ההבדלים בין מרכול לקיוסק?

 

 

כאשר אנו חושבים על הקמת עסק אנו שוקלים רעיונות שונים. בד"כ כאשר ומדובר על בעלי מקצוע, הם שוקלים לפתוח עסקים הקרובים לתחום עיסוקם. לדוגמה מעצב שיער אשר רוצה להיות עצמאי יפנה לכיוון של הקמת מספרה. אך אלו שאינם בעלי מקצועות יכולים למצוא את תחום המסחר כמאוד אטרקטיבי. בסופו של דבר הם לא צריכים לייצר מוצרים או להעניק שירותים מיוחדים, החשבון פשוט, לקנות סחורות ולמכור במחיר גבוה יותר. אחת האפשרויות שנשקלות היא פתיחת קיוסק והמחשבה הזאת לפעמים גם מובילה לרעיון לפתיחת מרכול. אך מרכול וקיוסק הם דברים שונים וחשוב להבין את ההבדלים בטרם מבצעים השקעה כלשהי. אז מה הם בעצם ההבדלים בין השניים?

קודם כל קיוסק מוגדר כחנות קטנה, דבר אשר יש לו השלכות רבות. חנות קטנה דורשת השקעה קטנה יותר מכיוון שיש צורך בפחות שטח, פחות ציוד ופחות עובדים. לזה יש השלכות גם על היבטים אחרים - חנות קטנה היא קלה יותר לניהול. מרכול לעומת זאת הוא בעצם עסק הדורש שטח גדול יותר, על מנת לאפשר ללקוחות לנוע עם עגלת הקניות ולבחור את המוצרים שבהם הם מעוניינים. מרכול דורש השקעה גדולה יותר, עובדים רבים וציוד רב.

גם מההיבט של תחום הרישוי עסקים, לקיוסק לא נדרש מחסן או שירותים, לעומת מרכול שנדרש 20% משטח המכירה מחסן, בנוסף לזה מרכול נדרש גם לשירותים בקרבת העסק.

מבחינת פריט רישוי קיוסק לא רשאי למכור אלכוהול, ואילו מרכול כן.

בעת הקמת מרכול ניתן לשלב ירקות ופירות, מוצרי חלב, מאפה ואף בשרים ודגים, קיוסק לעומת זה מתרכז במוצרי מדף פשוטים ללא צורך בתנאים.

ההבדל בין מרכול לקיוסק

גם קהל הלקוחות של מרכול וקיוסק הוא קהל שונה. קיוסק פונה אל עוברי האורח ותושבי הסביבה אשר קונים מספר פריטים בודדים להם הם נחוצים באותו הרגע - זה יכול להיות בקבוק שתייה, סיגריות או איזה חטיף ועיתון. מרכול לעומת זאת פונה לאלו אשר עושים את קניות בהיקף בינוני / גדול, כמו הקניות השבועיות / יומיומיות. על מנת למלא את הצורך של הלקוחות הוא נדרש להחזיק כמויות גדולות, ועם דגש על מגוונות, של סחורה. ההבדלים בין קהל הלקוחות משפיעים על היבטים שונים של העסק, כמו למשל אמצעי הפרסום והשיווק ואפילו שעות הפעילות של העסק. הלקוחות של מרכול הם אינם עוברי אורח, אלא לקוחות אשר הגיעו למרכול במיוחד על מנת לבצע את הקניות הביתיות. זה משפיע גם על השיקולים במיקום המרכול; בעוד קיוסק יחפש להתמקם בלוקיישן מרכזי בעל תנועה גדולה של הולכי רגל, מרכול במקרים רבים יעדיף קרבה לדרכי תנועה מרכזיות ומקום אשר יכול לספק חנייה רבה ללקוחותיו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  בעלי עסק  בעלי עסקים  הצלחת העסק  לוח עסקים  לוקיישן  משקיע לעסק  נכסים מניבים   עושים עסקים  עסקים קטנים  עסקים קיימים 

 

 
1
תמונת המשתמש
ג'ו
יש גם את העניין של שעות פתיחה
מרכולים לא פתוחים בלילה - קיוסקים רבים דווקא כן
24/12/2020