5 יתרונות ברורים ברכישת זיכיון ממותג מצליח

 

 

כאשר אתה רוצה לקפוץ למים הקרים של עולם העסקים, עומדות לפניך מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה הניצבת לפניך היא הקמת עסק עצמאי מהיסוד, על פי רעיון שהחל בחלום, התגבש בראשך ואתה מבקש לממשו. למשל, אם תרצה לפתוח מסעדה סינית, תצטרך למצוא מקום, לרכוש ציוד, לשכור צוות עובדים ולעשות את על הפעולות הדרושות לצורך הקמת העסק.

אפשרות שנייה העומדת בפניך היא רכישת עסק קיים. באפשרות זאת, במקום להקים מסעדה סינית מאפס, אתה תרכוש מסעדה סינית שכבר עובדת ופועלת ושיש לה אף קהל לקוחות.

אבל ישנה עוד אפשרות, והיא רכישת הזיכיון. נמשיך עם הדוגמה של המסעדה הסינית. ברכישת זיכיון אתה יכול לרכוש זיכיון של רשת מסעדות סיניות מוּכרות, ולהפעיל מסעדה תחת המותג המוּכר. אז מהם בעצם היתרונות של השיטה השלישית?

היתרונות הגלומים ברכישת זיכיון:

יתרון ראשון – מבחר תחומי פעילות

כמובן שהמסעדה הסינית הייתה רק דוגמה לצורך ההסבר, אך האמת היא שעסקים בזיכיון יכולים להיות בתחומים שונים ומגֻוונים. אם חשקה נפשך במסעדה סינית תוכל למצוא זיכיון למסעדה שכזו, לצד עוד הרבה מותגים ישראליים ובין־לאומיים. עסקים בזיכיון יכולים להיות חנויות אופנה, עסקים בתחום המזון, מכוני כושר, מרפאות, מוסכים ויש עוד אפשרויות רבות. זהו יתרון, כיוון שכל אחד יכול למצוא את הנישה המתאימה לניסיון שלו, לתחומי העניין שלו, לתקציב ההשקעה שלו, לדרישות השוק וכולי.

זיכיון לחנות בגדים

יתרון שני – לגלוש על גלי המיתוג

אחת מרשתות המזון המהיר המפורסמות בעולם היא מקדונלד'ס. האות M הפכה לסמל ידוע הנראה למרחקים ומושך לקוחות. כאשר אתה מקים עסק בזיכיון של מותג אתה יכולים ליהנות באופן מידי מכוחו של המותג. אם תקים מסעדת המבורגרים משלך, תצטרך להשקיע זמן רב בפרסום וביחסי ציבור על מנת שיבואו לאכול את ההמבורגרים שלך. אך לעומת זאת, כאשר אתה פועל תחת זיכיון מוּכר וממותג, לא תצטרך הרבה יותר ממיקום טוב ומשלט גדול המצהיר על נוכחותך. אנשים הנאמנים למותג ייכנסו עד מהרה בשערי העסק. הדבר משפיע בפירוש על תקציב הפרסום שלך, כיוון שאתה נהנה מפרסום הרשת.

יתרון שלישי – ליווי בהקמת העסק

כאשר אתה בוחר לרכוש זיכיון ממותג, תוכל ליהנות מליווי של אנשי המקצוע אשר עובדים עם המותג. הם מגישים לכם את כל הסיוע בהקמת העסק, כולל בחירת המקום והעיצוב, לפעמים אפילו עזרה במימון. זהו סיוע חשוב מאוד, כיוון שמדובר באנשים למודי ניסיון אשר ליוו פתיחה של סניפי זכיינים רבים, והם מכירים את כל המכשולים ואת כל הקשיים – הן הגלויים והן הסמויים מן העין.

יתרון רביעי – סיוע שותף

בהמשך לסעיף הקודם, היתרון של עסק בזיכיון ממותג הוא גם הליווי האישי הניתן לכל אורך הדרך. נכון שעבודה עם מותג מחייבת שמירה על סטנדרטים נוקשים וכן את אכיפת מדיניות הרשת, אבל כל אלו הם אמצעים לשמירת כוחו של המותג, ולכן יש לקבל אותם בהבנה. מנהלי המותג יכולים ללוות אתכם, לייעץ ולעזור לכל אורך הדרך. בסופו של דבר יש כאן אינטרס משותף של שני הצדדים שהעסק יצליח; כולם באותה הסירה.

יתרון חמישי – הפחתת סיכונים

ישנם אנשים החושבים שהסיכונים הכרוכים בהקמת עסק בזיכיון ממותג הם אפסיים. תמונת מצב זו היא ורודה מדי מכדי להיות נכונה, אך בהחלט קיימת אפשרות להפחתה ולצמצום כמות הסיכונים ורמתם. בוא נניח שיש לך רעיון לעסק חדש, ואתה עומד להשקיע הרבה כסף בפתיחת העסק; אתה לוקח כמה וכמה סיכונים, ואחד מהם הוא שהקהל פשוט לא יאהב את העסק שלך. לעומת זאת, כאשר אתה בוחר במותג ידוע ומוצלח, אתה יודע שהקהל אוהב אותו. עדיין אתה עומד בפני סיכונים, אך לכל הפחות מדובר בסיכון אחד פחות

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הקמת מסעדה  הקמת עסק  זיכיון  מותג מצליח  עסק למכירה  עסקים זכיינים