מה נדרש להקמת ופתיחת קיוסק בישראל?

 

 

בישראל פועלים מעל ל-2900 קיוסקים (נכון לשנת 2018), או כמו שרבים מכנים אותן "פיצוציות" המגלגלים סכומים שנתיים של כמה מיליארדי שקלים. יזמים רבים שוקלים הקמת קיוסק, דבר הנחשב לעסק פשוט לניהול ובעל סיכון מופחת. קיוסקים מספקים ללקוחות מוצרים שונים, ממותגים ובעלי ביקוש בשוק, כמו משקאות קלים, אלכוהול, סיגריות, עיתונים, פיצוחים, חטיפים ועוד. מוצרים אלו אינם דורשים השקעה בפרסום מטעם הקיוסק, היצרנים משקיעים סכומים אדירים במיתוג ושיווק של מוצרים אלו. גם ההשקעה בפרסום של קיוסק בדרך כלל לא קיימת מכיוון שקהל הלקוחות בדרך כלל מתבסס על עוברי אורח. אם כך די מובן מדוע קיוסק נחשב להשקעה אטרקטיבית ועסק שמחליף בעלים במהירות כאשר מחפשים קיוסק למכירה.

אז מה נדרש להקמת ופתיחת קיוסק בישראל? להלן כמה נקודות חשובות:

הקמת קיוסק – בחירת המיקום

קיוסקים פונים לקהל בכל הגילאים, אך ניתן לחלק את הלקוחות לשתי קבוצות עיקריות – לקוחות קבועים ולקוחות מזדמנים. הלקוחות המזדמנים הם עוברי האורח החולפים במקום במקרה ומעוניינים לרכוש מוצר כלשהו בקיוסק בד"כ "נתקעו" בלי... הלקוחות הקבועים הם התושבים באזור או אלו אשר עובדים באזור ופוקדים את הקיוסק באופן קבוע מצורך של נוחות "ליד הבית". המשמעות של זה היא שבחירת המיקום לקיוסק היא החלטה קריטית. בשביל הקמת קיוסק יש למצוא מקום מרכזי בעל תנועה רבה של אנשים. כמו כן יש לקחת את התחרות באזור, כאשר יש קיוסק נוסף בקרבת מקום ניתן לצפות שהמכירות יתחלקו בין השניים באופן שווה פחות או יותר והרווחיות תרד.

רישוי עסק

יש להתייעץ מול המומחים! קיימים משרדי אדריכלים אשר מתמחים בתחום הרישוי כדאי ואף מומלץ להסתייע אם משרד בעל ניסיון על מנת שיבצע עבורכם בדיקה וליווי מלא של ההליך, רישיון עסק לקיוסק – הרישיון עסק ניתן מטעם הרשות המקומית. לכל רשות מקומית יש את המדיניות שלה, אך ברמת העיקרון לרשויות המקומיות ישנו עניין גדול בקידום יזמות בקרבתה .
כחלק מתהליך הרישוי, רישיון ממשרד הבריאות – קיוסק נחשב לעסק מתחום המזון ולכן הוא דורש אישור של משרד הבריאות. יש לתכנן את הקיוסק בהתאם לתקנות של משרד הבריאות לאחר שהגשתם את הבקשה לרישוי עסק ברשות המקומית ,הם בוחנים את הדברים ומעניקים את אישורם לעסק. לעתים ישנו אישור תחת תנאים או סירוב עד לתיקון הליקויים, ועל כן כדאי לחסוך בכאבי ראש מיותרים ממליצים להסתייע במומחה

ציוד, כוח אדם וספקים

עוד דברים שתצטרכו לדאוג עבורם הם צוות עובדים אשר יעבוד במשמרות, בהנחה ששעות העבודה של הקיוסק הן רבות ואולי אפילו הוא עובד 24 שעות ביממה. ציוד כמו: מקררי שתייה, מדפים, דוכן פיצוחים, קופה רושמת, משקל וכל מה שתמצאו לנכון להוסיף לקיוסק ניתן לאתר בלוח יד שנייה ציוד לעסקים למכירה באינטרנט או שתצטרכו ליצור קשר עם הספקים השונים אשר יספקו לכם את המוצרים ויכולים לעזור גם בשילוט, מתקני תצוגה ומקררים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הצלחת העסק  השקעה בעסק  חובות לספקים  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  לוח מודעות לעסקים  מיקום העסק  מכירת עסקים  עושים עסקים  ציוד לעסקים  קהל יעד  רישיון עסק  תכנית עסקית