בחירת יועץ עסקי - כיצד זה עובד וכיצד זה מתנהל

 

 

מי שרוצה להקים עסק ולהצליח, מוטב לו לפנות לשירותי יעוץ עסקי. גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מה אתם עושים, תמיד תופתעו לטובה מהידע והניסיון של יועץ עסקי. ליועץ עסקי בעצם יש שני יתרונות מרכזיים: האחד הוא הניסיון הרב בליווי עסקים והשני הוא נקודת המבט האובייקטיבית.

מבחינת הניסיון, היועץ העסקי הוא אדם אשר ליווה עסקים רבים, עסקים אשר עמדו באותה הנקודה בה אתם עומדים עכשיו, וליווה אותם עד להצלחה. נקודת המבט האובייקטיבית של היועץ העסקי היא גם כן חיונית מכיוון שיזמים נוטים להתייחס ל ״בייבי״ שלהם במשקפים ורודות ומאמינים בתחזיות אופטימיות שלאו דווקא תואמות למציאות.

בחירת יועץ עסקי?

אם אתם בשלבי הקמת עסק, או שיש לכם עסק קיים אותו אתם רוצים לפתח ולהרחיב, עליכם לבחור יועץ עסקי. חפשו אחר יועץ בעל השכלה רלוונטית וניסיון מוכח. אם מדובר יועץ בעל ניסיון, בוודאי ישנם עסקים רבים אשר יכולים להמליץ על שירותים; אל תתביישו לבקש המלצות. כמו כן כאן חשובה מאוד הכימיה האישית בינכם לבין היועץ העסקי. בסופו של דבר הוא יהיה מעורב בהחלטות מאוד אישיות לגבי העסק שלכם ולכן חשוב שזה יהיה מישהו שאתם מרגישים בנוח איתו ויכולים לסמוך לסמוך עליו.

כיצד מתנהלת העבודה מול יועץ עסקי?

כל אחד פונה לייעוץ עסקי בשלב אחר; ישנם אנשים הפונים לייעוץ עסקי עוד בשלב הרעיון הראשוני. אחרים פונים ליועץ עסקי כאשר העסק שלהם נתקל בקשיים או שהם מעוניינים להתרחב או לשנות משהו בעסק. אך המצב האופטימלי הוא פנייה ליועץ עסקי עוד בשלבים הראשונים.

כאשר יש לכם רעיון למיזם עסקי ואתם פונים לייעוץ אתם בעצם מקבלים ליווי אישי לכל אורך הדרך. אם הקמתם עסק ורק בשלב מאוחר יותר נוכחתם לדעת שאתם צריכים עזרה, סביר להניח שבנקודת זמן זו כבר עשיתם טעויות רבות אשר ניתן היה למנוע אותן.

יועץ עסקי מסייע לכם לאפיין את העסק ומטרותיו ובהתאם לכך לבנות תכנית עסקית להקמת העבק ולניהול פעילותו השוטפת. התכנית העסקית היא מעין מפת דרכים עבור העסק והיא הדרך שלכם להיות ממוקדים על המטרה.

השלבים בייעוץ עסקי

כאשר אתם פונים לייעוץ עסקי, לא משנה באיזה שלב אתם בחיי העסק. עליו לבצע שלושה דברים:

אבחון העסק - הדבר הראשון שעל היועץ העסקי לעשות זה לנתח ולבחון את העסק. יש לבדוק את כל הרקע העסקי ביצועי העסק, הקשיים ונקודות החולשה. ביכולתו של יועץ עסקי להתבונן בצורה מרוחקת ומבלי להיות מעורב, כך הוא יכול לאבחן דברים שאתם לא מודעים אליהם.

תכנית עסקית - בהתאם למצב העסק, תזרימי המזומנים, השוק וכל המשתנים השונים ובצירוף היעדים והמטרות של העסק, היועץ העסקי בונה לכם תכנית עסקית. זוהי למעשה תכנית פעולה מעשית לפי שלבים ולוח זמנים אשר אמורה להביא את העסק להגשים את מטרותיו.

יישום התכנית העסקית - התכנית העסקית היא תכנית ארוכת טווח והיועץ העסקי מלווה את העסק שלכם לכל אורך הדרך עד ליישום מלא של התכנית העסקית. כמובן שהכול צריך להיעשות בהסכמה והבנה עם בעל העסק.

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הקמת עסק  השקעה בעסק  יועץ מס  יועץ עסקי  ייעוץ לעסק  עסקים חדשים  שותף לעסק  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
גבי אלימלך
לדעתי יש עוד פרמטרים שכדאי לשקול
ההחלטה לשכור יועץ עסקי להעסק היא החלטה קריטית שיכולה להשפיע על עתיד העסק והצלחתו!! מומלץ לדבר עם מס' יועצים בעלי ניסיון - חובה!!!
26/10/2018
 
2
תמונת המשתמש
סולד OUT
תכנית עסקית זה הכל
מפרגן בכייף ממש אוהב את המאמרים המקצועיים שלכם..
09/09/2018