איך הופכים תוכנית עסקית לתכנית עבודה?

 

 

כבר דיברנו רבות על חשיבותה של התכנית העסקית עבור היזמים. ”מפת דרכים“ היא המושג בו אנו אוהבים להשתמש כי זו בעצם תכליתה של התכנית העסקית. היא לוקחת בחשבון את כל ההיבטים של הקמה והפעלת העסק ומכניסה אותם אל תוך טבלה שמספרת לנו עד כמה קיימת כדאיות עסקית. התוכנית העסקית היא אחד השלבים הראשונים בהקמת העסק; לפני שמבצעים פעולות של ממש יש להכין את התכנית התאורטית. לא מתחילים בהקמת עסק מגיוס עובדים או חתימת חוזה שכירות, אך אלו הם דברים שבהחלט צריך לתכנן ולקחת בחשבון את עלותם. על זה בדיוק מדברת התוכנית העסקית והיא השלב התאורטי של הקמת העסק, אך מה צריך לעשות בשביל להפוך את התכנית העסקית לתכנית עבודה?!

תוכנית עסקית

מתכנית עסקית לתכנית עבודה

אז ראשית נתחיל מזה שבמידה והכנתם תוכנית עסקית כפי שצריך להיות, אז לא קשה להפוך אותה לתכנית עבודה. התוכנית העסקית בעצם כוללת את כל ההיבטים של הקמת העסק וכל מה שנדרש הוא להוציא אותה אל הפועל.

להלן מספר צעדים שעליכם לעשות על מנת להפוך אותה לתכנית עבודה:

  1. גיוס הכספים - התכנית העסקית מאפשרת לכם לחשב עבור עצמכם (קודם כל) כמה כסף נדרש על מנת להרים את המיזם או העסק ועוד כמה יידרש בכדי לתפעל אותו. נזכיר זה בהזדמנות זו שעליכם להיות מוכנים עם גב כלכלי על מנת לממן את העסק בתקופה הראשונית בה הוא עדיין לא מצליח לקיים את עצמו בזכות ההכנסות ורק גורם לכם להוצאות. לאחר שאתם יודעים כמה כסף נדרש עליכם לגייס את הכסף בפועל. אתם צריכים לעשות את השיקולים האישיים שלכם ולבדוק האם תשתמשו בהון עצמי או האם תפנו למשקיעים. במידה ואתם מחפשים משקיעים התכנית העסקית מאפשרת להם להבין את מהות הרעיון, הסיכון וההשקעה הנדרשת. השיגו את הכסף הדרוש, לרשותכם עומדים אמצעים שונים כמו שימוש בהון עצמי, הלוואות מבנקים או מקרנות מיוחדות וחיפוש אחר משקיעים בלוחות מודעות, פרטיים או מוסדיים.
  2. הקמת העסק - מלבד הדברים הבסיסיים שהם התאגדות העסק, רישום במשרדי המע“מ, הביטוח הלאומי ומס ההכנסה יש לנקוט בצעדים נוספים כמו חיפוש אחר מקום, ציוד, עובדים וכו. הדברים הללו כבר הוזכרו בתכנית העסקית, עליכם רק להוציא אותם לפועל. מהתוכנית העסקית אתם יודעים איפה תרצו להקים את העסק, כמה עובדים תצטרכו וכו‘. עכשיו עליכם בפועל לחפש את הנכס אותו תרצו להשכיר עבור פעילות העסק, להתחיל לראיין עובדים, לחפש ספקים וכו.
  3. המוצר - התכנית העסקית עוסק בפן התיאורטי אבל עכשיו עליכם להתחיל לייצר את המוצר או אולי לרכוש את המוצר/ים שתרצו למכור. התכנית העסקית הגדירה היטב מהו המוצר ועכשיו צריך בפועל למצוא את הספק שיצור לכם את המוצר.
  4. פרסום ושיווק - התכנית השיווקית הגדירה את קהל היעד של המוצר (או השירות) ועכשיו עליכם לנקוט בצעדים המעשיים של השיווק, מעיצוב האריזות ועד ערוצי הפרסום בהם תשמשו. יכולים להיכנס לכאן אלמנטים של מיתוג, אריזת המוצר, עיצוב נקודת המכירה, בניית אתר אינטרנט וכו. כל אלו צריכים לדבר בשפה השיווקית המתאימה לקהל היעד שאפיינתם בתכנית העסקית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  לוח עסקים  מחפש שותף  מיזם  מציאת שותף  מקים עסק  משקיע לעסק  נדלן מסחרי  עסקים חדשים  פותח עסק  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים לעסק  שותפים עסקיים  תכנית עסקית