החגים כבר כאן

 

 

תקופת החגים בפתח וכולם עוסקים בהכנות, אז כך גם בעלי העסקים. תקופה זו מאופיינת באתגרים, אך גם בהזדמנויות עסקיות רבות. אך על מנת להפיק את המיטב, חשוב להתכונן היטב לחגים.

אז מה עושים כאשר החגים בפתח, כיצד מתכוננים? להלן כמה נקודות חשובות:

  • היערכו עם סחורות - תקופת החגים היא תקופה של קניות (גם ברשת האינטרנט) ונישות רבות בעולם העסקים צפויות לגדול במכירות, בתנאי שיערכו נכון. כולנו יודעים שישנו גידול במכירות של כלי בית ומתנות, אך לא רק, גם חנויות המציעות עציצים ופרחים, בגדים, נעלים ואביזרים, מוצרי מזון, יינות ואפילו חומרי ניקוי ותחזוקה חווים עלייה במכירות בתקופת החגים. לכן בטרם תקופת החגים חשוב להצטייד בכמויות גדולות של סחורה, על מנת לא להפסיד את אותם המכירות.
  1. הציבו יעדי מכירות - בהסתמך על המידע שיש בידכם מנתוני העבר, חשוב שתציבו לעצמכם יעדי מכירות גבוהים וברי השגה. אם באותה התקופה אשתקד מכרתם בכמאה אלף שקלים, הציבו לעצמכם ולצוות העובדים יעד גבוה יותר. השקיעו מחשבה ותכנון בדרכים להשגת אותו היעד, מוצרי דחיפה סמוך לקופה זו דרך אחת מיני רבים שמעלים את המאזן בחגים.
  2. היערכו מבחינת כוח האדם - בתקופה שלפני החג ישנה תנועה גדולה יותר של לקוחות וחשוב שתיערכו עם כוח אדם מספיק על מנת לתת שירות לכל הלקוחות, לקוח שלא מקבל שרות, עוזב. אל תשכחו שבתקופה זו ישנו יותר ביקוש לאריזת המוצרים ולכן תצטרכו גם כוח אדם שיארוז את המוצרים למתנות החג. תורים ארוכים מידי עלולים להבריח לקוחות, לכן חשוב להיות יעילים נחמדים וסובלניים.
  3. הכינו תכנית שיווקית - חשוב שתכינו תכנית שיווקית על מנת לקדם ולהגביר את המכירות. חשוב שתתכננו היטב את מבצעי קידום המכירות ואת ערוצי הפרסום בהם תשתמשו לצורך קידום המכירות (רשתות חברתיות, אינטרנט, מודעות בעיתונים (של פעם אבל מתאים לנישות מסוימות…).
  4. אל תשכחו את תזרים המזומנים - לקראת החגים לעסק יש הרבה הוצאות, בעיקר על רכישת סחורות. חשוב שתישארו תחת שליטה ותנהלו נכון את תזרים המזומנים. נהלו בחכמה את מדינות האשראי מול הספקים ומול הלקוחות.

עבור רוב העסקים המכירות הן בימים שלפני החג עצמו, למרות שישנם גם עסקים המרוויחים יותר בימי החג, כמו למשל מפעילי אטרקציות ושירותים תיירותיים הנהנים ממבול מבקרים בימי הקיץ. תכננו היטב את כוח האדם שלכם ושיקלו חופשות מרוכזות בתקופת החגים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הצלחת העסק  להרוויח ובגדול  עסק מצליח  שיווק העסק