הגורמים המשפיעים ביותר על ערך אתר אינטרנט

כמו בכל השקעה אנו רוצים לדעת מהו פוטנציאל הרווח וזה דבר אשר משפיע מאוד על המחיר, אך מהם בעצם הגורמים המשפיעים על ערך אתר אינטרנט?

 

 

כאשר אנחנו רוצים לקנות אתר אינטרנט קיים, או למכור אתר אינטרנט, עלינו לחשב את ערכו, אך מהם בעצם הגורמים המשפיעים על ערך אתר אינטרנט?

ישנם גורמים שונים שצריך לקחת בחשבון. בסופו של דבר זוהי השקעה וכמו בכל השקעה אנו רוצים לדעת מהו פוטנציאל הרווח וזה דבר אשר משפיע מאוד על המחיר. לפעמים קל למדוד את זה, לפעמים פחות. למשל אם מדובר באתר אינטרנט אשר עוסק במכירות, ניתן לדעת מהו היקף המכירות וזה דבר אשר עוזר לנו מאוד בהערכת שווי של האתר אינטרנט. לא ניתן לתת נוסחה חד משמעית לחישוב ערכו של אתר, יש לבחון כל מקרה לגופו. אך ניתן להגיד ששוויו של אתר הוא בין 10-30 פעמים רווח הנטו החודשי.

אך ישנם גם גורמים נוספים אשר צריך לקחת בחשבון כמו הסיכון, סיכויי הצמיחה של האתר, הייחודיות והניידות.

רמת הסיכון

כמו בכל השקעה אנו רוצים לדעת מהי רמת הסיכון של האתר. זה תלוי מאוד בנישה שלו ורמת התחרות בענף. כמו גם גורמי סיכון אחרים. לכן כאשר אתם בוחנים אתר אינטרנט, בדיוק כמו כל עסק אחר, חשוב שתבצעו ניתוח עסקי ותבחנו את רמת הסיכון.

פוטנציאל הצמיחה

יש לבצע ניתוח עסקי ולראות מהו הפוטנציאל של האתר. למשל האם המכירות שלו במגמת עלייה? האם קיימים בשוק כוחות ונסיבות אשר יכולים לשפר את ביצועיו? האם ישנן אפשרויות להרחיב את מעגל הלקוחות או מקורות ההכנסה...

ייחודיות

אתרים מסויימים יכולים להוות פלטפורמה ייחודית שלא קיימת ברשת ולהגיע ליכולות כמו שלה ייקח זמן רב, ועל כן זה הייחודיות שלה. שמהווה מודל צמיחה.
לעתים אף דומיין ייחודי יכול להוות סוג של ייחודיות לאתר.

ניידות

ישנם אתרים אשר יש להם תלות גדולה בבעליהם וקשה מאוד להעבירם ולשמר את ההצלחה. למשל אם האתר מציע שירות מסוים אשר תלוי מאוד בבעליו אשר מעניק שירות אישי וייחודי, קשה מאוד לנייד אותו לאדם אחר ולצפות שימשיך להעניק את אותו השירות. במצבים כאלו יהיה קשה לקנות את האתר ולצפות שימשיך להפיק את אותם הרווחים.

קניית אתר אינטרנט היא כמו כל רכישה של עסק אחר. יש לבצע ניתוח עסקי ולקבל החלטה מושכלת על סמך המידע הקיים ומגמות השוק. רק כך תוכלו להעריך נכון את השווי והפוטנציאל של האתר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  הזדמנות לרווחים