"מבחן המשקיע" – איך תדע שהוא מעוניין לסגור עסקה?!

 

 

כאשר אתם מציעים עסק למכירה אתם צפויים לקבל שיחות טלפון ממשקיעים או מקונים פוטנציאליים רבים המתעניינים ברכישת העסק. ברמת העיקרון אתם צפויים להיכנס למשא ומתן עם משקיע אחד או עם מספר משקיעים על מנת לקבל את התמורה הטובה ביותר מבחינתכם.

אך האמת היא שרבים מקרב המתעניינים מבזבזים את זמנכם לריק, ולמעשה אין להם שום כוונות רציניות לרכוש את העסק. אז כיצד תדעו שהמשקיע באמת מעוניין לסגור עסקה או שהוא סתם מבזבז את זמנכם?

להלן כמה דברים שעליכם לשים לב אליהם:

הרקע של המשקיע

בדיוק כפי שמשקיע שואל את בעל העסק מדוע הוא מעוניין למכור, כך גם בעל העסק צריך לשאול את המשקיע מדוע הוא מעוניין לקנות עסק. ישנן סיבות שונות מדוע משקיע ירצה לקנות עסק; ייתכן שהוא מעוניין בשינוי קריירה לאחר שנים, או שאולי יש לו כסף זמין והוא מחפש ליצור לעצמו מקור הכנסה נוסף. מי שרוצה לקנות עסק בדרך כלל יכול לתת תשובה חד-משמעית באשר למניעים שלו. אך כאשר המשקיע מגמגם בתשובות, סביר להניח שאין לו כוונה רצינית לרכוש את העסק – והוא מבזבז את זמנך.

היכולת הכלכלית של המשקיע

חשוב שתנסו להעריך מהי היכולת הכלכלית של המשקיע. האם הסכום שאתם מבקשים הוא באמת סכום ריאלי מבחינת המשקיע? כלומר, זהו סכום כסף שהוא יכול להרשות לעצמו להשקיע? אם למשקיע אין יכולת כלכלית לרכוש את העסק, אז בהחלט אין סיבה לבזבז עליו את זמנכם.

מבחן המשקיע

מי דוחף לביצוע העסקה?

משקיע הרוצה לרכוש עסק צריך לדעת שעומדת לפניו הרבה עבודה. יש צורך לבקש מסמכים על מנת להעריך את שווי העסק ולענות על הרבה מאוד שאלות הקשורות בנושא. אם המשקיע אינו רודף אחריכם בשאלות ובניסיונות לקדם את העניינים, אז כנראה שאין הוא מעוניין באמת ובתמים לרכוש את העסק. אם אתם רואים שהמשקיע מדלג על שלבים אלו ורוצה רק להיכנס למשא ומתן תאורטי, סביר להניח שהסיבה להתעניינות שלו היא רק הרצון לבדוק את מצב השוק או לאסוף מידע עסקי, ולא באמת לרכוש את העסק שלכם.

ישנם ברוקרים המתעסקים בתיווך של עסקים למכירה. ברוקרים אלו יודעים היכן למצוא את המשקיעים, והם יכולים לחסוך הרבה מאוד זמן למוכר העבר. יש להם הרבה ניסיון, והם משמשים ככלי סינון של משקיעים שדרכו עוברים רק הרציניים, כלומר אתם תיפגשו עם אלו שיש להם כוונה אמתית לסגור עסקה ולהתקדם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנות לרווחים  השקעה בעסק  השקעות  ייעוץ לעסק  מכירת עסק  עסק להשקעה  עסק למכירה  עסק למסירה  עסקים למכירה