הלמ"ס: עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים

הדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעיד על מגמת עלייה כללית בשימוש בכרטיסי האשראי בשלושת החודשים האחרונים (נובמבר 2018-ינואר 2019). עוד לפי הנתונים: נרשמה ירידה של 1.1% ברכישות מוצרי תעשייה

 
צילום: stevepb/Pixabay

 

{{msg}}

בעוד שיעור האבטלה בישראל נמצא בשפל של כל הזמנים ועומד על 4.3% (נכון לינואר 2019), התוצר לנפש לא רחוק מרף ה־40 אלף דולר בשנה ובמדד האושר ישראל מדורגת במקום ה־11 (לפני ארצות הברית של טראמפ) – חוזקה של הכלכלה המקומית גורם לפריחת הנדל"ן המסחרי והצריכה הפרטית. בשנים האחרונות, הישראלים מובילים עולמיים בקניות מקוונות ביחס לגודל האוכלוסייה, טסים לחו"ל אפילו פעמיים בשנה וחיים במדינה שמקבלת דירוג אשראי גבוה (AA מינוס, לפי חברת הדירוג העולמית S&P).

אם כך, לא פלא שרוב הציבור מרגיש שהוא נמצא במצב כלכלי טוב יותר מבעבר. אחד מהסממנים למגמה החיובית הוא השימוש הגובר בכרטיסי אשראי.

על פי דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסם בסוף ינואר, נרשמה עלייה של 5.8% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019, זאת ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. כמו כן, מגמת עלייה זו קיבלה ביטוי אף בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2018 כאשר נרשמה עלייה של 7.7% לעומת התקופה המקבילה ב־2017.

ראוי לציין כי הנתונים משקפים גם עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי של הצרכנים.

בשנים האחרונות, הישראלים מובילים עולמיים בקניות מקוונות ביחס לגודל האוכלוסייה, טסים לחו"ל אפילו פעמיים בשנה וחיים במדינה שמקבלת דירוג אשראי גבוה (AA מינוס, לפי חברת הדירוג העולמית S&P)

עלייה של 15.3% ברכישות בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח

הדו"ח מציג נתונים באחוזים, המחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי: מוצרים ושירותים אחרים (כולל דלק חשמל וגז, מחשבים ותכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל), מוצרי תעשייה (כולל הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, גם בבתי כלבו, ורהיטים), שירותים (כולל שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה).

בקבוצת מוצרים ושירותים אחרים, המהווה 43% מסך הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים בשנת 2018, נרשמה עלייה של 5.8% במגמה, בחישוב השנתי, בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. במסגרת קבוצה זו, בענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום נרשמה עלייה של 4.8%. בענף שירותי רפואה ותרופות נרשמה עלייה של 3.1%. בענף מחשבים ותוכנה נרשמה עלייה של 2.9%. ובענף ציוד ושירותי תקשורת נרשמה עלייה של 0.4%.

בקבוצת מזון ומשקאות, המהווה 16% מסך הרכישות בשנת 2018, חלה עלייה של 0.4% במגמה בנובמבר 2018-ינואר 2019.

בקבוצת מוצרי תעשייה, המהווה 19% מסך הרכישות ב־2018, חלה ירידה של 1.1% במגמה בנובמבר 2018-ינואר 2019. במסגרת קבוצה זו, בענף הלבשה והנעלה נרשמה ירידה של 4.5%, ובענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נרשמה ירידה של 1.3%.

בקבוצת שירותים, המהווה 22% מסך הרכישות ב־2018, חלה עלייה של 11.1% במגמה, בחישוב השנתי, בנובמבר 2018-ינואר 2019. בתוך קבוצה זו, בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח חלה עלייה של 15.3%. בענף שירותי ממשלה ועירייה חלה עלייה של 14.6%. בענף פנאי ובילוי חלה עלייה של 7.1%. ובענף הביטוח חלה עלייה של 1.9%.

לפי הלמ"ס, "הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל... הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד. הנתונים מוצגים ב[דו"ח] כמדדים על בסיס ממוצע שנת 2002. [שכן] סדרה זו של מדדים מחושבת משנת 2002".

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  השקעות  יועץ מס  יועץ עסקי  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  כיסוי חובות