצורה אקטיבית. כמו כן, לפייסבוק יש מאגר מידע עצום על הרגלי הגולשים: מה התחביבים שלהם, עד כמה הם פעילים ברשת, מה הגיל, המין והמגדר שלהם, מיהם החברים שלהם, באילו קבוצות עניין הם נמצאים ועוד.

המידע הרב שאוגרת פייסבוק על המשתמשים בה, מאפשר לבעלי עסקים לתכנן ולהקים קמפיינים ממוקדים מאוד, אשר ממירים הרבה יותר. כמו כן, כפי שצויין לעיל, במידה ומדובר בקמפיין מוצלח, נהנה בעל העסק גם מן השיתופים השונים שמבצעים הגולשים, אשר מייצרים עבורו, למעשה, פרסום חינמי.

מתי קידום בפייסבוק יכול להיות בעייתי?

קידום בפייסבוק לא מתאים לשירותים או מוצרים שהלקוח נדרש להם כאן ועכשיו, והוא מחפש ביוזמתו. למשל, אם לקוח נדרש לתקן תקר בגלגל, אין טעם להעמיס אותו בפרסומות בפייסבוק במשך שבועות ארוכים, רק מתוך תקוה שכאשר יזדקק לשירות, ויהיה במקרה במקום, ידע למי לפנות.

לסיכום, לבית עסק אשר מעוניין להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלו, עומדות לא מעט אפשרויות. שלוש עיקריות שסקרנו במאמר הזה הן קידום אורגני במנועי החיפוש, קידום ממומן במנועי החיפוש, ופרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  תכנית עסקית