כך תשקיעו נכון בעסק קטן - הזדמנות עסקית

 

 

רכישת עסק קטן יכולה להיות הזדמנות עסקית מעולה עבורכם. אם בא לכם להפסיק לעבוד בתור שכירים ולהתחיל לעבוד עבור עצמכם אתם יכולים לרכוש עסק קטן. יש לכך יתרונות מכיוון שאתם יכולים להתחיל לייצר לעצמכם הכנסה באופן מידי, דבר שלא מתקיים כאשר אתם מקימים עסק קטן מהייסוד. אך כמובן שההצלחה אינה מובטחת, השקעה בעסק קטן חייבת להתבצע בחוכמה ובזהירות.

אז איך בעצם משקיעים בעסק קטן, להלן כמה טיפים בנושא:

טיפ ראשון וחשוב מאוד - התבוננות עצמית

כל עסק דורש כישורים מסוימים על מנת לנהל אותו ולבצע מכירות. עסקים קטנים הם בדרך כלל די פשוטים אך בכל זאת דורשים מבעל העסק להבין בענייני חשבונאות, עסקים, עובדים ועוד דברים פרטניים הרלוונטיים לתחום שבו פועל העסק. כאשר אתם מתכננים לרכוש עסק קטן חשוב שתקדישו מחשבה לצרכים המיוחדים של העסק ותשאלו את עצמכם האם יש לכם את מה שדרוש בשביל לנהל את העסק בהצלחה. אם תסתכלו רק על המספרים ותחשבו במונחים של השקעה זוהי תהיה טעות, עליכם לקחת בחשבון את יכולות הניהול שלכם.

טיפ שני - לימוד הנושא

כל עסק פועל בשוק מסוים ולשוק ישנם מאפיינים שלא תמיד גלויים לעין. למשל מי שמחזיק חנות פרחים מכיר את העונתיות בתחום כנ"ל לגבי פתיחת גלידרייה – עסק עונתי, כלומר התקופות בהם מוכרים יותר פרחים ואת ההשלכות של שנת שמיטה על הענף. מי שמעולם לא התעסק בפרחים ופתאום רכש עסק למכירת פרחים ללא הכנה מוקדמת יכול לעשות הרבה טעויות אשר יכשילו את העסק. למשל בעל העסק לא ידע שבתאריך מסוים, כמו למשל יום האישה הבינלאומי ויום אהבה, יש להצטייד בכמויות גדולות יותר של סחורה; חוסר המודעות תגרום להפסדים בכך שמאבדים מכירות בשל מחסור בסחורה.

טיפ שלישי - ניתוח העסק

בטרם רוכשים עסק יש להיעזר באנשי מקצוע (רואי חשבון, עורכי דין ויועצים עסקיים) על מנת לנתח את העסק מכל הבחינות. למשל יש לבדוק את הדוחות הכספיים והדוחות למס הכנסה על מנת לראות האם העסק מרוויח. יש לבדוק את החוזים וההתחייבויות של העסק מול לקוחות וספקים וכל דבר המשפיע על פעילות העסק לוודא של קיימים חובות והתחייבויות אצל ספקים שונים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  יועץ מס  יועץ עסקי  ייעוץ לעסק  מונופולי  עסק ללא הון התחלתי  רכישת עסק