תכונות היזם הישראלי והבסיס להקמת עסק חדש

 

 

במאמר זה נדבר על התכונות הדרושות בשביל יזמים ומה תכלס צריך לעשות בשביל להקים עסק חדש.

תכונות היזם

לפני שאתם רצים להשקיע את ההון העצמי שלכם בהקמת עסק, חשוב שתשאלו את עצמכם האם אתם באמת מוכנים לכך. הקמה וניהול של עסק עצמאי מחייבים דפוסי מחשבה שונים מאשר דפוסי המחשבה של עובד שכיר. עובד שכיר אומנם מוגבל וצריך להתאים את עצמו למסגרת מסוימת, אך תלוש השכר בסוף החודש מובטח לו בהתאם לרמת השכר שסוכמה בחוזה. עצמאי לעומתו חיי תחת אי וודאות, בעיקר בתקופת ההקמה והתקופה ההתחלתית של העסק. ההכנסות אינן קבועות והן עלולות להשתנות, בעוד ההוצאות הן די קבועות.  מי שרוצה להיות יזם צריך להיות מוכן למצבים אלו אך זה לא הכל; יזמים נדרשים ליכולת הנעה עצמית גבוהה מאוד, כמו גם יכולת להניע עובדים ולגרום להם לפעול למען המטר,

הבסיס להקמת עסק בשלבים להלן:

להעריך את פוטנציאל העסק

אחת הבעיות של יזמים היא הנטייה לראות הכל במשקפיים ורודות, כלומר יש להם נטייה להיות משוכנעים שהרעיון שלהם חייב להצליח ולפעמים הם מתקשים לנתח את הדברים בצורה אובייקטיבית ומכסים את עיניהם לנוכח הסיכונים והסיכויים.

יזם עם רעיון עסקי מוצלח הוא יזם אשר זיהה הזדמנות עסקית, כזו אשר נותנת ערך של ממש ללקוח והוא מוכן לשלם עבור השירות או המוצר שמציעים לו. זוהי מהות הרעיון העסקי. כל השאר זוהי האסטרטגיה, המשאבים והאמצעים הנדרשים לצורך הגעה אל קהל היעד של המוצר וסגירת עסקאות.

השלב הראשון בהקמת עסק הוא אפיון הרעיון ובחינת ההיתכנות העסקית. צריך לאפיין היטב מהו המוצר, על איזה צורך שוק הוא עונה, מהי התחרות שיש לו בשוק ואילו מכשולים עלולים לעמוד בפניכם.

הכנת תכנית עסקית

התכנית העסקית היא הצעד החשוב ביותר לקראת הקמת העסק, זוהי למעשה תכנית אב הכוללת את כל הפרטים של הקמת העסק. תכנית זו חייבת לפרט את כל הצעדים שיש לנקוט על מנת להקים את העסק ולשווק את המוצר ואת המשאבים הדרושים לצורך השגת מטרה זו. תכנית עסקית לוקחת בחשבון את ההיבטים הפיננסיים, המשפטיים, השיווקיים וכל דבר אשר משפיע על העסק. מכיוון שתכנית עסקית היא חשובה ומכיוון שהיא יורדת לפרטי הפרטים של העסק, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ עסקי על מנת לקבל עזרה בהכנת התכנית. כמובן שלצורך הקמת העסק תזדקקו להון, התכנית העסקית היא מסמך שמשמש גם לצורך בקשת הלוואות או גיוס משקיעים.

התאגדות עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ

על מנת להקים עסק צריך לרשום אותו בפני הרשויות (מע“מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי). אך בטרם אתם ניגשים להתאגד עליכם להחליט מהי צורת ההתאגדות המתאימה עבורכם. בהתאם לנסיבות, גודל ואופי העסק ניתן לרשום אותו כעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע“מ. לכל צורת התאגדות יש את המגבלות והיתרונות שלה וכל אחת מתאימה למצבים אחרים. זהו שלב שבו מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון.

לאחר מכן תצטרכו גם חשבון בנק עסקי לצורך התנהלות העסק ויש להפריד בין החשבון הפרטי שלכם לבית חשבון העסק. גשו לבנק עם העתק של תעודת רישום החברה והתקנון (אשר אושרו על ידי רו“ח או עו“ד).  בנוסף יש להציג מסמך המראה כי יש לכם זכויות חתימה בחברה.

גיוס ההון צורך הקמת העסק.

כל עסק צריך מימון לצורך ההקמה, כמו גם לצורך מימון תפעול העסק בטרם הוא מגיע לעצמאות כלכלית. הסכומים כמובן משתנים בהתאם לאופי העסק וגודלו. האפשרויות שעומדות בפניכם הן שימוש בהון עצמי וגיוס ממשפחה וחברים; גיוס הון מהלוואות בבנקים או קרנות שונות המיועדות לצורך סיוע להקמת עסקים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הצלחת העסק  הקמת עסק  השקעה בעסק  חברה  חברה בעמ  חובות לעסק  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  להרוויח ובגדול  לוח מודעות לעסקים  לוח עסקים  מונופולי  מיזם  מקים עסק  נדלן מסחרי  עושים עסקים  עסק חדש  עסק למסירה  עסקים חדשים  עסקים חדשים לקנייה  עסקים קיימים  פתיחת מסעדה  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  שיווק העסק  שיקולים בקניית עסק  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
ישראל
מה צריך יזם?
עניין בתחום ההשקעה, אומץ לב, יכולת לעבוד קשה ולאורך זמן, גמישות מחשבתית, ידע בתחום, יכולת פיננסית וניהול כספי, יכולת תכנון (לא מוגזמת), קשרים בתעשייה.
01/07/2018