החל ב־1 במאי משקיעים ישראלים בארה"ב יהיו זכאים לאשרות עבודה

בשורה למשקיעים העסקיים בארה"ב: מהיום ניתן להגיש בקשה לוויזה 2-E לארצות הברית, הכוללת בין השאר אישור עבודה גם לבני/ות זוג, עם משך שהייה בלתי מוגבל וללא דרישה לכישורים ייחודיים

 
2
צילום: Erik Lindgren/Unsplash

 

{{msg}}

אזרחים ישראלים המושקעים בעסקים בחו"ל (בארצות הברית) יהיו זכאים לקבל אשרת עבודה מסוג E-2. לפי לשכת מסחר ישראל-אמריקה, התאריך המיועד לתחילת הזכאות הוא ה־1 במאי 2019.

אשרת E-2 הינה אשרת עבודה זמנית המונפקת על ידי שירותי ההגירה והאזרחות (USCIS) והמיועדת למשקיעים המעוניינים והנערכים להשקיע הון ביוזמה עסקית בארצות הברית. הוויזה החדשה למעשה מאפשרת לישראלים לשהות ולעבוד בארצות הברית, בכפוף להתחייבות כי השקעתם תיצור מקומות עבודה במשק האמריקאי. רק אזרחי מדינה שעמה יש לארצות הברית אמנה מתאימה, או חוק מתאים כמו עם ישראל, רשאים להגיש בקשה לאשרה זו. האשרה היא דו צדדית ותאפשר לאזרחי אמריקאים לקבל אשרת עבודה מסוג ב/5 כדי לקדם את העסק שבו השקיעו בישראל.

"האמריקאים אישרו את האשרה שקידמה הלשכה עוד בשנת 2013, בעת כהונת הנשיא אובמה, אולם בשל פרטים שונים התעכבה החתימה הסופית עד עכשיו", מספר עודד רוז, מנכ"ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה. "מדובר למעשה באשרה מיוחדת חדשה שנוספת להסכם הסחר בין שתי המדינות, שנחתם ב־1985. ל־40 מדינות יש כיום הסכם סחר חופשי עם ארצות הברית, הכולל אשרה כזו, אולם עד כה זו נמנעה מאזרחים ישראלים".

עו"ד צבי קן-תור, יו"ר ועדת אשרות בלשכת המסחר ישראל-אמריקה: "כמי שמלווה כבר שנים תהליכי חקיקה של אשרות עבודה בכלל ואשרת E-2 בפרט, אין ספק שמדובר בפתרון נכון לתחום ההייטק וליזמים הישראלים. לאשרה זו מגוון יתרונות שלא קיימים באשרות עבודה זמניות אחרות, כגון היעדר דרישה לתואר אקדמי או ניסיון, לשכר מינימום או לוותק בחברה. בנוסף, האשרה מעניקה אישור עבודה בארצות הברית לבן/בת הזוג ומאפשרת מגורים מחוץ לארצות הברית".

משקיעים בארה"ב
צילום: Brandon Mowinkel/Unsplash

ארבעת דרישות יסוד לקבלת אשרת 2-E: אזרחות ישראלית לחברה ולעובד, השקעה משמעותית, עסק קיים ופעיל, תפקיד ניהולי או ידע ייחודי.

לאשרת E-2 מספר יתרונות ייחודיים מאוד, ביחס לאשרות עבודה זמניות אחרות: משך שהות בלתי מוגבל –אשרת E-2 מונפקת בדרך כלל לתקופה ראשונית של עד חמש שנים. הארכות השהות לעובד ולחברה יכולות להיות מוגשות ללא הגבלה, כל עוד העסק עומד בתנאי הכשירות. תהליך בקשה גמיש – הבקשה לאשרת E-2 מוגשת בקונסוליה האמריקאית בישראל, או בתנאים מסוימים, ישירות ל־USCIS. מגורים אפשריים מחוץ לארצות הברית – אין הכרח כי המחזיק באשרת E-2 ישמור על מקום מגורים מחוץ לארצות הברית במהלך תקופת שהייתו בארצות הברית. גמישות רבה ביחס לסוגי החברות – אשרת E-2 זמינה לכל סוגי החברות, החל בחברות קטנות וכלה בתאגידים גדולים. אישור עבודה בארצות הברית לבן/בת הזוג – בן זוג של עובד בסטטוס E-2 יכול לקבל אישור עבודה בארצות הברית (אישור EAD). זאת ללא הצורך בקבלת חסות והצעת עבודה תקפה ממעביד בארצות הברית. אין מכסה שנתית – אין הגבלה כמותית שנתית על מספר הבקשות לאשרת E-2 שאותן ניתן לאשר. לכן ניתן לבקש ולקבל אשרת E-2 במהלך כל השנה, וביחס לכל כמות של עובדים, בהתאם לצורך. אין דרישה לתואר אקדמי או ניסיון, או לכישורים ייחודיים – אין הכרח שהעובדים בסטטוס E-2 יהיו בעלי תואר אקדמי, או שהעובד יהיה בעל ניסיון בחברה המגישה את הבקשה, או שיהיה בעל כישורים ייחודיים שאותם קשה למצוא בארצות הברית. אין דרישה לשכר מינימום – העובדים, אזרחי ישראל, אשר עבורם מבוקשת אשרת 2-E אינם מחויבים להשתכר כמקובל בתחום, או כל שכר מינימלי אחר. יחד עם זאת, אישור גובה השכר יתבצע לפי שיקול דעתו של הקונסול. אין דרישה לוותק מינימלי קודם – אין צורך להוכיח ותק קודם בחברה. עקב כך ניתן לגייס עובד ישראלי ולהציב אותו בארצות הברית מיד לאחר גיוסו לחברה.

 

אשרה E-2 לארה"ב

*תהליך הכנת והגשת בקשה לאשרת E-2


מי יקבל אשרת עבודה ומי לא?

אשרת העבודה תינתן, למשל, למשקיע שרכש מספר תחנות דלק בניו ג'רזי, ועל מנת שיוכל לכהן כנשיא החברה הוא מגיש בקשה לסטטוס E-2 עבור החברה האמריקאית שהקים; או יצרן יינות שהשקיע ביקב במדינת קליפורניה, למשל. יש באפשרותו להגיש בקשה לאשרת E-2 על מנת שיכול לנהל ולפקח מקרוב על התנהלות היקב.

יחד עם זאת, אשרת 2-E לא מונפקת בזכות השקעה של 50 אלף דולר בלבד; האשרה לא ניתנת לחברה חדשה שאך זה הוקמה ללא הוכחה לעצם פעילותה; האשרה לא תינתן למשקיע שמטרתו רק להתפרנס בארצות הברית אלא למשקיע המתכוון לקיים עסק ריווחי שמעסיק עובדים מקומיים; האשרה לא ניתנת עבור השקעה פסיבית במניות או בנדל"ן; האשרה לא מקנה מעמד של תושב קבע בארצות הברית; לאחר הכניסה לארצות הברית באמצעות אשרה 2-E לא ניתן לעסוק בכל עיסוק, אלא רק בפעילות לקידום בית העסק הפעיל למען ההשקעה המוצהרת בבקשה המקורית.

לשכת מסחר ישראל-אמריקה הינה גוף וולונטרי העוסק בקידום והרחבת הסחר וההשקעות בין ישראל וארצות הברית, ובה חברות כ־250 חברות ישראליות ואמריקאיות המהוות יחד כשליש מהכלכלה הישראלית. הלשכה מהווה פלטפורמה ליצירת קשרים עסקיים בין חברות ישראליות ואמריקאיות, וזו מקיימת מפגשים, סמינרים וימי עיון מקצועיים בנושאים הקשורים לסחר בין שתי המדינות. כמו כן, פועלת הלשכה להגברת הסחר בין המדינות על ידי קידום נושאים הקשורים לרגולציה, הסרת חסמים ומתן הקלות בסחר בין שתי המדינות. ללשכה קשרים ענפים והדוקים עם כל הגורמים הקשורים בסחר בין שתי המדינות, כמו גם עם גופים ממשלתיים וציבוריים בארץ ובארצות הברית, כדוגמת: שגרירות ארצות הברית בישראל, נציגי הסחר של מדינות ארצות הברית הפועלים בישראל, שגרירות ישראל והנספחים המסחריים והכלכליים של ישראל בארצות הברית, ועם לשכות מסחר אחיות הפרושות ברחבי ארצות הברית.

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  להרוויח ובגדול  מיזם  משקיע לעסק  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   עבודה מהבית  עסקים פעילים  עסקים פעילים למכירה 

 

 
1
תמונת המשתמש
LENETTOYEUR
לא מאמין שאני כותב את זה
אבל כל הכבוד לטראמפ... סתם. הוא מגייס משקיעים, ברגיל בשבילו.
02/05/2019
 
2
תמונת המשתמש
עמית
זה הזמן לעזוב את ישראל
ההזדמנות שלה חיכנו הגיע......
01/05/2019